Şimdi Ara

Çin 160 km/s hıza çıkabilen Hidrojen trenini geliştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli olmayan hatlarda çalışan dizel trenleri yenilenebilir enerjiye çevirmek oldukça zor bir görev. Bu iş için en uygun çözüm ise hidrojen yakıtı. Yakıt hücresi ile çalışan trenler depolarında bulunan hidrojeni tekrar oksijen ile birleştirirken üretilen elektrik ile elektrik motorlarını çalıştırarak yol kat ederler. Bu enerji yenilenebilir olduğu için ithal edilmesine gerek duyulmaz ve dışa bağımlılığı azaltabilir.



    Yenilenebilir enerjinin epey fazla olduğu ve çok güneşli ya da rüzgarlı havalarda fazladan üretilen elektriği ne yapacağını düşünmeye başlayan Almanya, geçtiğimiz aylarda ilk hidrojen ile çalışan trenlerini devreye sokmuştu. Bu trenler 130 kg’lık yakıt tankı ile gün boyunca 800 km çalışabiliyor. Üstelik gerektiğinde tekrar doldurulması sadece 20 dk sürmekte.



    Çin 160 km/s hıza çıkabilen Hidrojen trenini geliştirdi



    Çin, hidrojen yakıtlı trenleri yolcu ve yük trenlerinde kullanmaya başlıyor. İstasyonlarda yakıt olarak kullanılacak hidrojen ise bölgedeki kimya endüstrisinin üretim sonrası ellerinde kalan yan ürün olması ise ilginç. Hidrojenin alternatifi ise hat üzerine elektrik döşemek ama bu trafiğin az ve uzun hatlarda çok anlamlı değil. Diğer bir çözüm de bataryalı trenler ama bu da trenin yüksek ağırlığı ve bataryaların bu nedenle ciddi ağır olacak olması onları 100 km üzeri hatlarda verimsiz kılıyor.



    Hidrojen oluşturmak ve onu tekrar elektrik üretmek için kullanınca enerjinin sadece %30 kadar kısmı geri alınsa bile enerjiyi direkt kendi ekonomik çarkları içinde üretmek isteyen ülkeler için büyük güvenlik sağlamakta. Üstelik bu teknoloji yenilenebilir enerjinin dalgalanmasını dengelemek için kullanılabilir. Avrupa’da bu nedenle hali hazırda elektrik, fazla üretildiği zamanlarda bedavaya, hatta bazen teşvikler nedeniyle eksi fiyata bile düşebilmekte. Bu zamanlarda üretilen hidrojen ile boşa gidecek elektriktiği tren, kamyon,doğalgaz hatlarından kullanılması bir çok şeyi başarabilir.



    Çin’de bildiğiniz gibi aşırı derecede dışarıdan gelecek enerjiye bağımlı bir ülke. Sırf bu yüzden arada sırada enerji krizine girmekte. Buna çözüm olarak da her daim  kendi enerjilerini üretmeye çalışıyorlar. Ülke bununla alakalı olarak inanılmaz Ar-Ge çalışmaları yapıyor.



    Telif hakları tamamen Çinli şirketlere ait olan 160 km/s hıza çıkan tren tek dolumda 600 km menzile ve 1502 yolcu kapasitesine sahip. Tren Çin’in Fuxing Kurşun trenlerinin farklı bir versiyonu olmuş.




    Kaynak:https://fuelcellsworks.com/news/worlds-first-hydrogen-train-with-a-speed-of-160-kilometers-per-hour-rolled-out-in-china/







  • Gayet güzel gelişmeler, enerjide dış ülkelere bağımlılığı azaltır, petrol devrini bitirir, zamanla.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Keşke hidrojenle çalışan arabalar olsa ama birisi bana neden olmayacağını açıklamıştı.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Kore ve japonyanın çalışması mevcut hatta baya ileri seviyede


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anti-komunist dernekleri imam hatipler ve ilim yayma cemiyetleri 1945 ve sonrası. Şimdi bakıyorum da herkes çin haberlerini izliyor. Biz 100.yıla giriyoruz adamlar daha cumhuriyetin 73.yılında. Farka bak...

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    bana da biri anlatmıştı... deniz seviyesinde ok..

  • quote:

    Hidrojen oluşturmak ve onu tekrar elektrik üretmek için kullanınca enerjinin sadece %30 kadar kısmı geri alınsa bile ...


    Yani 100 birim enerji harcıyorsun, belirli bir miktar hidrojen elde ediyorsun, o hidrojenden 30 birim enerji elde edebiliyorsun. Verim 30%

    Ölü doğmuş saçma sapan bir iş açıkçası.

    Haa, ileride 90+ seviyelerine gelirse muhteşem olur. Tabii hiç bir zaman 100 olamaz.

  • firat_kilic kullanıcısına yanıt
    Cumhuriyet? löl

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Hidrojen süper bir çözüm ama her yerde yok ne yazık ki. İstasyon ağı ise çok maliyetli.

    Bu nedenle en iyi çözüm hidrojen + elektrik hibrit çözüm.

    Elektrik şarj edebiliyorsunuz ama 40 kW/s gücü var. Araçta ayrıca hidrojen depsosu ve 16 kW gücünde bir yakıt hücresi var. Buda devamlı şarj ediyor aracı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Arabalar için öyle ama kamyon, gemi, tren gibi devasa batarya gerektirenlerde kullanılabiliyor dizel yerine. Zira o kadar büyük batarya gerekiyor ki batarya kendini mi taşıyor yoksa kamyonu mu belli değil.

    Tesla Semi 1 MW’lık şarj cihazı ile şar oluyor ki onu kuracağına her yere normal gaz bazlı hidrojen gibi bir şey kursan daha iyi.

    Tabii amaç şu kg 2$ olsun her şekilde fosil yakıttan ucuza geliyor. Uçakta benzer ağır batarya ile uçak kalkmıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    İsterse 100 bin MW ile şarj olsun, sıkıntı yok. Önemli olan harcanan enerji. Çünkü bataryasının belirli bir kapasitesi var. Sadece daha hızlı şarj olur.


    Yani sen bir işi yapmak için ne kadar enerji harcıyorsun önemli kısım bu. Fosil yakıtların özelliği; yer altından çıkarılıp aracın deposuna gelene kadar az bir enerji tüketiliyor. Karşılığında ise çok yüksek enerji alıyorsun, o yakıtın moleküler bağında gizli bu enerji, toprağın altında hali hazırda boş boş yatıyor. Hatta ve hatta araçlarda o enerjinin 50% sinden az bir kısmından faydalanabiliyoruz.


    Dolayısıyla, 100 birim enerji harcayıp 30 birimlik hidrojen elde edileceğine, sıfır birim enerji harcanarak rüzgardan, güneşten, dalgalardan enerji elde etmek. Bu enerji onlarda var fakat gerçek manada kullanabilmek lazım. İşte bu enerji ile hidrojen üretmek lazım. (yeşil hidrojen)


    Şu an üretilen hidrojenin 99%'u gri hidrojen (göstermelik, süs hidrojen yani.)


    Batarya ağırlığı ayrı bir konu... o enerji yoğunluğu ile ilgili bir şey. Fosil yakıtların enerji yoğunluğu çok yüksektir.


    Bu arada, oha, 1MW'lik şarj nasıl bir manyaklıktır... 1000V 1000A herhalde.... YÖH




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V4LKyR -- 9 Ocak 2023; 12:39:27 >




  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Fosil yakıt ile devam etmek istiyorsak o daha avantajlı zaten ona kimse bir şey demiyor. Ama etmek istemiyoruz zira dünya kalmıyor ortada.

    O yüzden hidrojenin fiyatını verim kaybına rağmen km başına yeterince ucuz yaparsak fosilden kurtulma şansımız var.

    100 mw’ı bırak 1 mw bile korkunç bir alt yapı elektrik şebekesi gerek ki zor olduğu için bataryalı şarj istasyonları yapılıyor bu daha da maliyet.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • çevreci diye pazarlanan önümüzdeki 10 yılın erası olacak olan çöplük EV araçların sonunu getirecek yegane çözümdür H2. EV ler çevreye en az fosil yakıtlı araçlar kadar hasar veriyor, şarj için kaybedilen vakit de cabası. O2 ile tepkimesinde su açığa çıkaran bir mucizeyi Japon milletinin kullanacak olması gerçekten insanlık adına gurur verici.

  • firat_kilic kullanıcısına yanıt

    sen mi anlattınÇin 160 km/s hıza çıkabilen Hidrojen trenini geliştirdi 

  • biz daha elektriği bulamadık hidrojenden hiç bahsetmeyin

  • gun kullanıcısına yanıt

    Verim kaybı?

    Tek sorun bu mu. Suyu elektroliz ile Hidrojene ayrılmak için gerekli 100 birim enerjiyi nereden sağlayacağız. O 100 birim enerjiden de habere göre sadece 30 birim yararlanıyoruz.

    Bunlar boş işler. Tüm dünyanın birlik olup tek bir çeşit üretime geçmesi lazım. Kaliteli ve uzun süre dayanıklı tek model ürünler.

    Tüm dünyada tek model araba, telefon, beyaz eşya her şey tek ve sağlam. Her sene yeniden üretmeye en az ihtiyaç duyarak enerjiyi ve bilgiyi başka yerde kullanmak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hidrojen değilde elektrikli olması daha iyi bence. Zira elektriği tamamen yenilenebilir enerjilerden üretebiliyorsunuz. Ve çevreye minimum zarar veriyor. Hemde elektrik altyapısı çok daha gelişmesi gerek eletkrikli otomobiller trenler otobüsler vs derken elektrik altyapısının daha da gelişmesine zorlayacak.

  • Alıntı

    metni:
    Telif hakları tamamen Çinli şirketlere ait olan



    işte yerli milli. çin eğer bu çip olayını da aşarsa ki 10 20 yıl arasında aşacağı düşünülüyor, süper güç olacaktır. hazırlıklı olunuz. avrupa hindu, bengali ve araplardan gelecek beklerken, çin kendi yerli kaynaklarına yatırım yapıyor. Helal olsun demek düşer. liberal saçmalıklarla değil de milli değerlerle politika yürütülürse böyle oluyor.

  • BalkanGöçmeniBirBey kullanıcısına yanıt

    Universite de Hidrojenli araba yapan biri ile konuşmuştum. Tırnak işareti olmadan aynen aktardım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firat_kilic -- 10 Ocak 2023; 6:10:23 >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Limanlar 2047ye kadar veriliyor katara ona löl yok mu?


    Çin 160 km/s hıza çıkabilen Hidrojen trenini geliştirdi


    Trene bakar gibi bakmayalım. // Önemli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firat_kilic -- 10 Ocak 2023; 5:48:17 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.