< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
citroen c5 sıcak havada performans kaybı



-
-
DPF sorunu olabilir mi? Bahsettiğinizden onu anlıyorum. Sıcak havalarda DPF daha çok sorun çıkarır çünkü. DPF tıkalıysa egzoz gazı rahat çıkamaz, basınç artar, motor nefes alamaz yani, bu da turbo basıyor gibi gösteriyordur. Ama yine de motor çekişi oluşmuyor sanırım.
DPF baktırdınız mı? Bence kızdırma bujisinde sorun yok gibi. Aracı 30-40 dk 3 bin devirde ( 3. ya da 4. vites ) kullanarak normalde çözülür gibi bu sorun. Rejenerasyonla bu işi çözüyordum ben. Ama sizin de böyle olacak gibi bir garantisi yok bu arada.
DPF doluluğunu ölçtürün hocam. Geçmiş olsun.
-
Turbo devreye girmesi diye bişey yok sen daha marşa basarken turbo dönmeye başlıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
katalizörden kastım aslında DPF’ydi. DPF içi tamamen boş kırdırdım çünkü onu. 30 40 dk yüksek devirde kullanmayı da yaptım yok yine düzelmedi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
turbo sürekli açık yani öyle mi :D ahahah gaza yüklendiğinde arabanın belli bi devirden sonra hızlanmasının artmasını neye bağlıycaksın peki hocam merak ettim açıkcası turbonun açılması ile belli bi devirden sonra devreye girme olayı var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkcan123 -- 28 Nisan 2025; 7:8:31 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Turbo egzoz gazı ile çalışır. Pasif bir cihazdır, kendi başına karar alamaz. Turbo dönmezse egzoz gazı dışarı çıkamaz. Turbo her devirde döner ancak yeterli basınç için yüksek devirler gerekir. Düşük devirlerde türbin impelleri yüksek hızda döndüremediği için yeterli basınç oluşmaz ancak gaz verildiğinde artan egzoz gazı hacmi türbini daha hızlı döndürmeye başlar ve böylece impeller de daha hızlı dönerek daha fazla hava sıkıştırarak ekstra güç için yeterli basıncı oluşturur. Bu aradaki farka turbo gecikmesi denir. Düşük devirlerde turbonun motor gücüne katkısı çok düşüktür ancak impeller yüksek devirle dönmeye başladığında güce katkısı belirgin hale gelir. İşte bu yüzden insanlar turbo belli bir devride devreye giriyor sanır. Ama böyle düşünenler şu soruyu hiç sormaz: Neden turbo belli bir devirde devreye giriyor, neden motor çalıştığı andan itibaren devreye girmiyor? Bunun ne gibi bir gerekçesi olabilir? Bunu sorsalar düşüncelereinin mantıksız olduğunu anlayacaklar.
Sonuç: Turbo rölanti devrinde bile çalışır yani döner ama çok düşük bir hızla döner. Çalışmazsa dışarı çıkamayan egzoz gazı egzoz manifoldunda birikerek motoru durdurur. Turbo bildiğin bir tür hava pompasıdır. Diğer hava pompalarından tek farkı gücünü egzoz gazından alır. ne kadar çok egzoz gazı olursa Turbo o kadar hızlı döner. mesele bundan ibarettir.
Turbo şöyle bir şey:
-
Eline sağlık hocam
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
ustam eline sağlık uğraşmışsın o kadar teşekkür ederim ama benim sorunum turbo değil sorun orda😂
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam o mesajı size değil cevap verdiğim üyeye yazdım. Sizin sorunuz biraz karışık. Sıcak havada performans düşüşünün bir çok sebebi olabilir. Örneğin zayıflamış, arızalı mazot pompası, arızalı basınç regülatörü, aşınmış trigger kayışı, bozuk ya da tıkalı enjektörler, mazot pompası elektrikliyse ona giden elektrik hattındaki problemler olabileceği gibi başka ummadığımız problemler de olabilir. Sıcak motorun güç kaybetmesinin tek bir nedeni yoktur. O yüzden biz bilemeyiz ama tıpa tıp aynı belirtileri yaşayıp çözüm bulan başka bir forumdaş forumda mevcutsa belki o yardımcı olabilir. Sanayide bunu deneme-yanılma yöntemiyle çözmeye çalışırlar, o yüzden işinin ehli bir yetkili servise götürmek daha faydalı olabilir.
-
yani evet ne yazık ki sanayiye düşenin hali harap :D o yüzden bu şekilde bilgileri toplayarak direkt yapılması gereken işi söylüyorum onun dışında işlem yaptırmıyorum. katalizör boş, sensörler değişti, turbo olduğunu düşünmüyorum çünkü soğuk havada canavar gibi. enjektörler pahalı olduğu için onu sona bırakmaya çalışıyorum en azından bi kontrol ettireceğim önümüzdeki günlerde. yakıt pompası da bugün listeye eklendi ona da baktıracağım. trigger kayışı da olabilir tabi ama kontrol ettiğimde çok bi anormallik göremedim onda. bakalım hayırlısı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir ODB cihazı alın, bağlayıp log alın. Dediğiniz şartlarda logda normalde olmaması gereken parametrelere bakın, karar kılıp sonrasında ustaya o parçayı alıp değiştirtin öpülmeyin.
-
Valf bozuksa turbo devreye girmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bendede aynı araçtan var hiç böyle bir şey başıma gelmedi yanlız şöyle bir durum olabilir başıma geldi çünkü fiorinoda intecooler hortumunda delik varmış sonradan farkettim yani senin araçta intecooler sisteminde bir sıkıntı olabilir mi ? Sonuçta soğukta büzülme oluyor sıcakta genleşme acaba conta vs bir yerde bir kaçak mı var sıcakta kaçırıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tamamen genleşmeyle alakalı bir problem gibi duruyor zaten. bir şekilde bulacağız
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
bu hiç aklıma gelmemişti sanırım daha doğru bir sonuç alabilirim bugün deneyeceğim. teşekkür ederim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Obd cihazı herşeyi göstermez. Citroen ağır bakım yapıldı geçen aylarda triger baskı balata devirdaim v kayışı klima radyatörü. Aracı topladık marş yaptık çalışmadı.
Bilgisayar a bağladık krank konum sensörü arızası. Ben zaten çalışmayınca direk krank demiştim. Gittim sensör aldım nafile.
Meğer klima kompresörü kablosu takılı olmadığı için marş yapmıyormuş. Öyle herşeyi göstermiyor yani
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ustaya öpülmekten mantıklı geliyor bana. Benim 208 GTI aracım vardı, tahrik arızası veriyordu usta motor inecek dedi 40 liralık sensördenmiş, değiştirdim düzeldi mesela. Şans işi.
En Beğenilen Yanıtlar

Hocam o mesajı size değil cevap verdiğim üyeye yazdım. Sizin sorunuz biraz karışık. Sıcak havada performans düşüşünün bir çok sebebi olabilir. Örneğin zayıflamış, arızalı mazot pompası, arızalı basınç regülatörü, aşınmış trigger kayışı, bozuk ya da tıkalı enjektörler, mazot pompası elektrikliyse ona giden elektrik hattındaki problemler olabileceği gibi başka ummadığımız problemler de olabilir. Sıcak motorun güç kaybetmesinin tek bir nedeni yoktur. O yüzden biz bilemeyiz ama tıpa tıp aynı belirtileri yaşayıp çözüm bulan başka bir forumdaş forumda mevcutsa belki o yardımcı olabilir. Sanayide bunu deneme-yanılma yöntemiyle çözmeye çalışırlar, o yüzden işinin ehli bir yetkili servise götürmek daha faydalı olabilir. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X