Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017 (263. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28.895
Cevap
178
Favori
1.739.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 261262263264265
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    Pek çok kişinin merak ettiği bir konu olduğu düşüncesiyindeyim forumda otomobiluzmanı adlı kullanicidan alıntıdır
    Peki turboşarjlı aracı nasıl kullanmalı?

    Önce soğuk motoru çalıştırıp giderken nelere dikkat edeceğiz...

    Turbo türbinlerini birbirine bağlayan housing içindeki mil motor yağı ile yağlanır. Bu yağlama işlemi motor soğukken, yani yağ da soğukken verimli yapılamaz. Motor soğukken turbon türbinlerinin yüksek basınçla yüksek devirlere çıkmasını engellemek gerekir. Turbo türbinlerinin yüksek devirlere çıkmaması için, motor devrinin fazla yükseltilmemesinin yanı sıra gaz pedalına da fazla basılmaması gerekir. Zira turbo türbinlerinin dönüş hızını ve ürettikleri basıncı belirleyen iki faktör vardır; - motor devri - gaz pedalının konumu.

    Yani motor soğukken ortalama bir dizel araçta takriben 2500 devirin üstüne çıkılmamalıdır. Mümkünse 2000 devirde vites yükseltilmelidir. Yalnız bu durum sadece motor soğukken geçerlidir.

    Ayrıca gaz pedalına motor soğukken yarısından çok basılmamalıdır. Zira bu hareket de türbinleri yüksek basınçla döndürür.



    _____________________________



    Şimdi motor normal sıcaklığına ulaştı. Peki şimdi en ekonomik ve verimli olarak turbo dize aracımızı nasıl kullanabiliriz?

    Dizel araçların en verimli çalıştığı aralık max tork bandıdır.

    Dizel bir araç için maksimum beygir üretilen deviri geçmek gereksiz ve zararlıdır. zaten maksimum beygirin üretildiği devirden sonra dizel motorlar karakteristik olarak tork kaybeder. yani maksimum beygir devrinden sonra dizellerde çekiş genelde düşer.

    Sonuç olarak, herkes aracının hangi devir bandında maksimum torku sağladığını bilmeli ve bu band üstünde kalmaya çalışmalıdır.

    Örneğin bir dizel motor 1750 - 3800 d/d bandında maksimum torkunu üretiyorsa bu araçta vites yükseltmek için 3000 d/d yeterlidir. hızlı ivmelenme isteniyorsa 4000 d/d ya çıkılabilir. ama normalde 3000 d/d üstü gereksizdir.

    normal sürüş için ise dizel aracı motorun çektiğini hissettiğiniz en düşük devirde kullanın. bu devir genelde turbonun yeterli basıncı ürettiği devir veya bunun 250 d/d üstüdür.

    Bir diğer nokta ise dizel araçlarda mazot pompası enjeksiyon sisteminin en önemli parçasıdır. benzinli bir aracı rölanti devrinde kullanabilirsiniz. Yani çok düşük devirlerde vites yükselterek motoru tekletseniz bile motora ekstra kurum oluşumundan fazla pek bir zarar veremezsiniz.

    Ancak dizel bir motorda eğer rölanti devri civarında, yani 1000 devir civarında aracı hızlandırmaya çalışıyorsanız, mazot pompanızı aşırı yüklüyorsunuz demektir. Dizel aracın devirli kullanılması gerektiği sözü de burdan gelir.

    Dizel aracı viteste yol alırken veya kalkışta kesinlikle rölanti devrine düşürmemek gerekir. bu mazot pompasını zorlayabilir. ama performans beklenmiyorsa 1500 d/d ya kadar düşülmesinde bir zarar yoktur. ama bu devirlerde ivmelenme gerektiğinde gaza yüklenmeden önce vites düşürmek gerekir.
    Sonuç olarak aracınızda eğer o anda hızlanmayı amaçlamıyorsanız 1500 devir civarında kullanabilirsiniz. Ancak bu devirin altı özellikle mazot pompanız açısından pek de sağlıklı olmayacaktır. Ayrıca kurum oluşumu hızlanacaktır. Hızlanmak için turbonun yeterli basınca ulaştığı 2000 devir civarında gaza yüklenin. Aksi uygulamalar yanlıştır. Zaten genelde maksimum tork da

    Peki arabayı durdurduğumuzda 20-30 sn beklemeli miyiz? Yoksa akümüz arabayı kapattıktan sonra tıpkı klimanın rest te calışması gibi turbonun yataklarını yaglamaya devam ediyor mudur? Ayrıca aracı alırken turbo konusunda hiçbir kullanım tavsiyesi vermemeleri ilginçtir.




  • C4 1,6 120 hp conford alan varmı son 1 haftadır?
    fiyat olarak kaça veriyorlar?
    ve bu arabaya lpg takılıyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalkin


    quote:

    Orijinalden alıntı: gundogdu34

    quote:

    Orijinalden alıntı: patetience

    quote:

    Orijinalden alıntı: gundogdu34

    quote:

    Orijinalden alıntı: patetience

    quote:

    Orijinalden alıntı: gundogdu34

    quote:

    Orijinalden alıntı: patetience

    Gündoğdu kardeş selamlar bi sorum olacaktı, c4 araçlarda "yan sanayi yedek parça" ne zaman piyasaya çıkmaya başlar?araç piyasaya çıktıktan 6 ay sonra diyorlar doğruluk payı nedir? benim sıkıntım kol dayama ve arka cam otomatiği,cevabın için şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.

    yan sanayi hakkında fikrim yok ama arka cam otomatiğini nasıl yaptıracaksınız onu anlamadım

    zannedersem oda yapılacak zaten önemli olan talep değilmi?

    talep önemli de yapılacak elektronik müdahale aracınızı garanti dışında bırakabilir; yada kısa devreye neden olursa aracınızın yanma ihtimali bile var. iyi düşünmek gerek

    Selamlar Gündoğdu bey cevabınız için teşekkürler,bende onu soracaktım elektrikli cam uygulamasını yetkili servisin yapma ihtimali nedir ?bildiğim kadarıyla serviste orjinalde olmayan alt kaplama veya çelik jant uygulaması yapılabiliniyor.

    selam
    bahsettiğiniz uygulamalar aracın elektrik aksamına müdahale edilmeden yapılan işlemler bunlarda sakınca yoktur. Her servis de yapar bu tip işlemleri.
    ancak elektrikli cam uygulamasını servis kesinlikle yapmaz bence sizde uzak durun derim.
    keşke alırken confort paket tercih etseydiniz. çok cüzi bi fark var attraction ile..

    Peki sonradan navigasyon mway taktirabiliyor muyuz? Yada taktirabilecek miyiz?

    emyWay navigasyon orjinaldir sonradan takılamıyor maalesef




  • arkadaşlar sıfır aracı teslim aldığımızda KM sinin normalde kaç olması gerekir? ben aracı teslim alırken km 13 tü.
  • ...ve bitti.

    Üzücü ve detaya girmek istemediğim bir kaza sonucu aracımın kaskodan 29.150 lira tazminatını tamamen aldım. Yeni gözlemlerim içinde güzel bir yeri olan Citroen ve C4 ikilisinden artık ayrılmak durumundaydım.

    Bundan sonra Civic forumlarından katılmaya çalışacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyotocu

    arkadaşlar sıfır aracı teslim aldığımızda KM sinin normalde kaç olması gerekir? ben aracı teslim alırken km 13 tü.

    Kapi ayarlari vs icin test surusune cikmis olsalar 10km olur zaten kafadan :) cok takmana gerek yok bence. Benimki de 8-9 civarlarinda birseydi sanirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    ...ve bitti.

    Üzücü ve detaya girmek istemediğim bir kaza sonucu aracımın kaskodan 29.150 lira tazminatını tamamen aldım. Yeni gözlemlerim içinde güzel bir yeri olan Citroen ve C4 ikilisinden artık ayrılmak durumundaydım.

    Bundan sonra Civic forumlarından katılmaya çalışacağım.

    geçmiş olsun dostum merak ettik akşam akşam az bi detay alsak?araçla ilgili bi problemmiydi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: patetience

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    ...ve bitti.

    Üzücü ve detaya girmek istemediğim bir kaza sonucu aracımın kaskodan 29.150 lira tazminatını tamamen aldım. Yeni gözlemlerim içinde güzel bir yeri olan Citroen ve C4 ikilisinden artık ayrılmak durumundaydım.

    Bundan sonra Civic forumlarından katılmaya çalışacağım.

    geçmiş olsun dostum merak ettik akşam akşam az bi detay alsak?araçla ilgili bi problemmiydi?

    Aracım sedan ve olmazsa olmaz gözüyle baktığım halde opsiyon dahi olmayan ESP bana bu arabada iki kez lazım oldu: Birinde 70 ile spin atıp yola ters yönde durdum, ikincisinde araba sallanmaya başladıktan sonra toparlayadık, yoldan çıkıp ters döndük - pert!

    Yan ve perde hava yastıkları açıldığı için bir şey olmadı bana ama darbeye rağmen ön hava yastıklarının neden açılmadığını, enkazı incelemeye gelen Baylas yetkilileri de merak ediyorlar.




  • mustafa ne diyo yani yavaş mı kullanın diyo:)
  • buda son eklemem umarım faydalı olmuşdur.





    Peki turboşarjın yakıta ve performansa etkisi nasıl olur?

    Gaz pedalının açısına göre turbo türbinleri üstündeki actuatör yaprakları açılıp kapanarak basıncı değiştirir.
    Turbonun oluşturduğu yüksek sıkıştırma oranında yüksek miktarda oksijen bulunur. bu yüksek miktarda oksijenin verimli yanabilmesi için daha fazla yakıt gerekir ki zaten bu sebeple turbo basıncı gaz pedalının konumuna göre artar.

    yani gaza ne kadar basarsanız o kadar turbo basıncı elde edersiniz.

    peki yakıt tüketimine etkisi ne olur?

    atmosferik, yani turboşarj olmayan bir motorda gaza çok basarsanız zengin karışım hazırlarsınız. yani yanma odasında bol miktarda yakıt bulunur. ama bu bol miktarda yakıtı düzenli bir şekilde yakacak sıkıştırılmış hava ve oksijen olmadığından yakıtınız boşa gider. bunu turbo olmayan motorlarda yokuşlarda gaza ne kadar bassanızda aracın boğulmasından anlayabillirsiniz

    peki turboşarj beslemeli bir motorda ne olur?
    gaz pedalına yüklenmenizle turboşarjın pervaneleri motora hava basar. Ve normalden daha fazla hava yani oksijen yanma odasına girer. Gaza yeteri kadar bastığınız için de yanma odasında bu bol oksijenle birlikte yanacak yakıt mevcuttur. Yakıt bu yoğun hava ile verimli bir şekilde yanar ve performans artar.

    Yani turboşarj sistemi yakıtı daha verimli kullanır. Lakin turboşarj beslemeli motora sahip araç sahipleri bu etkileyici güce kendilerini kaptırıp gaz pedalına daha fazla basarlarsa yakıt tabi ki oluşan performansla birlikte artacaktır.

    Bir örnek vermek gerekirse, tanıdık vw passat 1.8 20 valve motorunun iki versiyonu bulunur. Atmosferik yani turbosuz 125 bg ve 1.8 turbo 150 bg. aynı yol şartlarında 1.8 turbo motorun az da olsa daha düşük tüketime sahip olduğu fabrika verileri ile bile sabittir.

    Aynı yol şartlarında, aynı sabit hızlarda, aynı tarz kullanımla turboşarjlı aracın daha az yakıt tüketmesi muhtemeldir.


    Bir diğer konu ise Turbo’nun devreye girip çıkması konusudur.

    Turboşarj sistemi aslında sürekli devrededir. Türbinler motora hava alındığı müddetce döner. Ancak yeterli devire ulaşılmamışsa veya gaza yeteri kadar basılmıyorsa turbo, maksimum torku oluşturacak yeterli basınçlara ulaşamaz.

    Yani turbo devreye girip çıkmaz. Yalnızca türbin devri değişir. Gaza basmazsanız veya motor devri düşükse yavaşlar o kadar. Turbonun verimsiz çalıştığı aralık vardır. Devrede olmadığı aralık yoktur.

    Tabi bu bakış açısı meselesidir. Türbinin yeterli basıncı ürettiği devire siz turbonun devreye girdiği devir de diyebilirsiniz. Ancak teknik olarak doğru olmaz. Gerçi bu biraz ayrıntı bir mesele ama değinmeden geçemedim...




    Aracımızı çalıştırdık. Yol aldık. Ve şimdi de stop edeceğiz. Peki nasıl?

    Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

    Ama nedir bunun mantığı?

    Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

    Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

    Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

    Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

    Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

    Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

    Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

    Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

    Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olur.

    soru :
    "bir sorum olacaktı benim..Aracım turbo dizel motora sahip Megane 2 dci..Özellikle otoyolda uzun süreli olarak yüksek devir ve yüksek hızlarda giderken araçta turboyla alakalı bir sorun yaşar mıyız? Yani 150-160+ civarı hızlarla uzun süre seyretmek arcın turbosu ve bağlı ek aksamlarında sorun yaratır mı? Bir süre düşü hız - devir bandında kalarak bir rahatlatma yaratmak gerekir mi? "


    cevap :

    Öncelikle yukarıda da anlattığım gibi, otobanda yüksek hızlarda yüksek basınca ulaşan turbo türbinlerinizi ayağınızı ara ara gazdan çekerek düşürebilirsiniz.

    Yani uzun süre sabit bir şekilde yüksek hızda tam veya tama yakın bir gazla ilerlemek sizin de şüphelendiğiniz gibi turbo türbinlerine aşırı yükleme yapacaktır. Ancak basınç emniyet sınırlarını geçtiği zaman turbo basıncını ölçen sensör otomatik olarak actuatör aracılığıyla fazla basıncı wastegate den boşa atacaktır.

    Ancak benim tavsiyem siz yinede uzun süreli yüksek süratli kullanımlarda ara ara ayağınızı gazdan çekerek turbo basıncını düşürün. hızınızı fazla düşürmenize gerek yok. Zira ayağınızı bir miktar gazdan çekmeniz veya gaza az basmanız, turbo türbinlerindeki yüksek basıncı düşürmek için yeterli olacaktır.






    otomobiluzmanı adlı kullanıcıdan alıntıdır.

    konun devamı :http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_1/f_/key_//tm.htm#22026445




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyo

    C4 1,6 120 hp conford alan varmı son 1 haftadır?
    fiyat olarak kaça veriyorlar?
    ve bu arabaya lpg takılıyormu?

    selam
    beyaz renk 40100 TL anahtar teslim fiyatıdır.
  • gundogdu bey navigasyonlu arac elinizde varmi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    mustafa ne diyo yani yavaş mı kullanın diyo:)

    böyle bir arabayla yavaş gidilmez :)... sevgili rolan...., ama şunu da söyleyelim 7bin km ortalamam 5.2 lt bu yönüyle arababama çok bağlıyım gerçekten

    forumda çok soran oluyordu ondan paylaştım dizel araç kullanmak dikkat gerektirir gerçekten, bozulup yeni parça takarlar mantığı yanlış sistem birkere bozuldumu yeni parçada uyum sağlamıyor, arızalar peş peşe geliyor sonunda lanet olsun deyip satıyorsun

    akşam eve dönüşte arka kapıyı açtım montumu aldım arabadan ama arka kapı kapanmadı kapatıyorum olmuyor , açık kalıyor neyse sabah servise gittim , kapı dili donmuş :) kış vakti arabayı yıkatma dediler ama yıkatmamıştım zaten , sprey sıkıp yola koydular , başınıza böyle bir şey gelirse elinizle dili açın sorun düzelecektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 29 Aralık 2011; 13:19:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyotocu

    arkadaşlar sıfır aracı teslim aldığımızda KM sinin normalde kaç olması gerekir? ben aracı teslim alırken km 13 tü.

    selam
    km normal takılmanıza gerek yok içinizi ferah tutun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nevodien

    gundogdu bey navigasyonlu arac elinizde varmi acaba?

    selam
    elimde yok. bi arkadaş daha pm atmıştı navigasyonlu için distrübitörle görüştüm bugün onlarda da yok Ds4 de istersen var ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: patetience

    quote:

    Orijinalden alıntı: toyotocu

    arkadaşlar sıfır aracı teslim aldığımızda KM sinin normalde kaç olması gerekir? ben aracı teslim alırken km 13 tü.

    banada çok gibi geldi bayiye aç bi sor istersen,benim 3 filan yazıyordu galiba

    Bu km.ler fabrikada yapılıyor, genelde 3-8km. arası olur.
    Araçlar arasında vardiyada 3 defa vs. araçlar yol testi, ses testi için parkurlara girer Bunlar kaldırım taşları, eğimler,çukur,tümsek vs. Buralarda max. 10km. dir diye düşünüyorum yol yapar.
    Ama 15-20km. ise araçta problem tespit edilmiş ve tekrar tekrar test edilmiş olabilir. Bu noktada da sıkıntı genelde basit bir sesten, montaj hatasından kaynaklanır.
    Araç fabrikadan çıkıp size kadar geldiyse kafa yoracak bişey yok, sorun varsa bile düzeltmişlerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakank1a -- 29 Aralık 2011; 16:33:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    ...ve bitti.

    Üzücü ve detaya girmek istemediğim bir kaza sonucu aracımın kaskodan 29.150 lira tazminatını tamamen aldım. Yeni gözlemlerim içinde güzel bir yeri olan Citroen ve C4 ikilisinden artık ayrılmak durumundaydım.

    Bundan sonra Civic forumlarından katılmaya çalışacağım.

    öncelikle büyük geçmiş olsun.
    aracınız c4'ün hangi versiyonuydu.
    29150 aldım demişsiniz de o yüzden sordum.
    Benim dizel confort ve 39900 den kaskolu
  • Geçmiş olsun kardeş arabayı bence detaylı incelet aracın problemli bir araç olma ihtimali yüksek 70 ile spin anca yerde mazot varsa olur ben 160 - 170 le vıraja giriyorum tabiiki otobanda ama araba arkadan en ufak bi kayma bile yapmıyor...


    aa gaza basınca göstergeden gelen ses benim aracımdaydı sorun göstergeden çıktı.... göstergeyi değiştiler o ses kesildi şimdi ışık sesi var :))


    söylemden geçemicem yolda giderken arabamı köpek ısırdı !! fransayımı boykot ediyor anlamadım nasıl bir şans nasıl bir nazar ya :)
  • Kasko'da zeyl bedeli ne demek bilen varmı arkadaşlar ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coldfire34

    Kasko'da zeyl bedeli ne demek bilen varmı arkadaşlar ??

    selam
    poliçenin yürürlüğü sırasında meydana gelen değişikliği belirten, poliçenin ayrılmaz bir parçası olarak düşünülen, ek sigorta sözleşmesidir. örneğin yaşam poliçelerinde prim artışı, sağlık poliçelerinde aile poliçesine çocuk eklenmesi gibi değişikliklerin yanısıra sigortalının poliçesinde meydana gelen isim, soyisim, doğum tarihi vb. yanlışlıkların sigortalının talebiyle düzeltilmesi de zeylname düzenlenmesini gerektiren işlemlerdir.
  • 
Sayfa: önceki 261262263264265
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.