Şimdi Ara

Citroen C5 -II gaz yemiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
19.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Bir konuda yardımlarınıza ihtiyacım var, yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Aracım 2008 Citroen C5-II. Beş yıldır hemen hemen sorunsuz bir şekilde arabamı kullanıyordum. Yaklaşık 1 ay önce uzun yolda giderken araç arka arkaya "Depollition sytem default", "ABS ESP default", "Cruse control default" diye 3 uyarı verdi ve arkasından ön panelde bir arıza ışığı yandı (egzos emisyon göstergesi yazıyordu kitapçıkta, musluk şekline benzeyen bişey). Sonrasında araç yarım gazdan sonra tepki vermemeye başladı. Bunu kalkış dahil bütün viteslerde oluyordu. Yokuşta kaplumbağa gibi kalıyordum. Servise götürdüm bilgisayarda EGR arızası göründüğünü söylediler. Sonra baktıklarında EGR nin bozuk olmadığını ve temizlediklerini ve bir ayar verdiklerini ve düzeldiğini söylediler. 3-5 gün sonra aynı arızaları tekrar verdi ve araba yine gaz yemedi. Tabi bu gaz yememe bazen az önce belirttiğim gibi yarıdan sonra hiç gaz yemiyordu. Bazen de araç gaza çok yavaş tepki veriyordu. Gaza sonuna kadar basıyorum 2-3 saniye geçiyor ondan sonra araç hızlanmaya başlıyordu. Tekrar başka bir citroen servisne gittim bu sefer yine EGR nin değişmesine gerek olmadığını debimetre ve turbo hortumlarında sorun olduğunu söylediler. Bu parçalar değişti sorun kalmadı dendi. Aracı denediğimde biraz düzelmişti ancak yine eskisi gibi atik değildi. Bu aracın gücü bu kadar dediler (aslında o kadar değil ben 5 yıldır kullanıyorum, yeni kullandığım bir araba olsa buymuş bunun gücü derim), çok vaktim olmadığı için aldım arabayı çıktım. 3-4 gün de öyle kullandıktan sonra araba yine gaza çok tepkisiz oldu. İlk baştaki uyarıları vermedi, ışık yakmadı, yarı gazdan sonra sıfır tepki olmadı, ancak çok yavaş hızlanıyor, gazı sonuna kadar yapıştırıp bekliyorum hızlanmasını. Araba sürmek işkence oldu. Servise tekrar gittim, baktılar birazcık geç hızlanıyor araç burda kalsın bir bakalım dediler. Ben de biraz araştırdım ustaya kibarca selenoid valf ve maf sensörüne bir bakabilirmisiniz, bunları bir temizleyebilirmisiniz dedim. Ustanın söylediğine göre bu parçalarda bir sorun yokmuş hatta başka bir selenoid valf takmış değişiklik olmamış. EGR değiştirildi bu haliyle denedim aynı. Sonuç: Arabanın 30-40 beygirini çalmışlar sanki. Ama servise göre araba tamamen normalmiş. Turboya kadar bakılmış hiç bir sorun bulunamamış. Ama araba çekmiyor. Ben beş yıldır bu aracı kullanıyorum vites değiştirirken gazı sonuna kadar yapıştırdığımı hiç hatırlamıyorum. Ne yapmam gerektiği konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar. İyi günler...



  • partikül filtresi tıkanmış olabilir, tıkanınca çekiş %40 kadar düşer

    sökülüp tazyikli suyla temizlenebiliyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=I1rRdiHqXzU


    bir de elektrovana(selenoid valf) tamamen bozulmuş olabilir, bu parça turbonun altınaki wastegate denen parçaya hava pompalıyor, wastegate gelen hava ile hareket ediyor ve turbonun içindeki basıncı ayarlıyor..

    elektrovana çalışmıyorsa, wastegate devreye girmez, wastegate devreye girmeyince turbo çalışmaz

    aracı çalıştırıp,stop edince veya gaz verince şu videoaki piston hareket ediyor mu etmiyor mu ? videodaki wastegate'in pistonudur, hareket etmelidir

    http://www.youtube.com/watch?v=_0Rm89bQSwo

    elektrovananın yeri motor alt yağ haznesinin yanında az içerdeir.Elektrovana tam bozulmamış ve çaptan düşmüşse ikinci videodaki gibi ses (vıııııyn) çıkartır.

    elektrovana şudur:

    http://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_8%5C1143239.jpg

    Bir olasılık da debriyaj balatasnın bitmek üzere olması olabilir...1. vitesle rampada 3500 devre kadar çıkarın aracı, devir göstergesi hızla yükseliyor, motor bağırıyor ama araç hız göstergesi çok hareket etmiyorsa debriyaj bitmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubul -- 23 Eylül 2013; 14:28:00 >
  • Sayın Tubul verdiğiniz ayrıntılı bilgiler için çok teşekkür ederim. Önerilerinizi tek tek dikkate alacağım. Saygılar..
  • Önemli değil, peşpeşe uyarılar sigorta kutusundaki(motor bölümünde) rölelerin arızalanmasından da olabilir.

    Sorun elektriksel değilse yakıt ve egzoz sistemi gözden geçirilecek.

    yakıt filtreniz ne marka, en son kaç kilometre önce değişti ? motor yağı ve yağ filtresi ne zaman değişti ? Hangi markalar kullanıldı ? Motor rölantideyken çalışma sesinde gariplik var mı ?

    Turbonun çalışıp çalışmadıgından emin misiniz ? fişekleme olmuyorsa turbo çalışmıyor olabilir...motor soğukken turboya giren kalın boruyu çıkarıp içerdeki pervanenin sağa sola oynayıp oynamadıgını kontrol edebilirsiniz:

    http://www.youtube.com/watch?v=MBOKphOI5DM

    Sağlam turboda oynama olmaz.

    Bunun dışında akünün eksi kutbunu söküp 30 dakika sonra tekrar bağlamayı deneyebilrisiniz.

    Araba kaç km'de ve baskı balatayı hiç değiştirdiniz mi ?

    Bir çok olasılık var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubul -- 25 Eylül 2013; 13:19:45 >
  • Sayın Tubul ilginiz için tekrar teşekkür ederim. Araç 102000 bin km'de. İlk sahibiyim ve bakımlarını hiç aksatmadan hep yetkili serviste yaptırdım. Bu senenin başında serviste alt takımlarda sorun olduğu söylenerek volan, debryaj vs değişti, ağır bakımları yapıldı triger değişti. 5000 TL masraf yaptım. Yine 10-15 gün önce bakımı yapıldı, filtreleri, motor yağı, balata değişti. Motor yağını bu arızayı verdikten sonra bosch serviste değiştirmiştim ama servis onu beğenmedi 10 gün önceki bakımda tekrar değiştirdiler. Maf sensörünü ve turbo hortumunu değiştirdiler. Turbosuna bakmışlar normal imiş. Gerçi servise göre araba gayet normal hiç bir sorun görünmüyor. Sadece hızlanması birazcık yavaşmış ona da yapacak bir şey yokmuş. Birkaç forumda benzer şikayetlerin boğaz kelebeğinden olabileceği yazılmıştı. Onu temizlesem faydası olabilirmi acaba? Tekrar teşekkürler...
  • Bu kadar bakımlı üstelik yetkili serviste bakılan bi araçta böyle bir sıkıntı olması çok ilginç.Yetkili servis bilgisayarla motorun verdiği gücü ölçebiliyor.Bu güç fabrikasyon değerlerini tutuyorsa sorun, 10 ay önce bile taktrmış olsanız baskı balata olabilir;

    rampada gaza yüklendiğinizde devir göstergesi hızla yükseliyor ama hız göstergsi aynı oranda yükselemiyorsa baskı balatanızda sorun vardır..

    Aşırı derecede bitik baskı balata videosu:
    http://www.youtube.com/watch?v=01jSp9SgvGE

    http://www.youtube.com/watch?v=IxThNHRxrzw

    devir göstergesi coşuyor ama hız göstergesi ayak uyduramıyor.

    takılan fren balataları yanlış kodlu ise araç giderken fren yaparak gidiyor olabilirsiniz (bir forumda okumuştum usta vatandaşın aracına doğru fren balatasını ters takmıştı:)

    Aracın çekiş düşüşü partikül filtresinin tıkanmasını getiriyor aklıma,temizletmeyi deneyebilirsiniz.Veya egr,partikül,turbo sistemine bağlı elektriksel parçaların beyine hatalı bilgi gönderimi sebebiyle çekişin düşmesi.Yani parça buradan 1 litre egzoz gazı geçiyor diyecek yerine 0,8 litre geçtigini hesaplıyor olabilir.Bu durum tam bozulma olmadıgından arıza makinesiyle tespit edilemiyor olabilir (varsayım yapıyorum).

    Boğaz kelebeği yapışkan karbonla kirlenmişse araç rölantideyken devir oynaması veya genelde stop etme gibi sorunlar yaratabilir.Böyle bir durum yok aracınızda.

    Aracın inceden inceye gözden geçirillmesi lazım, parça değişmi,kontrolü yapılırken, parçaların maliyeti size yükleniyorsa sorumlu olabilecek parçaların ucuzundan pahalısına doğru bir yol izlemekte fayda var.

    Veya o arıza ne ise iyice kendini belli edene kadar bu şekilde kullanmayı tercih edebilirsiniz.
  • Sayın Tubul tekrar teşekkür ederim. Vites değiştirdikten sonra araba çok yavaş hızlanıyor. Devir saati de hız göstergesi ile aynı oranda artıyor. Şöyle anlatayım;vites değiştirdikten sonra eğer yüksek devirde kullanmıyorsam devir 2000 civarında kalıyorsa gaza sonuna kadar da bassam 4-5 sn kadar bekleyip daha sonra abartılı bir şekilde hızlanıyor. Yüklediğiniz videodaki gibi olmuyor. Sayın Tubul zahmet verdim size de tekrar teşekkürler önerileriniz için...
  • Ustalara %100 güvenmeyin, maf sağlam,egr,sağlam,borular sağlam,turbo sağlam,şu sağlam bu sağlam..arabada biraz yavaşlık var..eee sebep ? Demek ki ya ustalıkta sorun var ya bir parçada ?

    Kendiniz sökebiliyorsanız öncelikle maf sensörünü çıkarıp
    http://i.imgur.com/KlypV1x.jpg

    http://thumbs1.picclick.com/d/w1600/pict/321175407900_/PEUGEOT-CITROEN-22-HDI-C5-SEIMENS-MAF-METER.jpg

    http://i710.photobucket.com/albums/ww103/Frenchcarforum/MAF.jpg

    resimde eleğin ortasına yakın iki iletkeni ve sağ altta gözüken sensörü 'elektronik kontak sprey' ile temizlemeyi deneyin...(temizlerken 10-15 cm uzaktan sadece sprey sıkılır, el, bez,fırça sürülmez) Sökülürken önce maf'a giren mafın tepesindeki elektrik soketi çıkarılır.Spreyleme işleminden sonra tamamen kurudugundan emin olunca geri takılabilir.


    bu telleri inceleyin yanmış olabilirler, üzerleri tamamen kirle kaplı olabilir, bunlar motora giren hava miktarını ve ısısını ölçer ve beyine iletir, beyin de giren hava miktarına göre motora yakıt gönderir.

    Yani bu parça yanlış ölçüm yapıyorsa motora fazla yakıt gittiginden anlık bogulma yaşanıyor olablir.

    Veya maf sensöründen sonraki kısımlarda hava borusunun alt tarafında(dışardan bakınca boru sağlamdır) yırtık, yerinden çıkma v.s. durum da olabilir.


    Umarım çözülür sıkıntınız, çözümü zor bulunan arızaların nasıl can sıktığını iyi bildigimdendir yazma isteğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubul -- 27 Eylül 2013; 0:57:30 >
  • Maf sensörünü ve map sensörünü birkaç gün önce temizledim bir değişiklik olmadı. Partikül filtresini gözüme kestirdim ama beni aşar gibi gözüküyor. Bir usta bulup onu temizlettiriyim bakalım ne olacak. Çok teşekkürler....
  • Dizel partikül filtre (fap) temizliği mantıklı bir hareket gibi duruyor, yaptırabilirsiniz........Araç hazır lifte kaldırılmışken elektrovanayı da söküp hortum giren deliklerinden içeri sprey sıkıp, sert şekilde sallayıp temizleyebilirsiniz.Kurumasını beklemek iyi olur yine.

    Sizin aracın boğaz kelebeği tel kontrollü mü elektronik kontrollü mü ?
    Tel kontrollü ise bu tel gevşemiş olabilir..Bu tel gaz pedalına bağlıdır.
    Elektronik kontrollü ise tel yoktur.

    Bu yavaşlık son aldığınız yakıt ile mi olmaya başladı ? Son aldığınız yakıt bitti mi ?Yakıt bitmediyse depodaki yakıta enjektör temizleyici alıp katmayı da deneyebilirsiniz.

    Aracınızın motor bölmesine su değdi mi ? Yağmurlu havada sürüş yaptınız mı ? Hava filtresi bir şekilde ıslanmış olabilir.(yabancı bir forumda birinin başına gelmiş bu durum, anti pollution ve ıslak hava filtresi)

    90 bin km'de yenilenmesi gereken(1.6 hdi ise) mazot filtresinin yenilendiğinden emin misiniz ? 90 bin bakım yetkili servste mi yapıldı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tubul -- 28 Eylül 2013; 0:16:33 >
  • Sayın Tubul servise telefonla sordum son bakımda, yakıt filtresi, hava filtersi, debimetre, rekor, motor yağı değişmiş. Araba bu arızayı verdiğinde hiç su değmemişti, motor kısmını zaten hiç yıkatmam. Bu arıza başladığında uzun yola çıkmıştım, yakıt aldıktan 500-600 km sonra başladı ancak o yakıt çoktan bitti. Sanırım ondan sonra 5-6 defa depoyu fulledim. Boğaz kelebeğinin tel veya elektronik kontrollü olup olmadığını bilmiyorum. Boğaz kelebeğinin hemen yanında map sensörü ve adını bilmediğim iki sensör daha var ama kontrolü nasıl bilemiyorum. Bu rekor denilen şey turbo hortumu mu oluyor acaba? Bana öyle söylendi ama... Sayın Tubul tekrar teşekkürler....
     Citroen C5 -II gaz yemiyor
  • borrelia 5 B kullanıcısına yanıt
    Sonuç ne oldu? Çok zaman geçmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.