Şimdi Ara

Citroen C4 2005 1.6 HDI 110 HP Beyaz Duman Sorunu ve Bitmeyen Arızalar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. 4 ay önce satın aldığım C4 marka aracımda yaşadığım sorunlardan bahsetmek istiyorum. Araç sabahları ilk çalıştırmada (soğukken) beyaz duman atıyor ve etrafa iğrenç kötü bir koku yayıyor. Aracı hareket ettirmemle beraber duman duruyor. Yaklaşık 50-100 metre içerisinde. Bu sorun enjektörden dendi. Bununla beraber aracın eksantrik zincirinden ses geliyordu, 3 4 farklı ustaya danışarak bilgi aldım kimisi değiş dedi kimisi gerek yok kopan görmedim daha dedi. Ben evhamdan ötürü değiştirttim ve bu olay esnasında enjektörlerinde sökülmesi gerekiyormuş. Eksantrik kapağını çıkarmak için. Fakat enjektörler çıkmadı, araç 184.000km de kaynamış dediler. Aparatlarla zorlanarak çıkarttık fakat enjektörlerin ayarı ve içi dağıldı dediler. Her neyse enjektör memeleri değişti, tamir takımı değişti vs. Zinciri değiştirdikten sonra araç zincir sesini kesti fakat bu kez de 2500-3000 devir bandında zırıltı sesi yapmaya başladı, triger tarafından. Ustaya sordum trigerden geliyor zincir değil bu dedi. Ha bugün ha yarın derken hallettiremedim. Bununla beraber araç sabahları halen pis kokulu duman atmaya devam ediyor. Bu esnada rölantide oynama, çekiş düşüklüğü vs. yok. Aracın performansı gayet iyi. Enjektörlerin memeleri ve tamir takımı boşa mı değişti bilmiyorum ama pompacı bu kmdeki bi aracın enjektör bakımının zaten gerekli olduğunu söyledi. Anlayacağınız sorunlar devam ediyor. Sesin kaynağını ve dumanın kaynağını hala çözemedim ve işin asla iş başa düştü. Gerçekten bu araçların tutulmama sebepleri kötülüğünden falan değil insan gibi ilgilenen iyi niyetli ustalar yok. Ustaların tek derdi hızlı para kazanacağı araçlar ve işler. Yağ bakımı yaptıracağım zaman hepsi aman kardeşim hoşgeldi beş gittin fakat usta ses var diyince iş çok var sonra gel oluyor. Bu forumda gerçekten problemler çözülebilir diye bekliyorum. İlgili ve bilgisi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum çünkü çok sıkıldım artık.Duman problemi için aşağıda videosu var.

    https://youtu.be/ucqcoDP5FaU

    Araç Citroen C4
    Yıl 2005
    Motor 1.6 HDI 110 HP

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Keşke, önce aracı bir cihaza bağlatsaydınız. Bu tür araçlarda deneme-yanılma yöntemiyle iş yapılmaz. Umarım sorunu çözersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    Hocam aracı bağladık egr ve ısıtma rölesi vermişti. Ama bunların zincirle alakası yok mecburen zinciri sökerken enjektörleri söktük bozuk dediler. Çıkmadı enjektörler enjektörcü dağıtarak çıkardı dedim çıkmıyorsa zorlamayalım kapatalım kalsın değiltirmeyelim zinciri dedim enjektörcü sökmeye çalıştık bi kere ayarı kaçtı dedi söktü. Anlamadığım şu enjektör arızalı olsa arıza lambası yakmaz mıydı araç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malesef dolandırılmıs olma ıhtımalınızde var hangı sehırdesınız
  • dış hava sıcaklığı 10 derecenin altındayken motor marşta soğuk hava çektiyse blok ısınana kadar beyaz duman atar. duman değil buhardır o.
    kızdırma bujileri marştan önce ısınıp kapanıyor direk . çabuk ısınıp çabuk soğuyan markadan onlar o yüzden ısı sadece marş esnasında korunuyor ondan sonrası 5 dakika kadar blok ısınana kadar beyaza devam eder.
    havalar ısındıktan sonra ilk çalışmada dumanı kesmesi lazım.
    yakıt beslemesinde eğer sıkıntı olsaydı motor arızası servise gidin diye yazı çıkarırdı.

    koku normal hatta sizi boğuyomuş hisside verir öksürtür adamı. partikül filtresi var arabada o yüzden fena kokuyor. 1.4'de filtre yok ondada koku var fakat 1.6 kadar keskin değil.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.