Şimdi Ara

Citroen'in şanzıman isimlendirmesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
13.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir bilen açıklarsa sevinirim.

    BVA

    BMP

    BMP-6

    MCP

    Bir de bunların STT versiyonları var ayrıca. MCP STT, BMP6 STT gibi

    Bunların farkları nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 2 Şubat 2013; 22:26:09 >



    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroën'in Şanzıman İsimlendirmesi

    Citroën'in kullandığı şanzıman isimlendirmesi, manuel ve otomatik şanzımanlarını ayırt etmek için kullanılır.

    Manuel Şanzımanlar:

    Citroën'in manuel şanzımanları "BMP" (Manuel Pilotlu Vites Kutus) olarak adlandırılır. BMP şanzımanlar, sürücünün vitesleri manuel olarak seçmesine ve debriyaj pedalına basmasına olanak tanır.

    Otomatik Şanzımanlar:

    Citroën'in otomatik şanzımanları "BMP6" (Manuel Pilotlu Altı Vitesli Vites Kutusu) olarak adlandırılır. BMP6 şanzımanlar, vitesleri otomatik olarak seçer ve debriyajı otomatik olarak devreye alır, bu da daha rahat ve verimli bir sürüş deneyimi sağlar.

    BMP Şanzımanının Kullanımı:

    BMP şanzımanlı bir Citroën kullanmak nispeten basittir. Vites kolunu istediğiniz vitese getirin ve debriyaja basın. BMP sistemi vites değişikliğini otomatik olarak gerçekleştirecektir.

    BMP6 Şanzımanının Kullanımı:

    BMP6 şanzımanlı bir Citroën kullanmak daha da kolaydır. Vites kolunu "D" (Sürüş) konumuna getirin ve gaz pedalına basın. BMP6 sistemi otomatik olarak vites değiştirecektir.

    BMP Şanzıman Yorumları:

    BMP ve BMP6 şanzımanları genel olarak olumlu yorumlar almaktadır. Sürücüler, yumuşak vites geçişleri, geliştirilmiş yakıt verimliliği ve daha rahat bir sürüş deneyimi gibi avantajlarından bahsetmektedir.

    Umarız bu metin, Citroën'in şanzıman isimlendirmesini anlamanıza yardımcı olmuştur. BMP şanzımanlı bir Citroën kullanmakla ilgileniyorsanız, daha fazla bilgi için yetkili bir Citroën bayisiyle görüşmenizi öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim bildiklerim ;

    MCP : Tek kavrama robotize yarı otomatik şanzıman ( Peugeot 'daki adı Auto6r)

    BVA: Tork konvertörlü , tam otomatik şanzıman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • BVA Tam otomatik diye biliyorum.
    MCP Tek kavrama yarı otomatik. (Direksiyondaki kulakçıklarlada değişim imkanı var)


    Diğerlerini bende tam bilmiyorum. BMP-6 Yine yarı otomatik 6 ileri vites olması lazım ama mcp ile farkı nedir bilmiyorum citroen' e mail atmak lazım.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    BVA Tam otomatik diye biliyorum.
    MCP Tek kavrama yarı otomatik. (Direksiyondaki kulakçıklarlada değişim imkanı var)


    Diğerlerini bende tam bilmiyorum. BMP-6 Yine yarı otomatik 6 ileri vites olması lazım ama mcp ile farkı nedir bilmiyorum citroen' e mail atmak lazım.

    Biri digerinin yeni versiyonudir buyuk ihtimalle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Çok yakan araba yoktur.Benzinin pahalı olduğu ülke vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239


    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    BVA Tam otomatik diye biliyorum.
    MCP Tek kavrama yarı otomatik. (Direksiyondaki kulakçıklarlada değişim imkanı var)


    Diğerlerini bende tam bilmiyorum. BMP-6 Yine yarı otomatik 6 ileri vites olması lazım ama mcp ile farkı nedir bilmiyorum citroen' e mail atmak lazım.

    Biri digerinin yeni versiyonudir buyuk ihtimalle.

    mcp devam ediyor sanırım, düşündürücü. Mail attım cevabı yazarım buraya.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    BVA Tam otomatik diye biliyorum.
    MCP Tek kavrama yarı otomatik. (Direksiyondaki kulakçıklarlada değişim imkanı var)


    Diğerlerini bende tam bilmiyorum. BMP-6 Yine yarı otomatik 6 ileri vites olması lazım ama mcp ile farkı nedir bilmiyorum citroen' e mail atmak lazım.

    Bva dada alabilirsin kulakçık opsiyonunu zaten manuel modsuz otomatik neredeyse kalmadı
    _____________________________
    Bir araba aldık başımıza gelmeyen kalmadı.

    http://forum.donanimhaber.com/m_68413227/tm.htm
  • BVA: Boite de Vitesses Automatique - Sıralı otomatik şanzıman
    BMP: Boite manuelle pilotée - Tiptronic şanzıman
    MCP: Manuelle Compacte Pilotée - Robotize şanzıman

    SST ile ilgili bir bilgim yok, Citroen'de bir örneğini görmedim malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 2 Şubat 2013; 22:11:48 >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • SST'den kasıt TC-SST mi?

    O Mitsu'nun diye biliyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    BVA: Boite de Vitesses Automatique - Sıralı otomatik şanzıman
    BMP: Boite manuelle pilotée - Tiptronic şanzıman
    MCP: Manuelle Compacte Pilotée - Robotize şanzıman

    SST ile ilgili bir bilgim yok, Citroen'de bir örneğini görmedim malesef.


    BMP BVA'nın manuel kullanılabiliri mi oluyor yani?

    SST değilmiş, STT imiş, ben yanlış yazmışım. Ben direksiyondan kontrol mü diye merak etmiştim ama belki şanzımanla ilgisizdir paket adı falan da olabilir.
    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.
  • Ben de MCP ve BVA yı biliyorum. Yukarıda açıklamışlar.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    BVA: Boite de Vitesses Automatique - Sıralı otomatik şanzıman
    BMP: Boite manuelle pilotée - Tiptronic şanzıman
    MCP: Manuelle Compacte Pilotée - Robotize şanzıman

    SST ile ilgili bir bilgim yok, Citroen'de bir örneğini görmedim malesef.


    BMP BVA'nın manuel kullanılabiliri mi oluyor yani?

    SST değilmiş, STT imiş, ben yanlış yazmışım. Ben direksiyondan kontrol mü diye merak etmiştim ama belki şanzımanla ilgisizdir paket adı falan da olabilir.


    Açıklamalarına göre öyle, fakat BVA modellerin de tiptronic özelliğe sahip olan versiyonları satıldı yıllarca.

    BMP'nin de robotize şanzıman olduğu bilgisi var. BMP ile MCP aynı tip vites o zaman.
    _____________________________




  • yok mu şunu tam açıklayacak birisi ???
    _____________________________
    Canon 5D MarkII / 24-105mm f4 / 50mm f1.4 / 300mm f4, GoPro Hero 3+ Black Edition / Battery BacPack /
    Honda Civic HB A/T Sport 2009, Citröen C4 III Diesel Comfort Plus MCP 2012
    Apple iPhone 6/6Plus 64Gb & iPad 3.Gen 16/32Gb & MacBook Pro 15'' Retina 11.3 / Unibody 5.1 & iPod Nano 6.Gen 8Gb & Apple Tv 3 & Time Capsule 2TB
    www.segmenoglu.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    BVA: Boite de Vitesses Automatique - Sıralı otomatik şanzıman
    BMP: Boite manuelle pilotée - Tiptronic şanzıman
    MCP: Manuelle Compacte Pilotée - Robotize şanzıman

    SST ile ilgili bir bilgim yok, Citroen'de bir örneğini görmedim malesef.


    stt= stop start teknolojisi peugeot ve citroenlerde e hdi dizel araçlarında bulunuyor artık euro 5 92 lik ve 115 lerde var
    yanlız bmp tiptrpnic demişsiniz o da mcp gibi yarı otomatik tek kavrama bir şanzımandır
    ayrıca mcp ve bmplerde p konumu bulunmuyor direk n konumu var ayrıca mcp şanzımanlarda hill holder sistemi standart diye biliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAİM. -- 10 Nisan 2013; 4:51:04 >
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • Bmp ilk nesil tiptronik
    mcp ise yeni nesil tiptronik.
    C3 te bmp c4 te ise mcp kullaniyorlar. C3 teki sanziman iyi degil ancak c4u kullanmadim bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dec_chaos -- 10 Nisan 2013; 9:17:50 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Kisaca hepsi çöp

    DSG EDC powersihft CVT



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 10 Nisan 2013; 9:16:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Kisaca hepsi çöp

    DSG EDC powersihft

    o kadar da değil.. konfor olarak bir dsg olmasa da sorunsuzlukta dsg mcp'nin eline su dökemez..
    not: dsg kullanıcısıyım...
    _____________________________
    2016 AUDI A4 AVANT, DYNAMIC 1.4 TFSI, BEYAZ
    2016 HONDA JAZZ, ELEGANCE CVT, GRİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Kisaca hepsi çöp

    DSG EDC powersihft

    o kadar da değil.. konfor olarak bir dsg olmasa da sorunsuzlukta dsg mcp'nin eline su dökemez..
    not: dsg kullanıcısıyım...

    1-2 vites çok sarsıntılı

    Gücü ciddi anlamda kesiyor
    _____________________________
    İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Kisaca hepsi çöp

    DSG EDC powersihft CVT

    Yavaş.
    Tam otomatik şanzımanın konforunu hiçbir çift kavramaya değişmem.
    Yarı otomatikler de genelde daha sorunsuz,parçası ve tamiri ucuz. Senin gibi hep sıfır araba alacak parası olmayanlar veya garantisi bitince satıp sıfır alamayacaklar için ikinci elde robotize tek kavramalar daha konforsuz olsa da daha avantajlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    '02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
    Xmax 250 ABS
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Kisaca hepsi çöp

    DSG EDC powersihft CVT

    Yavaş.
    Tam otomatik şanzımanın konforunu hiçbir çift kavramaya değişmem.
    Yarı otomatikler de genelde daha sorunsuz,parçası ve tamiri ucuz. Senin gibi hep sıfır araba alacak parası olmayanlar veya garantisi bitince satıp sıfır alamayacaklar için ikinci elde robotize tek kavramalar daha konforsuz olsa da daha avantajlı.

    aynen katılıyorum.. zamanında ben de corsa easytronic kullandım 2-3 yıl. şanzımana alışınca o yığılmanın (1-2 arasındaki) önüne geçmeniz gaza verdğiniz tepkiyle mümkün (tam olmasa da). bu arada yığılsın bir miktar, bence sorun yok sorunsuz ve ucuz olduğu müddetçe..
    _____________________________
    2016 AUDI A4 AVANT, DYNAMIC 1.4 TFSI, BEYAZ
    2016 HONDA JAZZ, ELEGANCE CVT, GRİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Kisaca hepsi çöp

    DSG EDC powersihft CVT

    Yavaş.
    Tam otomatik şanzımanın konforunu hiçbir çift kavramaya değişmem.
    Yarı otomatikler de genelde daha sorunsuz,parçası ve tamiri ucuz. Senin gibi hep sıfır araba alacak parası olmayanlar veya garantisi bitince satıp sıfır alamayacaklar için ikinci elde robotize tek kavramalar daha konforsuz olsa da daha avantajlı.

    Ben 3,20 d ZF kullandım

    1,16 kullandım ZF

    DSG daha konforlu bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 10 Nisan 2013; 12:23:49 >
    _____________________________
    İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.