Şimdi Ara

çinmalı scooter ların frenleri tehlike saçıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar çinmalı scooter ların genelinde arka fren hiç yokmuş gibi çalışıyor. önler ise birzaman sonra çok tehlikeli bir şekilde kitlenme eğilimi gösteriyor ve bu sorunu servisler bile çözemiyor
    2 arkadaşımdada aynı sorun yaşanıyoryor.(farklı modeller) eminim çogunuzda aynı sorunlar vardır çoksaçma ve tehlikeli bir durum değilmi? anlamış degilim bukadar zormu ucunda bizim hayatımız söz konusu neolursa olsun önce kalite busöylediklerime lütfen kulak verin herşey gönlünüzce olsun. kazasız günler dilerim



  • "Çin malı" tabir edilen, son dönemin ucuz scooter'ları pek çok kişiyi hayatında ilk kez scooter sahibi yaptı, dolaylı olarak da bu yüzden günah keçisi oldular.

    Hayır sevgili arkadaşım, bu motorların genelinde böyle bir sorun yok. Arka fren için belki bir nebze haklı olabilirsin ama elmalarla armutları karıştırmış olursun.

    Bu motorlarda maliyetleri düşürmek için arka frenler disk değildir. Dolayısıyla disk frene göre daha düşük performans gösterirler. Periyodik olarak ayarlamalarını yaparsan önemli sorun çıkarmazlar yine de...

    Önlerin ise kilitlenme eğilimi gösterdiğini söylemişsin. Lütfen abartmayalım. Sanıyorum sen ve arkadaşın servis yüzü göstermediğiniz scooter'larınızı bir gün yıkamaya karar verdiniz, yıkarken de iyice temizlensin diye ön disk frene bol bol su tuttunuz. Sonra bu disk fren tam kuruyana kadar hafif gacırdamalar, takırdamalar yaptı; sen de bilgisayarının başına oturup "çin malı çok kötü, freni kilitlenip duruyor" konulu bir mesaj yazdın.

    Lütfen ama lütfen abartmayalım. Şayet söylediğin gibi "sürekli" olarak değil de sadece bir kez bile ön disk frenin "kilitlenmiş" olsa idi şu an ya mezarda idin ya da tekerlekli sandalyede.

    Lütfen günah keçisi aramak yerine biraz bilgilenelim, sorunu biraz da kendimizde arayalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canturhan

    "Çin malı" tabir edilen, son dönemin ucuz scooter'ları pek çok kişiyi hayatında ilk kez scooter sahibi yaptı, dolaylı olarak da bu yüzden günah keçisi oldular.

    Hayır sevgili arkadaşım, bu motorların genelinde böyle bir sorun yok. Arka fren için belki bir nebze haklı olabilirsin ama elmalarla armutları karıştırmış olursun.

    Bu motorlarda maliyetleri düşürmek için arka frenler disk değildir. Dolayısıyla disk frene göre daha düşük performans gösterirler. Periyodik olarak ayarlamalarını yaparsan önemli sorun çıkarmazlar yine de...

    Önlerin ise kilitlenme eğilimi gösterdiğini söylemişsin. Lütfen abartmayalım. Sanıyorum sen ve arkadaşın servis yüzü göstermediğiniz scooter'larınızı bir gün yıkamaya karar verdiniz, yıkarken de iyice temizlensin diye ön disk frene bol bol su tuttunuz. Sonra bu disk fren tam kuruyana kadar hafif gacırdamalar, takırdamalar yaptı; sen de bilgisayarının başına oturup "çin malı çok kötü, freni kilitlenip duruyor" konulu bir mesaj yazdın.

    Lütfen ama lütfen abartmayalım. Şayet söylediğin gibi "sürekli" olarak değil de sadece bir kez bile ön disk frenin "kilitlenmiş" olsa idi şu an ya mezarda idin ya da tekerlekli sandalyede.

    Lütfen günah keçisi aramak yerine biraz bilgilenelim, sorunu biraz da kendimizde arayalım.
    benim scooterde bir sorun yok.Her iki freni de çok güzel tutuyor.AS-150T




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fagrusovic

    benim scooterde bir sorun yok.Her iki freni de çok güzel tutuyor.AS-150T

    Alıntıları Göster
    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALph1940

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..

    Alıntıları Göster
    Hiç te yavan değil .
    quote:

    Orjinalden alıntı: kebabkolik

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fagrusovic

    Hiç te yavan değil .
    quote:

    Orjinalden alıntı: kebabkolik

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: fagrusovic

    Hiç te yavan değil .
    quote:

    Orjinalden alıntı: kebabkolik

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..




    şöyle sormak lazım, kaç kilo et yedin..

    yada motorla kaç km yaptın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: fagrusovic

    Hiç te yavan değil .
    quote:

    Orjinalden alıntı: kebabkolik

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..




    şöyle sormak lazım, kaç kilo et yedin..

    yada motorla kaç km yaptın...

    Alıntıları Göster
    motosikletleri kucumsememek lazim nedeni ise zaten kullanicilarin cogunun acemi olmasi ve motosiklete nasil davranacaklarini bilmemeleri motosikletin omrunu cok kisaltiyo . abi motoruna bakarsan oda sana bakar herseyi el kitabina uygun yapin haftada bir temizleyin sagini solunu yagini sununu bununu degistirin gorursunuz o zaman motosiklet nasil saglam oluo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: fagrusovic

    Hiç te yavan değil .
    quote:

    Orjinalden alıntı: kebabkolik

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..




    şöyle sormak lazım, kaç kilo et yedin..

    yada motorla kaç km yaptın...

    Alıntıları Göster
    cevap veriyorum.Daha 17 000 oldu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: E.A.K.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: fagrusovic

    Hiç te yavan değil .
    quote:

    Orjinalden alıntı: kebabkolik

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..




    şöyle sormak lazım, kaç kilo et yedin..

    yada motorla kaç km yaptın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fagrusovic

    cevap veriyorum.Daha 17 000 oldu.
    quote:

    Orjinalden alıntı: E.A.K.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: fagrusovic

    Hiç te yavan değil .
    quote:

    Orjinalden alıntı: kebabkolik

    Ucuz etin yahnisi yavan olur demişler..




    şöyle sormak lazım, kaç kilo et yedin..

    yada motorla kaç km yaptın...


    Alıntıları Göster
    ya ne kadar iyi bakarsanız bakın motosikletler bigün ihanet edecek size nasılsa.şimdi maliyeti düşürmek amacıyla arkaya kampana konmuş deniyor.disk fren(e abs sini unutmamak lazım) zaten frenden başka herşeye benziyo.

    bi kıyaslama yapalım.mi mondial hareket kalindeyken frenini sıkın bide yamaha bws alın.yamaha bws nin frenlerini bi sıkma imkanınız olursa mutlaka deneyin bi arkadaşlar.fren nasıl olurmuş görün.bi kampana freni var kaymak gibi tuttu mu bırakmıyo.ön disk yağ gibi hafiften sıktımı araç duruveriyo.

    neyin maliyetini düşürcekler kardeşim.fren ya fren.fren motosikletin belki de motorundan daha önemli parçasıdır.bunu da adi yapıyolarsa artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ManyAak

    ya ne kadar iyi bakarsanız bakın motosikletler bigün ihanet edecek size nasılsa.şimdi maliyeti düşürmek amacıyla arkaya kampana konmuş deniyor.disk fren(e abs sini unutmamak lazım) zaten frenden başka herşeye benziyo.

    bi kıyaslama yapalım.mi mondial hareket kalindeyken frenini sıkın bide yamaha bws alın.yamaha bws nin frenlerini bi sıkma imkanınız olursa mutlaka deneyin bi arkadaşlar.fren nasıl olurmuş görün.bi kampana freni var kaymak gibi tuttu mu bırakmıyo.ön disk yağ gibi hafiften sıktımı araç duruveriyo.

    neyin maliyetini düşürcekler kardeşim.fren ya fren.fren motosikletin belki de motorundan daha önemli parçasıdır.bunu da adi yapıyolarsa artık

    Alıntıları Göster
    bende truva var, valla arkayı sıktığım zaman kızaklama yapıyor, yani bu da frenin cok sıktığı anlamına geliyor, kızaklama derken hemen aklınıza o acı fren gelmesin... kullanmayı bileceksiniz arkadaşlar sen 120 ile giderken freni sıkarsan durmaz tabii.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haruncengiz

    bende truva var, valla arkayı sıktığım zaman kızaklama yapıyor, yani bu da frenin cok sıktığı anlamına geliyor, kızaklama derken hemen aklınıza o acı fren gelmesin... kullanmayı bileceksiniz arkadaşlar sen 120 ile giderken freni sıkarsan durmaz tabii.

    Alıntıları Göster
    bazıları otomobil gibi hemen durucak sanıyor heral
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klinik_Psikolog

    bazıları otomobil gibi hemen durucak sanıyor heral

    Alıntıları Göster
    arabayı geçtik normal mobiletler gibi dursa iyidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ManyAak

    arabayı geçtik normal mobiletler gibi dursa iyidir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ManyAak

    arabayı geçtik normal mobiletler gibi dursa iyidir


    150t1 var 2tanedisk var üzerinde frenlerdende gayet memnunum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ManyAak

    ya ne kadar iyi bakarsanız bakın motosikletler bigün ihanet edecek size nasılsa.şimdi maliyeti düşürmek amacıyla arkaya kampana konmuş deniyor.disk fren(e abs sini unutmamak lazım) zaten frenden başka herşeye benziyo.

    bi kıyaslama yapalım.mi mondial hareket kalindeyken frenini sıkın bide yamaha bws alın.yamaha bws nin frenlerini bi sıkma imkanınız olursa mutlaka deneyin bi arkadaşlar.fren nasıl olurmuş görün.bi kampana freni var kaymak gibi tuttu mu bırakmıyo.ön disk yağ gibi hafiften sıktımı araç duruveriyo.

    neyin maliyetini düşürcekler kardeşim.fren ya fren.fren motosikletin belki de motorundan daha önemli parçasıdır.bunu da adi yapıyolarsa artık

    Alıntıları Göster
    Dostum bende çin malı scooter da var.KAWASAKİ ZX-6R de var.Kawasaki de ön çift disk.Bırak bws nin frenini,İkisinin frenleri arasında bile senin abarttığın kadar bir fark yok..Benim scooterda ön frene basmasını bilrsen arkası bile havaya kalkıyor.Basmasını bilmezsen yatarsın o ayrı..Ne demek çin malları durmuyormuş.Bu kadar adam çin malı makinaları önüne ip çekerek mi durduruyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ManyAak

    ya ne kadar iyi bakarsanız bakın motosikletler bigün ihanet edecek size nasılsa.şimdi maliyeti düşürmek amacıyla arkaya kampana konmuş deniyor.disk fren(e abs sini unutmamak lazım) zaten frenden başka herşeye benziyo.

    bi kıyaslama yapalım.mi mondial hareket kalindeyken frenini sıkın bide yamaha bws alın.yamaha bws nin frenlerini bi sıkma imkanınız olursa mutlaka deneyin bi arkadaşlar.fren nasıl olurmuş görün.bi kampana freni var kaymak gibi tuttu mu bırakmıyo.ön disk yağ gibi hafiften sıktımı araç duruveriyo.

    neyin maliyetini düşürcekler kardeşim.fren ya fren.fren motosikletin belki de motorundan daha önemli parçasıdır.bunu da adi yapıyolarsa artık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fagrusovic

    Dostum bende çin malı scooter da var.KAWASAKİ ZX-6R de var.Kawasaki de ön çift disk.Bırak bws nin frenini,İkisinin frenleri arasında bile senin abarttığın kadar bir fark yok..Benim scooterda ön frene basmasını bilrsen arkası bile havaya kalkıyor.Basmasını bilmezsen yatarsın o ayrı..Ne demek çin malları durmuyormuş.Bu kadar adam çin malı makinaları önüne ip çekerek mi durduruyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ManyAak

    ya ne kadar iyi bakarsanız bakın motosikletler bigün ihanet edecek size nasılsa.şimdi maliyeti düşürmek amacıyla arkaya kampana konmuş deniyor.disk fren(e abs sini unutmamak lazım) zaten frenden başka herşeye benziyo.

    bi kıyaslama yapalım.mi mondial hareket kalindeyken frenini sıkın bide yamaha bws alın.yamaha bws nin frenlerini bi sıkma imkanınız olursa mutlaka deneyin bi arkadaşlar.fren nasıl olurmuş görün.bi kampana freni var kaymak gibi tuttu mu bırakmıyo.ön disk yağ gibi hafiften sıktımı araç duruveriyo.

    neyin maliyetini düşürcekler kardeşim.fren ya fren.fren motosikletin belki de motorundan daha önemli parçasıdır.bunu da adi yapıyolarsa artık


    Alıntıları Göster
    Motoru durduran ön frendir bu bir. ikincisi en kral kaliteli motorun freniyle bile ön freni sıkmayı bilmeden sıkarsak kayar. Demek istediğim ön freni progresif frenleme tekniğiyle inanamayacağınız hızlarda durdurabilirsiniz. Tekrar vurguluyorum tek başına arka fren kesinlikle yeterli değildir. Ön freni sıkarken de önce saniyenin 3 te biri kadar bir süre hafifçe sıkın ki ağırlık transferi gerçekleşsin (amortisörler bassın) ve sonra limon sıkar gibi sıkın. Ama bi anda allah ne verdiyse sıkarsak japon malı da ön kaydırır çin de.

    Çin motorlarını da kullandım, şimdi de kawasaki kle500 üm var. Çinlilerin de frenleri hiç de azımsanmayacak derecede güzel tutuyordu.
    Lütfen önce fren sıkmayı ögrenelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infernox

    Motoru durduran ön frendir bu bir. ikincisi en kral kaliteli motorun freniyle bile ön freni sıkmayı bilmeden sıkarsak kayar. Demek istediğim ön freni progresif frenleme tekniğiyle inanamayacağınız hızlarda durdurabilirsiniz. Tekrar vurguluyorum tek başına arka fren kesinlikle yeterli değildir. Ön freni sıkarken de önce saniyenin 3 te biri kadar bir süre hafifçe sıkın ki ağırlık transferi gerçekleşsin (amortisörler bassın) ve sonra limon sıkar gibi sıkın. Ama bi anda allah ne verdiyse sıkarsak japon malı da ön kaydırır çin de.

    Çin motorlarını da kullandım, şimdi de kawasaki kle500 üm var. Çinlilerin de frenleri hiç de azımsanmayacak derecede güzel tutuyordu.
    Lütfen önce fren sıkmayı ögrenelim.

    Alıntıları Göster
    Bende bunu diyorum işte.
    quote:

    Orjinalden alıntı: infernox

    Motoru durduran ön frendir bu bir. ikincisi en kral kaliteli motorun freniyle bile ön freni sıkmayı bilmeden sıkarsak kayar. Demek istediğim ön freni progresif frenleme tekniğiyle inanamayacağınız hızlarda durdurabilirsiniz. Tekrar vurguluyorum tek başına arka fren kesinlikle yeterli değildir. Ön freni sıkarken de önce saniyenin 3 te biri kadar bir süre hafifçe sıkın ki ağırlık transferi gerçekleşsin (amortisörler bassın) ve sonra limon sıkar gibi sıkın. Ama bi anda allah ne verdiyse sıkarsak japon malı da ön kaydırır çin de.

    Çin motorlarını da kullandım, şimdi de kawasaki kle500 üm var. Çinlilerin de frenleri hiç de azımsanmayacak derecede güzel tutuyordu.
    Lütfen önce fren sıkmayı ögrenelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fagrusovic

    Bende bunu diyorum işte.
    quote:

    Orjinalden alıntı: infernox

    Motoru durduran ön frendir bu bir. ikincisi en kral kaliteli motorun freniyle bile ön freni sıkmayı bilmeden sıkarsak kayar. Demek istediğim ön freni progresif frenleme tekniğiyle inanamayacağınız hızlarda durdurabilirsiniz. Tekrar vurguluyorum tek başına arka fren kesinlikle yeterli değildir. Ön freni sıkarken de önce saniyenin 3 te biri kadar bir süre hafifçe sıkın ki ağırlık transferi gerçekleşsin (amortisörler bassın) ve sonra limon sıkar gibi sıkın. Ama bi anda allah ne verdiyse sıkarsak japon malı da ön kaydırır çin de.

    Çin motorlarını da kullandım, şimdi de kawasaki kle500 üm var. Çinlilerin de frenleri hiç de azımsanmayacak derecede güzel tutuyordu.
    Lütfen önce fren sıkmayı ögrenelim.


    Alıntıları Göster
    motordan anlayan anlamayan konusuyor işte motorda arka fren zaten işe yaramaz sadece önfenin yaptıgı etkiyi yumsatır ve motorun kaymasını engeller

    ben cbr125,ddyw 250 kullandım bunlardamı çin malı? aynı seyler bu motorlarda da var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    motordan anlayan anlamayan konusuyor işte motorda arka fren zaten işe yaramaz sadece önfenin yaptıgı etkiyi yumsatır ve motorun kaymasını engeller

    ben cbr125,ddyw 250 kullandım bunlardamı çin malı? aynı seyler bu motorlarda da var

    Alıntıları Göster
    şu çinlilerden razı olsun piyasayı yarı yarıya indirdiler sayelerinde piyasa ucuzlayınca bende aldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vw

    şu çinlilerden razı olsun piyasayı yarı yarıya indirdiler sayelerinde piyasa ucuzlayınca bende aldım

    Alıntıları Göster
    çin malı motorsikleti kesinlikle kötülemem ilk motorum çin malıydı motoran etna 125 çok ucuz fiyata çin malı vitesli motorsiklet aldım ve 4 binde sattım 1 kere bile başımı ağrıtmadı frenmiş ne freni arka frenle motorsikletmi durdurulurmuş önü kullanmazsan tabiki kitler/kayar vs ön freni yukarıda arkadaşın yazdığı gibi progresif kullanmanız halinde akıl bile edemiyeceğiniz hızlarda duruş sağlıyabilirsiniz.

    2. motorsikletim regal raptor'du 6 yaşında 50.000'e kadar 1 kere bile başımı ağrıtmadı ha noldu kimisinin 10.000'de dağılan şanzumanı 50.000'de dağıldı benimkisi oda benim bakımsızlığımdandı. hilalleri ve debr. seti değiştirmediğim için.

    motorsiklette fabrika çıkışlı bir kusur olmadıkça yani üretim hatası olmadıkça geri kalan herşey kullanıcının elinde

    la 150'lilik sukutur aldım çok ucuz valla gidip abart egzost taktım açık hava filtresi çaktım iridium bujiyide bi taktım uçuyor yemin ederim ibreyi vuruyorum sonuna kadar =mantığıyla kullananlar var SS makina gibi kullanıyorlar yav altındakinin kalitesi belli ne mal olduğu belli o malın ettiği değerde kullan şu motoru biraz daha titiz ve bakımlı kullan bak bakalım başını ağrıtıyormu


    1 kere japon activa sürdüm şükür inanılmaz bir motordu onun dışında sürekli al sat yapıyorum hep çinli geçti elime başımı ağrıtmışlıkları yok la ucuz motor parçasıda ucuz başlarım yağına suyuna sür babam sür sonunda noldu aaa motoru elime aldım ne dandik malmış diye konular açılıyor söylemler söyleniyor yapmayın arkadaşlar çinlinin elini gözünü seviyim vw'nin de dediği gibi onlar sayesinde motorsiklet sahibi oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9A641C116 -- 2 Temmuz 2011; 16:49:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-9A641C116

    çin malı motorsikleti kesinlikle kötülemem ilk motorum çin malıydı motoran etna 125 çok ucuz fiyata çin malı vitesli motorsiklet aldım ve 4 binde sattım 1 kere bile başımı ağrıtmadı frenmiş ne freni arka frenle motorsikletmi durdurulurmuş önü kullanmazsan tabiki kitler/kayar vs ön freni yukarıda arkadaşın yazdığı gibi progresif kullanmanız halinde akıl bile edemiyeceğiniz hızlarda duruş sağlıyabilirsiniz.

    2. motorsikletim regal raptor'du 6 yaşında 50.000'e kadar 1 kere bile başımı ağrıtmadı ha noldu kimisinin 10.000'de dağılan şanzumanı 50.000'de dağıldı benimkisi oda benim bakımsızlığımdandı. hilalleri ve debr. seti değiştirmediğim için.

    motorsiklette fabrika çıkışlı bir kusur olmadıkça yani üretim hatası olmadıkça geri kalan herşey kullanıcının elinde

    la 150'lilik sukutur aldım çok ucuz valla gidip abart egzost taktım açık hava filtresi çaktım iridium bujiyide bi taktım uçuyor yemin ederim ibreyi vuruyorum sonuna kadar =mantığıyla kullananlar var SS makina gibi kullanıyorlar yav altındakinin kalitesi belli ne mal olduğu belli o malın ettiği değerde kullan şu motoru biraz daha titiz ve bakımlı kullan bak bakalım başını ağrıtıyormu


    1 kere japon activa sürdüm şükür inanılmaz bir motordu onun dışında sürekli al sat yapıyorum hep çinli geçti elime başımı ağrıtmışlıkları yok la ucuz motor parçasıda ucuz başlarım yağına suyuna sür babam sür sonunda noldu aaa motoru elime aldım ne dandik malmış diye konular açılıyor söylemler söyleniyor yapmayın arkadaşlar çinlinin elini gözünü seviyim vw'nin de dediği gibi onlar sayesinde motorsiklet sahibi oldum.

    Alıntıları Göster
    @E.İskenderli

    kısmen katılıyorum kısmen katılmıyorum dediğine

    3 liralık malın kalitesi 3 liralık kadardır
    gerek konfor gerek dayanıklılık açısından çin malları ile kaliteli araçlar arasında farklar vardır

    aynı şartlar altında kullanıldığında çin malı "ucuz" motosikletlerin ömrü daha kısadır

    çünkü fiyatı düşürmek için daha kalitesiz malzemeler kullanıyorlar
    bu yüzden çin malı motorların bakımı 2000 3000 km de bir olur
    bu yüzden BMW ye 10.000 km de bir bakım yapılır

    ha bir açıdan katılıyorum
    çin malı motorlar olmasaydı şu anda bir cbf 4000 lira değil 6000 lira olurdu
    piyasayı oturtmuş belli bir seviyeye çekmiştir çin malı motorlar

    ancak bunu sağlarken malzeme kalitesinden ödün vermişlerdir




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.