Şimdi Ara

CITROEN DİZEL ARAÇLARIMIZIN YAKIT DEĞERLERİNİ BURADA TOPLAYALIM... (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
1
Favori
49.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 1.6 hdi c3 picasso satın aldım 03-08-2009 da teslim alacağım araca alır almaz bor power koysam bir zararı olurmu ve sizce ortalama ne yakar bu araba fiat linea multijetten sonra yakıtı nasıl hissederim çok da güzel yakmıyordu linea hele son zamanlarda 7 lt ye kadar çıkmıştı fikirlerinizi bekliyorum saygılar

     CITROEN DİZEL ARAÇLARIMIZIN YAKIT DEĞERLERİNİ BURADA TOPLAYALIM...
  • Murat Bey zamanında yetiştim Allah.a şükür.

    Aracınıza kesinlikle ve kesinlikle bor power ya da türevi yağ katkıları koymayınız. Ben tüm diğer Citroen.ci arkadaşlara tavsiye ettiğim gibi size de bakım aralıklarınızı 10.000 km.de bir yapmanızı tavsiye ederim. Servis bunu kabul etmez gibi durur başta ama onlar da hayır demezler. Ben garanti kapsamında tüm bakımlarımı (ki sadece 3 bakım yaptılar) 10.000 km.de bir yaptım. Yani fazladan bir bakım. Bunu yapmak inanın size bor power.in kazandıracağından çok daha fazlasını kazandırır üstelik bor power.ın kaybettirme riski olan zararları da vermez.

    Ne gibi zararı olur derseniz.

    Aracınızın yağının kimyasal yapısını değiştirebileceği için örneğin turbonuz mil kesebilir (örnekleri var) ve bu durumda turbonuz garanti kapsamında sayılmaz. Çünkü bu tip durumlarda sorunun nereden kaynaklandığı çabucak anlaşılabilir.
  • 2005 model 100000km XSARA 2 1.4 HDI - antalya istanbul arası uzun yolda. 120km yi gecmeden ve ortalama ve 100km hızla ve özenli vites geçişleriyle ilerledim, yolun en az %80nde klima açıktı:

    yola çıkmadan 1 tam depo 125tl ye eurodizel ile doldu, istanbula yolculugum 790km sürdü, 3 te 1 depo civarı mazot vardı, gerisi şehir içinde olmak üzere 1120km deydi tekrar benzin istasyonuna girdim.

    2nci ölçümüm istanbulda depoyu 128tl ye eurodizel ile doldurdum 8-9 gün kaldım. genelde aksam trafiği olmak üzere hergün asya-avrupa gidip geldim. klimam sürekli açıktı. 890km yol gittim ve benzin istasyonuna girdim.


    3ncü ölçümüm, antalya manavgatta oldu. depoyu 120tlye eurodizel ile doldurdum, şehiriçinde sürekli klima açık olarak 10 gün kadar sürede kullandım mazot bittiğinde 960km yol gitmiştim.


    aklımı seveyim, bunca yıl 2.0 motor benzinli arabalarla gezmişiz ne büyük israf.. 220tl ye depoyu doldurup, şehiriçinde 500-600km yol gitmeler bitti benim için. büyük konusmayayım ama birdaha benzinli arabaya binmem heralde.




  • Büyük konuştunuz efendim.

    Muhakkak bir benzinli araca binersiniz ama misafir olarak
  • 2006 citroen 1.6 HDI c4 boyasız sorunsuz dizel 57binde 22bin TLye nasıl tavsiye lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Büyük konuştunuz efendim.

    Muhakkak bir benzinli araca binersiniz ama misafir olarak



    Bencede misafir olarak binilir..
  • quote:

    2006 citroen 1.6 HDI c4 boyasız sorunsuz dizel 57binde 22bin TLye nasıl tavsiye lütfen


    Güzel fiyat. Daha geçen hafta arkadaşım 2007 model C4.ünü daha fazla km.de 26.500 TL.ye sattı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101




    aklımı seveyim, bunca yıl 2.0 motor benzinli arabalarla gezmişiz ne büyük israf.. 220tl ye depoyu doldurup, şehiriçinde 500-600km yol gitmeler bitti benim için. büyük konusmayayım ama birdaha benzinli arabaya binmem heralde.



    hehehe iiydi
  • Citroen C5 II 1.6 HDI SXPK 2008 (50.500 Km de)

    Tekirdağ izmir arası 100 km yi geçmemek şartıyla klima sürekli açık 3 kişi ve 3 valizle 4.8 lt ortalamayı tutturdum...bikaç kere rampada sollamalarda dip gaz yaptığım oldu belkide daha da düşecekti değerler...

    İzmitte Karma tüketim (% 80 i şehir içi agrasif kullanım) 235 taban 18 jantlarla 6.7 lt ortalama tutuyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yillarsonra1 -- 22 Ağustos 2009; 10:46:47 >
  • 2005 model 110 bg c4 dizel sahibi biri olarak
    yazılan yorumlarda dikkat ettiğim bişi var
    bazı yorumlarda yakıt gideri yol bilgisayarındaki değerlere bakılarak verilmiş ancak bunun gerçekçi oldugunu sanmıyorum
    yokuş aşşağı giderken aracınızı viteste tuttugunuzda anlık yakıt giderine bakarsanız sıfır olarak görüceksiniz. Bu hiçte gerçekçi değildir ve ortalama yakıt giderini yol bilgisayarı kayıtlarında düşürmektedir. Ayrıca yaz aylarında açık olan klima giderini de eklersek bu değerler tamamen şaşırtmaca halini alır.
    Örnek vermek gerekirse bir depo ile şehir dışında 1050 km giden aracım yol bilgisayarına baktıgımızda 4.6 lt ortalama gösteriyor. bir deponun 60 litre aldıgını düşünürsek yol bilgisayarının doğru göstermediğini ortalama 100 km de 1-1.5 lt eksik gösterdiğini ( şehir dışında daha bariz) görebiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helluri -- 27 Ağustos 2009; 15:47:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helluri

    2005 model 110 bg c4 dizel sahibi biri olarak
    yazılan yorumlarda dikkat ettiğim bişi var
    bazı yorumlarda yakıt gideri yol bilgisayarındaki değerlere bakılarak verilmiş ancak bunun gerçekçi oldugunu sanmıyorum
    yokuş aşşağı giderken aracınızı viteste tuttugunuzda anlık yakıt giderine bakarsanız sıfır olarak görüceksiniz. Bu hiçte gerçekçi değildir ve ortalama yakıt giderini yol bilgisayarı kayıtlarında düşürmektedir. Ayrıca yaz aylarında açık olan klima giderini de eklersek bu değerler tamamen şaşırtmaca halini alır.
    Örnek vermek gerekirse bir depo ile şehir dışında 1050 km giden aracım yol bilgisayarına baktıgımızda 4.6 lt ortalama gösteriyor. bir deponun 60 litre aldıgını düşünürsek yol bilgisayarının doğru göstermediğini ortalama 100 km de 1-1.5 lt eksik gösterdiğini ( şehir dışında daha bariz) görebiliriz


    Helluri hocam yokuş aşağı giderken araç viteste ise ve gaza basmıyorsan gerçekten sıfır yakar . Motor normalde hareketine devam edebilmek için yakıttan faydalanır ancak yokuş aşağı çalışmaya devam etmesi için gerekli hareket ihtiyacını tekerlerden aldığı için motora yakıt beslemesi durur ve araçta sıfır yakar . Eğer yokuş aşağı vitesi boşa alırsan motor hareket ihtiyacını tekerlerden alamayacağı için yakıtı çekmeye devam eder ve sarfiyat sıfırın üzerine çıkar . Bu sebeple yokuş aşağı vitesi boşa atmak sarfiyatı azaltmaz aksine arttırır.Açık olan klimada yakıt sarfiyatını arttırır ve bu değerde yol bilgisayarında görünür . Hatalı değer ancak yol bilgisayarı ölçüm hassasiyeti ile igili olabilir . Bu yazdıklarınız bununla ilgili değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intana


    quote:

    Orijinalden alıntı: helluri

    2005 model 110 bg c4 dizel sahibi biri olarak
    yazılan yorumlarda dikkat ettiğim bişi var
    bazı yorumlarda yakıt gideri yol bilgisayarındaki değerlere bakılarak verilmiş ancak bunun gerçekçi oldugunu sanmıyorum
    yokuş aşşağı giderken aracınızı viteste tuttugunuzda anlık yakıt giderine bakarsanız sıfır olarak görüceksiniz. Bu hiçte gerçekçi değildir ve ortalama yakıt giderini yol bilgisayarı kayıtlarında düşürmektedir. Ayrıca yaz aylarında açık olan klima giderini de eklersek bu değerler tamamen şaşırtmaca halini alır.
    Örnek vermek gerekirse bir depo ile şehir dışında 1050 km giden aracım yol bilgisayarına baktıgımızda 4.6 lt ortalama gösteriyor. bir deponun 60 litre aldıgını düşünürsek yol bilgisayarının doğru göstermediğini ortalama 100 km de 1-1.5 lt eksik gösterdiğini ( şehir dışında daha bariz) görebiliriz


    Helluri hocam yokuş aşağı giderken araç viteste ise ve gaza basmıyorsan gerçekten sıfır yakar . Motor normalde hareketine devam edebilmek için yakıttan faydalanır ancak yokuş aşağı çalışmaya devam etmesi için gerekli hareket ihtiyacını tekerlerden aldığı için motora yakıt beslemesi durur ve araçta sıfır yakar . Eğer yokuş aşağı vitesi boşa alırsan motor hareket ihtiyacını tekerlerden alamayacağı için yakıtı çekmeye devam eder ve sarfiyat sıfırın üzerine çıkar . Bu sebeple yokuş aşağı vitesi boşa atmak sarfiyatı azaltmaz aksine arttırır.Açık olan klimada yakıt sarfiyatını arttırır ve bu değerde yol bilgisayarında görünür . Hatalı değer ancak yol bilgisayarı ölçüm hassasiyeti ile igili olabilir . Bu yazdıklarınız bununla ilgili değil..


    yinede bana azda olsa yakarmıs gibi geliyo
    neden derseniz 4.6 ortalama ile 60 litre benzinin 1304 litre gitmesi gerekiyo ancak 1050 km yi şehir dışında geçemiyorum




  • Evet yol bilgisayarı verisi %100 doğru değil ama yazdığınız kadar aşırı bir fark olması sizin aracınıza özel bir durum olduğu intibasını uyandırdı bende.

    Depomu tam doldurup Trabzon - Ankara (770 km) yol gittim. İbre tam yarı çizgideydi. Ankara içinde dolaşınca tabi ort. tüketim arttı ama yine de yakıt ikaz ışığı 1.120 km.de yandı. Kalan 6 lt ile en az 100 km gidebileceğini düşünürseniz 1.220 km yol yaptım. Ort. tüketim de 5.3 lt/100 km gösteriyordu. Bu da yol bilgisayarına göre yaklaşık 25 km.lik bir sapma olduğunu gösteriyor ancak bizim bilemediğim bir konu da ekrana 5.3 yazarken bunun ondalık kesirinin 5.3.e mi yoksa 5.4.e mi yakın olduğunu bilemeyiz. Yani örneğin benim aracımda bu yönden bakınca çok önemsiz bir fark olduğunu düşünüyorum.

    İstanbul Büyükçekmeceden Ankara.ya oradan da Trabzona olan yolculuğumun toplam yakıt ortalaması 4.3, yaptığım km 1290 ve ibre alt çeyrek ile bitiş çizgisi arasında alt çizgiye yakındı. Kalan yakıtla 180 km gidebileceğim yazıyordu. Bu da yine yol bilgisayarı ile gerçekleşen tüketimin çok yakın olduğunu gösteriyor.

    Yalnız şunu özellikle belirteyin kalan yakıtla gidilebilecek km mesafesi ort. tüketimden bağımsız olarak sizin anlık yakıt tüketiminize bağlı olarak hesaplanır. Yani demek istediğim örneğin siz uzun bir yol boyunca geldiniz ve şehir içine girdiniz. Rampa tırmanıyorsunuz. Kalan yakıt ile gidilebilecek km bilgisi kesinlikle yapmış olduğunuz uzun yol ort. tüketim verisini tutmaz. Siz gaza bastıkça, rampa tırmandıkça bu veri oldukça düşer ve hata algılanmasına sebep olur.

    Aynı şekilde rampa aşağı gelirken de aynı durum söz konusu olabilir. Örneğin ben Zigana.dan Trabzona doğru inerken ve halihazırda 250 km yapmışken kalan yakıtla 1.500 km gidebileceğim yazıyordu. Aslında yanlışta değil. Önümde 1.500 km %10 eğimli bir rampa olsa inebileceğim bu gerçekleşir ama pratikte bu mümkün değil.




  • arkadas sizin bu c4 ler fulledginizde kac lt mazot alıyo 1200 lu rakamlar cok geldi bana da :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hetutulmaz

    arkadas sizin bu c4 ler fulledginizde kac lt mazot alıyo 1200 lu rakamlar cok geldi bana da :D


    Şehirdışı 1200 gayet normal , hatta dikkatli kullanımda 1300 ler ve üstü bile normal . Ben iki şehir dışı seyahatimde 1200 değerini çok dikkat etmeden tutturdum . Yoğun şehir içi ise 800 -850 gibi ...
  • 99 model berlingo multispace 1.9D 185,000 kmde geçenlerde bakımını yaptırdım.istanbul içi kullanılmış ve şehir dışı olarak adapazarına gidip gelmiştir.ışık yanmamıştı 864 km gösteriodu.sonra benzincide durduk mazot aldık 52 lt doldu.100 kmde 6,02 ltlik bir yakıt değeri oldu.
  • Merhabalar 2004 model 1.4 16 v 92 beygir 117 000 de bir c3 almayı düşünüyorum.

    Bocsh servisi aradım araca diagnostic mi o tarz bir test yapıp (40tl) genel olarak pompa enjektör ve turbo durumunu bana bildirebilceklerini sölediler..

    Sizce bu mümkünmüdür?

    Yada aracı kime göstermem lazım tam anlamılyla bilmek için?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07


    quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101




    aklımı seveyim, bunca yıl 2.0 motor benzinli arabalarla gezmişiz ne büyük israf.. 220tl ye depoyu doldurup, şehiriçinde 500-600km yol gitmeler bitti benim için. büyük konusmayayım ama birdaha benzinli arabaya binmem heralde.



    hehehe iiydi


    darısı başına kardeşim.. bi C5 2.0HDI paklar senide artık..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deepndark

    Merhabalar 2004 model 1.4 16 v 92 beygir 117 000 de bir c3 almayı düşünüyorum.

    Bocsh servisi aradım araca diagnostic mi o tarz bir test yapıp (40tl) genel olarak pompa enjektör ve turbo durumunu bana bildirebilceklerini sölediler..

    Sizce bu mümkünmüdür?

    Yada aracı kime göstermem lazım tam anlamılyla bilmek için?


    yaaptırdığına değecek kadar kesin sonuçlar vermeyeceğini biliyorum. bende arastırdım bu konuyu aracımı almadan önce.. en iyisi iyi bir turbocuya gidip göstermen.. sesinden devirlenmesi ve aracın stop etmesi esnasındaki titremesinden turbonun kondüsyonunu söylüyorlar.
  • Henüz 800 km.'de olan 2010 C4 Picasso dizel-otomatik aracımın İstanbul şehiriçi trafik tüketim değeri 100 km.'de 6,3 litre eurodizel mazot.

    Saygılar.
    egeliefe

  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.