Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017 (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
28.893
Cevap
179
Favori
1.738.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bunun fiyatı her geçen gün artıyor..peki artmasının bi nedeni varmı ?? en boşu 35.000TL oldu be
  • arkadaşlar dün bende c4 için ilk adımı attım, gittim sıraya girmek için kapora verdim. alacağım araç 1.6 122hp hdi comfort plus paket. henüz bana bir fiyat veremediler araç ellerinde olmadığından dolayı. araç gelince fiyat konuşucaz, 48bin civarı bişey söyleyecekler tahminimce. yalnız diğer arkadaşlar gibi beni de geriyor beklemek. en geç haziran sonu araç elinizde olur dediler ama bilemedim. aracın beyaz ya da gri olması ilk iki tercihim, bakıcaz artık duruma göre.
    bu arada mcp şanzıman önerilmiyor, otomatik alacak arkadaşlara duyuralım. vites geçişleri çok sertmiş aracın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi morrigan2 -- 8 Mayıs 2011; 12:31:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: morrigan2

    arkadaşlar dün bende c4 için ilk adımı attım, gittim sıraya girmek için kapora verdim. alacağım araç 1.6 122hp hdi comfort plus paket. henüz bana bir fiyat veremediler araç ellerinde olmadığından dolayı. araç gelince fiyat konuşucaz, 48bin civarı bişey söyleyecekler tahminimce. yalnız diğer arkadaşlar gibi beni de geriyor beklemek. en geç haziran sonu araç elinizde olur dediler ama bilemedim. aracın beyaz ya da gri olması ilk iki tercihim, bakıcaz artık duruma göre.
    bu arada mcp şanzıman önerilmiyor, otomatik alacak arkadaşlara duyuralım. vites geçişleri çok sertmiş aracın.

    İnsanları yanlış yönlendirmeyelim arkadaşım. Ben 112 HP confort plus MCP kullanıyorum. Vites geçişleri sert falan değil, kim uyduruyor bunları. Aksine ne zaman vites değiştiğini bile bazen hissedemiyorsun. Bu konuda bilgi sahibi olmak isteyenler forumda bununla ilgili bir bölüm var girip okusunlar. Lütfen bu konuda yorum yapan arkadaşlar MCP ve diğer şanzımanları denemiş ve kullanan arkadaşlar olsun. MCP şanzıman söylenenlerin aksine sürücünün sürüş şeklini ve alışkanlıklarına göre tepki veren bir şanzıman türü.




  • frumda mcp şanzumanla konuşacak adam önce gidip test sürüşü yapsın sonra konuşsun!
  • Ben aracımı 10 gün önce aldım 112hp mcp conf.plus , 4 sene c2 dizel kullandıktan sonra 1 sene civic kullandım benzinli ve kendimi tekrar dizel araca zor attım özellikle c4 ü görünce hiç düşünmeden citroene geri döndüm ...her ne kadar servisinden elektrik aksamından memnun olmasamda c2 nin çok az yakması ve dizel motor kuvveti bunları kompanse ediyodu bence..Şimdi gelelim yeni c4 e mcp şanzımanı test edip aldım hatta dsg edc arasında çok kaldım ama diğerleri bomboş arabalara c4ün confortplus paketinden daha fazla fiyat çektiler...Yeni astra ise yere batsın uçuyo fiyat olarak tabi c4 deki confortplus tarzı bir şeyler istersen aracında...Mcp şanzımana gelince 10 günlük kullanıma bakarsam memnun sayılırım aracın ivmelenmesi torku çok tatmin edici özellikle benzinli civicten sonra ama esas olan 900 km ye dayandı aracım ilk depo ışığım daha yanmadı ve hepsi maslak istinye mecidiyeköy trafiğinde diyebilirim ve 3-4 depo sonra yakış olarak iyice azalıcağını düşünürsek bu kadar az yakıcağını açıkcası beklemiyodum..İyiki de almışım diyorum




  • Selamlar,

    Cumartesi yine gittim bayiiye. Bu durum ne olacak diye sordum ve 3 ay daha bu şekilde gideceğini öngörüyoruz dediler. Araba kolay bulunmaz ve zam da gelebilir dediler. Sonra Euro düşerse fiyatları düşürür ya da kampanya yaparlar dedi. Çünkü citroen in pazarlama stratejisi çok araba satıp sürümden kazanarak Türkiyedeki pazar payını arttırmak dedi. Geçen seneye göre binek te %3.5 arttırdılar ve devam etmek istiyorlar dedi. Bence arabaya aceleniz yoksa sene sonunu bekleyin, hem araç yokluğu azalır, hem de kampanya olabilir dediler. sanırım bekleyeceğim ben. Bayi 4 tane istedik bir tane bile exclusive göndermediler araba sene başından beri gelmiyor dedi. Gelen herkes Exclusive soruyor fakat beklemekten sıkılıp Confort'a dönüyorlar dedi.

    Bir kaos ortamı var ama ne zaman düzelir ya da nedeni nedir kimse net bir şey söylemiyor. Herkes dizel motorlardaki katalizörü üreten Hitachi fabrikasının depremde yıkıldığını söylüyor. Yurtdışı ekonomi sitelerinde de peugeot-citroen 'in motor üreticisi olan PSA için bu şekilde üretim problemi olduğuna dair makaleler okudum. Fakat genel müdürlükten bir tanıdık buldum. Araç yokluğunu herkes Japonyadaki depreme dayandırıyor ama o aslında öyle değil dedi ama net bilgi vermedi.

    Yani karışık anlayacağınız işte her kafadan bir ses çıkıyor :) Aceleniz yoksa biraz daha beklemekte fayda var.




  • herkese merhabalar...

    MCP şanzıman ile BVA arasında ki fark nedir acaba?...
    yanlıs bilmiyorsam ikisinde de hem otomatik hem manuel kullanım secenegi mevcut... (C5lerdeki BVA secenegini göz önünde bulundurarak söylüyorum bunu)

    bilen bir arkadas aydınlatırsa cok sevinirim...
  • mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.
  • C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




  • scorpion kardeşim mcp yi çok güzel açıklamışsın peki bu 1den 2 ye geçişlerde kendini hissettirme sebebini biliyomusun çünkü diğer viteslerde problem olmuyo ama 1den 2 ye geçerken bazen sıkıntı oluyo bunun sebebini bulamadım da belki sen biliyosundur..
  • vites 1'den 2'ye geçerken sistem ilk önce vitesi boşa alıyor. daha sonra motorun devrini dolayısıyla torkunu düşürüyor. bu arada sis istediğiniz kadar gaza basın motor devirlenmiyor. denedim ordan biliyorum.
    daha sonra sistem vitesi 2'ye atınca araba yığılıyor. sanki motor freni yapmış gibi. çünkü vites kutusunun tekerlek kısmındaki dönmesiyle motor kısmındaki devir arasında fark meydana geliyor. buda yığılmaya sebeb oluyor...

    yani motorun dönme hızı tekerleklerin dönme hızından az olduğu için bütün bunlar oluyor..

    yukarda anlattıklarım tam %100 doğru olmayabilir. daha iyi bilenler varsa lütfen düzeltsinler. veya eksik varsa ilave yapsınlar..
  • Merhaba arkadaşlar bende aranıza katılıyorum.
    15 Martta sipariş verdiğim ve zor beklediğim c4'üm 5 mayısta şans eseri doğum günümde geldi 7 mayısta trafik işlemleri ve tüm işlemler bitti teslim edildi.İstediğim araç e-hdi exclusive 112 hp MCP kör nokta+navi idi.Fakat navigasyonsuz araç geleceği söylendi ve bizde kabul ettik.Bu süre zarfında ben bizzat citroen diyolog'u aradım sorular sordugumda cevaplar alamadım ve mail ile şikayet ettim.Aslında araba gelmeyecekti,Bayide bir arkadaşımız baylas'la iletişime geçerek sorunu halletti ve araç geldi. Fakat aracımda ek özellik olarak cam tavan vardı onuda kabul ettik sipariş verdiğimizde cam tavan sipariş etmediğimizden olmadıgından dolayı fatura 2500 TL civarında daha düşük işlendi.Daha doğrusu bana öyle dendi,Bunun acaba dezavantajı olurmu ?

    Ülkemizdeki baylas ve bayiler her nekadar ilgisiz olsalarda,c4 yeni yeni piyasaya girdi ve temin açısından sıkıntıları oldu.Araba aldığınızda iyiki beklemişim diyeceksiniz çünkü araç şahane.Öncelikle MCP hiçte kötü değil hatta bizdende iyi vites değiştiriyor.1den 2.vitese geçerken biraz bekleme oluyor kabul,fakat diğerki vites geçişlerini siz bile anlayamıyorsunuz ve sarsıntısız oluyor,bunu beğenmeyen arkadaşları anlayamıyorum,sonuçta tam otomatik değil DSG gibi geçmesi olanaksız ki zaten üst vitesleri çok hızlı geçiriyor.Yalıtım zaten mükemmel yol tutuşta mükemmel aracın herşeyi süper. Ve ortalamamda şuan 5,9/100km arkadaşlar.

    Ben aracı alırken zam yapılmış,yine zam gelmiş ben beklerkende zam gelmişti en azından bunun bana yansımaması iyi oldu. Aracı almadan önce ford focus c-max,opel astra j sport 1,3 cdti gibi araçlarda kararsız kalıyordum, öncedende opel kullanıyordum.Fransızları kötülerler ama ben kötülencek bir durum şuanlık göremiyorum c4'ü tüm arkadaşlara tavsiye ediyorum saygılarımla

    Buda benim araç

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T@zm@nic -- 10 Mayıs 2011; 23:26:28 >




  • Aracınız muhteşem hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic

    Merhaba arkadaşlar bende aranıza katılıyorum.
    15 Martta sipariş verdiğim ve zor beklediğim c4'üm 5 mayısta şans eseri doğum günümde geldi 7 mayısta trafik işlemleri ve tüm işlemler bitti teslim edildi.İstediğim araç e-hdi exclusive 112 hp MCP kör nokta+navi idi.Fakat navigasyonsuz araç geleceği söylendi ve bizde kabul ettik.Bu süre zarfında ben bizzat citroen diyolog'u aradım sorular sordugumda cevaplar alamadım ve mail ile şikayet ettim.Aslında araba gelmeyecekti,Bayide bir arkadaşımız baylas'la iletişime geçerek sorunu halletti ve araç geldi. Fakat aracımda ek özellik olarak cam tavan vardı onuda kabul ettik sipariş verdiğimizde cam tavan sipariş etmediğimizden olmadıgından dolayı fatura 2500 TL civarında daha düşük işlendi.Daha doğrusu bana öyle dendi,Bunun acaba dezavantajı olurmu ?

    Ülkemizdeki baylas ve bayiler her nekadar ilgisiz olsalarda,c4 yeni yeni piyasaya girdi ve temin açısından sıkıntıları oldu.Araba aldığınızda iyiki beklemişim diyeceksiniz çünkü araç şahane.Öncelikle MCP hiçte kötü değil hatta bizdende iyi vites değiştiriyor.1den 2.vitese geçerken biraz bekleme oluyor kabul,fakat diğerki vites geçişlerini siz bile anlayamıyorsunuz ve sarsıntısız oluyor,bunu beğenmeyen arkadaşları anlayamıyorum,sonuçta tam otomatik değil DSG gibi geçmesi olanaksız ki zaten üst vitesleri çok hızlı geçiriyor.Yalıtım zaten mükemmel yol tutuşta mükemmel aracın herşeyi süper. Ve ortalamamda şuan 5,9/100km arkadaşlar.

    Ben aracı alırken zam yapılmış,yine zam gelmiş ben beklerkende zam gelmişti en azından bunun bana yansımaması iyi oldu. Aracı almadan önce ford focus c-max,opel astra j sport 1,3 cdti gibi araçlarda kararsız kalıyordum, öncedende opel kullanıyordum.Fransızları kötülerler ama ben kötülencek bir durum şuanlık göremiyorum c4'ü tüm arkadaşlara tavsiye ediyorum saygılarımla

    Buda benim araç

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    güzel günlerde kazasız belasız kullanmanızı dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




    Günaydın,

    Sorunuzun cevabını diğer forumda vermeye çalıştım, buraya da kopyalıyorum.

    C4 1.6 benzinlide kullanılan BVA vites kutusu, tam otomatik 4 ileri kutudur, yazımda belirtilen konvansiyonel tipe örnektir ve manuel kullanım imkanı vardır. C5'in 1.6 e-hdi modelinde kullanılan ise MCP adı otomatikleştirilmiş vites kutusudur, 1.6 benzinli THP ve 2.0 dizel versiyonlarında tam otomatik 6 ileri vites kutusu bulunmaktadır, bu iki tip de manuel kullanıma izin vermektedir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    vites 1'den 2'ye geçerken sistem ilk önce vitesi boşa alıyor. daha sonra motorun devrini dolayısıyla torkunu düşürüyor. bu arada sis istediğiniz kadar gaza basın motor devirlenmiyor. denedim ordan biliyorum.
    daha sonra sistem vitesi 2'ye atınca araba yığılıyor. sanki motor freni yapmış gibi. çünkü vites kutusunun tekerlek kısmındaki dönmesiyle motor kısmındaki devir arasında fark meydana geliyor. buda yığılmaya sebeb oluyor...

    yani motorun dönme hızı tekerleklerin dönme hızından az olduğu için bütün bunlar oluyor..

    yukarda anlattıklarım tam %100 doğru olmayabilir. daha iyi bilenler varsa lütfen düzeltsinler. veya eksik varsa ilave yapsınlar..



    Günaydın,

    Şu şekilde bir ekleme yapabilirim sanırım. MCP vites kutusunda 1. vitesten 2. vitese geçerken yığılma sebebi, 1. vitesin kalkış amaçlı olarak kısa tutulan oranının, 2. vitesin iki kat uzun oranına uyumsuzluğudur. Daha basit özetlemek gerekirse, aracın 3,4,5,6. vitesleri oran olarak birbirlerine yakın olduğundan, vites geçişlerinde motor devrinin düşmesi esnasında bir sonraki vitesin devri yakalanabilir, ama 1. vites 2500d/dak vites 2. vitese geçince motor devri 1500d/dak civarında yakalanır, neredeyse yarı yarıya olan bu oran sebebi ile kavrama için doğru motor devri beklenir. Bu bekleme süreci yığılmaya sebep olur.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can




  • cok tesekkürler can...
    citroen bayileri bile bu cevabı veremedi :) seni citroene tavsiye edecegim :)

    peki yeni C4 de kullanılan BVA şanzımanlar hakkında ne düsünüyorsun??
    teknolojilerinin eski oldugu MCPlerden sonra demode hale geldigi, cok fazla yakıt tükettigi konusunda elestiriler var...
    ama nedense bana daha cazip geliyor... MCP donanımlı arac kullandım... gayet güzel ve kullanımı cok rahat aslında...
    ama sag elimin altında bir bosluk nedense beni rahatsız etti :) fiyat farkı da cabası...

    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




    Günaydın,

    Sorunuzun cevabını diğer forumda vermeye çalıştım, buraya da kopyalıyorum.

    C4 1.6 benzinlide kullanılan BVA vites kutusu, tam otomatik 4 ileri kutudur, yazımda belirtilen konvansiyonel tipe örnektir ve manuel kullanım imkanı vardır. C5'in 1.6 e-hdi modelinde kullanılan ise MCP adı otomatikleştirilmiş vites kutusudur, 1.6 benzinli THP ve 2.0 dizel versiyonlarında tam otomatik 6 ileri vites kutusu bulunmaktadır, bu iki tip de manuel kullanıma izin vermektedir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can





  • Rica ederim, ne mutlu bana ki, insanlara yardımcı olabiliyorum. Citroen'e tavsiye etmek??? Düşüncesi bile korkunç!!! Şaka bir yana, otomobillerle, özellikle teknik aksama meraklı, tüm yayınları ve interneti takip eden bir otomobil meraklısıyım. Pratikte çok daha bilgili olup, yorum paylaşma imkanı olmayan kişiler olduğuna eminim, yine de iltifatın için teşekkürler.

    C4 BVA'da kullanılan klasik otomatik vites kutusu, konfor, uzun ömür(doğru kullanıldığında), geri kaydırmama(hillholder gerekmeden), frenden ayağını kaldırdığında aracı hareket ettirerek sıkışık trafikte rahatlık sağlama(burada parantez açıyorum, zira otomatikleştirilmiş ve çift kavramalı vites kutularına da bu sürüklenme özelliği eklenmeye başlamıştır, ancak bu tür vites kutuları bu işlemi yarım debriyaj konumunda yapabildikleri için zaman içinde balatanın ısınması, yanması ve en iyi ihtimalle aşınması sorunları vardır, bu sebeple çok dur kalk trafikte vitesin N konumuna alınması tavsiye ediliyor) gibi avantajlara sahiptir, dezavantajları ise santrifüj ile şanzıman yağını hareketlendirerek iletim sağladıkları için, motordan gelen gücü oldukça büyük kayıplarla tekerleklere iletirler, aracınızın motor gücü size olduğundan daha düşük gelecektir. Bu aktarma kayıpları yakıt tüketimini de arttıracaktır. Şu an için C4 BVA, İstanbul trafiğinde tahmini olarak 9,5-10lt/100km benzin tüketecektir. Bu tür vites kutularında dikkat edilmesi gerekenler (aslında diğer otomatik vites kutularına da uyarlanabilir), araç tam durmadan ileri-geri değişimi yapmamak, vitese takıldıktan sonra hareket etmek için bir saniye kadar beklemek, kick-down (ani hızlanma için gaza sonuna kadar basılarak vites küçültme) dan mümkün olduğu kadar kaçınmak, yokuş çıkışlarında ve virajlarda L,2 veya manuel kullanıma alarak sürekli vites büyültüp küçültmekten kaçınmak diyebiliriz.

    Umarım yardımcı olmuşumdur, biraz uzun yazılar yazıyorum bu sıralar, kafa karışıklığı yaratırsam affediniz.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can

    quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    cok tesekkürler can...
    citroen bayileri bile bu cevabı veremedi :) seni citroene tavsiye edecegim :)

    peki yeni C4 de kullanılan BVA şanzımanlar hakkında ne düsünüyorsun??
    teknolojilerinin eski oldugu MCPlerden sonra demode hale geldigi, cok fazla yakıt tükettigi konusunda elestiriler var...
    ama nedense bana daha cazip geliyor... MCP donanımlı arac kullandım... gayet güzel ve kullanımı cok rahat aslında...
    ama sag elimin altında bir bosluk nedense beni rahatsız etti :) fiyat farkı da cabası...

    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




    Günaydın,

    Sorunuzun cevabını diğer forumda vermeye çalıştım, buraya da kopyalıyorum.

    C4 1.6 benzinlide kullanılan BVA vites kutusu, tam otomatik 4 ileri kutudur, yazımda belirtilen konvansiyonel tipe örnektir ve manuel kullanım imkanı vardır. C5'in 1.6 e-hdi modelinde kullanılan ise MCP adı otomatikleştirilmiş vites kutusudur, 1.6 benzinli THP ve 2.0 dizel versiyonlarında tam otomatik 6 ileri vites kutusu bulunmaktadır, bu iki tip de manuel kullanıma izin vermektedir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can







  • İyi aksamlar,

    Düşünen olursa parrot ck3000 bluetooth araç kitimi , araçların direksiyondaki butonlarla bu kiti kullanmaya olanak sağlayan adaptörü satıyorum. Gelen aramaları aracın hoparlörlerine aktarır ve çok net bir konusma yapma imkanı sağlar. Araçta delinme orjinalliği bozacak herhangi bir şey yapılmadan takılmaktadır.

    Araça kiti: 280TL
    Adaptör: 170TL
    ikisi birlikte alınırsa 400TL

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-cep-telefonu-aksesuar-arac-kiti-parrot-ck3000-bluetooth-arac-kiti/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic

    Merhaba arkadaşlar bende aranıza katılıyorum.
    15 Martta sipariş verdiğim ve zor beklediğim c4'üm 5 mayısta şans eseri doğum günümde geldi 7 mayısta trafik işlemleri ve tüm işlemler bitti teslim edildi.İstediğim araç e-hdi exclusive 112 hp MCP kör nokta+navi idi.Fakat navigasyonsuz araç geleceği söylendi ve bizde kabul ettik.Bu süre zarfında ben bizzat citroen diyolog'u aradım sorular sordugumda cevaplar alamadım ve mail ile şikayet ettim.Aslında araba gelmeyecekti,Bayide bir arkadaşımız baylas'la iletişime geçerek sorunu halletti ve araç geldi. Fakat aracımda ek özellik olarak cam tavan vardı onuda kabul ettik sipariş verdiğimizde cam tavan sipariş etmediğimizden olmadıgından dolayı fatura 2500 TL civarında daha düşük işlendi.Daha doğrusu bana öyle dendi,Bunun acaba dezavantajı olurmu ?

    Ülkemizdeki baylas ve bayiler her nekadar ilgisiz olsalarda,c4 yeni yeni piyasaya girdi ve temin açısından sıkıntıları oldu.Araba aldığınızda iyiki beklemişim diyeceksiniz çünkü araç şahane.Öncelikle MCP hiçte kötü değil hatta bizdende iyi vites değiştiriyor.1den 2.vitese geçerken biraz bekleme oluyor kabul,fakat diğerki vites geçişlerini siz bile anlayamıyorsunuz ve sarsıntısız oluyor,bunu beğenmeyen arkadaşları anlayamıyorum,sonuçta tam otomatik değil DSG gibi geçmesi olanaksız ki zaten üst vitesleri çok hızlı geçiriyor.Yalıtım zaten mükemmel yol tutuşta mükemmel aracın herşeyi süper. Ve ortalamamda şuan 5,9/100km arkadaşlar.

    Ben aracı alırken zam yapılmış,yine zam gelmiş ben beklerkende zam gelmişti en azından bunun bana yansımaması iyi oldu. Aracı almadan önce ford focus c-max,opel astra j sport 1,3 cdti gibi araçlarda kararsız kalıyordum, öncedende opel kullanıyordum.Fransızları kötülerler ama ben kötülencek bir durum şuanlık göremiyorum c4'ü tüm arkadaşlara tavsiye ediyorum saygılarımla

    Buda benim araç

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017




    Selam,

    Öncelikle yeni arabanız hayırlı olsun. Beklediğinize deydiğine eminim. Benim de beklememe deyecek diye düşünüyorum :) Ben de e-hdi exclusive modelini bekliyorum ve temmuz gibi gelir dediler.

    Benim merak ettiğim iki şey var.

    birincisi cam tavan istememişsiniz ve cam tavanlı bir model gelmiş. Bu yüzden aradaki farkı (1850TL) ödemek zorunda kaldınız mı? Yoksa istemediğiniz birşey olduğu için farkı almadılar mı?

    İkincisi siparişi verdiğiniz zaman ve aldığınız zaman arasındaki zamn farkını ödediniz mi?

    Teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.