Şimdi Ara

Çinli CATL, BMW'nin yeni nesil elektrikli araçları için silindirik pil üretecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli CATL, BMW'nin yeni nesil elektrikli araçları için silindirik pil üretecek



    Automotive News Europe'un haberine göre, Çinli batarya üreticisi CATL, Alman otomotiv BMW'nin yeni nesil elektrikli araçları için silindirik pil üretmeye başlayacak. Anlaşmanın detayları henüz belli değil ancak başlangıç olarak 2025 yılı not düşülmüş.



    Elektrikli otomobillerin satış fiyatlarını içten yanmalı motorlu araçlarla yakın seviyeye getirmek oldukça önemli. BMW de bu konuda yeni bir adım atarak prizmatik piller yerine silindirik olanları kullanacak. Konuya yakın kaynaklar, bu değişimin üretim maliyetine (prizmatik pillere göre) yüzde 30 düşüş olarak yansıyacağını belirtmiş. Öte yandan, 'silindirik' adı geçse de tam format henüz belli değil. Örneğin Tesla, yeni araçlarında 4680 tipi silindirik hücreler kullanıyor.



    Ayrıca Bkz.Yeni DeLorean Alpha5 ortaya çıktı: İşte tasarımı ve özellikleri



    BMW, elektrikli araç pazarında Tesla gibi güçlü rakiplerle rekabet edebilmek için 2025 yılında Neue Classe isimli elektrikli araç platformunu devreye alacak. Bu habere göre, tedarik anlaşmasının tarihiyle yeni platformun piyasaya sürülme tarihi birbirine uyuyor. Bu noktada BMW'nin yeni platform üzerine yükselecek araçlarında CATL'den tedarik edeceği silindirik pilleri kullanacağını düşünmek yanlış olmaz.



    Çinli CATL, BMW'nin yeni nesil elektrikli araçları için silindirik pil üretecek



    Şirketin yeni Neue Classe platformu modüler bir yapıya sahip olsa da ana odağı orta seviye modeller olacak. 2025 yılında bu platformu ilk kez göreceğimiz aracın da 3-Serisi ile aynı sınıfta olan bir elektrikli otomobil olacağı belirtiliyor. Gelen bilgiye göre yeni platformun üretimi Macaristan'da yapılacak.



    Piller genel olarak batarya paketi üretme maliyetinin yüzde 80'ini oluşturuyor. Gelişen teknoloji ve verimlilik noktasında atılan adımlar maliyetlerde yıldan yıla belli bir düşüş sağlasa da son dönemde lityum ve nikel gibi malzemelerin fiyatlarındaki rekor artış bu düşüşleri engelledi. Bu da otomobil üreticilerinin yakın zamanda elektrikli araçları içten yanmalı motorlu araçlara yakın bir fiyattan satma hedeflerine ket vurdu diyebiliriz.




    Kaynak:https://europe.autonews.com/automakers/catl-will-supply-bmw-cylindrical-battery-cells-2025







  • silindirik pil dedikleri 18650 diye geçen pillermi

  • Silindirik'i yanlış okumuşum bir an ;)

  • pil teknolojisi çok silindirik bi teknoloji hali hazırda. ilerleme kaydedilmesi lazım.

  • Bu silindirik piller bir türlü gelişemiyor

  • zdniz Z kullanıcısına yanıt
    AAA pildir o

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çinliler dünyayı ele geçirecekler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mercedes bmw'yi fena tokatlayacak ilerde aha buraya yazıyorum

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.