Şimdi Ara

Çin malı, Chery, Fiyat ve Performans...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
0
Favori
18.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birçok başlıkta Çin malı otolardan bahsedilirken, en küçük bir araştırma dahi yapmaksızın acımasız yorumların olduğunu gördüm. Bu önyargılı yaklaşım, yani araştırmadan yorum yapmak kimseye fayda sağlamayacağından, konuyu ayrı bir başlıkta ele almakta fayda var.
    Fakat öncelikle şunu belirteyim: Sadece yazacağım yorumlara bakarak markanın satışına katkısı olacak bir zemin oluşturmak istemiyorum. Sonuçta yazıma istinaden Chery beni ödüllendirmeyecek.

    Dediğim gibi forumdaki çoğu başlıkta başlıkta da çin malı üretici yerden yere vurulmuş. Fakat aracı linç edercesine kötüleyenlerin hiçbiri aracı denememiş, sürmemiş veya canlısını görmemiş...

    Ben herşeyden önce Türk milleti olarak bir önyargımıza dair birşeyler söylemek istiyorum:
    "Çin malı" denildiğinde "tik" haline gelmiş gibi tepki veriyoruz. Hani tikli birisine elinizi uzatırken garip efektlerle bağırır ya...Üstelik tokalaşmak için bile elinizi uzatsanız o efekti tikli şahıstan duyarsınız.... İşte o hesap, milletimize "çin malı" denildiğinde "kötü,kaka,rezil" gibi efektler veriyor.
    Tepkiyi veren herkes şunu kendine bir sorsun; "evimdeki yada para verdiğim herhangi bir şeyde, made in china/PRC yazıyor mu?" (örn: elektronik, kırtasiye, giyim, hırdavat ve aklıma şu anda gelmeyen her kategori)
    Bu soruya hayır diyebilecek birini düşünemiyorum. Ama varsayalım ki biri çıktı ve hayır diyebildi (ki yineliyorum imkansız), o zaman şunu sordun kendine; "evimdeki her cisim veya para verdiğim her şey birinci sınıf mı mal mı? (örn: beyaz eşya whirlpool, miele den aşağı değil; küçük ev aleti en ucuz markası fakir, cep telefonu blackberry, i-phone dan aşağı değil, laptop sony vaio, mp 3 çaları bile i-pod ve arabası herhangi bir alman markası ise, o kişi zaten parasal olarak aşmıştır ki, forum sitelerinde o tarz bir adam zaman geçirmez.)
    Kendinize sorduğunuz ilk soruya evet dediğiniz için şimdi devam edelim...
    "Made in china/PRC" yazan eşyalarınızın bir bölümü "markadır". Örn spor ayakkabınız nike dır ama çinde üretilmiştir, tasarruf ampulünüz philips dir ama çinde üretilmiştir v.s. gibi birçok örnek çoğaltabiliriz. Özetle çinde üretilmiştir ama çin malı değildir. Markanın patenti ve lisansı altında, markaya ait kalite kontrol yetkililerinin eşliğinde, markayı üretmiştir. Sebebi ise vergi, personel ve genel giderin orada daha ucuz olmasıdır. Ama sonuçta yine örnekteki gibi nike dır. (İşin acı tarafı orjin ülkelerde artık üretilmediklerinden, çinde üretilen markaların mı yoksa yerinde üretilen markaların mı daha kaliteli olduğunu da bilemiyoruz. Ama bu ayrı bir konu ve burada irdelemeyelim)
    "Made in china/PRC" yazan eşyalarınızın diğer bölümü ise "marka değildir". Çinli üreticilerin bir ürünü taklit ederek veya kendilerinin icat ederek ürettiği ve dünyaya dağıttığı, herhangi "marka" kimliği taşımayan ürünler. Bunlardan da evimizde bolca var. Tuzluk, saat el feneri gibi... Çin malıdır ama beğenerek kullanırız çoğunu. Tabiki arada çürük elmalar da çıkar ve 1-2 haftada elimizde kalır. Ama çok çüzi bir para verdiğimiz için çoğu zaman da kafaya bile takmayız.
    Şimdi bu çerçevede aklınızdaki "çin" düşüncesini ele aldığınızda fikriniz değişti mi? Değişmedi ile kuru inat peşindesiniz ve yazıyı daha fazla okuyup kendinizi yormayın. Sonuç olarak demek ki genel anlamda bir çin etiketi ile karşılaşıldığında, kötü demek doğru olmuyormuş.


    Gelelim çin markası Chery ye. Özellikle Kimo amt tipi otomatik şanzıman (lusso ve forza) versiyonu ile ilgili inceleme yaptığım için karşılaştırmayı ona göre yapacağım.
    Öncelikle Kimo nun herhangi bir çarpışma testi yok. Ne euro n-cap den ne de başka bir bağımsız test kuruluşundan. İnternette bir çarpışma testi videosu var ve bazı "çokbilmişler" chery diye yayınlıyorlar. Oysa videoda dikkat edilirse, chery nin bu tarz bir aracı yok. Araç Geely ye benziyor ama videoda geely olduğuna dair de kesin bir kanıt yok. Biri "çin arabası çarpışma testi" diye yayınlamış ve kırk deli yok geely yok chery diye marka tespitinde bulunmuş ve paylaşım sitelerinde marka adı yazarak aynı videoyu birçok marka ismi ile paylaşmış. Şimdi de araştırmada yapmayan herkes bu videolara inanmakta.
    Evet ne chery maalesef bir çarpışma testi yapmıyor ve akıllarda kalitesizlik imajını pekiştiriyor. Firmanın bence en büyük hatası bu testi yapmamak çünki başarılı bir çarpışma testi "şehir efsanesini yerle bir edecek". Chery den yakında bu testleri yapacaklarına dair söylemler çıkmakla beraber zamanı konusunda kesin birşey yok.

    Diğer taraftan yıllarca kuş serisi yerlilere binen insanların da, hiçbir teste sahip olmayan araçları sürüp sonra da bu araçlara "hurda" demesi, taktir edersiniz ki sağlıklı bir yorumdan çok uzak. Kuş serisi olmayan bir üst kalite birçok marka ve modelin bile çarpışma testi yok ve burada "kaka" diyenler eminim o araçlara halihazırda binmektedir.

    Diğer konu ise donanım... Kimo nun 4 modeli var. İkisi manuel ve ikisi amt otomatik, benzinli lusso ve forza isimli iki paket. Amt otomatik olan forza en düşük pakete sahip ve ona rağmen ABS ve klima standart. Hatta yanlış bilmiyorsam 4 cam otomatik ve sürücü airbag standart. Araç B segmentinde yani C3, punto ile aynı sınıf ve 19-20 bin civarında. En ucuz çin olmayan araçlardan olan Dacia ve Hyundai ın bu özelliklere benzer donanıma sahip en ucuz aracı 25 binden başlıyor ama yinede bu kadar donanımı sunarsa 27 bine kadar çıkıyor. Bahsettiğim araçlar ise i10 ve logan. Kaldı ki logan da otomatik vites bile yok. Ve i10 A segmentinde. İkisinin de kalitesi malum. Yani kullanılan plastik aksam v.s. en alt seviyede. Kendi segmentinde ve otomatik bir en ucuz araçla karşılaştırmadım bile çünki fiyat 27 binlerden başlıyor.

    Kimo fiyat performans (f/p) olarak başarılı bir tablo çiziyor ve çok parası olmayan yada çok para bağlamak istemeyenlere iyi bir seçenek olarak öne çıkıyor. Tek handikapı, deneme sürüşünde amt otomatik vitesli aracının olmaması (en azından benim bulunduğum yerde). Zaten önyargıları çok olan markanın, otomatik vitesli test aracı bulundurmaması kötü bir satış stratejisi. Üstelik sitesinde yada herhangi başka yerde otomatik vitesin üreticisine dair bilgi de yok. Artık işin bu tarafı tamamen şans.

    Aracı hafta içinde canlı olarak inceleyeceğim ve test sürüşü yapacağım. Bakalım pratikteki bu veriler, teoridekilerle örtüşecek mi. İmkan bulursam amt otomatik vitesli versiyonunu bir şekilde bulup sürmeye çalışacağım. Araç almayı düşündüğüm şu sıralar hem benim hem de sizler için faydalı bir inceleme olacak.

    Bu arada
    - araca sahip olan
    - aracı kullanmış olan (test sürüşü veya daha önceden Kimo sahibi olup satmış v.s.)
    yorumlarını yazarsa aracı ve markayı daha iyi ve tarafsız irdelmiş oluruz.
    Araç sahiplerinden ricam, araca sahip oldukları için araç hakkında yüceltici yorumlar yapmak yerine, mümkün olduğunca tarafsız yorum yapmaları. Fakat sadece "çin malı" tiki ile konuya yaklaşanlar ve aracın canlısını dahi görmemiş olanlar, yorumları ile kafaları karıştırmasın, onun yerine bekleyip yazılanları takip etsin.







  • http://forum.donanimhaber.com/m_44229103/tm.htm

    Burda bazı modellerin çarpışma testleri var,

    En son çıkan modellere ait Euro NCAP da test bulamadım ki zaten çin araçları artık Euro NCAP a katılmıyor, çinde kurdukları ve çinlilerin yaptığı C NCAP isimli çarpışma testlerine katılıyorlar, C NCAP ın logosu bile Euro NCAP logosuna benzetilmiş,

    bu testleri yine çinliler yapıyor, araçlar kaç km hızla çarpılıyor teste katılan araçlar seri üretimden çıkan araçmı yoksa sırf teste sokmak için biraz daha itinalı yapılmış araçlar mı bunlar hakkında ben net bir bilgi bulamadım.

    Bu konularda bilgi alabilirseniz burdan paylaşın,




  • 20 bine 2. el ne arabalar var yahu.0 km araba alıcam diye şunlara para vermeyin gözünüzü seveyim.
  • Ben Çinde üretilen ürünlere güveniyorum. Ama Çinlilerin mühendisliğine güvenmiyorum.

    Mesela Philips, Çin'de üretilir ama teknolji altyapısı Almandır. Buna güvenirim. Çünkü mühendisliği Alman.

    Ama Chery, Geely vs.. mühendisliği tamamiyle Çin olan araçlar ve kimse benden bunlara güvenmemi bekleyemez.
  • Önyargının olduğu doğru da neticede bu araçların Türkiyede yapılmış testleri var ve yorumlar hiç de iç açıcı değil.

    Geely Familia testi
    http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=289276&baslik=Geely Familia Sedan 1.5 Comfort-Nisan 2010
    Tasarım
    Geely Familia önden bakıldığında köşeli hatlarıyla ön plana çıkıyor. Büyük farlar ve ızgara daha büyük bir araçtan alınmış gibi görünüyor. Aynalara entegre edilmiş sinyaller, krom görünümlü kapı kolları ve alüminyum alaşımlı jantlar aracı iyi göstermeye çalışan detaylar. Arka kısımda yine orantısız görünen stop grubunun ortasında Geely logosu yer alıyor.

    İç Mekan
    Açık renk döşemeler ve konsol kaplamaları aracın içini ferah gösteriyor fakat kaliteden yoksunlar. Çok yumuşak koltuk minderleri ‘80’li yılların modellerini anımsatıyor. Ortaya konumlandırılmış gösterge grubunun zemini yeşil aydınlatmalı. Orta konsolda yer alan radyo-teyp MP3 ve USB destekli. 4 camın ve aynaların elektrikli olması, ABS ve çift hava yastığının bulunması Familia’nın donanım olarak zenginliğini gösteriyor. Kapıların iç kısımlarında ve direksiyonda deri kullanılmış. Fakat bu parçaların kalite hissini yükselttiğini söylemek güç… Fazla km yapmış test aracımızda yolcu hava yastığının olduğu bölme yerinden çıkmış gibi görünüyordu. Bu şekilde birkaç işçilik hatası daha göze çarpıyor. Arka kısımdaki diz mesafesi yeterli. Bagaj hacmi ise 430 litre.

    Motor
    Geely Familia’da 1.5 litrelik 16V DOHC (üstten çift egzantrikli) motor görev yapıyor. 6000 d/dk’da 94hp güç üreten ünite maksimum torku 128 Nm’yi 3400 d/dk’da veriyor. 5 ileri manuel şanzımanla birlikte kombine edilen motor canlı bir görüntü sergilemiyor ve sesli çalışıyor. Testimiz süresince 8.5 litre benzin harcayan Familia modern tüketim değerlerini yakalamakta zorlanıyor.

    Konfor ve yol tutuş
    Otomobilin aşırı yumuşak koltukları oturanlara yeterince konfor sunamıyor. İçeri giren yol ve motor sesi uzun yolda rahatsızlık verebilir. Zengin donanım seviyesi dikkatlerden kaçmıyor. Yumuşak süspansiyon yoldan gelen darbeleri iyi emiyor fakat yol tutuş konusunda eksi puan kazandırıyor. Frenleri de çok fazla güven vermeyen aracın limitlerini iyi bilmek gerekli. Hassas olmayan direksiyon sistemi sürüş keyfini törpülüyor. Ancak bu durum güvenlik riski oluşturacak kadar büyük değil.

    Güvenlik
    Geely Familia’nın EuroNcap testine katılımı bulunmuyor.

    Yorum- Selim ERKEK
    İlk defa bir Çin otomobili kullandım ve ilk izlenimlerim abartıldığı kadar kötü olmadığı yönünde. Otomobilin limitlerini öğrenip ona göre kullandığınız takdirde herhangi bir sorunla karşılaşmıyorsunuz. Direksiyon ve frenlerin pek hassas olmadığı araçta ufak kusurlar arayanlar daha birçok hata bulabilir. Familia’ya binince içimden ‘keşke bizim de bunun kadar bile olsa bir otomobil markamız olsaydı’ diye mırıldandım. Evet; aracın birçok kusuru var. Ama ödediğiniz fiyata size verdiklerini göz önüne aldığınız zaman Familia başarılı bile sayılabilir. Şu anda insanların aklına takılan soruların başında güvenlik geliyor. Volvo’yu satın alan şirketin güvenlik zaafını kısa zamanda atlatıp kendini kanıtlayacağını düşünüyorum. 20 bin TL’ye sıfır km araç almak isteyenlerin çok fazla alternatifi yok. ABS, klima, çift hava yastığı gibi donanımları barındıran Geely Familia, sıfır araç isteyip bütçesi sınırlı olanlar için iyi bir seçim olabilir. Dayanıklılık konusunu ise zaman gösterecek.

    Yorum-Tulu DARICAN
    İnternet ortamında Çinli otomobillerle ilgili tartışma bir miktar yatışsa da hala popülerliğini sürdürüyor. Kullanıcıların aklına takılan en büyük soru işaretiyse güvenlik disiplininde bulunuyor. Test aracımızın otomotiv dünyasında dikkate alınan bir çarpışma testi sonucu olmaması sebebiyle bu soru işaretlerinin kısa vadede giderilmesi pek mümkün görünmüyor. Bu nedenle Geely Familia’yı bu disiplin dışında değerlendirmek gerekiyor. Otomobil iç mekan kalitesi ve tasarımı ‘90’lı yıllardaki Uzak Doğu modellerini andırıyor. Fakat kullanılan teknolojik ekipmanlar son dönem trendlerini yakalıyor. Otomobilin motoru bolca gürültü yaysa da ne performans ne de yakıt ekonomisinde çok parlak bir tablo çizemiyor. Yine de Geely marka olarak gelecek için umut vaat ediyor. Önümüzdeki 10 yıl içerisindeki gelişimiyle güvenliği tescilli ve kaliteli modeller üreteceklerine inanıyorum. Familia ise bütçesi düşük ama C sınıfı bir otomobilin genişliğini yaşamak isteyenler için çok uygun bir seçenek. Zengin donanım onun en büyük avantajı. Akılda kalan soru işaretleriyse pek çok kullanıcıyı vazgeçirebilecek nitelikte.


    Yorum-Hasan AYTEKİN
    İyi bir motor yok, harika bir tasarım yok, çarpışma testi yok... Ama Çin’in kendi otomobil markası var. Elektrik kumandalı dört cam ile konforlu, 1.6 motoru ile görece ekonomik, iç mekanı ile geniş, hem de sıfır km fiyatı makul, bir otomobilleri var. Geely liramızdan altı sıfırı attıktan sonra hızla yükselmesini beklediğimiz fiyatlara, ‘0’ km’ de, 20 binli rakamları telaffuz ettiren bir marka. Sıfır km araç arzulayanlar için tam bir avantaj. Trafikte meraklı gözlerin dikkatini çeken Geely’nin dış tasarımının genelde beğenildiğini söyleyebilirim. İçeride ise benim düşüncem Geely daha iyi bir iş çıkartabilirdi. Sürüş olarak şehir içinde Geely’yi sorunsuz kullanabilirsiniz. Uzun mesafede yavaş kalmanız kaçınılmaz bir sonuç oluyor. Geely’nin frenleri ile akalalı olumsuz bir izlenim edinmedim. Malzeme kullanımı ve işçilikte daha çok yol alacakları kesin… Yüksek bir performans beklemezseniz, Geely Familia uygun fiyatlı bir seçim…




  • kara_eylül
    teşekkürler paylaşım için
    Evet bu videolardan bahsediyordum. Sizin de dediğiniz gibi en son çıkan modeller değil ve Chery ye ait hiç bir test yok. Chery nin sitesinde, araçların TÜV tarafından kalite kontrol belgesine sahip olduğu yazılmış ancak bir belge göremedim. Varsa ve gözümden kaçıyorsa ayrı konu. Alman kalite kontrol kuruluşunun duayeni olan TÜV tarafından belge verilmiş olması kafamdan birçok soru işaretini silse de, belgeyi görmeden veya çarpışma testi görmeden yine "acaba" sorusu akıllarda devam ediyor. Fakat bu noktada da şunu düşünmeden edemiyor insan: Şu anda piyasada çok yüksek sayıda var olan, köklü markaya ait 10 yıllık yaş ortalamasındaki kaç aracın çarpışma testi var ve kaçının puanı 4 ve üzerinde?? Hatta 0 araçların hepsinde var mı ve 4 ün üzerinde mi?
  • kkvan
    teşekkürler paylaşım için. Bu başlıkta Geely ile de bilgimiz olmuş oldu ve fırsatı değerlendirip detaylıca okudum.
    Diğer taraftan aslında yorumlardan ben f/p olarak iyi sonuçlar görüyorum Geely hakkında. Dediğiniz gibi iç açıcı olmayan bir tablo göremedim. "paraya değer" mesajı çıkıyor o yorumlardan ve f/p açısında pek de olmsuz değil.
  • Piyasada hali hazırda var olan 10 yaş ortalamasının üzerindeki araçların da euro ncap sonuçlarının olmamasıyla sadece avunulur hocam.
    Her şeyi muadili ile kıyaslamak yerinde olur. Sonuçta araç 2011 model. 20 bin tl gibi bir paraya satılıyor. 7-8 bin tl eden 10 yaşını aşmış araçlarla bunu kıyaslamak haksızlık olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Ben Çinde üretilen ürünlere güveniyorum. Ama Çinlilerin mühendisliğine güvenmiyorum.

    Mesela Philips, Çin'de üretilir ama teknolji altyapısı Almandır. Buna güvenirim. Çünkü mühendisliği Alman.

    Ama Chery, Geely vs.. mühendisliği tamamiyle Çin olan araçlar ve kimse benden bunlara güvenmemi bekleyemez.




    Bu yorumu yapacaktim. Siz gayet guzel anlatmissiniz ama arkadas gormemezlikten gelmis.

    Ayrica suda var siz de demissiniz ki Cinli ureticilerin yaptigi urunleri cok cuzi bir fiyata aliyoruz bozulunca paraya acimadan atiyoruz. Tamamen Cin muhendisliginin bir urunu olan 20 bin liralik bir arac aliyorsunuz, bozulunca diger araclara gore cuzi bir fiyat odediniz diye pisman olmayacak misiniz?

    Ben Chery hemen bozulur demiyorum, Tiggo surdum 2 senedir kullanan cok yakin bir arkadasimda var. Plastik kalitesi deriz ya arka cam tuslari ilk haftasinda soyulmaya basladi, arka koltuklar bir turlu sabitlenmiyor, sunroof surekli akitiyor. Hadi bunlar olur diyelim, Mermerler icin ne diyeceksiniz? Mazda'yi rezil etti, ellerinden alinmasa hala Mazda nedir bilmeden yasayacaktik; ben kalkip bu firmaya nasi guvenip 20 bin para baglayacagim?

    Samsung'un, Philips'in hatta buyuk giyim firmalarinin cinde uretilmis urunlerini aldiginizda gercek bir garanti satin aliyorsunuz. Bozulan LCD'niz icin hemen servisi gelip yerinde tamir ediyor; garanti suresinin ne kadar kaldigina bakmadan degistiriyor. Ote yandan yine Cin'de uretilen Turk markasi Datron servisine biraktiginiz urunu 45 gun sonunda bulamiyor bile.

    Ozetle, arkalarinda adam gibi bir distrubutor yok, fabrika test verisi yayinlamiyor(yakit tuketimi dahil), fiyatlar cuzi degil( 24 bine otomatik gp var), ikinci el deseniz cok cok kotu; ben niye 20 bin lirami tek artisi sifir olan bir araca baglayayim ki?

    Dip not: Fabrika gercekten bu isi ciddiye alsa tum dunyanin guvenmeme nedeni olan testleri yapardi. Cinlilerin kendi ncap kurulusundan bile veri gelmiyor; hadi carpismayi gectim bir fabrika sehirici tuketim bilgisini olcmekten aciz midir?




  • 10 yaş ortalaması örneği sadece yan bir düşünce, farklı bir fikir. Budur yada değildir niteliğinde bir söylem değil dikkat ederseniz. Sonuçta baz aldığımız modeller 0 modeller.
    Bununla beraber muadili olan araçlarla ilgili kıyaslamam da ilk yukarıdaki ilk yazımda var.
  • Benim şahsi düşüncem bir fabrika araba üretecek teknolojik düzeye gelip,o kadar elektronik aksamı birleştirebiliyorsa binilemiyecek araç üretmez.
  • "bozulunca atıyoruz" mantığını nasıl olur da bir otomobile bağlarsınız. Bu örneğin tuzluk, fener gibi 5 tl nin üstünde para etmeyen ürünler için olduğu bariz. 20 bin tl yi ultra zenginler bile çöpe atmaz.

    Diğer söylediğiniz konulara gelince. Zaten burada elde edilmeye çalışılan bilgiler de bunlar. Özellikle kullanıcısından bizzat yorum toplamak istedim ki, varsayım değil, elle tutulur veri olsun.

    Araca doğrudan tu kaka demek ve başka araca yönlendirmek en 8 bin tl ye mal oluyor (aynı donanıma sahip en ucuz otomobili araştırın) Kredi ile araba alacak birisinin 8 bin tl fazla vermesi, üstelik kalitesi yakın ise mantıklı mıdır? Parası olan zaten A, B segmenti ile uğraşmaz. B segmenti alsa bile maddiyatın etkisi ile bildiği markayı alır, hiç bunlara kafa yormaz ve riske girmez.

    Ulaşmaya çalıştığımız noktayı umarım daha iyi görebilmişsinizdir şu anda.

    Ayrıca 2. el piyasasından 20 bin tl lik bir araç almaya çalışmanın riskine hiç girmiyorum bile. Şu anda otomatik ve ABS li bir araç arayın bu fiyata, bakın bakalım mazisinde hasarsızlık olan bir araç bulabilecekmisiniz. Üstelik bulabileceğiniz araçlar en genç 4 yaşında olup 60 bin km yi aşmış araçlar olacak.

    Alım gücünün bu tarz alternatiflere kanalize ettiğini aklınızdan çıkarmayınız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue


    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Ben Çinde üretilen ürünlere güveniyorum. Ama Çinlilerin mühendisliğine güvenmiyorum.

    Mesela Philips, Çin'de üretilir ama teknolji altyapısı Almandır. Buna güvenirim. Çünkü mühendisliği Alman.

    Ama Chery, Geely vs.. mühendisliği tamamiyle Çin olan araçlar ve kimse benden bunlara güvenmemi bekleyemez.




    Bu yorumu yapacaktim. Siz gayet guzel anlatmissiniz ama arkadas gormemezlikten gelmis.

    Ayrica suda var siz de demissiniz ki Cinli ureticilerin yaptigi urunleri cok cuzi bir fiyata aliyoruz bozulunca paraya acimadan atiyoruz. Tamamen Cin muhendisliginin bir urunu olan 20 bin liralik bir arac aliyorsunuz, bozulunca diger araclara gore cuzi bir fiyat odediniz diye pisman olmayacak misiniz?

    Ben Chery hemen bozulur demiyorum, Tiggo surdum 2 senedir kullanan cok yakin bir arkadasimda var. Plastik kalitesi deriz ya arka cam tuslari ilk haftasinda soyulmaya basladi, arka koltuklar bir turlu sabitlenmiyor, sunroof surekli akitiyor. Hadi bunlar olur diyelim, Mermerler icin ne diyeceksiniz? Mazda'yi rezil etti, ellerinden alinmasa hala Mazda nedir bilmeden yasayacaktik; ben kalkip bu firmaya nasi guvenip 20 bin para baglayacagim?

    Samsung'un, Philips'in hatta buyuk giyim firmalarinin cinde uretilmis urunlerini aldiginizda gercek bir garanti satin aliyorsunuz. Bozulan LCD'niz icin hemen servisi gelip yerinde tamir ediyor; garanti suresinin ne kadar kaldigina bakmadan degistiriyor. Ote yandan yine Cin'de uretilen Turk markasi Datron servisine biraktiginiz urunu 45 gun sonunda bulamiyor bile.

    Ozetle, arkalarinda adam gibi bir distrubutor yok, fabrika test verisi yayinlamiyor(yakit tuketimi dahil), fiyatlar cuzi degil( 24 bine otomatik gp var), ikinci el deseniz cok cok kotu; ben niye 20 bin lirami tek artisi sifir olan bir araca baglayayim ki?

    Dip not: Fabrika gercekten bu isi ciddiye alsa tum dunyanin guvenmeme nedeni olan testleri yapardi. Cinlilerin kendi ncap kurulusundan bile veri gelmiyor; hadi carpismayi gectim bir fabrika sehirici tuketim bilgisini olcmekten aciz midir?




  • Geçen sabah Çengelköy'de BYD marka araç gördüm. Hatta sabahın 7 sinde gözlerime inanamadım ovuşturmaya başladım

    Çünkü bildiğimiz Chevrolet Lacetti HB BYD olmuş karşımda duruyordu. Hatta bir fotoğrafını da çektim ancak şu an iş yerinde olduğumdan aktaramıyorum.


    Milletimizi de tebrik etmek lazım. Nerede ne ucuz gidip bulup alıyorlar

    Arabanın türkiye internet sitesi yok, distiribütörü, servisi yedek parçası yok. Kim nasıl getiriyor, nasıl satıyor, alan nasıl güvenerek alıyor hayret doğrusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    http://forum.donanimhaber.com/m_44229103/tm.htm

    Burda bazı modellerin çarpışma testleri var,

    En son çıkan modellere ait Euro NCAP da test bulamadım ki zaten çin araçları artık Euro NCAP a katılmıyor, çinde kurdukları ve çinlilerin yaptığı C NCAP isimli çarpışma testlerine katılıyorlar, C NCAP ın logosu bile Euro NCAP logosuna benzetilmiş,

    bu testleri yine çinliler yapıyor, araçlar kaç km hızla çarpılıyor teste katılan araçlar seri üretimden çıkan araçmı yoksa sırf teste sokmak için biraz daha itinalı yapılmış araçlar mı bunlar hakkında ben net bir bilgi bulamadım.

    Bu konularda bilgi alabilirseniz burdan paylaşın,


    EURO NCAP ve diğer çarpışma testi yapan sonu NCAP ile biten kuruluşlar ile uluslararası alanda kabul görmüş birçok trafik ve/veya araç güvenliği ile ilgili çalışan kuruluşlar uluslararası standarda sahip ve organik ilişkisi olan kuruluşlardır.
    Yani C NCAP de güvenilir bir kuruluştur. Bölgesel ayrımlar vardır diyebiliriz belki.
    Örneğin Euro avrupada satılmayacak ancak orada üretilmiş bir aracı test etmeyebilir.
    Kendi sitelerinden de elde edebileceğiniz üzere ilişkili olan kuruluşları aşağıda sıralıyorum.


    Japonya J NCAP (NASVA)
    Latin Amerika LAtin NCAP (Uruguay)
    Avustralya A NCAP
    Amerika US NCAP
    Çin C NCAP
    Avrupa Euro NCAP (Belçika)
    Ayrıca Rusya ve Kore organizasyonları ile
    NTSHA (USA)

    Yani C-NCAP tarafından yapılmış bir test varsa ciddiye alınmalıdır.

    Ülkemizde on binlerce satan Palio'nun Albea'nın çarpışma videoları nette bolca mevcut onlarla bir karşılaştırma yapalım.

    Ayrıca çin araçalrına her konuda güvenmiz tam da bir tek çarpışma testimiz mi eksik???




  • NCAP ile ilgili bu faydalı bilgi için tşk..

    quote:

    Orijinalden alıntı: Trike


    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    http://forum.donanimhaber.com/m_44229103/tm.htm

    Burda bazı modellerin çarpışma testleri var,

    En son çıkan modellere ait Euro NCAP da test bulamadım ki zaten çin araçları artık Euro NCAP a katılmıyor, çinde kurdukları ve çinlilerin yaptığı C NCAP isimli çarpışma testlerine katılıyorlar, C NCAP ın logosu bile Euro NCAP logosuna benzetilmiş,

    bu testleri yine çinliler yapıyor, araçlar kaç km hızla çarpılıyor teste katılan araçlar seri üretimden çıkan araçmı yoksa sırf teste sokmak için biraz daha itinalı yapılmış araçlar mı bunlar hakkında ben net bir bilgi bulamadım.

    Bu konularda bilgi alabilirseniz burdan paylaşın,


    EURO NCAP ve diğer çarpışma testi yapan sonu NCAP ile biten kuruluşlar ile uluslararası alanda kabul görmüş birçok trafik ve/veya araç güvenliği ile ilgili çalışan kuruluşlar uluslararası standarda sahip ve organik ilişkisi olan kuruluşlardır.
    Yani C NCAP de güvenilir bir kuruluştur. Bölgesel ayrımlar vardır diyebiliriz belki.
    Örneğin Euro avrupada satılmayacak ancak orada üretilmiş bir aracı test etmeyebilir.
    Kendi sitelerinden de elde edebileceğiniz üzere ilişkili olan kuruluşları aşağıda sıralıyorum.


    Japonya J NCAP (NASVA)
    Latin Amerika LAtin NCAP (Uruguay)
    Avustralya A NCAP
    Amerika US NCAP
    Çin C NCAP
    Avrupa Euro NCAP (Belçika)
    Ayrıca Rusya ve Kore organizasyonları ile
    NTSHA (USA)

    Yani C-NCAP tarafından yapılmış bir test varsa ciddiye alınmalıdır.

    Ülkemizde on binlerce satan Palio'nun Albea'nın çarpışma videoları nette bolca mevcut onlarla bir karşılaştırma yapalım.

    Ayrıca çin araçalrına her konuda güvenmiz tam da bir tek çarpışma testimiz mi eksik???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Geçen sabah Çengelköy'de BYD marka araç gördüm. Hatta sabahın 7 sinde gözlerime inanamadım ovuşturmaya başladım

    Çünkü bildiğimiz Chevrolet Lacetti HB BYD olmuş karşımda duruyordu. Hatta bir fotoğrafını da çektim ancak şu an iş yerinde olduğumdan aktaramıyorum.


    Milletimizi de tebrik etmek lazım. Nerede ne ucuz gidip bulup alıyorlar

    Arabanın türkiye internet sitesi yok, distiribütörü, servisi yedek parçası yok. Kim nasıl getiriyor, nasıl satıyor, alan nasıl güvenerek alıyor hayret doğrusu.


    harbiden çakma lacetti aynısı nerdeyse

    http://www.byd.com/showroom.php?car=f3r bu linkte görebilirsiniz bütün modelleri tasarım olarak bir markaya benziyor




  • Sn. helisel
    bu yorumunuzdan hemen önceki yazımda şı cümleye dikkat ettiniz mi:
    "...... Alım gücünün bu tarz alternatiflere kanalize ettiğini aklınızdan çıkarmayınız. "
    Bu araçları almış insanların paraları yeterli olsa, sonuçta VW polo passat, transporter gibi araçlara binmek isteyecekleri aşikar. Ancak maddi ölçülerine en uygun seçenek bu olmuş olmalı ki riske girip bu markayı almışlar. Kimse canı ve keyfinden olmak istemez sonuçta. Ayrıca alaycı bir üslup ile ele aldığınız bu insanların da sonuçta bu araca para ve ümit bağladığını unutmayınız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Geçen sabah Çengelköy'de BYD marka araç gördüm. Hatta sabahın 7 sinde gözlerime inanamadım ovuşturmaya başladım

    Çünkü bildiğimiz Chevrolet Lacetti HB BYD olmuş karşımda duruyordu. Hatta bir fotoğrafını da çektim ancak şu an iş yerinde olduğumdan aktaramıyorum.


    Milletimizi de tebrik etmek lazım. Nerede ne ucuz gidip bulup alıyorlar

    Arabanın türkiye internet sitesi yok, distiribütörü, servisi yedek parçası yok. Kim nasıl getiriyor, nasıl satıyor, alan nasıl güvenerek alıyor hayret doğrusu.




  • BYD markasını ilk kez duyuyorum ancak yürürlükteki mevzuata göre ithalat yapabilmeleri için 10 yıl yedek parça garantisi vermeleri gerekir.
    Ayrıca Tükiye çapında makul ölçüde servis hizmetine sahip olmaları gerekir.
    Tüm bunların kontrolü Sanayi Bakanlığı'nın görevidir.

    Son olarak tasarım konusuna geince Fiorino-Bipper-Nemo aynı bandın ürünü, BYD markasının Chevrolet'nin eski tasarımlarını satın almış olması muhtemeldir. Hemen kopyacı, taklitçi veya hırsız diye nitelendirmeye gerek yok.
    Adamlar otomobil üretiyorlar, merdiven altı tekstil işi yapmıyorlar!!! Bu işlerde tasarım çalmak bu kadar kolay olmasa gerek.

    Ben yerli araca biniyorum, buradaki amacım Çin araçlarını övmek veya yüceltmek değil.
    Ancak önyargılarımızdan kurtularak bu araçların satışı önündeki engeller kalkarsa hem serbest piyasaya hem de özellikle otomotivde dışarıya çıkan kaynaklarımızın azalmasına katkısı olacaktır. (Mesela daha pahalı araçların satışını azaltarak.)




  • Videolardaki test araçları kaç yılında yapılan araçlar bilmiyorum,

    ama videoları izlerseniz orada çarpışma testini yapanların bi yorumu vardır, bu araçların kalitesi 10 yıl önceki alt sınıf avrupa araçları ile aynı diyor.

    2010 model çin araçaların fiyatları 18.000 den başlıyor 30.000e kadar gidiyor,

    açıkçası ben gidipte bu fiyat aralıklarına 10 yıl öncesinin kalitesinde sıfır çin arabası almaktansa ikinci el güvenilir bi araç alırım ki zaten 30.000 verdikten sonra üzerine 6-7 daha katar sıfır C sınıfı araç alırım, Focus II benzinli full olanı bile şuan 36.000 civarında, baz donanımları 33 falan.

    Olaya birde şu açıdan bakın,

    bu araçların kronik sorunları neler ?

    100 le giderken yolda bi çukura girince aracın dengesinin bozulup takla atmayacağı yada ne bileyim aracın ön takımlarının yola dökülmeyeceği garantisi var mı ?


    Megane II kullanıyorum, ve yağmurlu havada 100 le giderken içi su dolu bi çukura girdim yaklaşık bi 10 cm derinliği vardı ve çukura giren tekerin jantında hafif bir eğilme oldu, yol ıslak olduğu için çukurunda etkisiyle araç hafif sağa sola kaydı ama kendini hemen topladı,

    acaba

    aynı yolda 2010 model bi çin arabasıyla bu olay başıma gelseydi aynı şekilde olayı atlatabilir miydim yoksa arabanın lastiği bi tarafa kendi bi tarafa gider dengesi bozulur ve takla atarmıydım ?

    veya,

    50-60 la giderken ilerde önüme aniden bi araç çıktı frene basınca buzda kayar gibi gidip çarparmıyım yoksa güvenli bi şekilde durabilir miyim,

    eğer

    duramaz ve çarparsam araçda ne kadarlık bi hasar olur ?

    kaza sonucu araç tamir edilirse ne kadar sağlıklı çalışır, vs vs vs


    Şu aşamada benim için çin arabası almak gözü kapalı olarak bi maceraya atılmak demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips

    kara_eylül
    teşekkürler paylaşım için
    Evet bu videolardan bahsediyordum. Sizin de dediğiniz gibi en son çıkan modeller değil ve Chery ye ait hiç bir test yok. Chery nin sitesinde, araçların TÜV tarafından kalite kontrol belgesine sahip olduğu yazılmış ancak bir belge göremedim. Varsa ve gözümden kaçıyorsa ayrı konu. Alman kalite kontrol kuruluşunun duayeni olan TÜV tarafından belge verilmiş olması kafamdan birçok soru işaretini silse de, belgeyi görmeden veya çarpışma testi görmeden yine "acaba" sorusu akıllarda devam ediyor. Fakat bu noktada da şunu düşünmeden edemiyor insan: Şu anda piyasada çok yüksek sayıda var olan, köklü markaya ait 10 yıllık yaş ortalamasındaki kaç aracın çarpışma testi var ve kaçının puanı 4 ve üzerinde?? Hatta 0 araçların hepsinde var mı ve 4 ün üzerinde mi?



    http://fliiby.com/file/356027/vkvacflhku.html

     Çin malı, Chery, Fiyat ve Performans...



    Buyrun burada Chery Tiggo'nun çarpışma testi mevcut, marka konusunda itiraz etmeyin diye amblemin de görüldüğü fotoğrafı da koyuyorum. Siteyi bulabilseydim onu da paylaşacaktım, er yada geç onu da bulur paylaşırım; Bu test Rusya'da bir otomobil dergisi tarafından yapılıyor ve ilginç bir değerlendirme ile 12 üzerinden 3 yıldız alıyor yani 5/4 olarak formule edersek EuroNcap'den alacağı skor kabaca 1.2 yıldız değerinde olacaktır. Sitede pedalların kaza sonrası konumları ciddi sakatlıklar hatta uzuv kaybına sebep olduğu yazılmış ayrıca gövde deformasyonu neticesinde kapıların açılamadığı teyit edilmiş. Kısacası Tiggo günümüz güvenlik koşullarını karşılamanın yanından bile geçemeyen çöp bir araçtır. Ve gayet eminim ki teste verilmekten çekinilen birçok model için de bu geçerlidir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.