Şimdi Ara

Citroen C4 e-hdi motorda şakırdama (enjektörler değişti)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
1.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Aracım Citroën C4 2014 e-hdi. Aracımdan çok memnunum 1 yıldır kullanırım. Tek sorunu olmadı ama son 3 aydır sabah motor soğukken çalıştırıp hareket ettiğimde gaza biraz fazla basınca motorda şakırdama diye tabir edilen ses geliyor. Motor ısınınca düzeliyor. Ustalara gösterdim hepsi enjektörlerden dedi. Kıydım paraya 3000tl ye değiştirdim. Halen aynı sorun devam etmekte. Bunun sebebi ne olabilir. Son 3 aydır Start&stop da devreye girmiyor. Akü 1 yıllık. Bana bir yol gösterin. Teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • motor yağı ne zaman değişti ve ne kondu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • enjektörler değişirken enjektör pulları yenilendimi? yada pulların durumuna bakıldı mı hiç?

    enjektörleri değiştirerek biraz gereksiz masrafa girmiş olabilirsiniz, çoğu zaman şakırdamaya sebep olan şey sadece enjektör pulları oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Geçen yıl değişti. Castrol koydu usta. Araç daha 10.000 olmadığı için bakıma gitmedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Hocam onu değiştiren ustaya sorarım. Peki Start&stop un çalışmaması bununla alakalı mıdır?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • prestij06 P kullanıcısına yanıt
    hangi viskozite koydu? olması gerekenden kalın yağ konmuş ve üst kapağı geç yağlıyor gibi.

    aracın km kaç? bence enjektörlerde biraz kazık yemişsiniz 4 enjektör bakımı o kadar tutmamalı. şıkırdama ya pullardan olur o da max. 800tl filan tutar, ya yağsız kaldığı için supaplardan yapar ya da motor bitmiştir ki o pek olası değil.

    benim ilk teorim kalın yağ koydular. 5-30 yağ kullanmalısınız.

    ss devreye girmesi için baya etken var motor ısısı, akü durumu, dpf doluluk oranı vs. ona ayrıca bakılması gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prestij06

    Hocam onu değiştiren ustaya sorarım. Peki Start&stop un çalışmaması bununla alakalı mıdır?

    Stop&Start çalışmaması onunla alakası yoktur, yukarda arkadaşta bahsetmiş çok fazla parametre var S&S'in devreye girmesi için. bence ona çok takılmayın çok elzem bişey değil, hem akü ömrünü hemde marş motoru ömrünü azaltiyor. kendi aracımda yok, olan bi araca bindiğim zamanda hemen kapatıyorum zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Hocam yağın kalınlığını bilmiyorum. Enjektörler benim 4 tanesi komple değişti. Revizyon tamir bakım felan olmadı. Komple değiştirdim. Acaba ayarını mı yapamadı bilemiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devirdaim pompasına baktırın. Büyük ihtimal ömrünü tamamlamış.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • prestij06 P kullanıcısına yanıt
    Enjektör kodlaması yapıldı mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt

    Hocam ben de araştırırken buldum bunu. Enjektörleri takan usta büyük ihtimal benim araca kodlama yapmadı. Yada kodlama cihazı yoktu. Bu enjektörlerin kodunu nasıl öğreniriz. Sökmek mi gerekiyor tek tek?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün ilanlara bakarken 516 bin km'de E-Hdi C4 gördüm. (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-ilk-sahibinden-turkiyede-tek-516%2C000-km-931355004/detay)


    Bu araçların sorun çıkarmasının en büyük nedeni, anlamayan ustaların kurcalaması. c4 facebook grubunda iyi ustalar var.

  • Barracud@ kullanıcısına yanıt

    Aynen hocam. Fransız grubundan iyi anlayan ustalara götürmek lazım. Benim araçta 150.000 de. Ben çok memnunum araçtan. Kaliteyi bizim Türk milletimiz sayesinde ucuza biniyoruz. Tutturmuşlar bi wv, Ford, opel, Hondavb. fahiş fiyata biniyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facebook grubunda gecen hafta paylaşıldı şakırdama için dpf temizletip kurtulmuşlar.

  • Arkadaşlar tüm sorunumu bugün hallettim. Usta cihazı olmadığı için enjektörlere kodlama yapmamış. Bazı araçlar kendi kendine alışıyor diye bana da kodlama yaptır dememiş. Motorun üst kısmını söktük enjektörlerin üzerinde yer alan numaraların fotosunu çektim. Usta beni kodlama yapan yere yönlendirdi. Orada aracı leptop a bağlayıp fotosunu çektiğim enjektörlerin numaralarıyla kodlama yaptık ve mucize gibi sorunlar düzeldi. Şıkırdama yok oldu. Ayrıca arabam bildiğin şahlandı performans arttı. Çalıştırırken sarsıntı yapması, ilk kalkışlardaki titreme bir anda yok oldu. Bir kodlama bu kadar mı değiştirir her şeyi. Tabi Start&stop ve aracın geç marş alma sorunu halen geçmedi ama en azından bu sorunların enjektörlerle ilgisi olmadığını anlamış oldum. Hemen elektrikçimin yolunu tuttum. Aküyü inceledi ve ölçtü, aküde herhangi bir sorun bulamadı ama aracıma geçen yıl başka yerde taktırdığım üzerindeki akünün efb akü olduğunu, benim aracıma agm akü takılması gerektiğini söyledi. Orda yedekte duran bir agm akü taktık. Araç anında marş aldı ve biraz turladık Start&stop ilk kırmızı ışıkta hemen devreye girdi. Böylelikle 1100 TL para bayılarak arbama Mutlu AGM akü taktırdım. Bu şekilde sorunlarım çözüldü arkadaşlar. Bana yardımcı olan, olmaya çalışan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Bu tür sorunları olan forum sakinlerine de bu konu inşallah yardımcı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • prestij06 P kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın, geç gördüm mesajınızı sorunları çözmüşünüz sevindim :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.