< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|

< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Hocam o mesajı size değil cevap verdiğim üyeye yazdım. Sizin sorunuz biraz karışık. Sıcak havada performans düşüşünün bir çok sebebi olabilir. Örneğin zayıflamış, arızalı mazot pompası, arızalı basınç regülatörü, aşınmış trigger kayışı, bozuk ya da tıkalı enjektörler, mazot pompası elektrikliyse ona giden elektrik hattındaki problemler olabileceği gibi başka ummadığımız problemler de olabilir. Sıcak motorun güç kaybetmesinin tek bir nedeni yoktur. O yüzden biz bilemeyiz ama tıpa tıp aynı belirtileri yaşayıp çözüm bulan başka bir forumdaş forumda mevcutsa belki o yardımcı olabilir. Sanayide bunu deneme-yanılma yöntemiyle çözmeye çalışırlar, o yüzden işinin ehli bir yetkili servise götürmek daha faydalı olabilir. |
|
DPF sorunu olabilir mi? Bahsettiğinizden onu anlıyorum. Sıcak havalarda DPF daha çok sorun çıkarır çünkü. DPF tıkalıysa egzoz gazı rahat çıkamaz, basınç artar, motor nefes alamaz yani, bu da turbo basıyor gibi gösteriyordur. Ama yine de motor çekişi oluşmuyor sanırım. DPF baktırdınız mı? Bence kızdırma bujisinde sorun yok gibi. Aracı 30-40 dk 3 bin devirde ( 3. ya da 4. vites ) kullanarak normalde çözülür gibi bu sorun. Rejenerasyonla bu işi çözüyordum ben. Ama sizin de böyle olacak gibi bir garantisi yok bu arada. DPF doluluğunu ölçtürün hocam. Geçmiş olsun. |
| _____________________________ |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
İnsanlara Fazla Değer Vermeyin...
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkcan123 -- 28 Nisan 2025; 7:8:31 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
Turbo egzoz gazı ile çalışır. Pasif bir cihazdır, kendi başına karar alamaz. Turbo dönmezse egzoz gazı dışarı çıkamaz. Turbo her devirde döner ancak yeterli basınç için yüksek devirler gerekir. Düşük devirlerde türbin impelleri yüksek hızda döndüremediği için yeterli basınç oluşmaz ancak gaz verildiğinde artan egzoz gazı hacmi türbini daha hızlı döndürmeye başlar ve böylece impeller de daha hızlı dönerek daha fazla hava sıkıştırarak ekstra güç için yeterli basıncı oluşturur. Bu aradaki farka turbo gecikmesi denir. Düşük devirlerde turbonun motor gücüne katkısı çok düşüktür ancak impeller yüksek devirle dönmeye başladığında güce katkısı belirgin hale gelir. İşte bu yüzden insanlar turbo belli bir devride devreye giriyor sanır. Ama böyle düşünenler şu soruyu hiç sormaz: Neden turbo belli bir devirde devreye giriyor, neden motor çalıştığı andan itibaren devreye girmiyor? Bunun ne gibi bir gerekçesi olabilir? Bunu sorsalar düşüncelereinin mantıksız olduğunu anlayacaklar. Sonuç: Turbo rölanti devrinde bile çalışır yani döner ama çok düşük bir hızla döner. Çalışmazsa dışarı çıkamayan egzoz gazı egzoz manifoldunda birikerek motoru durdurur. Turbo bildiğin bir tür hava pompasıdır. Diğer hava pompalarından tek farkı gücünü egzoz gazından alır. ne kadar çok egzoz gazı olursa Turbo o kadar hızlı döner. mesele bundan ibarettir. Turbo şöyle bir şey: ![]() |
|
_____________________________
* Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz. * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük biraz daha artar. (Emil Michel Cioran) * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth. |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
İnsanlara Fazla Değer Vermeyin...
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Hocam o mesajı size değil cevap verdiğim üyeye yazdım. Sizin sorunuz biraz karışık. Sıcak havada performans düşüşünün bir çok sebebi olabilir. Örneğin zayıflamış, arızalı mazot pompası, arızalı basınç regülatörü, aşınmış trigger kayışı, bozuk ya da tıkalı enjektörler, mazot pompası elektrikliyse ona giden elektrik hattındaki problemler olabileceği gibi başka ummadığımız problemler de olabilir. Sıcak motorun güç kaybetmesinin tek bir nedeni yoktur. O yüzden biz bilemeyiz ama tıpa tıp aynı belirtileri yaşayıp çözüm bulan başka bir forumdaş forumda mevcutsa belki o yardımcı olabilir. Sanayide bunu deneme-yanılma yöntemiyle çözmeye çalışırlar, o yüzden işinin ehli bir yetkili servise götürmek daha faydalı olabilir. |
|
_____________________________
* Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz. * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük biraz daha artar. (Emil Michel Cioran) * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth. |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Bir ODB cihazı alın, bağlayıp log alın. Dediğiniz şartlarda logda normalde olmaması gereken parametrelere bakın, karar kılıp sonrasında ustaya o parçayı alıp değiştirtin öpülmeyin. |
_____________________________
![]() insan
ya hayrandır sana, ya düşman. ya hiç yokmuşsun gibi unutulursun ya bir dakika bile çıkmazsın akıldan... FENERBAHÇE! |
|
Valf bozuksa turbo devreye girmez. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Bendede aynı araçtan var hiç böyle bir şey başıma gelmedi yanlız şöyle bir durum olabilir başıma geldi çünkü fiorinoda intecooler hortumunda delik varmış sonradan farkettim yani senin araçta intecooler sisteminde bir sıkıntı olabilir mi ? Sonuçta soğukta büzülme oluyor sıcakta genleşme acaba conta vs bir yerde bir kaçak mı var sıcakta kaçırıyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Obd cihazı herşeyi göstermez. Citroen ağır bakım yapıldı geçen aylarda triger baskı balata devirdaim v kayışı klima radyatörü. Aracı topladık marş yaptık çalışmadı. Bilgisayar a bağladık krank konum sensörü arızası. Ben zaten çalışmayınca direk krank demiştim. Gittim sensör aldım nafile. Meğer klima kompresörü kablosu takılı olmadığı için marş yapmıyormuş. Öyle herşeyi göstermiyor yani < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Ustaya öpülmekten mantıklı geliyor bana. Benim 208 GTI aracım vardı, tahrik arızası veriyordu usta motor inecek dedi 40 liralık sensördenmiş, değiştirdim düzeldi mesela. Şans işi. |
_____________________________
![]() insan
ya hayrandır sana, ya düşman. ya hiç yokmuşsun gibi unutulursun ya bir dakika bile çıkmazsın akıldan... FENERBAHÇE! |
|
Kanka C5 ve 407 lerde bsi sorunu var araba ısınınca n75 valfine giden akım azalıyor ve turbo tam açılmıyor bunun için Facebook gruplarında çözümü var ya sigorta kutusu tamir ettirceksin yada köprü yapicaksin bende 407 var köprüyle kullanıyorum istiyorsan whatsap grubuna alabilirim ordan sorarsın < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|