Şimdi Ara

Chevrolet Captiva - tüm başlıklar - (70. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.222
Cevap
90
Favori
1.055.403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gural


    quote:

    Orijinalden alıntı: icubuk

    bugun ankara-antalya arasi 560 km lik yolu 8.8 lt ortalamayla tamamladim,tam depo ankata cikisi fulledim,ceyrek depodan biraz daha fazla gosteriyodu gosterge

    Bugun Ankara'dan otobanda once Bolu'ya, oradan da Eregli'ye geldim. Yol bilgisayari 7.6 lt ortalama yakis gosteriyor. Depo yarinin cok az uzerinde dolu gosteriyor, mesafe kabaca 330km gibi. Otobanda duz bir guzergahta (tesadufen karsilastigim bir arkadasi yakalamak icin) yaklasik 10dk 150km/h ile gittim, ortalama tuketim 7.5lt gosterirken ilginc bir sekilde 7.4lt'ye dustu. Sanki bu arac optimum yakit tuketimini 90km'de degil de daha yuksel bir hizda yakaliyor gibi. (yeterse) Ankara'ya donunce depoyu full'etecegim.

    Daha onceki sayfalarda yazmıştım. Aracin 5.vites kilidi 120km'de atiyor. Bunu 120 km hizdayken motor devrinin 2500'den 2000'e inmesinden anlarsiniz . Sonuçta araç en ekonomik olarak en yüksek vites ve en düşük devirde gider. Kısaca captiva için bu hız 120-130 arasidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd


    quote:

    Orijinalden alıntı: gural


    quote:

    Orijinalden alıntı: icubuk

    bugun ankara-antalya arasi 560 km lik yolu 8.8 lt ortalamayla tamamladim,tam depo ankata cikisi fulledim,ceyrek depodan biraz daha fazla gosteriyodu gosterge

    Bugun Ankara'dan otobanda once Bolu'ya, oradan da Eregli'ye geldim. Yol bilgisayari 7.6 lt ortalama yakis gosteriyor. Depo yarinin cok az uzerinde dolu gosteriyor, mesafe kabaca 330km gibi. Otobanda duz bir guzergahta (tesadufen karsilastigim bir arkadasi yakalamak icin) yaklasik 10dk 150km/h ile gittim, ortalama tuketim 7.5lt gosterirken ilginc bir sekilde 7.4lt'ye dustu. Sanki bu arac optimum yakit tuketimini 90km'de degil de daha yuksel bir hizda yakaliyor gibi. (yeterse) Ankara'ya donunce depoyu full'etecegim.

    Daha onceki sayfalarda yazmıştım. Aracin 5.vites kilidi 120km'de atiyor. Bunu 120 km hizdayken motor devrinin 2500'den 2000'e inmesinden anlarsiniz . Sonuçta araç en ekonomik olarak en yüksek vites ve en düşük devirde gider. Kısaca captiva için bu hız 120-130 arasidir.


    zaten 100-110 arasi sabit hizla gidildiginde cok baygin oluyor 120 yi gectikten sonra canavarlasiyor




  • Selam arkadaslar, yakit gostergesinin yariya yaklastiginda, ya da tam yaridayken yapmis oldugunuz 320-350 km.lere pek aldanmayin. Yaridan sonra inanilmaz olcude hizli bir dusus gerceklesiyor. Ayrica 7.6 YB ile yarim deponun biraz uzeri 320 gormussunuz. Ben tam yari depo YB 8.9 ile 350 gordum. Hadi ayiklayalim pirincin tasini... 7.6 nerde, 8.9 nerde.
  • herkese merhabalar,

    captivayı alalı 3 ay oldu suan yaklasık 4000 km de . ilk bin kmde bir depo ile 600+ km yol yaparken suan 500 km yapamaz hale geldi. aracın egzos sistemiyle ilgili bi arıza ışıgı musallat oldu ( partikul filt ) hala ara ara yanıyo, ilk gittiğimde servis kötü mazot dedi, surekli shelden almama ragmen hala yanıyo ve servis tam olarak bu durumu cozebilecekmi supheliyim :-( servis bu aracın mazot sectigini her zaman shelden almam gerektiğini soyledi halbuki ben 520d ye bile luk oil vb koyuyorum gayet de memnunum.
    arabayı 120-130 arası cruise da genelde sehirdışı yolda kullanıyorum, ani hızlanmalardan agresif sürüş tarzından kaçınıyorum. bugun depoyu fullediğimde elde ettiğim ortalama 12 lt/100 km idi ki, yol bilgisayarı 9,9 lt gösteriyodu :-( . aracta ilginç olan bir diğer husus ise şanzımanı. sanki multitronik yada cvt şanzıman gibi hiç bir vitesin belirli bir oranı yok tiptronikte de kullanmak bişey ifade etmiyo mesela 110 la giderken 2500 d/d çevirirken 120 ile giderken 2000d/d çeviriyo :-) ikiside 5. viteste oluyo .
    yada sabit bi hızla giderken hafif rampalarda devir anlamsızca usulca artmaya başlıyo :-) .




  • ya arkadaşlar gördüğüm kadarıyla son dönemde sadece captivanın yakıtıyla ilgili konularda yazılar yazılmış. bende captiva aldım kısmetse ayın 13 ünde teslim alacağım, ya yeter artık yakıt konusunda birşey yazmayın. bu araç ortalamada 9-10 hatta kullanıma göre 11 litre civarında yakıt tüketen bir araç ve ben bunu bilerek satın aldım bu aracı, fiyatına ve donanımlarına bakınca yaktığı yakıt gayet normal, bunu bilerek aldım ve bu yakıt saffiyatınıda karşılayabilecek durumda olduğumu bildiğim için bunu hiç sorun etmiyorum. diğer konulardan bahsedelim artık, diğer özellikleriyle ilgili paylaşımda bulunalım lütfen, artık bu yakıt konusunu kapatalım ne olur.gına geldi bu yakıt konusunda memnun olmayan arkadaşlar, bu yakıt sarfiyatını fazla buluyorlarsa, satıp daha az yakıt tüketen araçlara yönelebilirler,diğer özellikleriyle ilgili paylaşımda bulunalım lütfen.
  • Ankara dönüşünde depoyu fulledim. Aslında gişelere gelmeden birkaç km önce ışık yanınca biraz panikledim, yaklasik 34 km isik yanarak gittim. Sonuç değerler:

    Alınan miktar : 58.32 lt
    Yapılan yol : 650 km
    Yol bilgisayarı değeri : 7.7 lt / 100km
    Gerçek değer : 8.97 lt / 100km
    Km başına maliyet : 32 kuruş

    Ders-1 : Gidilecek istimakette nereden yakıt alınacak iyi belirlenmeli.

    Soru-1 : Yol bilgisayarı, sıfırlamadan itibaren tüm rota için değil de acaba son belirli bir km'ye göre mi hesaplama yapıp gösteriyor? [Daha önce Opel Astra, Ford Focus, 5008 araçlarım oldu, yol bigisayarının tüketim değerleri gerçek değerler ile hep çok uyumluydu.] [Yol bilgisayarının ortalama hız değerlerinin de çok gerçekci olmadığını değerlendiriyorum.]

    Soru-2 : Acaba araç broşüründe yer alan fabrika değerleri aracın yol bilgisayarından mı alındı, yoksa bizim yaptığımız gibi eksilen yakıtın tekrar eklenmesi ile mi? [ Yol bilgisayarı ile yaptılarsa durum çok vahim :)]




  • babam da 3 hafta oldu alalı, hemen chevrolet'in orjinal dokunmatik ekran radyo,dvd,navigasyon vs. şeyisinden taktırdı, arka farlara ve önde amblemin alt kısmına da nikelaf kaplattı, uzun yolda ipod'u da bağlayınca ve film takınca epey hoş olucak (yalnızca tv de bi sorun var o da çoğu yerde çekmiyo) araç gerçekten iyi, 7 kişilik olması da güzel, ayrıca arkaya da geri görüş kamerası taktık geri vitese takınca direk görüntüyü veriyo, bilmiyorum ama araca önden bakınca gerçekten hoşuma gidiyo, ama arkadan bence o kadar da sempatik değil bu arada aldığımız captiva 2.0d high modeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gfbekir -- 11 Temmuz 2011; 10:48:54 >
  • Captiva ile ilgili yakit disinda pek yazan olmuyor anlasilan. Arac sorunsuz, hersey yolunda... Yakit konusuna devam edelim derim, yoksa 3-5 gun mesajsiz kalacak Captiva forumumuz
  • kısmetse yarın captiva'mı teslim alacağım. kasko konusunda pek araştırma yapamadım. captivaya kaskoyu kaça ve hangi sigortadan yaptırabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsyntml

    mesela 110 la giderken 2500 d/d çevirirken 120 ile giderken 2000d/d çeviriyo :-) ikiside 5. viteste oluyo .
    yada sabit bi hızla giderken hafif rampalarda devir anlamsızca usulca artmaya başlıyo :-) .


    Belirttiğiniz geçiş şanzımandaki shiftlock durumu, 120km hızda 2500 devirde tork konvertorü devreden çıkarak direkt motor ile şanzıman dişlileri bağlanıyorlar. Gerçek 5 vites oranını orada görüyorsunuz. Söylediğiniz viteslerdeki devir dalgalanmasıda tork konvertöründeki yag basıncının eğime göre değişimiyle ilgili...
  • Diğer forumlarda bahsi geçmiş: Haziran 2011 satış rakamları açıklandı. Captiva 2011 yılı ve Haziran ayı satışlarının her ikisinde de 2. durumda. Ayda ortalama 620 adetlik satışı var. Bunda fiyat uygunluğunun birinci etken olduğu çok açık. 2012'de gelecek yeni kasanın 2200 motor olması durumunda bu rakamların tutturulması pek mümkün olmayacaktır. Listede 1. sırada qashqai var ki 4x2, 4x4, benzinli, dizel gibi çok fazla çeşitli bir araç olduğu için Captiva'nın 2000 motor ile bu rakamları tutturması gerçekten büyük başarı.

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -




  • Diğer forumlarda bahsi geçmiş: Haziran 2011 satış rakamları açıklandı. Captiva 2011 yılı ve Haziran ayı satışlarının her ikisinde de 2. durumda. Ayda ortalama 620 adetlik satışı var. Bunda fiyat uygunluğunun birinci etken olduğu çok açık. 2012'de gelecek yeni kasanın 2200 motor olması durumunda bu rakamların tutturulması pek mümkün olmayacaktır. Listede 1. sırada qashqai var ki 4x2, 4x4, benzinli, dizel gibi çok fazla çeşitli bir araç olduğu için Captiva'nın 2000 motor ile bu rakamları tutturması gerçekten büyük başarı.

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -




  • Bu sıralama araçların hangi özellikleri baz alınarak hazırlanmış ? dacia duster ile captivayı aynı sınıfa sokmuşlar ben buna gülerim Captivayı da o zaman x5 in bulunduğu sınıfa soksunlar ...
  • arkadaslar selamlar..
    daha once captiva hıgh 7k sıparısı verdıgımızı forumda paylasmıstım..ancak anı bır karar sonucu captivadan vazgecıp renault latıtude executıve + acılır tavan teslım aldık...
    captıva kararımızda yakıt tuketımı, kasa degısımı durumunun muallak olması gibi nedenlerden dolayı vazgectık..arac konusunda degerlı ve dogru bılgı paylasımlarınız ıcın cok tesekkkurlr..
    forumunuzu okumaya devam edecegımı sımdıden belırteyım..hepınıze ıyı forumlar saygılar :)
  • Son donemde yeni yazilim var mi arkadaslar ? Yeni yazilimla yakit tuketimi dusuyor gibi bir bilgi edindim (no chip).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Son donemde yeni yazilim var mi arkadaslar ? Yeni yazilimla yakit tuketimi dusuyor gibi bir bilgi edindim (no chip).


    bende power box taktırdım...sahin181 in kullandığından...performans, hızlanma gayet iyi...arabanın karakteri değişti...ama bende tasarruf yok...belki az artmış bile olabilir...anladığım kdarıyla şehir içi kullanımda, dur kalklar, ani hızlanmalar ardından sık sık frene basmak zorunda kalmalar bu sonucu doğuruyor...ama şehirler arası yolculukta %10-15 tasarruf sağlar gibi gözüküyor...dolayısıyla daha çok şehir içi ve sıkışık trafikte kullananlara tavsiye etmem.

    ama serilik, hızlanma benim için önemli diyenler deneyebilir...ben eski halinden de memnundum...ama bu halini daha çok sevdim




  • pompada yine şok...öncede 11-11,5 lt olan tüketim, 12,5 lt yaklaştı...hadi diyelim power box sonrası tüketim %10 kadar arttı...işim komiği yol bilgisayarı 9,8 gösteriyor, 445 km gitmişim, 95 km daha gidebilirim gözüküyor...üstelik 1-1,5 diş daha var ışığın yanmasına...ışık yandıktan sonra da 50 km filan gidebilmem lazım...ama araç 62 lt filan yakıt aldı.

    bu aracın yakıt kapasitesi 65 lt değil mi...bir arkadaş daha yazmıştı ışık yeni yanmış ve 65 lt yakın yakıt almış araç...ii ihtimal var, ya pompada yakıt yerine hava basmışlar biraz...ya da bizim araç 65 lt demesine rağmen 68-69 lt yakıt alabiliyor...üstelik hızı düşük kademede yakıt alırım..eve aracın başında dururum, öyle kandırma, yaamuk yapacak yerden almam pek yakıt.

    özetle ortalama tüketim değerinden 650 km, gidilen ve gidilebilecek yol toplamından 550 km, yakıt göstergesinden 520 km gözüküyor bir depo mazotun menzili...pompada ise 470 km filan gözüküyor sonuç...hakkaten bulmaca gibi, çöz çözebilirsen.

    bu arada dpf göstergesi ilk kez yandı bende...bir ara atraksiyon yapayım dedim, ışık yanınca normal moda döndüm 5-10 dk sonra söndü..sanırım taktığım alet yüzünden yandı ışık...aletin ayar kademesi ile oynayıp biraz daha düşüreyim performansı bari.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dalio

    pompada yine şok...öncede 11-11,5 lt olan tüketim, 12,5 lt yaklaştı...hadi diyelim power box sonrası tüketim %10 kadar arttı...işim komiği yol bilgisayarı 9,8 gösteriyor, 445 km gitmişim, 95 km daha gidebilirim gözüküyor...üstelik 1-1,5 diş daha var ışığın yanmasına...ışık yandıktan sonra da 50 km filan gidebilmem lazım...ama araç 62 lt filan yakıt aldı.

    bu aracın yakıt kapasitesi 65 lt değil mi...bir arkadaş daha yazmıştı ışık yeni yanmış ve 65 lt yakın yakıt almış araç...ii ihtimal var, ya pompada yakıt yerine hava basmışlar biraz...ya da bizim araç 65 lt demesine rağmen 68-69 lt yakıt alabiliyor...üstelik hızı düşük kademede yakıt alırım..eve aracın başında dururum, öyle kandırma, yaamuk yapacak yerden almam pek yakıt.

    özetle ortalama tüketim değerinden 650 km, gidilen ve gidilebilecek yol toplamından 550 km, yakıt göstergesinden 520 km gözüküyor bir depo mazotun menzili...pompada ise 470 km filan gözüküyor sonuç...hakkaten bulmaca gibi, çöz çözebilirsen.

    bu arada dpf göstergesi ilk kez yandı bende...bir ara atraksiyon yapayım dedim, ışık yanınca normal moda döndüm 5-10 dk sonra söndü..sanırım taktığım alet yüzünden yandı ışık...aletin ayar kademesi ile oynayıp biraz daha düşüreyim performansı bari.

    Cok yakiyor diye haftaya c.tesiye randevu aldim. yazilim versiyon kontrolú ve 100 km. surus testi yapılacak. ancak senin yakit degerlerinden sonra inan bana servise gidecek hevesim kalmadı. bu arac cok yakiyor kardesim, yani normal olarak cok yakiyor.
    bu forumda iyi kotu degerlerimiz birbirine yakin. kulup forum var ki neredeyse hic update gormuyor, okudugunuzda kafayi yememek mumkun degil. 7 kusur, 8 civari yaktirdık diyen cok. bu milletin ya yalan borcu var, ya da buradaki bizler bu makinayi kullanmayi cok yakarak beceriyoruz.




  • sen yine de bir göster bence...benim normalde 11 civarı yakıyordu...son power box sonrası 12 lere geldi....aracın zaten fabriak değeri, yani ideal kullanım verisi, 10,7...11 normal bu nedenle.

    sen 14-15 leri buluyor diyordun bir ara..bu nedenle gitmen faydalı olur derim....ama ne olacağını da söyliyim...düzgün bir yolda motor ısındıktan sonra yol bilgisarı açılır, 10-15 km gider gelirsin..yol bilgisayarı 9 filan gösterir...gerçek tüketim, pompa değeri de 10,5 civarı çıkar...böylece sorun yok derler.

    yoksa 5-10 dk kullan, sonra geri dön..üstelik yoğun trafikte..13-14 lere çıkması gayet doğal...geçen gün bir işim nedeniyle 5dk aralıklarla 4-5 kez stop edip..daha sonra devam etmem gerekti...bir anda ortalamala çıldırdı.

    benim anadığım bu araç 120 yi geçtiğinde, ya da dur kalklı, kısa mesafeli yolculuklarda içiyor yakıtı...bu nedenle küçük şehirlerde trafik yokken, ve yola çıkıldığında en az 30-45 dk süren yolculuklarda, bir de 100 ü pek geçmezsen 8-9 lu değerlere inilmesi mümkün..gerçi bu durumda bu kullanım şehir içi mi olur, şehir dışı mı olur tartışılır...en azından karışık kullanıma girer bence.




  • arkadaşlar 3 gün önce captivamı teslim aldım.(devamlı olarak yakıt konusunda yazan arkadaşlara önceki satırlarda sitem etmiş olmama rağmen, yine de faydalı bir bilgi paylaşımı olacağını düşündüğümden, yakıt konusundaki tecrübelerimi paylaşmak istiyorum) 3 gün içerisinde 3 etapta olmak üzere 1200 km yol yaptım.
    1nci etap ankara-denizli arası ortalama sürat yol müsede ettiği sürece cruze kontrolle 122 km ye ayarladım, 400 km sonunda yol bilgisayarı ortalamayı 7.4 lt olarak göstermesine rağmen tam depo doldurup ölçtüğümde 8,3 lt gerçek sarfiyat gördüm.
    2nci etap denizli-gemlik arası ortalama sürat yol müsede ettiği sürece cruze kontrolle 92 km ye ayarladım,350 km sonunda yol bilgisayarı yine 7,4 lt göstesine rağmen tam depo doldurup ölçtüğümde 8,0 lt gerçek sarfiyat gördüm.
    3 cü etap tem otoyolunda sabiha gökçen havaalanı- beylikdüzü arası yol müsade ettiği sürece 130 km ile ve zaman zaman cruze control kullanarak denedim ve yol bilgisayarı şu anda 7.0 lt gösteriyor, henüz bu son test için yakıt alamadım ancak daha öncekilere bakarsak yaklaşık tüketim7,6 lt gibi birşey çıkar sanırım.

    tüm bu denemeler ve kullanım teçrübeme dayanarak şunu gördüm.motor devrini 1700 ila 2300 arası tutacak bir sürat rejiminde kullanabildiğiniz sürece sarfiyat gayet düşük oluyo, hatta cruze kontrolle süratli kullanmak yakıt sarfiyatını arttırmak yerine düşürüyor diyebilirim, söyleki 100 km sürati geçmeyecek şekilde kullandığınızda en ufak bir yokuşa geldiğinizde araç vites küçülterek motor devrini arttırıyor ve haliyle daha çok yakıt sarfediyor. halbuki yol müsade ettiği nisbette 125-130 km lerde kullanıldığında araç vites küçültme ihtiyacı duymuyor ve daha az yakıt sarfediyor,




  • 
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.