Şimdi Ara

ÇİFT VE TEK KAVRAMA ŞANZIMANLARIN MARKALARA GÖRE BALATA DEĞİŞİM MALİYETLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
8
Favori
30.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 62
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 33
  • Ortalama Mesaj Aralığı 10 gün 23 saat 38 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 13
  • Favoriye Eklediklerim 9
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • tasshelhoff (33 mesaj) cnryldz (4 mesaj) tartekin (4 mesaj) MRhero (3 mesaj) _opeth (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (46 mesaj) Mobil (56 mesaj) Tablet (4 mesaj) Mini (6 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
5 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ÇİFT VE TEK KAVRAMA ŞANZIMANLARIN MARKALARA GÖRE BALATA DEĞİŞİM MALİYETLERİ
Sayfaya Git:
Sayfa:

ÇİFT VE TEK KAVRAMA ŞANZIMANLARIN MARKALARA GÖRE BALATA DEĞİŞİM MALİYETLERİ


(En Son Oy Tarihi: 1.1.2021)
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    10957 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Evet arkadaşlar; konu başlığına ilgi gösteren arkadaşlar sebebi ile ilk mesahı düzenleme ihtiyacı hissettim bir de anket koydum.

    bir çoğunuz gayet bilinçli tüketiciler olsada; herkes forumlara girip araba almıyor.ve çift ve tek kavrama şanzımana sahip araç alan kişilerin bir çoğu bu araçları tam otomatik yani değişecek bir sarf malzemesi olmayan şanzımanlar sanmakta.

    bu konunun amacı bazı arkadaşların sağa sola çekmeye çalışmasına rağmen ne tam otomatikleri ne benim şahsımda kendi aracımı övmek nede çift ve tek kavramaları karalamaktır.

    elbet herşeyin bir getirisi bir götürüsü olacaktır. çift ve tek kavramalar; tork konvertörünün sebep olduğu güç kaybı ve yakıt artışını ortadan kaldırmaktalar. çift kavramalar ise buna ek olarak vites geçişlerini hissettirmeyecek derecede hızlı vites değiştirrek konfor ve performans sağlamaktalar.

    götürüleri ise baskı balatalarının değişmesi. bazı arkadaşlar mekatronik arızalarına yazın demiş; ben sistemlerin arızasız çalıştığını varsayıyorum; zira o tip arızalarda fiyat genelde objektif olmuyor iyi niyet vb sebebi ile.

    aşağıda tek ve çift kavramaların arkadaşların konuya verdikleri cevaplar doğrultusunda hazırlanmış rakamlarını sunuyorum.

    sizlerden ricam lütfen cevaplarınız yazarken tahmini değil gerçek rakamları yazmanız. bazı arkadaşlar yedek parça fiyatından da aşağıda yetkil servis değişim rakamları yazmaktalar mesela

    Elde edilen sonuclar:

    ÇİFT KAVRAMALAR:

    Vag : 1500-2000 tl arasi (mesajlardan anladığım kadarı ile vag sadece işçilik parası alıyor iyi niyet kapsamında bu rakamlarda büyük ihtimal işçilik parası)

    Kia : 4000 tl

    renault fluence/ megane 3 : 5900 -7000

    Megane 4 : 6500 tl

    ford: 2000 tl-3500 TL ARASI


    TEK KAVRAMALILAR.

    CİTROEN MCP (özel servis):1750 tl.

    peugeot auto6r : 1800 tl

    mitsubishi amt: 2000 tl yetkili servis.







    Hayirli gunler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Haziran 2017; 14:44:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |




  • Bunun forumda tartisildigini hic gormedim, herkes ben dahil cift kavrama dendimi masraflarindan bahsediyor ama laf hep havada.
    Masraf ama ne kadar masraf.
    Markadan markaya ne kadar degisiyor.
    Herkes gelecekteki potansiyel masrafini ogrense ona gore tercihini belki renodan hyundaiye kaydiracak.
    Konuya yazi yazan bir arkadas daha cift kavramalarda baski balata oldugunu bile bilmiyor mesela bence tek de degildir.
    O kadar yazi yazilmis hala bir gonullu yok. Fiati da unutmusum oda cift kavrama sunuyor. Birde fiat sahibi arkadas lazim.
    Dsg hakkinda bir arkadas cevap yazmis sagolsun ama parcacilarda bile parca parasi o rakamdan yuksek. Gercekten arayip sordumu acaba?
    Konuyu sulandirmaya calisan arkadaslar lutfen baska bir yerde eglenin.
    Hayirli gunler.
    Sorun maliyetin yanında birde yolda kalmak. Mesela ben yeni i30 dct otomatik aracım varken daha 8.000 kmde kalkışta titreme yapıyor diye satmıştım. Ondan önce bulunan fb7 otomatik civic ile antalya kaş taraflarında ki dağı taşı gezmiştim. I30 veya çift kavramalı başka araç olsa inanin o gittiğim yerleri arıza olursa, kime nasıl ulaşırım diyerek gözüm kesmezdi. Tork konvertorlü candır, gerisi heyecandır :)
    Hocam dsg edc powershift denilen şanzımanlar çift kavrama kullanır, yani manüel gibidir ama kavramanın çift olması diğer vitesin hazır olmasını sağlar. Bu da geçiş süresini hızlandırır. Yanı aslında bunlar gelişmiş robotize manüel şanzımanlar. Tork konvertörlü değiller. O yüzden tam değil yarı otomatik diye geçiyor.



    Bizim bildiğimiz anam babam 4 ileri otomatikler ve bunların gelişmiş versiyonları olan zf8 ler aisinler falan da tam otomatik ve tork konvertörlü şanzımanlar. Ki zaten bu yüzden üsttekileri sürekli arıza ve masraf ile birlikte duyarken bunları pek duymazsınız.
    tartekin kullanıcısına yanıt
    tartekin demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: tartekin

    CVT reklamı yapabilmek amacı ile açılmış bir konu ..Çift kavrama şanzımanlarda elbette baskı balata bir gün bitecektir..Gürültülü zırıltılı hissiz CVT yerine çift kavramalı şanzıman evladır..Bu şanzımanlarda asıl mekatronik arıza oran ve maliyetlerini araştırmak gerekir ki bunda da VW açık ara liderdir ..Bu tip konular çok açıldı..klasik tork konvektörlü şanzımanlar güven-kullanım zevki ve arıza oranı kriter üçlemesinde optimumu yakalayan şanzımanlardır ..kullanan rahat uyur

    siz öyle anlıyorsanız yapabileceğim bir şey yok;

    ben 2.5 yıl 65000 km edc kullandım çift kavrama nedir ne değildir iyi bilirim yani.

    3 sayfadır ne cvt nede attrage kelimesini kullandım nereden uyduruyorsunuz anlamak zor.

    piyasada eat6 gibi cvt dende üstün dsg dende üstün şanzımanlar var.

    illa reklamını yapacaksak bmw nin zf si var.

    benim derdim siz bilinçli almışsınız eyvallah ama bu araçların tam otomatik olduğunu sanan ciddi sayıda tüketici var. ve ilerde açacağı masraflar hakkında en ufak fikirleri yok.


    hayırlı günler
    Hocam size yanıtım



    7G Tronic tork konvertörlütür.
    7G DCT çift kavramalıdır. Sadece kompakt Mercedes modellerinde kullanılır.
    Cvt saglamdırcılar micranin cvt değişimine 48 bin lira istedigini unutuyor galiba



    Sanzimana bak hem performansi yiyor hem zevki sifira indiriyor hem de 48 bin tl
  • Yarbay
    2588 Mesaj
    Direk arayın sorun ? Sahibinden den istediğiniz Model araçların plakalarini alin servisi arayıp plaka üstünden sordurun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3537 Mesaj
    usta bilmiyorum neden soruyorsun da,

    çift kavramaların en sağlam yeri baskı-balata-volant yani mekanik aksamı,

    bittiğinde değiştirmesi en kolay kısmı da ..

    problem işin elektro-mekanik kısmında onunda tamiri yok, varda yok yani ..
    |
    |
  • Yarbay
    5498 Mesaj
    Çift kavramalı arabada nasıl baskı balata oluyor ya ? Bu şanzıman otomatik değilmi otomatik araçta nasıl baskı balata oluyor ?. Tork konvertörü olur onunda değişimi çok çok uzun bi süre sonra olur.



    Lütfen aydınlatın. Baskı balata olacaksa manuelinki gibi 400 liraya falanda değişmezki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2787 Mesaj

    Hocam dsg edc powershift denilen şanzımanlar çift kavrama kullanır, yani manüel gibidir ama kavramanın çift olması diğer vitesin hazır olmasını sağlar. Bu da geçiş süresini hızlandırır. Yanı aslında bunlar gelişmiş robotize manüel şanzımanlar. Tork konvertörlü değiller. O yüzden tam değil yarı otomatik diye geçiyor.



    Bizim bildiğimiz anam babam 4 ileri otomatikler ve bunların gelişmiş versiyonları olan zf8 ler aisinler falan da tam otomatik ve tork konvertörlü şanzımanlar. Ki zaten bu yüzden üsttekileri sürekli arıza ve masraf ile birlikte duyarken bunları pek duymazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    MeGaDave06 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    788 Mesaj
    sebep ne atrage cvt alsınlar diyemi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    5498 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cellman406

    Hocam dsg edc powershift denilen şanzımanlar çift kavrama kullanır, yani manüel gibidir ama kavramanın çift olması diğer vitesin hazır olmasını sağlar. Bu da geçiş süresini hızlandırır. Yanı aslında bunlar gelişmiş robotize manüel şanzımanlar. Tork konvertörlü değiller. O yüzden tam değil yarı otomatik diye geçiyor.



    Bizim bildiğimiz anam babam 4 ileri otomatikler ve bunların gelişmiş versiyonları olan zf8 ler aisinler falan da tam otomatik ve tork konvertörlü şanzımanlar. Ki zaten bu yüzden üsttekileri sürekli arıza ve masraf ile birlikte duyarken bunları pek duymazsınız.

    Peki mercedesin 7g tronic şanzımanı hem çift kavramalı hem tork konvertörlü onun sistemi nasıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    10957 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bunun forumda tartisildigini hic gormedim, herkes ben dahil cift kavrama dendimi masraflarindan bahsediyor ama laf hep havada.
    Masraf ama ne kadar masraf.
    Markadan markaya ne kadar degisiyor.
    Herkes gelecekteki potansiyel masrafini ogrense ona gore tercihini belki renodan hyundaiye kaydiracak.
    Konuya yazi yazan bir arkadas daha cift kavramalarda baski balata oldugunu bile bilmiyor mesela bence tek de degildir.
    O kadar yazi yazilmis hala bir gonullu yok. Fiati da unutmusum oda cift kavrama sunuyor. Birde fiat sahibi arkadas lazim.
    Dsg hakkinda bir arkadas cevap yazmis sagolsun ama parcacilarda bile parca parasi o rakamdan yuksek. Gercekten arayip sordumu acaba?
    Konuyu sulandirmaya calisan arkadaslar lutfen baska bir yerde eglenin.
    Hayirli gunler.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1005 Mesaj
    Güzel bir başlık
    |
    |
  • Yarbay
    4183 Mesaj
    Fiat'ı servise gidince sorarım. Eğer İtalya'dan geliyorsa baskı balata seti muhtemelen en pahalısı olur. İtalya'dan gelmiyorsa ve TR'de opar üretiyorsa en ucuzu olur.

    Fiat'ta durum tamamen parçanın nereden geldiğiyle alakalı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    5648 Mesaj
    Stronic kavrama fiyati iscilik dahil 1700-2000 tl arasi.digerlerini bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3048 Mesaj

    Hocam DSG ve S-Tronic hakkında 2 mesaj mevcut ikisi de 1500-2000 arası olduğunu belirtmiş.

    İlk mesajda DSG'yi yazabilirsiniz.
  • Yarbay
    10957 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: SPECIALIZED

    Hocam DSG ve S-Tronic hakkında 2 mesaj mevcut ikisi de 1500-2000 arası olduğunu belirtmiş.

    İlk mesajda DSG'yi yazabilirsiniz.

    Tamam yaziyorum. Arkadaslarin arayip sorduklarini farz ediyorum.



    Ama parcacilarda parca fiyati bile yaklasik bu rakam.



    Enteresan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    95 Mesaj
    Kia cerato DCT sadece parçalar 4000 lira civarı tutuyormuş.

    Ulukar otomotivden alındı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xeriko01 -- 13 Haziran 2017; 16:9:38 >
  • Yarbay
    10957 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: xeriko01

    Kia cerato DCT sadece parçalar 4000 lira civarı tutuyormuş.

    Ulukar otomotivden alındı.

    Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    788 Mesaj
    atrage cvt alın hiç masrafı yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    10957 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Stronic kavrama fiyati iscilik dahil 1700-2000 tl arasi.digerlerini bilmiyorum.

    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    10957 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: superchargerEgea1

    Dsg 1200-1500tl arası işçilik ne tutar bilmiyorum

    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3048 Mesaj
    Hocam, Mercedes'te de 7G-DCT Çift Kavramalı Şanzıman Mevcut. A-B-CLA-GLA serilerinde bulunuyor diye biliyorum.
    |
    |
  • Yarbay
    6249 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: cellman406

    Hocam dsg edc powershift denilen şanzımanlar çift kavrama kullanır, yani manüel gibidir ama kavramanın çift olması diğer vitesin hazır olmasını sağlar. Bu da geçiş süresini hızlandırır. Yanı aslında bunlar gelişmiş robotize manüel şanzımanlar. Tork konvertörlü değiller. O yüzden tam değil yarı otomatik diye geçiyor.



    Bizim bildiğimiz anam babam 4 ileri otomatikler ve bunların gelişmiş versiyonları olan zf8 ler aisinler falan da tam otomatik ve tork konvertörlü şanzımanlar. Ki zaten bu yüzden üsttekileri sürekli arıza ve masraf ile birlikte duyarken bunları pek duymazsınız.

    Peki mercedesin 7g tronic şanzımanı hem çift kavramalı hem tork konvertörlü onun sistemi nasıl

    Hocam size yanıtım



    7G Tronic tork konvertörlütür.
    7G DCT çift kavramalıdır. Sadece kompakt Mercedes modellerinde kullanılır.
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
vp satın al
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,766
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.