Şimdi Ara

ÇİN'İN DÜNYADA TUTULAN OTOMOBİL MARKASI OLMAMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın yatırım üssü olmuş, bol hammadde, bol ve ucuz iş gücü ve teknolojiye ulaşım konusunda sorunu olmayan Çin'in, en azından Kore'nin Kia ve Hyundai'si gibi dünya çapında tutulan ve isim yapmış bir markaya sahip olmaması bana garip geliyor.


    Mevcut araçlar kalitesiz olabilir fakat isterlerse Avrupa kalitesinde araç üretebilirler bence bu konuda şartları müsait.


    Bilerek mi kalitesiz ve ucuz imajı ile üretim yapıyorlar acaba?




  • Gerek duymuyorlar. Ayrıca istese yaparlar diye bir şey yok çünkü olay sadece araba üretmekle kalmıyor. Rakiplerini yakalamak için ARGE yapacaksın, küresel bir ağın olacak yani Brezilya'ya araç sattın bozuldu veya kronik bir sorunu var ne yapacaksın? Çin'e mi kargolatacaksın? Kaliteli araç üretmek kaliteli bir anlayış gerektirir o kaliteyi korumak için harcamalardan kaçamazsın.


    Ayrıca Çin'de 25 milyon küsür araç satılıyor yıllık yani o piyasa herkese yeter. Çin ve Hindistan sadece kendi halkına satarak çok rahat idare eder.

  • 1.5 milyar zaten kendileri, dış pazarlarda tutuluyor olmak şu an birinci öncelikler olmayabilir. İç piyasa şu anda yetiyordur onlara bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaliteli üretseler de rekabet edebileceklerini düşünmediklerinden olabilir. Dünya da tutmamasının sebebi de insanların canını dandik çin arabalarına emanet etmek istememeleri olabilir.

  • Gerek duymuyorlar. Ayrıca istese yaparlar diye bir şey yok çünkü olay sadece araba üretmekle kalmıyor. Rakiplerini yakalamak için ARGE yapacaksın, küresel bir ağın olacak yani Brezilya'ya araç sattın bozuldu veya kronik bir sorunu var ne yapacaksın? Çin'e mi kargolatacaksın? Kaliteli araç üretmek kaliteli bir anlayış gerektirir o kaliteyi korumak için harcamalardan kaçamazsın.


    Ayrıca Çin'de 25 milyon küsür araç satılıyor yıllık yani o piyasa herkese yeter. Çin ve Hindistan sadece kendi halkına satarak çok rahat idare eder.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 27 Şubat 2021; 10:53:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Gerek duymuyorlar. Ayrıca istese yaparlar diye bir şey yok çünkü olay sadece araba üretmekle kalmıyor. Rakiplerini yakalamak için ARGE yapacaksın, küresel bir ağın olacak yani Brezilya'ya araç sattın bozuldu veya kronik bir sorunu var ne yapacaksın? Çin'e mi kargolatacaksın? Kaliteli araç üretmek kaliteli bir anlayış gerektirir o kaliteyi korumak için harcamalardan kaçamazsın.


    Ayrıca Çin'de 25 milyon küsür araç satılıyor yıllık yani o piyasa herkese yeter. Çin ve Hindistan sadece kendi halkına satarak çok rahat idare eder.

    Dünya pazarı için de Volvo yu satın alıyorlar işlem tamamlanıyor...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 27 Şubat 2021; 12:10:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota ve Hyundai gibi üreticilerde hemen küreselleşmedi. Bakın 2010' a kadar adamakıllı Çin telefon markası yoktu, şimdi ise Huawei, Xiaomi, ZTE,Oppo vs bir yığın marka var. Her şey zamanla olur, emeklemeden koşulmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo zaten Çin'e ait şuanda. Birkaç küresel otomobil firması daha var. Sonradan Çin tarafından satın alınan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Gerek duymuyorlar. Ayrıca istese yaparlar diye bir şey yok çünkü olay sadece araba üretmekle kalmıyor. Rakiplerini yakalamak için ARGE yapacaksın, küresel bir ağın olacak yani Brezilya'ya araç sattın bozuldu veya kronik bir sorunu var ne yapacaksın? Çin'e mi kargolatacaksın? Kaliteli araç üretmek kaliteli bir anlayış gerektirir o kaliteyi korumak için harcamalardan kaçamazsın.


    Ayrıca Çin'de 25 milyon küsür araç satılıyor yıllık yani o piyasa herkese yeter. Çin ve Hindistan sadece kendi halkına satarak çok rahat idare eder.

    Aynen öyle, Hindistan Mahindra ve Tata dolu.

  • Çinliler dünyaya elektrikli araçlarla açılacaklar, NIO ve Xpeng gibi markalar hafiften altyapı hazırlıklarına başladılar.

  • Büyük firmalarla ortaklıkları var. Buzdağı gibi ülke çin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 27 Şubat 2021; 15:41:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Dünya pazarı için de Volvo yu satın alıyorlar işlem tamamlanıyor...



    Alıntıları Göster

    Volvo Cars'ın yıllık satış adedi 600 bin civarı. Küresel anlamda konuşulacak bir satış değil.

  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    Satış / gelir anlamında ihtiyaçları yok.

    Volvo ile prestije yatırım yapıyorlar.

    Yoksa 600 bin satış oklar için anlamsız...

    Tata nın jaguar satışlarına ihtiyacı olmaması gibi...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Çinliler dünyaya elektrikli araçlarla açılacaklar, NIO ve Xpeng gibi markalar hafiften altyapı hazırlıklarına başladılar.

    evet katılıyorum, sanırım elektrikli araçlar piyasasında dengeler değişebilir, Çinliler esas güçlerini gösterecek olabilirler

  • İyi de Çin’deki her üretim dandik değil ki. İstenilen kalitede üretim yapılıyor, ucuz isteyene ucuz dandik, kaliteli isteyene kaliteli, neredeyse akla gelebilecek her markanın Çin’de ürettirdiği, montaj yaptırdığı şeyler mevcut.

    Bir de bence önceliklerinin otomotiv olduğunu sanmıyorum, en azından içten yanmalı olarak (yukarıda verilen elektrik-elektronik örnekleri mesela) bir de bu var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akıllı telefonlar piyasaya çıkınca, cep telefonunda piyasa liderleri avrupalı nokia ve ericsson havlu atmak zorunda kalmıştı,


    elektrikli araçlar yaygınlaştığında da bazı avrupalı üreticilerin tarihin tozlu sayfalarına gömüleceğini düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infectedvoice -- 27 Şubat 2021; 13:56:2 >
  • senin tutulacak veya tutulmayacak bir araba markan bile yok. bence ilk önce onu sorgula.

  • Zaten rekabet edeceği araçların %50sini ya doğrudan çin üretiyor ya parçasını ihraç ediyor kendi ile mi rekabet etsin.?

  • Rusların da dünya çapında kaliteli bir otomobil markası yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: infectedvoice

    akıllı telefonlar piyasaya çıkınca, cep telefonunda piyasa liderleri avrupalı nokia ve ericsson havlu atmak zorunda kalmıştı,


    elektrikli araçlar yaygınlaştığında da bazı avrupalı üreticilerin tarihin tozlu sayfalarına gömüleceğini düşünüyorum.

    Ben şahsen öyle olacağını düşünmüyorum en basitinden VW EV araba konusunda bir kaç yıl içinde Global Lider olacak satışlarda yada FCA ve PSA nasıl birleştiyse ilerde aha çok göreceğiz bu tarz birleşmeleri yada mesela Ford, VW MEB platformu için anlaştı büyük ihtimalle Mach-E'den sonra çıkan tüm arabalarında MEB platformunu kullanacak Ford. Bu tarz anlaşmalar kurtarabilir. Şuanda Çin'de 400 tane startup olabilir ama büyük ihtimalle bunlar JAC, Geely vb. Çin'li firmalar ile birleşeceklerdir diye tahmin ediyorum en basitinden Geely ve Faraday Future anlaştı en son, Nio zaten JAC sayesinde üretim yapabiliyor Xpeng'in çoğunluk hissesi Alibba'da örnekler çoğaltılabilir.





  • Henüz yaygın servis ve satış ağları yok en büyük sebep bu.


    Sonra diğer dev markalarında rekabeti arttırması var.Bugün BMW,Mercedes,Audi bile 30-35 bin dolara Sıfır kompakt hb ve sedan satıyor.Bu aslında ucuz bir fiyat. Bugün basit uzak doğu araçlarıda zaten,25-30 bin dolar.


    Diğer bir nedende zaten bir çok alanda dünyada faaliyetleri çok büyük.Şimdilik iç pazar yeterli olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 21 Mart 2021; 17:33:5 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.