Şimdi Ara

CHEVROLET YENİ AVEO TAKIMI (75. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.842
Cevap
24
Favori
127.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Ben de bir selam vereyim dedim. Hala memnun bir şekilde kullanıyorum. Bikaç ay sonra jant ve lastikleri değiştireyim diyorum. Almışken de 205 55 16 alayım diyorum. Üstündekiler 195 65 15. 4x100 sanırım bijon ölçüleri. Önereceğiniz 5 kollu güzel bir jant var mı? Lastik olarak michelin mevsimlik crossclimate filan alayım diyorum. Geçen hafta yazlıklara geçtim lastikçi jant kapaklarını iyi takmamış galiba iki tanesi bikaç km sonra trafikte fırladı birini arabalar ezmiş, kırılmış birinin çemberini bulamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ontwerper

    hocam genelde çukurlardan geçerken ve direksiyonu sağ sol hızlıca ufak manevralarda lokurtu tukurtu artık nasıl tanımlarsanız sesleri duyuyorsanız muhtemelen z rotlarınızı değiştirmeniz gerekiyor. Aracınızın şase numarasına göre alabilirsiniz. Ben bostancı sanayinin köprüden sonraki hemen girişinde üçel otomotiv var onlardan aldım. Nipar var bide chevrolet yedek parçası satan ancak praksis marka vardı ustam praksisi önermedi. Ben ayd marka aldım değiştirttim ses kesildi. Sizde öncesinde yine sanayinin orada ertaş sokak var ekmek fırının karşısında alt takımı kontrol ediyorlar 10 tl ücretle. Alt takımınızı kontrol ettirin. Hangi parçanın değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Ardından ustanın söylediği parçaları alırsınız ve değiştirirsiniz. Kendisi sadece alt takım kontrolü yapıyor değişimi mekanik ustalarında yaptırabilirsiniz. Ben yağ filtre bakımıyla beraber değiştirdim. Yağ filtre değişimi ve askı rot(z rot) değişimine işçilik 100 tl verdim.

    Teşekkür ederim bilgilendirme için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ontwerper

    hocam genelde çukurlardan geçerken ve direksiyonu sağ sol hızlıca ufak manevralarda lokurtu tukurtu artık nasıl tanımlarsanız sesleri duyuyorsanız muhtemelen z rotlarınızı değiştirmeniz gerekiyor. Aracınızın şase numarasına göre alabilirsiniz. Ben bostancı sanayinin köprüden sonraki hemen girişinde üçel otomotiv var onlardan aldım. Nipar var bide chevrolet yedek parçası satan ancak praksis marka vardı ustam praksisi önermedi. Ben ayd marka aldım değiştirttim ses kesildi. Sizde öncesinde yine sanayinin orada ertaş sokak var ekmek fırının karşısında alt takımı kontrol ediyorlar 10 tl ücretle. Alt takımınızı kontrol ettirin. Hangi parçanın değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Ardından ustanın söylediği parçaları alırsınız ve değiştirirsiniz. Kendisi sadece alt takım kontrolü yapıyor değişimi mekanik ustalarında yaptırabilirsiniz. Ben yağ filtre bakımıyla beraber değiştirdim. Yağ filtre değişimi ve askı rot(z rot) değişimine işçilik 100 tl verdim.

    Dün sanayiye gittim bizim buradaki. Z rotları TEKNOROT diye bir marka aldım yan sanayinin iyisi bir markaymış. Hem de sol rotil de bozulmuş 20x2=40 tl z-rot, 35 tl rotil, işçilik 50 tl verdim, yaptırdım şimdilik çok bariz bir fark yok gibi ama z-rotlar hiç değişmemiş daha önce. Bakalım şimdilik bu sorunu hallettik gibi. Klima kompresörü çakmış yani hiç dönmüyor, tıkalı kalmış bilgisi olan arakdaşlardan yardım bekliyorum.




  • Arkadaşlar yeni aldığım araçta direksiyonda güneşten kaynaklı olsa gerek yanma renk atma ( babamın cruze de vardı daha önce), vites topuzunda da dağılma, jelatinin kalkması gibi sorunlar var. Fotoğraflarda ekledim daha açıklayıcı olması açısından. Sizlerden aynı durumla karşılaşan oldu mu? Nasıl çözümler buldunuz? Ya da neler yapabilirim tavsiyeleriniz...

    https://hizliresim.com/69oVDk

    https://hizliresim.com/W0NvXE

    https://hizliresim.com/37mZOj

    https://hizliresim.com/R0WZgo

    https://hizliresim.com/p0d35z

    https://hizliresim.com/kbqzMv

    https://hizliresim.com/NpzBLk




  • Dizel Partikül filtresi belli bir kmde değişmesi gerekiyor mu? Yani servise gidiyorsak illa şu km bakımında değiştiriyorlar mı?
    Pahalı bir şey sanırım çünkü. Çok km yapan arkadaşlardan tecrübe eden var mı?
  • Selamlar,

    @kelikuputis bahsettiğin sorunlardan vites topuzu atması neredeyse kronik, hepsinde var, olmayanların da yakında olur. Çözüm ya tamamen soyacaksın alttaki krem renkli plastik kalacak gözünün içine vura vura , ya tamamen soyup folyo ile kaplarsın (Uzun vadede yenileme ister) ya da takılmayacaksın, akışına bırakacaksın.



    @eteksen dpf nin değişim periyodu yok, tıkanırsa gider değiştirirsin, tıkanmanın son noktada olduğunun alameti farikası ise code 89 verip motorun 1500 devri geçmemesi, aracın gaz yememesidir. Bunlar başına geldiyse dpf nin içine bi 3000 sıkışmış demektir.

    Dpf nin en sevdiği olay haftada bir ortalama 10 15 dk 2000dd üzeri sürmek. Tavsiyem 2500 dd sabitle ki 1.3 lt ise yaklaşık 110 km/h gibi bir hıza tekabül edip bu hızda yaklaşık bir 15 km gitmen (~10 dk+ sürüş demek). Yada benim ortalama yakıt tüketimim 6 ve üstü lt/100 km diyorsan, düzgün yerden motorin alman tavsiye olunur, örneğin shell. Ki zaten b araçlar için shell tavsiye ediliyor. Nitro daha sesli çalıştırırken d fazla yakıyor ancak fuelsave seste majör azalma olmamasına karşın adam akıllı, sakin, gazın altındaki yumurtanın kalbini kırmadan incitmeden sürerek daha fazla yol alabilirsiniz.



    Lokurtu olayının ana sebebi z rot değil ön kaliper pimleridir, pimlerle kaliperdeki yatağında milimetrik boşluğundan dolayı bozuk yollarda lokurtu tınısında ses yapar. Hatta bunun testini yapmak çok kolay, lokurtu yapan yol ilerlerken hafif frene bastığınızda sesin kesildiğini duyabilirsiniz. Sevgili R50, peki bunun çözümü nedir derseniz, YouTube u biraz kurcuklayın derim.



    Son olarak, aveo 1.3 lt t 300 lerin jant 5x105tir ltz jantı tadabilirsiniz sanırım, bazı arkadaşlar lt, ltz farkı arasında bijon sayısını d dahil etmiş ancak ikisi de 5 bijon.



    Dayanamadım motor sesi için yazılanlar için d bir kaç kelam edeyim; mjet ünitenin sesli olduğunu sağır sultan dahi biliyor ancak yukarıdaki önerilere ilaveten ki liste başında doğru yağ seçimi olmalı. Ben mobil 1 esp dexos 2 onaylı 0w 40 yağ kullandım seste gerçekten çok ciddi azalma oldu ve araba rahatladı bariz olarak. Önceki yağ gm idi. Boktan po'nun yağı işte.



    Neyse, gece gece baya yazdık, aveo candır, gerisi heyecan :)



    Cümleten hayırlı sahurlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: R50

    Selamlar,

    @kelikuputis bahsettiğin sorunlardan vites topuzu atması neredeyse kronik, hepsinde var, olmayanların da yakında olur. Çözüm ya tamamen soyacaksın alttaki krem renkli plastik kalacak gözünün içine vura vura , ya tamamen soyup folyo ile kaplarsın (Uzun vadede yenileme ister) ya da takılmayacaksın, akışına bırakacaksın.



    @eteksen dpf nin değişim periyodu yok, tıkanırsa gider değiştirirsin, tıkanmanın son noktada olduğunun alameti farikası ise code 89 verip motorun 1500 devri geçmemesi, aracın gaz yememesidir. Bunlar başına geldiyse dpf nin içine bi 3000 sıkışmış demektir.

    Dpf nin en sevdiği olay haftada bir ortalama 10 15 dk 2000dd üzeri sürmek. Tavsiyem 2500 dd sabitle ki 1.3 lt ise yaklaşık 110 km/h gibi bir hıza tekabül edip bu hızda yaklaşık bir 15 km gitmen (~10 dk+ sürüş demek). Yada benim ortalama yakıt tüketimim 6 ve üstü lt/100 km diyorsan, düzgün yerden motorin alman tavsiye olunur, örneğin shell. Ki zaten b araçlar için shell tavsiye ediliyor. Nitro daha sesli çalıştırırken d fazla yakıyor ancak fuelsave seste majör azalma olmamasına karşın adam akıllı, sakin, gazın altındaki yumurtanın kalbini kırmadan incitmeden sürerek daha fazla yol alabilirsiniz.



    Lokurtu olayının ana sebebi z rot değil ön kaliper pimleridir, pimlerle kaliperdeki yatağında milimetrik boşluğundan dolayı bozuk yollarda lokurtu tınısında ses yapar. Hatta bunun testini yapmak çok kolay, lokurtu yapan yol ilerlerken hafif frene bastığınızda sesin kesildiğini duyabilirsiniz. Sevgili R50, peki bunun çözümü nedir derseniz, YouTube u biraz kurcuklayın derim.



    Son olarak, aveo 1.3 lt t 300 lerin jant 5x105tir ltz jantı tadabilirsiniz sanırım, bazı arkadaşlar lt, ltz farkı arasında bijon sayısını d dahil etmiş ancak ikisi de 5 bijon.



    Dayanamadım motor sesi için yazılanlar için d bir kaç kelam edeyim; mjet ünitenin sesli olduğunu sağır sultan dahi biliyor ancak yukarıdaki önerilere ilaveten ki liste başında doğru yağ seçimi olmalı. Ben mobil 1 esp dexos 2 onaylı 0w 40 yağ kullandım seste gerçekten çok ciddi azalma oldu ve araba rahatladı bariz olarak. Önceki yağ gm idi. Boktan po'nun yağı işte.



    Neyse, gece gece baya yazdık, aveo candır, gerisi heyecan :)



    Cümleten hayırlı sahurlar.

    Sağol hocam. Bu kaliper pimi sanırım duyduğum lokurtulara işaret. Özellikle aralıklı engebelerde bariz. (kare taşlı yollar mesela)
    Kafama çok takılıyor. El atacağım. Çünkü araç yeni gibi ama o sesler çok rahatsız edici. Araç sanki süspansiyon vs gitmiş bakımsız gibi oluyor. Tam tersine güya servis bakımlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelikuputis

    Arkadaşlar yeni aldığım araçta direksiyonda güneşten kaynaklı olsa gerek yanma renk atma ( babamın cruze de vardı daha önce), vites topuzunda da dağılma, jelatinin kalkması gibi sorunlar var. Fotoğraflarda ekledim daha açıklayıcı olması açısından. Sizlerden aynı durumla karşılaşan oldu mu? Nasıl çözümler buldunuz? Ya da neler yapabilirim tavsiyeleriniz...

    https://hizliresim.com/69oVDk

    https://hizliresim.com/W0NvXE

    https://hizliresim.com/37mZOj

    https://hizliresim.com/R0WZgo

    https://hizliresim.com/p0d35z

    https://hizliresim.com/kbqzMv

    https://hizliresim.com/NpzBLk

    hocam direksiyon için ayakkabı boyası kullananlar vardı işe yararmı bilmem küçük bir bölgede deneyin isterseniz.yada yeniden yaptırabilirsiniz 100tl ye deri direksiyon yapıyorlar.




  • Herkese merhabalar. 2 gündür konuyu dikkatle okuyorum. Nihayet sonunu getirebildim :)

    Bende 10 gün önce 2013 Model 23bin km de 1.3 D LTZ Sedan alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Uzun araştırmalar sonucu bu fiyatlara alınabilecek en donanımlı ve güvenli aracın AVEO olduğuna karar verdim.

    Aracı Aydından alıp İstanbula getirdim. İlk olarak araçla uzun yol tecrübesi edindim. Ve yol boyunca gerek sürüş zevki gerek donanımı gerek konforu olsun hep çok iyi bir karar vermişim iyiki almışım dedim.

    Tabi aracı almadan öncede kullanıcı yorumlarını da dikkatlice okuduğumda herkesin aynı şeyi dediğini görmüştüm. Şimdilik herşey çok güzel. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osmanli61

    Herkese merhabalar. 2 gündür konuyu dikkatle okuyorum. Nihayet sonunu getirebildim :)

    Bende 10 gün önce 2013 Model 23bin km de 1.3 D LTZ Sedan alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Uzun araştırmalar sonucu bu fiyatlara alınabilecek en donanımlı ve güvenli aracın AVEO olduğuna karar verdim.

    Aracı Aydından alıp İstanbula getirdim. İlk olarak araçla uzun yol tecrübesi edindim. Ve yol boyunca gerek sürüş zevki gerek donanımı gerek konforu olsun hep çok iyi bir karar vermişim iyiki almışım dedim.

    Tabi aracı almadan öncede kullanıcı yorumlarını da dikkatlice okuduğumda herkesin aynı şeyi dediğini görmüştüm. Şimdilik herşey çok güzel. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.






    hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanmanız dileğiyle. ne kadara aldınız :) 23bin km tertemiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanGGündüz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Osmanli61

    Herkese merhabalar. 2 gündür konuyu dikkatle okuyorum. Nihayet sonunu getirebildim :)

    Bende 10 gün önce 2013 Model 23bin km de 1.3 D LTZ Sedan alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Uzun araştırmalar sonucu bu fiyatlara alınabilecek en donanımlı ve güvenli aracın AVEO olduğuna karar verdim.

    Aracı Aydından alıp İstanbula getirdim. İlk olarak araçla uzun yol tecrübesi edindim. Ve yol boyunca gerek sürüş zevki gerek donanımı gerek konforu olsun hep çok iyi bir karar vermişim iyiki almışım dedim.

    Tabi aracı almadan öncede kullanıcı yorumlarını da dikkatlice okuduğumda herkesin aynı şeyi dediğini görmüştüm. Şimdilik herşey çok güzel. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.






    hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanmanız dileğiyle. ne kadara aldınız :) 23bin km tertemiz

    Eywallah hocam. Darısı almak isteyenlerin başına. 44 bine aldım. Malum günümüz piyasası epey yükseldi. Birkaç araç için daha görüşmüştüm 35bin km de ufaktan hasarlı 2012 model ve mylink olmayan seriler için 41-43 bin arası istiyorlardı son rakam olarak. Kısmet oldu bu aracı buldum. Hem model yüksek hem km düşük hemde nokta hatasız olduğu için hiç düşünmeden aldım. Allah utandırmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osmanli61

    Herkese merhabalar. 2 gündür konuyu dikkatle okuyorum. Nihayet sonunu getirebildim :)

    Bende 10 gün önce 2013 Model 23bin km de 1.3 D LTZ Sedan alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Uzun araştırmalar sonucu bu fiyatlara alınabilecek en donanımlı ve güvenli aracın AVEO olduğuna karar verdim.

    Aracı Aydından alıp İstanbula getirdim. İlk olarak araçla uzun yol tecrübesi edindim. Ve yol boyunca gerek sürüş zevki gerek donanımı gerek konforu olsun hep çok iyi bir karar vermişim iyiki almışım dedim.

    Tabi aracı almadan öncede kullanıcı yorumlarını da dikkatlice okuduğumda herkesin aynı şeyi dediğini görmüştüm. Şimdilik herşey çok güzel. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.






    Hayırlı olsun hocam. Ben de aracı Ankara'dan alıp memlekete geçip (Konya) oradan gurbete (Bingöl) geçtim yaklaşık 1500 km yaptım aldığımın ilk haftasında ve hala "iyi ki almışım" dedirten bir araç, araç değil aslan aslan :) piyasa ciddi yükselmiş, ben 2012 (Aralık) 1.3 LT paketi 33e almıştım lakin 80 bindeydi boyasız, çiziksiz, çil çil parlayan beyaz renkli :)



    Dur balkondan bi daha bakayım... Cidden yakışıklı araba :) Psycho bakışlı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • R50 kullanıcısına yanıt
    Yakışıklı yakışıklı ona şüphe yok

    Arka stoplarda önler gibi agresif dursaymış tadından yenmezdi ozaman.
  • Osmanli61 kullanıcısına yanıt
    hocam aracınız hayırlı olsun.benim gibi maymun iştahlo değilseniz en az 5 yıllık araba defterini kapatmışsınız.
    ben araçtan sıkılıp değiştirmeyi seven birisiyim ancak aveo yu satıp aynı özellikleri olan araç için en az 20bin vermek gerekiyor ve aveo ekonomisinden ve donanımından uzak.bu yüzden satmaktan vazgeçip keyfini sürmeye devam ediyorum.
  • kelikuputis K kullanıcısına yanıt
    hocam ayakkabı boyası sürmeyin yaz geldiği için boya elinize geçebilir ve hissiyatı rahatsız edicidir. Eğer sizi zorlamayacaksa 50 - 100 arası düzgün şekilde deri diktirebilirsiniz ama direksiyon simidiniz o kadar vahim durumda gözükmüyor. Vites topuzu üzerindeki krom kaplama zaman içerisinde soyuluyor aynısı radyo içinde geçerli. Vites topuzu için yavaş yavaş sizde soyabilirsiniz ve üzerini siyah folyo kaplayabilirsiniz ancak sizin vites topuzunuz muhtemelen sökülmeye çalışılmış. Çünkü baya yamulmuş ve boşluk var. O yüzden sökün ve yeni bir vites topuzu takın derim. Sökümü için cruzeların vites topuzu söküm videolarınada bakabilirsiniz.
  • kelikuputis K kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun bi klimacıya gösterin derim. Klima egzoz elektronik bunlara aynı anda bakanlar var. Bizim maşallahımız var zehir gibi çalışıyor.
  • kesbi kullanıcısına yanıt
    eteksen kullanıcısına yanıt
    hocam bendeki ltz 205 lik var ve inan bana sert geliyor. Yani yol tutuş falan güzel memnunum ama 205 55 bunlara sert kalıyor biraz. Genelde şehir içi kullandığım için ben böyle düşünüyorum. Karar sizin. Bizim araçlar yurtdışında chevrolet sonic diyede geçebiliyor orada çok hoş jant kullananlarda var örnek teşkil edebilir.

    Ayrıca dpf konusunda dpf nin şu kadarlık ömrü var diyemeyiz ama düşük devir sevmiyorlar. Düşük devirde çabuk doluyor ve temizlemeniz gerekiyor Temizlik işlemide 2500 3000 devir aralığında sabit hızda en az 15 dk kullanmaktan geçiyor. Yoksa size uyarı veriyor bu code 89 da olabilir yada dpf temizlik ışığını kendide yakabilir temizliye başladığında. Ayrıca aveolarda code 89 genel bir kod. Yani sadece dpf yi temsil etmez herhangi bir sensör arızalandığında da code 89 yazısını görürsünüz. Ben şehir içi kullandığım için bazen code 89 çıkıyor karşıma hemen tespit cihazına bağladığımda dpf uyarısını görüyorum ancak başka bir aveo da code89 da oksijen sensörü arızasınıda görmüştüm.




  • 100 puanlık uzmanlık sorusu. Bu anahtar nasıl sökülüyor. Tuşlar çöktü yeni kap aldım çinden ama içi ters. Devrelerin olduğu tarafı sökmek mümkün değil mi? (Soldakiler orjinal.)
     CHEVROLET YENİ AVEO  TAKIMI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 12 Haziran 2017; 16:28:2 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ontwerper

    hocam bendeki ltz 205 lik var ve inan bana sert geliyor. Yani yol tutuş falan güzel memnunum ama 205 55 bunlara sert kalıyor biraz. Genelde şehir içi kullandığım için ben böyle düşünüyorum. Karar sizin. Bizim araçlar yurtdışında chevrolet sonic diyede geçebiliyor orada çok hoş jant kullananlarda var örnek teşkil edebilir.

    Ayrıca dpf konusunda dpf nin şu kadarlık ömrü var diyemeyiz ama düşük devir sevmiyorlar. Düşük devirde çabuk doluyor ve temizlemeniz gerekiyor Temizlik işlemide 2500 3000 devir aralığında sabit hızda en az 15 dk kullanmaktan geçiyor. Yoksa size uyarı veriyor bu code 89 da olabilir yada dpf temizlik ışığını kendide yakabilir temizliye başladığında. Ayrıca aveolarda code 89 genel bir kod. Yani sadece dpf yi temsil etmez herhangi bir sensör arızalandığında da code 89 yazısını görürsünüz. Ben şehir içi kullandığım için bazen code 89 çıkıyor karşıma hemen tespit cihazına bağladığımda dpf uyarısını görüyorum ancak başka bir aveo da code89 da oksijen sensörü arızasınıda görmüştüm.

    Sertliğini evet hissettiriyor. 205 derken yerine başka bir şey takılabilir mi?




  • eteksen kullanıcısına yanıt
    zaten kitapçıkta takılabilecek lastik jant ebatları yazıyor. 205 55 16 var bende. Yurtdışında rs modellerinde 17 lik jantlarda var.
  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.