Şimdi Ara

Cities: Skylines (2015) [ANA KONU] (113. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.485
Cevap
60
Favori
270.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağmurlu bir gün doğumu  Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
  • krnslhn K kullanıcısına yanıt
    Hocam bu sehır olmaz yanı anladım degısık olsun sehır gıbı gozuksun ıstıosun ama bu sehır olmaz.Bak kotu cırkın anlamında degıl.Ilerıde trafıkle hayatta bas edemezsın.Cunku her arac 3 serıtlı gıdıs yonunun tek serıdını kullanacak.

    Bu tarz sehır yapmak ıstıosan conflıctnerd var youtubeda arat 1000 tane vıdeosu var skylınes ıle ılgılı onları ızle
  • WARTIME kullanıcısına yanıt
    Demek benim tarzıma benzer şehir yapanlar da varmış, çok sevindim hocam teşekkürler. Şimdilik bu şehirle devam edip baş etmeye çalışırken bir yandan da videolara bakarım. Benim için de bir tecrübe olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar, geçen hafta satın aldım oyunu fakat oyun çok sığ geliyor şu aşamada ve anladığım kadarıyla DLC paket olması biraz şart olmuş gibi. önerebileceğiniz DLC paketleri merak ediyorum. Mass Transit almayı düşünüyorum fakat oyuna etki açısından hangilerini almam daha sıhhatli olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lynchesque

    Selamlar, geçen hafta satın aldım oyunu fakat oyun çok sığ geliyor şu aşamada ve anladığım kadarıyla DLC paket olması biraz şart olmuş gibi. önerebileceğiniz DLC paketleri merak ediyorum. Mass Transit almayı düşünüyorum fakat oyuna etki açısından hangilerini almam daha sıhhatli olur ?
    Aslında oyunun DLC siz hali bile yeterince donanımlı ama ben DLC leri sevdim. Radio istasyonları dışında hepsini aldım. Ben de oyunda yeni sayılırım. Uzun bir zaman DLC siz oynamış olsaydım tam olarak içerklerinde neler olduğunu sayardım tek tek. Ama mesela Industries ve Park Life benim çok hoşuma gidiyor. Sanayinibn çeşitlendirilmesi çok akıllıca olmuş. Ulaşım konıusu ise ilerdeki en buyuk sorunlardan biri olacak gibi. Mass Transit de o yuzden gerekli bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krnslhn -- 9 Aralık 2018; 18:55:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lynchesque kullanıcısına yanıt
    Uzun süre dlc'siz oynadım. Atölyeden hoşuma giden binaları indirdikçe yeni haritalar denedikçe keyifliydi. Kitle ulaşımında otobüs tren metro çok güzel çözüyor. Sonrasında cruise ve uçak eklenince metropol havası geliyor.



    Industries dlc güzel bir ekleme olmuş. 300kb bir ek indirmeye 25tl verilir mi ayrı bir konu ama bu dlc ile endüstri mantığı değişiyor. Şehrinde yer göster gelip kursunlar vergi versinler planı sona eriyor. Daha büyük planlı şirket belediye hatta şirket devlet yönetimi başlıyor. Finlandiya Nokia ilişkisi gibi olunca katma değerli ürün çok yüksek gelirleri şehre kazandırıyor. 20 000 birimden 100 000birim gelire böyle çıkılıyor. Fabrikaların görüntüleri de hem büyük hem havalı. Temel malzeme üretimi, işleme, depolama o bölgeye bağlıyken marka fabrikalar her yerde yapıla biliyor.



    Kargo havalimanı beni şaşırttı. Kargo limanı gibi ama araçlar kargo uçağı ve bu limana kargo treni girebiliyor.



    Kargo demişken kargo hizmeti eklenmiş. Şehri kapsamanız gerekiyor. Tam ortada kargo tasnif merkezi kuruluyor. Sistem bizdeki gibi farklı firmalar değil UK deki gibi devletin tekil markası ile yapılıyor.



    Yeni dlc yeni nefes... Oturmaktan sıkılana kadar oynuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eflatoon -- 13 Aralık 2018; 4:11:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]




  • İnanılmaz saçma sorunlar yaşanıyor oyunda.3 senedir çözülen tek bir sorun yok.
    Şuan yaşadığım sorunu aşağıdaki ss ile açıklamaya çalıştım. Sorun şu, oyunda bir yol düzenlemesi yaptığımda ya da yeni bir yol yaptığımda bu yol en mantıklı rota olsa da kullanılmıyor.

     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]


    Ekran görüntüsündeki göbeği yenilerken farkettim. Göbek eskiden vardı ama ana yol işlevini gördüğü için trafik sorunu yaşanıyordu. Ben de ana yolları göbekten ayırmaya karar verdim. Kırmızı çizgi ile belirttiğim yollar eski yollar.Aynı şekilde mavi yollar yeni. Yeni yaptığım yol yok sayılıp eski yolda en mantıklı şekilde siyah noktaya gitmek yerine araçlar eski yolu takip ederek belirttiğim 6 şeritli yol üstündeki noktaya gitmeye çalışıyor. Yanlışlıkla yeni üstgeçit yoluna giren araçlar ortadan siliniyor. Yeterince açıklamışımdır umarım, bu sorunu yaşayıp çözebilen var mıdır?




  • Sırf trafik yönetimi için oynamak istiyorum. Var mı böyle bir imkan?
    Yoksa var mı bir hayırsever trafik sorunu olan oyun kaydını atacak
  • Arkadaşlar merhaba oyunu bugün satın aldım. Aşağıdaki görseller çok dikkatimi çekti zira ışıklandırma ve gerçeklik çok iyi. Bunun modunu steam atölyesinde vs. bulabilir miyim? Veya oyunun grafiklerini daha gerçekçi hale getirebileceğim modlar önerebilir misiniz?

     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]




  • Arkadaşlar merhaba,

    Oyunu almayı düşünüyorum, Tavsiye edermisiniz ? Mutlaka al dediğiniz dlc veya mod var mı ?
  • Atatürk İdeal Cumhuriyet Köyü Deneme çalışmam biraz daha gelişmiş hali tabi köy denemez. %78 trafik akışı var yani trafik sorunum yok. Yapılışını twitch.tv/rodello buradan izleyebilirsiniz.

     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rodello

    Atatürk İdeal Cumhuriyet Köyü Deneme çalışmam biraz daha gelişmiş hali tabi köy denemez. %78 trafik akışı var yani trafik sorunum yok. Yapılışını twitch.tv/rodello buradan izleyebilirsiniz.

    Güzel olmus eline saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elma

    Arkadaşlar merhaba oyunu bugün satın aldım. Aşağıdaki görseller çok dikkatimi çekti zira ışıklandırma ve gerçeklik çok iyi. Bunun modunu steam atölyesinde vs. bulabilir miyim? Veya oyunun grafiklerini daha gerçekçi hale getirebileceğim modlar önerebilir misiniz?


    Merhaba,
    O ekran görüntüsünü paylaşan kişi aşağıdaki üçlü renk doğrulayıcısını kullanıyor:

    Cleyra - Color Correction
    https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=929524164

    Colorful Summer Day
    https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=680195135

    Ultimate Eyecandy v1.5.2
    https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=672248733

    Ayarları genellikle ana options kısmında ve graphics alt sekmesinde --> color correction override kısmında.
    Not: sürümler uyumlu veya uyumsuz olabilir.




  • @Naneli Larry Teşekkürler işe yaradı.


    Kendi kurduğum Milli parktan birkaç görüntüler atayım bu arada. Şehri ise hala daha kurma çabasındayım Alternatifler ve detaylar o kadar çok ki oyuna alışmam uzun sürecek gibi.

     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]
     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]




  • Şehir Kurma Çabaları
    Merhabalar

    #CitiesSkylines Kullandığım #MOD ve ASSET'ler:https://goo.gl/TbfTUU

    Oyun hakkın da soru sorabilirsiniz, 600 saat civarı oynamışım. Örneklendirmek gerekirse ben şehir kuruyorum ve Trafik olmuyor, Tek şerit problemi yaşamıyorum. (MODSUZ)



    Trafiksiz şehir kurma adına bir kaç video ve 3-4 tane oynatma listesi olarak 200 adet video çekmişliğim vardır.



    Ek olarak: Son çıkan DLC ile ilgili bir inceleme serim var eğer göz atmak isterseniz buyrun:https://goo.gl/67uUt9

    quote:

    Not: yazıda kendi tecrübelerim ile birlikte oyun oynama kılavuzundan bilgiler de aktarılmaktadır. Oyunu oynarken takıldığım her konuda oyun oynama kılavuzuna baktım ve doğrusunu öğrendim.


    Oyun Hakkın da bilgiler:

    #Trafik: Oyun içerisin de tüm sim'lerin aracı vardır ve oyunda ki popülasyonunuz tamamı şehirde aktiftir.

    Bir konumdan diğerine gitmeye çalışan araçlar, seyahatin başlangıcında şerit seçimi de dahil olmak üzere rotalarını seçecektir.

    Araç ile seyahat etmeyi tercih eden simler, gideceği yere en hızlı rotayı seçer.(bazı durumlar da en KISA rotayı seçer) Burada en hızlının altını çiziyorum çünkü oyunda her yolun bir hız limiti vardır. Örneğin "A" Noktasından "B" noktasına gidecek araç için iki alternatifimiz var diyelim. Birincisi otoyol, ikincisi normal yol.

    Otoyol olan daha uzun, Normal yol ise daha kısa olarak düşünürsek burada simler otoyolu tercih edeceklerdir.



    yukarıda ki yazdığımı dikkate alırsak, Evlerden, sanayi ve market alanlarına giden en az 3 alternatifli yol ve bunlardan en az 1 tanesi otoyol olmak zorundadır. Bu durumda şehriniz de trafik oldukça hızlı akacaktır.


    Trafik sorunlarından kaçmanın 1. yolu: Toplu Taşıma

    Toplu taşıma için, otobüs aktif ettiğinizde, birden çok vatandaş özel aracı kullanmayı bırakıp daha çok otobüs kullanacaktır.. Metro dışında, Tren,monoray, feribot, keşif balonu veya teleferikle toplu taşıma yapabilirsiniz fakat bunlardan en etkilisi Metrodur., Vatandaşları toplu taşıma kullanmaya teşvik etmek için şunları yapabilirsiniz: Ücretsiz Toplu Taşıma politikasını verebilirsiniz.

    Trafik hakkında doğru bilinen yanlışlar:

    Trafik ışıklarını kaldırma: Trafik ışıklarını tüm şehirde kaldırırsanız kaotik bir durum oluşur ve olduğundan daha yavaş trafik akar.

    Aksine yoğun kavşaklar da trafik ışıklarını kullanmak daha akıcı ve düzenli bir trafik akışı sağlar. Burada önemli nokta Yaya yollarıdır. Üst geçitli yaya yollarını çoğaltarak, Araçlara yeşil yandığı anda karşıdan karşıya geçmeye çalışan simleri yaya yollarına yönlendirirseniz araçlar daha hızlı akış sağlayacaktır.

    Sıkışık trafiği çözmek için 6 şeritli yol yapmak çok yanlıştır. Burada trafiği gözlemleyerek bu tek şeritte ki araçların nereden gelip nereye gitmek istediklerini gözlemleyerek alternatif yollar çıkartmak zorunludur.



    Yukarıda bahsettiğim gibi, Rota seçerken, vatandaşlar A'dan B'ye en hızlı yolu seçecektir. Bu hesaplama için, yolda başka bir trafik olmadığını varsayarlar. anarşik simler, trafiğin kitli olmasına bakmaksızın, rotalarını (hatta şerit seçimlerini) başladıktan sonra değiştirmeyeceklerdir.

    Sanayi bölgesinin ithalat ve ihracatını en hızlı yapabilmesi için doğrudan Otoyol sistemine bağlı olması gerekmektedir.

    Bu arada Tek yönlü yollar trafik akışını sağlamak için güçlü bir sistemdir. Bunu anlattığım videoya şuradan ulaşabilirsiniz:https://www.youtube.com/watch?v=Y13FmnNVqzI



    Toplu taşıma:

    Oyun da: 13 adet toplu taşıma vardır ve bizi en çok ilgilendiren ise Otobüs ve Metro'dur

    Simleri bir yerden bir yere götürmek için bu iki seçenek çok cazip duruyor. Fakat dikkat edilmesi gereken husus: kurduğunuz toplu taşıma ne olursa olsun güzergah bilgisinden çalışan hizmeti %50'ye düşürmektir.

    Örneğin 1 hat kurduk 10 duraklı. Oyun buraya otomatik olarak kendisinin KM'ye göre belirlediği bir araç sayısı atamaktadır. Diyelim ki 12'tane araç atadı. Bu araçları bizim 6'ye düşürmemiz gerekmektedir. Bunu panellerden rahatça yapacaksınız hem daha az otobüs ile trafiğe katkınız olacak hem de toplu taşımadan kar edeceksiniz.



    2. kuralımız, Aktarma Merkezi oluşturmaktır. Simleri asla evinden şehrin öbür ucunda ki sanayiye taşımaya çalışmayınız.

    not: Unutmayın, simler evden eve gitmek için toplu taşıma kullanmazlar.

    diyelim ki bir varoş mahallemiz var (oyunun ilk başında kurduğumuz mahalle) ve bu mahallenin ihtiyaçlarını sağlamak için bir sanayi kurduk ve market ihtiyaçları için de bir market alanı kurduk.

    Yukarıda bahsettiğim 3 oluşumun tam ortasına bir tane aktarma merkezi koyuyoruz ve EV'deki simleri aktarma merkezine taşıyoruz. Aktarma merkezinden Sanayiye, Market alanlarına ayrı bir otobüs hattı çekiyor, gerekirse sayıları fazla olsun. Simler bunu kullanacaktır. Önce aktarma merkezine gelip buradan gitmek istedikleri yere gidecektir.

    Bu aktarma merkezini ilk başlarda küçük yapsanız da büyük düşünün.

    şehriniz büyüdükçe bu aktarma merkezine ilaveler yapacaksınız. Metro, Tren, Turistler için Limanlara ve hava alanlarına bağlantı.



    bunların hepsini oluşturduğunuz da çok düzenli ve çok kullanılan hatta kar edilen bir toplu taşıma ağınız olacak.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Eğitim sistemine geçeceğim fakat ZONE'lardan bahsetmeden geçmek istemiyorum:

    Düşük Yoğunluklu Konut Bölgeleri: Bu tür bir yerleşim bölgesi aileleri şehrinize çeker. Genellikle iki yetişkin başlayacak ve bir aile yaratacaklar. Bu bölge daha fazla yer kaplar ve yüksek yoğunluklu yerleşim bölgesinden daha az insanı barındırır.

    Yüksek Yoğunluklu Konut Bölgeleri: Bu tür bir yerleşim bölgesi, gençleri şehrinize çeker. Ancak, nüfusu arttırmaya yardımcı olmak için bir faydası yoktur. Bu bölge, bir bölgedeki düşük yoğunluklu yerleşim bölgelerinden daha fazla kişiyi barındırabilir. Nüfusunuzu arttırmak istiyorsanız öncelikle düşük yoğunluklu konut bölgeleri kurmanız gerekmektedir.

    Düşük Yoğunluklu Ticari Bölgeler: Bu bölgeler , sanayi bölgelerinden ürünler alır (veya ithal eder) ve insanlara satarlar. Genellikle eğitimi az olan veya hiç olmayan işçilere ihtiyaç duyarlar ve yüksek yoğunluklu bölgeden daha az kişiye hizmet ederler.

    Yüksek Yoğunluklu Ticari Bölgeler: Düşük yoğunluklu bölgelerin genişletilmiş bir versiyonu. Yüksek, gürültülü binalar düşük yoğunluklu eşdeğerden daha fazla mal alacak ve satacaklar. Bunlar, genellikle daha yüksek eğitim gereksinimleriyle daha fazla iş yaratır.

    Sanayi Bölgeleri: Bu bölgeler, ticari bölgelerde satılabilen veya ihraç edilebilen ürünleri üretmektedir. Ağırlıklı olarak düşük eğitim seviyesine sahip çalışanları düşük seviyelerde istihdam etmektedirler. Sanayiler çok kirlilik üretirler. Uzmanlaşmış sanayi bu sınıftan ayrıdır ve DLC alarak oyunda aktif olur.

    Not: Şehrin eğitiminin yüksek olması sanayi batmasına sebep olmaz. Tüm şehir tam olarak eğitimli olsa bile sanayi çalışır fakat burada bir mekanik var. Yüksek yoğunluklu evler nüfusu büyütmez dolayısıyla düşük yoğunluklu kurmanız gerekmektedir ve bu simler eğitimsizken sanayide çalışırlar, eğitim aldıktan sonra çalıştıkları yeri değiştirirler. Yani şehriniz de siz isteseniz de istemeseniz de eğitimsiz vatandaş mutlaka olacaktır. Eğitimi bilerek düşük tutmayınız.

    Ofis Alanları: Bu bölgeler daha çok iş sağlamak için var. Endüstriden daha fazla eğitimli işçilere ihtiyaç duyuyorlar ama mal üretmiyorlar . Ofis bölgeleri kirlilik oluşturmaz.

    Ofis bölgelerinin en iyi kullanım alanları, Tüm servislerden en fazla faydalanan evlerin arasıdır. Evleri memnun etmek için yapacağınız park bahçe, toplu taşıma ve diğer tüm unsurlara Ofis Binaları da ihtiyaç duymaktadır. Mutlaka Üniversite eğitimi almış simlerle çalışmak isterler.

    Not: az sanayi kurup, çok fazla Ofis kurmak, market alanların da mal açığına, market alanlarının ithal ürün kullanmasını uzun dönemde şehrinizin zarar etmesine yol açacaktır. Unutmayın Ofisler sadece simlere çalışacak yer sağlamaktadır. Şehre hiç bir katkısı yoktur.



    Bina seviyeleri: Aşağıda listelenen faktörler yeterince yüksek olduğunda, binalar bir sonraki seviyeye yükselecektir.


     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]


    Hizmetlerin konut veya ticari bina düzeylerini doğrudan etkilemediğini, ancak arazi değerini artırarak dolaylı bir etkisi olduğunu unutmayın. (Toplu taşıma, park bahçe vb.)

    Bu tablo, endüstriyel ve ofis binaları için hizmet kapsamı puanına katkıda bulunan her hizmetin göreceli ağırlığını göstermektedir. Bu değerler mutlak değildir, çünkü hizmetin gücü tarafından daha da değiştirilirler, yalnızca her bir hizmetin bina seviyesine katkıda bulunmasında göreceli önemini gösterir. Hizmetin herhangi bir yerdeki gücü genel olarak bina ile servis sağlayıcı arasındaki karayolları ve bütçe ayarı ile belirlenir. Bu nedenle, bir hizmet için çok düşük bir bütçe ayarı, ilgili hizmet kapsamı puan faktörü üzerinde çok büyük bir etkiye sahiptir ve potansiyel olarak herhangi bir avantajı geçersiz kılar. Bu, yakındaki binaların beklendiği gibi çalışmaması engelleyebilir. Örneğin sanayiye uzak bir tren istasyonu (Yük Terminali) sanayinin level atlamasına katkı sağlamayacaktır.

    Endüstri örneği olarak ele alındığında, kargo taşımacılığı, yangın sigortasının iki katı ve polis kapsama alanının beş katıdır (hizmet kapsamının gücünün aynı olduğu varsayılmaktadır). Zemin ve gürültü kirliliğinin endüstriyel bina seviyesi üzerinde küçük bir olumsuz etkisinin olduğunu anlamak da gereklidir fakat önüne geçilememektedir.


     Cities: Skylines (2015) [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jemalizm1 -- 14 Ocak 2019; 17:53:18 >




  • Elma kullanıcısına yanıt
    Ağaçlar neden blur efekti uygulanmış gibi gözüküyor?
  • jemalizm1 kullanıcısına yanıt
    Elinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K E N

    Ağaçlar neden blur efekti uygulanmış gibi gözüküyor?
    Oyunun kendi özelliğinden olsa gerek orta ve arka planda blur efekti mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elma

    Oyunun kendi özelliğinden olsa gerek orta ve arka planda blur efekti mevcut.

    Alıntıları Göster
    Grafik ayarlarından, anladım.
  • 
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.