Şimdi Ara

Çinli Tesla'dan Model X'e yarı fiyatlı rakip geldi: NIO ES8

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.371
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Çinli elektrikli otomobil üreticisi NIO, ES8 olarak adlandırılan ilk aracını piyasaya sürdü. Tam elektikli SUV modelinin Tesla Model X ile rekabet etmesi bekleniyor.

     

    Çin piyasasında büyük rağbet gören Model X ülkede oldukça popüler. Bununla birlikte ithalat vergileri yüzünden bu modele geçiş yapmak oldukça pahalı. Tesla Model X'in ülkedeki başlangıç fiyatı 836.000 yuan (126.470 $) olarak belirlenmiş durumda.

     

    Ayrıca Bkz.Volkswagen'den 400 beygirlik Arteon geliyor
    Çinli tüketiciler artık piyasaya yeni giren bir başka elektrikli SUV'u tercih edebilecekler. Zira, NIO ES8'in giriş fiyatı 448.000 yuan (67.765 $) olmak üzere daha uygun. Yani Tesla Model X'in neredeyse yarı fiyatına satın alınabilecek.

     


    NIO, Pekin'in elektrikli araçlara yönelik devlet iştirakleri nedeniyle fiyatı düşürebiliyor. Ülkede elektrikli araçlara yönelik artan talep göz önüne alındığında, müşterilerin Nio'yu ciddi bir şekilde seçenekleri arasına almaları bekleniyor.

     

    NIO ES8'in teknik özelliklerine baktığımızda karşımızda yedi koltuklu, yüksek performanslı bir elektrikli araç görüyoruz. Otomobilin başlangıç modeli 70kWh pille donatılırken, tek şarjla 355 km gibi bir menzil sunacak. Yani bu konuda 565 km menzile sahip Tesla Model X'in oldukça gerisinde olduğunu söyleyebiliriz.

     


    Otomobil ayrıca NIO Pilot adlı gelişmiş bir sürücü yardım sistemine sahip. Beş kamera, 12 ultrasonik sensör ve beş radardan oluşan bu sisteme Mobileye'ın EyeQ4 yongası güç veriyor. Ayrıca araç içinde NOMI adlı bir dijital asistan var. Bu yapay zekalı sanal asistan yol boyunca sürücüleri dinleyip onlara yardımcı olarak bir anlamda yol arkadaşlığı yapıyor.

     

    ES8'de toplam 644 beygir güç üretebilen iki motor bulunuyor. Nio'ya göre araç 0'dan 100 kilometre hıza yaklaşık 4.4 saniye içinde ulaşabilecek. ES8 sahipleri, araçlarını şarj etmek için iki seçeneğe sahip olacaklar. Birinci seçenek Power Swap istasyonlarından pil takas etmek. Sürecin sadece 3 dakika süreceği söyleniyor. İkinci seçenek ise pili Power Mobile yani mobil şarj istasyonu aracılığıyla şarj etmek.

     


    NIO'ya göre, 2020 yılına kadar yaklaşık 1.100 adet "Power Swap" yani pil takas istasyonu inşa edilecek. Ayrıca önümüzdeki birkaç yıl içinde hazır hale gelecek 1.200 "Power Mobile" aracı da hizmete sunulacak. NIO ES8'in tek kötü yanı şu an için sadece Çin'de satın alınabilmesi.

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8
    Çinli Tesla'dan Model X'e uygun fiyatlı rakip geldi: NIO ES8







  • 500 km yol gidip Siz 5 dakika mı mola veriyorsunuz? O halde siz yola çıkmayın hem diğer insanlar hemde sizin sağlığınız için söylüyorum. 500 km yol yapıp en az 40 dk dinlenmek için ayırırım vaktimi ben makine değilim insanım... Ülkemizde 500 kmyi 4 saatten aşağı kat etmek zor bir olaydır.
    İşte bu saçma sapan olmuş. Madem uzun yolda değil, şehiriçindesin yani evinin yakınındasın; o zaman elektriği bitirmeden evde olacak şekilde ayarlayabilirsin. Evden çıkıp da şehir içinde 355 km nasıl dolaşılıyor bana da anlatırsan sevinirim. Mesela şehir içindeiki trafikte ve yavaşlıkta sabah çıkıp akşama kadar dolaşsan yine 355 km yapamazsın. Şehir içi bu. Hız sınırı bile az.
    Otomobil markası olarakta 10 yıl içinde piyasaya hükmedecek markalara sahip olacak Çin.Nufus gücü, ucuz iş gücü gibi konular maalesef tecrübenin önüne geçecek şeyler.100 yıllık tecrübe dediğiniz ne ki?Adamlar zaten dünyanın en önde gelen markalarından mühendis vs transfer ederek bu açığı çok kolay kapatabiliyorlar.



    Mesele para burada ve çin ARGE için dehşet bütçelerle yola çıkabilen bir ülke.Yuksek bütçe ayırıp, ucuz iş gücü kullanarak denk kalitede ürünleri daha uygun fiyata piyasaya sunabiliyorlar.



    Arkadaş güzel örnek vermiş, Huawei ve Xiaomi su an telefon piyasasının en önemli ve kaliteli ürünlerini sunabiliyor piyasaya.Ustelik uygun fiyata.Bunun aynısını önümüzdeki dönemde otomobil piyasası için yapacaklar.Tesla da daha dünkü marka ama şu anda sektöre yön veriyor, dolayısıyla yaklaşımınız çok yanlış.
  • Tesla x için rakip çıkarana kadar tesla 3 için çıkarsalar daha iyi olurdu. 17bin dolara tesla 3 rakibi çok iyi olurdu.



    Yinede 1000km uzun menzil 20dk uzun şarj veya 500km kısa menzil olmak şartı ile 5dk hızlı şarj olma olayını halletmedikçe halen saçmalık benim için.

  • Sıfır araç almasamiydim ne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik

    Tesla x için rakip çıkarana kadar tesla 3 için çıkarsalar daha iyi olurdu. 17bin dolara tesla 3 rakibi çok iyi olurdu.



    Yinede 1000km uzun menzil 20dk uzun şarj veya 500km kısa menzil olmak şartı ile 5dk hızlı şarj olma olayını halletmedikçe halen saçmalık benim için.

    500 km yol gidip Siz 5 dakika mı mola veriyorsunuz? O halde siz yola çıkmayın hem diğer insanlar hemde sizin sağlığınız için söylüyorum. 500 km yol yapıp en az 40 dk dinlenmek için ayırırım vaktimi ben makine değilim insanım... Ülkemizde 500 kmyi 4 saatten aşağı kat etmek zor bir olaydır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli orta kesime hitap eden elektrikli araç duyurusu niye yok? Herkes teslaya binecek kadar zengin mi? Türkiyede kaç tane girişim gördüm hepsi spor otomobil, ben şahsen param olsa almam..

  • Bu tip haberler okuya okuya Türkiyenin yerli elektrikli arabasını dört gözle bekler olduk.
    Bizde ki otomobil tedarikçilerin bilgi birikimiyle çok daha iyisini yerli imkanlarla yapabiliriz.

  • Şarj olma süresi de yazaydı iyiydi değişim ucuz olmayacaktır sonuçta, gerçi zaten alamayacağız asgari ücreti Avrupa'daki gibi kazansak belki alınırdı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 19 Aralık 2017; 14:53:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik

    Tesla x için rakip çıkarana kadar tesla 3 için çıkarsalar daha iyi olurdu. 17bin dolara tesla 3 rakibi çok iyi olurdu.



    Yinede 1000km uzun menzil 20dk uzun şarj veya 500km kısa menzil olmak şartı ile 5dk hızlı şarj olma olayını halletmedikçe halen saçmalık benim için.

    500 km yol gidip Siz 5 dakika mı mola veriyorsunuz? O halde siz yola çıkmayın hem diğer insanlar hemde sizin sağlığınız için söylüyorum. 500 km yol yapıp en az 40 dk dinlenmek için ayırırım vaktimi ben makine değilim insanım... Ülkemizde 500 kmyi 4 saatten aşağı kat etmek zor bir olaydır.

    Bir kerede 500km gitmek ile ne alakası var. Herkes uzun yolmu kullanıyor. Şehiriçi kullanım değerlerini göz önüne almak lazım.

    Kimse şehiriçi kullanımda 40dk şarj süresi beklemek istemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik

    Tesla x için rakip çıkarana kadar tesla 3 için çıkarsalar daha iyi olurdu. 17bin dolara tesla 3 rakibi çok iyi olurdu.



    Yinede 1000km uzun menzil 20dk uzun şarj veya 500km kısa menzil olmak şartı ile 5dk hızlı şarj olma olayını halletmedikçe halen saçmalık benim için.

    500 km yol gidip Siz 5 dakika mı mola veriyorsunuz? O halde siz yola çıkmayın hem diğer insanlar hemde sizin sağlığınız için söylüyorum. 500 km yol yapıp en az 40 dk dinlenmek için ayırırım vaktimi ben makine değilim insanım... Ülkemizde 500 kmyi 4 saatten aşağı kat etmek zor bir olaydır.

    Bir kerede 500km gitmek ile ne alakası var. Herkes uzun yolmu kullanıyor. Şehiriçi kullanım değerlerini göz önüne almak lazım.

    Kimse şehiriçi kullanımda 40dk şarj süresi beklemek istemez.



    İşte bu saçma sapan olmuş. Madem uzun yolda değil, şehiriçindesin yani evinin yakınındasın; o zaman elektriği bitirmeden evde olacak şekilde ayarlayabilirsin. Evden çıkıp da şehir içinde 355 km nasıl dolaşılıyor bana da anlatırsan sevinirim. Mesela şehir içindeiki trafikte ve yavaşlıkta sabah çıkıp akşama kadar dolaşsan yine 355 km yapamazsın. Şehir içi bu. Hız sınırı bile az.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik

    Tesla x için rakip çıkarana kadar tesla 3 için çıkarsalar daha iyi olurdu. 17bin dolara tesla 3 rakibi çok iyi olurdu.



    Yinede 1000km uzun menzil 20dk uzun şarj veya 500km kısa menzil olmak şartı ile 5dk hızlı şarj olma olayını halletmedikçe halen saçmalık benim için.

    500 km yol gidip Siz 5 dakika mı mola veriyorsunuz? O halde siz yola çıkmayın hem diğer insanlar hemde sizin sağlığınız için söylüyorum. 500 km yol yapıp en az 40 dk dinlenmek için ayırırım vaktimi ben makine değilim insanım... Ülkemizde 500 kmyi 4 saatten aşağı kat etmek zor bir olaydır.

    Bir kerede 500km gitmek ile ne alakası var. Herkes uzun yolmu kullanıyor. Şehiriçi kullanım değerlerini göz önüne almak lazım.

    Kimse şehiriçi kullanımda 40dk şarj süresi beklemek istemez.



    Bence şehirici veya uzun yol fark etmez 500km menzil için şarj süresi 30-40 dk ideal bir süre... Ayrıca sehiricinde sabahtan akşama kadar 500 km yolu hiç ara vermeden nasıl gezeceksin merak içindeyim. Pazarlamaci olsan bile illa bi yerde dinleneceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arac menzil olarak dusuk kalabilir. Zamanla iyilestirirler... Su arac en az model x kadar guzel, ben cok begendim. Iyi satar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şoför camının üstündeki kavis gözüme battı çok dik. Ama genel olarak güzel. Tabi en önemli marifet menzil..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Özenti herifler. İki günde elinizde kalır kapısı. O kadar donanımı dandik çin malları idare edemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Doğru diyorsun. bütün kaliteli ürünler Almanya'da veya California da üretilip piyasaya sürülüyor.
  • Valla çok güzel olmuş, ben beğendim. Menzil olarak şuanda fena değil, Tesla harici diğer rakiplerinden daha fazla menzile sahip nispeten. Keşke buraya gelse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai Kona!ya benzeten bir ben miyim :/

  • Amerika'da Model x 76.000 dolar asıl fiyatını 2019 da Amerika'ya girene kadar tam fiyatı belli değil ama yine aynı mantıkla düşünürsek 40.000 dolara falan girecektir. Avrupa'ya acaba ne zaman girecek? Ayrıca haberde bahsedilen Model X in menzili giriş modelinin pili değil giriş modeli EPA ya göre 386 km gidiyor bence Nio çok iyi iş başarmış 160.000 tl den girse bence iyi satar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 19 Aralık 2017; 19:34:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Doğru diyorsun. bütün kaliteli ürünler Almanya'da veya California da üretilip piyasaya sürülüyor.

    Şirketin Çinli olmasıyla Çinde üretim yapması ayrı şeyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu firmanın silikon vadisi ofisinde bir türk mühendis çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Huawei ve Xiaomi Çinli ve Çinde üretim yapan firmalar ve ürünlerinin kaliteleri ortada. Çinli ve Çinde üretim yapan firmaların elektrikli arabada da benzeri atılımı yapmasının zor olduğu söylenemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.