Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017 (1205. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
13 Misafir (3 Mobil) - 10 Masaüstü3 Mobil
5 sn
28.896
Cevap
179
Favori
1.738.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12031204120512061207
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok geçmiş olsun. Benim araç da 92hplik ve esp yok. 112lik manuel viteste var ilginç bir şekilde. Esp olsa tablo farklı mı olurdu bilmiyorum ama avrupada esp siz araç satışının yasaklanması ve bu tip kazalar esp nin önemini ortaya koyuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 2013 mcp dizel confort plus, ilki 10-15 gün önce olmak üzere ikinciside bugün oldu. Araç çalıştıktan 4-5 saniye sonra stop ediyor sonra tekrar deneyince çalışıyor. Sorun nedir anlamadım yakıttan mı, bakımdan yeni çıktı bişeyleri eksik mi yaptılar artık. Yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Çok geçmiş olsun. Benim araç da 92hplik ve esp yok. 112lik manuel viteste var ilginç bir şekilde. Esp olsa tablo farklı mı olurdu bilmiyorum ama avrupada esp siz araç satışının yasaklanması ve bu tip kazalar esp nin önemini ortaya koyuyor.

    farklı olurdu. ben yola soktuktan sonra aracı toparlamaya çalışırken tekrardan kontrolden çıktı. esp bu anda devreye girerdi.
  • Çok geçmiş olsun. Cana geleceğine mala gelsin hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entigin

    1.2 EAT6 2016 yılından itibaren satılmayacak, sadece dizelleri satacaklar.

    http://youtu.be/Bn40btS-KI4

    Bayraktarın şimdiye kadar yaptığı en iyi şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NioX

    Hocam walla kendi kapımın kolunu bulamadım ters dönükken ters düşünemiyosunuz zaten açık gibiydi kapı. Sol yani benim tarafa yatmış bi kere araba öylece ters dönmüş kalmış. Hava yastığı patlaması sonrası sadece ters durduğumu hatırlıyorum öncesinde en son gördüğüm yeşillikti. Çimene vurdum zaten. Sağ arka kapıyı uzandım sanıyordum ama sağ ön yolcu kapısından çıktım. kapı rahat açıldı. Önce çok birşey yok sandım ama bir tur attım aracın etrafında şoka girdim. Kaza aslında standartlar üzerinde. Yani hızım test sürüşlerinden yüksek. 90ı geçmişimdir tahminim. Daha yeni yola çıkmıştım. Yol da ilçe bağlantı yolu ve duble değil ve viraj olduğundan arabanın düşüş noktası kritik noktada. karşıdan gelen eğer uyarmassan farketmiyordu. Kaza anında görenler trafiği hemen kontrol altına aldılar. Kaza şiddetine göre bence bu normal. Ön sağ tarafa ilk darbe gelmiş. Sonra nasıl olduysa çarptığım yolun sağ tarafına bakar halde yere yani arabanın önü o kısma bakıyordu. nasıl o pozisyonda düştüğümü çözemedim henüz.

    ESP yok bunda maalesef. Zaten ben önce aracı yola sokmuştum. karşı şeride girdim. Tekrar kendi şeridime girmeye çalışırken araba kontrolden çıktı. Zaten kaymayla hızım da arttı bunu hatırlıyorum. Bence bununla kurtuldum. Araç kabini sağlam. Bende sadece hava yastığının patlamasından kaynaklanan barut yanığıymış denilene göre 2. derece 5-10 cm genişliğinde bilek yanığım var. Sol elimde muhtemelen direksiyonu tuttuğumdann oldu. HErkes diyo yok gaza bassasydın vitesi düşürseydin. Hikaye. Mümkün değil. ESP burda iyi olurdu ama o da yoktu. Bunla kurtardığıma şükrediyorum.

    Kaporta kalınlık incelik. Misal i3ten iyi bir kaportası var bizzat inceledim. Daha mika gibi. Benim tarafımdaki direk zaten bükülmüş. tavan sağa doğru yatık durumda. Hava yastığı açılma sesiyle ufak kulak çınlamasından ve hava yastığının görüşü kapatmasından dolayı birşey göremedim.

    Arka tarafın o hale nasıl geldiğini anlamış değilim. Ya kaşa çarptıktan sonra toprak zeminde öyle oldu ki toprak parçası olması gerekirdi. HErhalde asfalta arkadan düştüm sonra ön tarafa doğru düştü araç.

    Araca güveniyorum. Hakkaten. Kaportası belki üst segmentler kadar olmasa da sakin kullanan hız kurallarına uyan bir aileyi sağlam çıkarır araçtan.


    Allah korumuş hocam.

    İnşAllah ödemeyi değerinden yaparlar.

    Dediğim gibi Golf düşünüyorsanız yardımcı olabilirim.

    Kaporta gene esnemiş eğer esnemeseydi daha fazla takla atmanıza sebep olabilirdi.

    Airbaglar için 3 tarafta darbe algılayıcı var.

    Ön , sağ , sol taraflar.

    ilk darbede direksiyon açılmış taklaya gelince koltuktakiler ve direktekiler açılmış sanırsam.

    Aracınız çok güzelmiş buna nazar deniyor...

    ESP olsaydı bence yine çok farketmezdi .

    Daha çok otoban gibi virajlarda kurtarıyor.

    Demekki Allah böyle istedi ve böyle oldu.

    Tatile çıkın rahatlayın derim.

    Golf 1.2 TSi Midline Plus DSG araçlar 55.000'e temiz bulunabiliyor.

    Ama DSG biraz sıkıntılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Walla hocam 50-55 bin arası alırım diyorum. Şimdilik düşünecez. "kafamda deli sorular" modunda giderim bir süre. Çok şükür hayattayım diyorum.

    Araç konusunda ben konfor düşkünüyüm ve eşiminde araç kullanmasını istiyorum. belki 5 ay bekleriz hiç belli olmaz. Yedek araç war Doğan SLX . Onla en azından işe gider gelir evin rutin ihtiyaçlarını görürüz diyoruz.

    Dizel motor seçeneğiyle devam etme durumum var. Eşim de alırsak sıfır alalım diyor. Önümüzde uzun bir süreç var. Ölçüp tartıp alıcaz.

    Şuan için gönlüm Citroen C4 Exclusive cam tavan. Bu aracı almadan önce 10000 tlm çıkmamıştı cam tavan otomatiğini alamamıştım.

    Ya nasip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NioX

    Walla hocam 50-55 bin arası alırım diyorum. Şimdilik düşünecez. "kafamda deli sorular" modunda giderim bir süre. Çok şükür hayattayım diyorum.

    Araç konusunda ben konfor düşkünüyüm ve eşiminde araç kullanmasını istiyorum. belki 5 ay bekleriz hiç belli olmaz. Yedek araç war Doğan SLX . Onla en azından işe gider gelir evin rutin ihtiyaçlarını görürüz diyoruz.

    Dizel motor seçeneğiyle devam etme durumum var. Eşim de alırsak sıfır alalım diyor. Önümüzde uzun bir süreç var. Ölçüp tartıp alıcaz.

    Şuan için gönlüm Citroen C4 Exclusive cam tavan. Bu aracı almadan önce 10000 tlm çıkmamıştı cam tavan otomatiğini alamamıştım.

    Ya nasip.


    çok geçmiş olsun hocam.

    esp yokmuş gerçi mıcır denen saçmalıkta o bile işe yaramıyor bazen.

    kasko size sahibinden.com'daki en düşük fiyat vermiş aracın fiyatını teklif edecektir, sonra pazarlık yapacaksınız. perte çıkmış aracı siz satmak ister misiniz v.b seçimi yapacaksınız.

    golf almayın otomatiği aşırı riskli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 5 Haziran 2016; 16:06:39 >




  • Arkadaşlar merhaba, C4 1.6 HDi Attraction 2012 model 132 000 km de ufak boyası olan araç için 33 000 TL ye anlaştım yarın satış yapacağız. fiyat konusunda bana ortalama gibi geldi ancak, satıcının dediğine göre bakımları tam ama 132 000 km ye kadar bakımları düzgün yapılmamışsa diye beni korkutuyor. Ekstradan dikkat edebileceğim bir nokta varmı motor ile ilgili, direksyonda soyulmuş durumda araç ilk sahibinden.
    Hayırlısı olursa aranıza katılacağım inşallah.
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Hocam geçmiş olsun sağ salim cikmissinizya içinden. Belki buda sizin için daha iyi bi arabaya vesile olur zarariniz olmaz inşallah. Ben 8 ay önce doblo aracimla kaza yaptım aracim pert oldu kaskodan parasını aldım yılsonu kampanyalarindan vergi indirimi ile 1.6 bluehdi eat6 confort tekno plus aldım. Vardır bi hayır bundada.

    Arkadaşlar sizlere de bisey soracam sizin c4 lerde hiz kesicilerden ve gecerken on iki teker hız kesiciye vurdugunda on taraftan tak diye bi ses geliyo mu. Arka tarafı anladikta bu on taraftan gelen ses ne oluyo servis normal dedi o amartisorun çalışma sesi dedi ama bu kadarda bariz mi diğer c4 lerde de?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramsey28 -- 6 Haziran 2016; 1:04:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Monster1912

    Arkadaşlar merhaba, C4 1.6 HDi Attraction 2012 model 132 000 km de ufak boyası olan araç için 33 000 TL ye anlaştım yarın satış yapacağız. fiyat konusunda bana ortalama gibi geldi ancak, satıcının dediğine göre bakımları tam ama 132 000 km ye kadar bakımları düzgün yapılmamışsa diye beni korkutuyor. Ekstradan dikkat edebileceğim bir nokta varmı motor ile ilgili, direksyonda soyulmuş durumda araç ilk sahibinden.
    Hayırlısı olursa aranıza katılacağım inşallah.

    Hocam üzerine az daha ekleyip 1.4 VTİ Benzin+Manuel derim.
    Dizelin masrafları tuzlu oluyor çünkü.

    İlla dizel mi olsun istiyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramsey28

    Hocam geçmiş olsun sağ salim cikmissinizya içinden. Belki buda sizin için daha iyi bi arabaya vesile olur zarariniz olmaz inşallah. Ben 8 ay önce doblo aracimla kaza yaptım aracim pert oldu kaskodan parasını aldım yılsonu kampanyalarindan vergi indirimi ile 1.6 bluehdi eat6 confort tekno plus aldım. Vardır bi hayır bundada.

    Arkadaşlar sizlere de bisey soracam sizin c4 lerde hiz kesicilerden ve gecerken on iki teker hız kesiciye vurdugunda on taraftan tak diye bi ses geliyo mu. Arka tarafı anladikta bu on taraftan gelen ses ne oluyo servis normal dedi o amartisorun çalışma sesi dedi ama bu kadarda bariz mi diğer c4 lerde de?

    ....
















    .











    .









    evet.






    .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba
    Elimde iki adet orjinal farlara özel olarak yapılmış bi-xenon lu far var. Aracımı satınca elimde kaldı. Ampulleri falan hepsini birlikte vereceğim. Küçük bir revizyonla aracınıza takabilirsiniz. Çiftini 300 tl ye vereceğim.
    İstanbul Küçükyalı yada Büyükçekmece den elden teslim edebilirim .
    İsteyen arkadaşlar özelden mesaj atarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakozsoz -- 6 Haziran 2016; 18:23:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Andre Citroen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Monster1912

    Arkadaşlar merhaba, C4 1.6 HDi Attraction 2012 model 132 000 km de ufak boyası olan araç için 33 000 TL ye anlaştım yarın satış yapacağız. fiyat konusunda bana ortalama gibi geldi ancak, satıcının dediğine göre bakımları tam ama 132 000 km ye kadar bakımları düzgün yapılmamışsa diye beni korkutuyor. Ekstradan dikkat edebileceğim bir nokta varmı motor ile ilgili, direksyonda soyulmuş durumda araç ilk sahibinden.
    Hayırlısı olursa aranıza katılacağım inşallah.

    Hocam üzerine az daha ekleyip 1.4 VTİ Benzin+Manuel derim.
    Dizelin masrafları tuzlu oluyor çünkü.

    İlla dizel mi olsun istiyorsunuz ?

    Hocam merhaba malesef üstüne biraz daha ekleyemiyorum, aracı bugün baktırdık, 3 parça lokal boya çıktı değişen kaza yok. Usta baskı balata debriyaj değişmesi lazım dedi, 500 lira falan dediler. Birde şanzımanda alttan yağ kaçırma var hafiften, vizede de aynı şeyi hafifi kusur diye yazmışlar. Motordanda hafif yağ akma var , ekspertizde gösterdiler.

    Motor gücü 86 hp çıktı bu normalde 92 hp olan model. Motor gücünün tekerleklere aktarımı %86 çıktı bu değer iyi dediler.

    Frenler amortüsörler sorunsuz. Yani aracın debriyajın biraz yukardan kavraması ve şansımzanda yağ kaçırmadan başka sorunu yok. Yarın sabah satış diye anlaştık 33 000 tl den. Hala içimde bir tedirginlik var sonradan başka bişey çıkarmı diye, bu sorunlarla ilgili bilginiz varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakozsoz

    Arkadaşlar merhaba
    Elimde iki adet orjinal farlara özel olarak yapılmış bi-xenon lu far var. Aracımı satınca elimde kaldı. Ampulleri falan hepsini birlikte vereceğim. Küçük bir revizyonla aracınıza takabilirsiniz. Çiftini 300 tl ye vereceğim.
    İstanbul Küçükyalı yada Büyükçekmece den elden teslim edebilirim .
    İsteyen arkadaşlar özelden mesaj atarsa sevinirim.

    Hocam resimlerini koyarsanız iyi olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NioX

    Walla hocam 50-55 bin arası alırım diyorum. Şimdilik düşünecez. "kafamda deli sorular" modunda giderim bir süre. Çok şükür hayattayım diyorum.

    Araç konusunda ben konfor düşkünüyüm ve eşiminde araç kullanmasını istiyorum. belki 5 ay bekleriz hiç belli olmaz. Yedek araç war Doğan SLX . Onla en azından işe gider gelir evin rutin ihtiyaçlarını görürüz diyoruz.

    Dizel motor seçeneğiyle devam etme durumum var. Eşim de alırsak sıfır alalım diyor. Önümüzde uzun bir süreç var. Ölçüp tartıp alıcaz.

    Şuan için gönlüm Citroen C4 Exclusive cam tavan. Bu aracı almadan önce 10000 tlm çıkmamıştı cam tavan otomatiğini alamamıştım.

    Ya nasip.


    C4 yakışır. ESP olsun bu sefer


    o fiyata Golf zayıf kalır C4 daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano

    quote:

    Orijinalden alıntı: burakozsoz

    Arkadaşlar merhaba
    Elimde iki adet orjinal farlara özel olarak yapılmış bi-xenon lu far var. Aracımı satınca elimde kaldı. Ampulleri falan hepsini birlikte vereceğim. Küçük bir revizyonla aracınıza takabilirsiniz. Çiftini 300 tl ye vereceğim.
    İstanbul Küçükyalı yada Büyükçekmece den elden teslim edebilirim .
    İsteyen arkadaşlar özelden mesaj atarsa sevinirim.

    Hocam resimlerini koyarsanız iyi olur...

    Aklıma gelmişken söyleyeyim.


    Senceru hocam yazıyı yazdım güzel fotolar ekledim sadece yazı/foto lar küçük çıkıyor onuda çözünce eklerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam çok çok geçmiş olsun, Allah hepimizi beterinden, sizleri tekrarından saklasın, korusun..

    ters dönmüş, söylediğinize göre 90 km ile kaza yapmış bir aracın içinden bu denli "az" diyebileceğim yaralarla çıkmış olmanız , bence aracın kaza anında içerisindekileri koruma seviyesini gösterir.
    yukarda arkadaşlar yazmışlar "Esp olsa da farketmez" , onlara şu videoyu izlemelerini öneriyorum;https://www.youtube.com/watch?v=9mAUHF5ihTc , link çıkmazsa youtube'da "citroen c4 esp test" yazmaları yeterli olacaktır. bilmediğiniz ve hatta mantık yürütemeyeceğiniz şeyler konusunda yorum yapmayın.. biraz bilgi edinin lütfen.

    Edit: ve hatta şu videoyu da izlemenizi tavsiye ederim.https://www.youtube.com/watch?v=qaXjgJ2Kcto ESP'nin etkisi burada çok bariz.. arka tekerleği merkez-kaç kuvvetinden dolayı havaya kalkmış bir aracı devrilmekten koruyor, yola oturtuyor..

    geçtiğimiz yıllarda bir tanıdığımın başına gelmişti, kişi 80km hız ile giderken tünel duvarına çarpıyor ve içinden sağ çıkıyordu. gitti yine aynı arabayı aldı. "bak kaza yaptırmış bu araba sana, neden aynı arabayı tercih ediyorsun" dediğimde, "orada başka araba olsa içinden sağ çıkamazdım, aracım çok sağlammış, aynısından tekrar almam için bu yeterli bir sebep" cevabını almıştım.

    ben bugün kullandığım aracım için sadece "arka amortisör biraz daha yumuşak olsa keşke" diyorum ve bunun dışında hiçbir şikayetim yok. onu da performans, donanım ve diğer araçlarda bulunmayan öne çıkan özellikleri ile görmezden geliyorum..

    bugün satsam ve bu segmentte araç alacak olursam, bu fiyat seviyelerinde ve bu sınıfta (fiyatın tekrar altını çizmek istiyorum) belki yine gider C4 alırım!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi liebermann -- 7 Haziran 2016; 13:01:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Monster1912

    quote:

    Orijinalden alıntı: Andre Citroen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Monster1912

    Arkadaşlar merhaba, C4 1.6 HDi Attraction 2012 model 132 000 km de ufak boyası olan araç için 33 000 TL ye anlaştım yarın satış yapacağız. fiyat konusunda bana ortalama gibi geldi ancak, satıcının dediğine göre bakımları tam ama 132 000 km ye kadar bakımları düzgün yapılmamışsa diye beni korkutuyor. Ekstradan dikkat edebileceğim bir nokta varmı motor ile ilgili, direksyonda soyulmuş durumda araç ilk sahibinden.
    Hayırlısı olursa aranıza katılacağım inşallah.

    Hocam üzerine az daha ekleyip 1.4 VTİ Benzin+Manuel derim.
    Dizelin masrafları tuzlu oluyor çünkü.

    İlla dizel mi olsun istiyorsunuz ?

    Hocam merhaba malesef üstüne biraz daha ekleyemiyorum, aracı bugün baktırdık, 3 parça lokal boya çıktı değişen kaza yok. Usta baskı balata debriyaj değişmesi lazım dedi, 500 lira falan dediler. Birde şanzımanda alttan yağ kaçırma var hafiften, vizede de aynı şeyi hafifi kusur diye yazmışlar. Motordanda hafif yağ akma var , ekspertizde gösterdiler.

    Motor gücü 86 hp çıktı bu normalde 92 hp olan model. Motor gücünün tekerleklere aktarımı %86 çıktı bu değer iyi dediler.

    Frenler amortüsörler sorunsuz. Yani aracın debriyajın biraz yukardan kavraması ve şansımzanda yağ kaçırmadan başka sorunu yok. Yarın sabah satış diye anlaştık 33 000 tl den. Hala içimde bir tedirginlik var sonradan başka bişey çıkarmı diye, bu sorunlarla ilgili bilginiz varmı?

    Motor güçleri öyleyse sıkıntı çıkmaz gibi.

    çok acil mi araç almanız lazım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    hocam çok çok geçmiş olsun, Allah hepimizi beterinden, sizleri tekrarından saklasın, korusun..

    ters dönmüş, söylediğinize göre 90 km ile kaza yapmış bir aracın içinden bu denli "az" diyebileceğim yaralarla çıkmış olmanız , bence aracın kaza anında içerisindekileri koruma seviyesini gösterir.
    yukarda arkadaşlar yazmışlar "Esp olsa da farketmez" , onlara şu videoyu izlemelerini öneriyorum;https://www.youtube.com/watch?v=9mAUHF5ihTc , link çıkmazsa youtube'da "citroen c4 esp test" yazmaları yeterli olacaktır. bilmediğiniz ve hatta mantık yürütemeyeceğiniz şeyler konusunda yorum yapmayın.. biraz bilgi edinin lütfen.

    Edit: ve hatta şu videoyu da izlemenizi tavsiye ederim.https://www.youtube.com/watch?v=qaXjgJ2Kcto ESP'nin etkisi burada çok bariz.. arka tekerleği merkez-kaç kuvvetinden dolayı havaya kalkmış bir aracı devrilmekten koruyor, yola oturtuyor..

    geçtiğimiz yıllarda bir tanıdığımın başına gelmişti, kişi 80km hız ile giderken tünel duvarına çarpıyor ve içinden sağ çıkıyordu. gitti yine aynı arabayı aldı. "bak kaza yaptırmış bu araba sana, neden aynı arabayı tercih ediyorsun" dediğimde, "orada başka araba olsa içinden sağ çıkamazdım, aracım çok sağlammış, aynısından tekrar almam için bu yeterli bir sebep" cevabını almıştım.

    ben bugün kullandığım aracım için sadece "arka amortisör biraz daha yumuşak olsa keşke" diyorum ve bunun dışında hiçbir şikayetim yok. onu da performans, donanım ve diğer araçlarda bulunmayan öne çıkan özellikleri ile görmezden geliyorum..

    bugün satsam ve bu segmentte araç alacak olursam, bu fiyat seviyelerinde ve bu sınıfta (fiyatın tekrar altını çizmek istiyorum) belki yine gider C4 alırım!

    Hocam bundan birkaç sene önce VW harici arabalara "bisiklet" muamelesi yapıyordum.

    2001 mk4 Golfüm varken mk7 Golfleri zamanına göre dandik bulmaya başladım.

    Zaten emisyon vs de eski kalitesinin olmadığını gösteriyor.

    En son ( 2005 polom vardı) eski kasa C4 almaya karar verdim.

    Baktım zaten dizeller pahalı.

    1.6 ya tıkladım.

    Comfort a tıkladım.

    sahibinden,gri-beyaz-gümüş-manuel seçtim.

    baktım 48'e bitane var 9.000 kmde gümüş plus paket.

    sıfırı 55 miş.

    Aradım sorgulattım araba temiz....


    Artvinden getirdim arabayı ;)

    Zaten kontağı çevirdiğim anda gösterge tablosunu görünce iyiki almışım dedim.

    Bu konfor herkesin hakkı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12031204120512061207
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.