Şimdi Ara

CERATO KLÜBÜ (100. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.580
Cevap
37
Favori
398.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REVENT0N


    quote:

    Orijinalden alıntı: ado74

    merhaba arkadaşlar 2008 model lx basic kia aracım var ilk zamanlar araba soğuk iken gaza bastığımda ve bıraktığımda cıv-cıv diye ses yapıyordu son zamanlarda ses sıcak soğuk farketmiyor ses çok hissedilir oldu.yani gaza hafiften bastığında sanki kayış boşa döner gibi ses yapıyor ne olabilir başına böyle bişi gelen oldumu ne olabilir.fikirlerinizi beyan ederseniz sevinirim.


    Bir ara bende de öyle bir ses vardı. Servise gittiğimde sorunun Vantilatör Kayışı olduğunu söylemişlerdi. Fiyat tam aklımda değil ancak 80-90 tl di galiba. Büyük ihtimal seninde problemin Vantilatör Kayışıdır.


    arkadaşım ilgin için teşekkür ederim.ben gaza bastıkca ve gazdan ayağımı çekince bu sesi duyuyorum.vantilatörle alakası olabilirmi bilmiyorum.tabi kısa süre içinde bi gösterecem
  • Kadir kardeşim ex comforta o fiyaz çok fazla.Bence
    http://www.sahibinden.com/105_hp_servis_bakimli_performans_yeni_lastikler_8_airbag_-34WQQaXQQ2537206WQQpXQQdisplayitem
    ilana bak bu fiyata kaçırma.Normalde 22000 Tl istiyordu.Şimdi 20000 Tl ye düştü.
    Araç hem en full olanı premıum serisi Türkiyede çok az var.Ayrıca dvd ve navigasyaon+zenon far+park sensörü var daha ne olsun bemce kaçırma.Bendede Premium var lpg li hem yakıt dizelden daha az hemde bakım masrafları düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ado74

    arkadaşım ilgin için teşekkür ederim.ben gaza bastıkca ve gazdan ayağımı çekince bu sesi duyuyorum.vantilatörle alakası olabilirmi bilmiyorum.tabi kısa süre içinde bi gösterecem


    Merhaba Arkadaşlar,

    Aracınızın modelini (benzinli-dizel) belirtmemişsiniz. Sanırım dizel bir araçtan bahsediliyor.

    Benim aracım 2006 model Cerato 1.5 CRDI Advance. Benzer bir ses benim aracımda da var. Bu ses büyük ihtimalle turbodan geliyor. Yazarak bu sesi anlatabilmekte ne kadar başarılı olurum bilmiyorum ama anlatmaya çalışayım yine de.

    Özellikle soğuk havalarda, sabahları motoru ilk çalıştırıp birkaç dakika bekledikten sonra yola çıktığımda sesi daha net duyabiliyorum. Motor ısınınca ses neredeyse duyulamayacak kadar azalıyor.

    İlk dikkatimi çeken, bu ses motor sesiyle asenkron bir şekilde duyuluyor. Yani şöyle anlatayım, gaz pedalına basınca motor devri yükselip motor sesi belli bir artışla duyuluyor ancak bu ses, motor belli bir devire gelince birden çok hızlı bir şekilde artıyor. Ayağımı gaz pedalından çektiğimde motor sesi birden azalırken, bu ses bir süre daha devam edip daha sonra azalarak yokoluyor.

    Duyulan ses, yüksek devirde sönen bir pervanenin ürettiği rüzgar üflemesi şeklinde. Hani bazen rüzgar çok çok şiddetli estiğinde pencerelerden gelen bir ses vardır ya, işte ona benzer bir ses diyebilirim.

    Servise gittiğimde görevli arkadaşlara sormuştum, bu sesin turbodan geldiğini ve normal olduğunu söylediler. Ne derece samimi bir yaklaşım bilemiyorum. Çünkü benim aracımın turbosu, geçen sene mayıs ayında garanti kapsamında değiştirilmiş ve yeni takılan turbonun garantisi de bu mayıs ayının sonuna kadar devam ediyormuş. Bundan dolayı da, birşey yok, normal demiş olabilirler diye düşünüyorum.

    Turbo konusunda uzman bir usta bulup göstermeyi bile düşünüyorum.

    Arkadaşlar içerisinde, dizel Cerato kullananlar, yukarıda anlattığım konuda izlenimlerini paylaşırlarsa bizler için yol gösterici olacaktır.

    Saygılarımla,
  • arkadaşlar bu ses motordaki turbo üntesinin 1800-2400 devir arasında devreye girmesinden dolayıdır.

    başka bir şeyden değil merak etmeyin.motor soğukken bu ses sanki bir vızıltı şeklinde yada zırıltı şeklinde gelebilir.motor ısındıkça bu zırıltı veya vızıltı sesi kaybolur ama motor soğukken bu ses biraz daha belirgin olur.motor ısındıkça bu ses sanki bir fandan hava üflüyormuş gibi olur.

    ben kendi adıma konuşayım aracıma aşık olmamı sağlayan seslerden biridir.hele yazın camlar açıkken yokuş yukarı tırmanırken o devirler arasında turbonun sesi yokmu hasta ediyor beni.

    bilgilerinize :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman


    arkadaşlar bu ses motordaki turbo üntesinin 1800-2400 devir arasında devreye girmesinden dolayıdır.

    başka bir şeyden değil merak etmeyin.motor soğukken bu ses sanki bir vızıltı şeklinde yada zırıltı şeklinde gelebilir.motor ısındıkça bu zırıltı veya vızıltı sesi kaybolur ama motor soğukken bu ses biraz daha belirgin olur.motor ısındıkça bu ses sanki bir fandan hava üflüyormuş gibi olur.

    ben kendi adıma konuşayım aracıma aşık olmamı sağlayan seslerden biridir.hele yazın camlar açıkken yokuş yukarı tırmanırken o devirler arasında turbonun sesi yokmu hasta ediyor beni.

    bilgilerinize :)


    Merhaba drangelman,

    Verdiğin bilgiler için teşekkür ediyorum.

    Ses zaten rahatsız edici bir ses değil, ama arıza olabilir diye endişe etmiştim. Normal bir ses olduğunu öğrenmek iyi oldu.

    Geçenlerde sanayide bir usta ile görüştüğümde, bu arabalar turbo canavarıdır çok çabuk turbo bozar demişti. Bundan dolayı endişeliydim, sizin yazdıklarınızla biraz olsun rahatladım.

    Saygılarımla,
  • Ataman Hocam ;

    Sanayideki usta acaba şunu biliyormu turbo arızası veriyorsa bir araç %90 kullanıcı hatasından kaynaklanır.

    eğer motor soğukken aracı 1-2 dk ısınmasını ve turbonun yağlanmasını beklemeden gaza basıp hareket eder ve motoru stop edeceğin zamanda en azından 1 dk beklemezsen bir ay sonra turbo iflas eder.işte sorun budur.bizim şöförlerimiz turbo araçlar nasıl kullanılır onu bilmedikleri içinde sanayideki ustalar iyi para kazanıyorlar.

    ceratonun turbosunun şu andaki fiyatı 2,5-3 milyar arası birşey.onun için siz siz olun bu kullanım kriterlerine dikkat edin.

    aracın garantisi bittikten sonra bir şey olursa ayvayı yedik yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman


    Ataman Hocam ;

    Sanayideki usta acaba şunu biliyormu turbo arızası veriyorsa bir araç %90 kullanıcı hatasından kaynaklanır.

    eğer motor soğukken aracı 1-2 dk ısınmasını ve turbonun yağlanmasını beklemeden gaza basıp hareket eder ve motoru stop edeceğin zamanda en azından 1 dk beklemezsen bir ay sonra turbo iflas eder.işte sorun budur.bizim şöförlerimiz turbo araçlar nasıl kullanılır onu bilmedikleri içinde sanayideki ustalar iyi para kazanıyorlar.

    ceratonun turbosunun şu andaki fiyatı 2,5-3 milyar arası birşey.onun için siz siz olun bu kullanım kriterlerine dikkat edin.

    aracın garantisi bittikten sonra bir şey olursa ayvayı yedik yani...


    Merhaba drangelman,

    Sizin de söylediğiniz gibi turbo arızalarının çoğunlukla kullanıcı hatasından kaynakladığına katılıyorum. Uygun kullanıldığında çok çabuk arıza yapmayacaktır.

    Turbonun fiyatını 1350 TL olarak biliyorum, yan parçalar ve işçilik ile sanırım 2000 TL civarında bir masraf açacağı kesin.

    Saygılarımla,
  • herkese slmlar olsun
    arkadaşlar bende gecenlerde 2006 ex 1.6 dizel sedan advance model bir kia alarak aileye katılmış oldum
    aracta ufak tefek bakm gerektiren şeyler var zamanla yaptırıp size tecrübelerimi aktarıcam
    neyse daha sonra goruşmek dileğiyle
  • arkadaşlar EGR nin yakıt tüketimine etkisi nedir...yardımcı olurmusunuz...
  • Arkadaşlar 2007-2009 Model Tiptronik Ceratoların Manuel olanlara göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eskici2000

    arkadaşlar EGR nin yakıt tüketimine etkisi nedir...yardımcı olurmusunuz...


    Merhaba eskici2000,

    EGR valfinin özelliği ile ilgili forumda oldukça fazla bilgi paylaşımı yapılmıştır.

    Benim bildiğim kadarıyla, EGR valfi belli devirlerde (ECU tarafından kontrol edilerek) egzos çıkışından bir miktar yanmamış egzos gazını tekrar emme manifolduna yönlendirilmesi görevini yapıyor.

    Kullanım amacı, öncelikle karbon emisyonunu azaltmak olarak söyleniyor. Ancak, motor ısısının düşürülmesi ve yakıt ekonomisi yaptığı da biliniyor.

    EGR valfinin dezavantajı ise, egzos gazlarının emme manifolduna yönlendirilmesinden dolayı, kurum oluşumunu hızlandırması olarak biliniyor.

    Chip tuning yapanlar EGR valfinin emme manifoldu çıkışını metal pul ile kapatarak performans artışı sağladığını da iddia ediyor.

    Saygılarımla,
  • arkadaşlar, 2-3 ay içinde sıfır araba alma durumundayım.

    şu an aklımda chevrolet cruze var. yeni cerato da alternatif. ikisinin de fiyatları ve donanımları hemen hemen aynı. cruze'a lpg için firma garanti vermiyor. acaba cerato'da durum nedir biliyor musunuz?

    bana yeni cerato'nun artı ve eksileri hakkında bilgi verir misiniz? teşekkürler...
  • arkadaşlar acil cvp bekliyorum kafayı yiycem
    yeni aldığım 2006 ex dizel 1.6 advance modeli ceratomun yakıt sarfiyatını ölçnek için depoyu fulledim yalnız dikkatinizi çekerim pompa attıktan sonra deponun agzına kadar manuel olarak doldurdum ve 238 tl
    ya bu makinanın deposu toplam 55 lt deilmi?
    yada siz kaca fulluyosunuz
    mazot 3.1 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danger_fou

    arkadaşlar acil cvp bekliyorum kafayı yiycem
    yeni aldığım 2006 ex dizel 1.6 advance modeli ceratomun yakıt sarfiyatını ölçnek için depoyu fulledim yalnız dikkatinizi çekerim pompa attıktan sonra deponun agzına kadar manuel olarak doldurdum ve 238 tl
    ya bu makinanın deposu toplam 55 lt deilmi?
    yada siz kaca fulluyosunuz
    mazot 3.1 tl


    Merhaba danger_fou,

    Şubat ayında aracımı satın aldığımda depoyu doldurmuştum 150 liralık mazot almıştı. Mazot almak için benzinliğe girdiğimde yakıt lambası daha yeni yanmıştı (5-10 km önce). Pompa otomatik olarak atana kadar dolduruldu, 150 liraya tamalamak için 1-2 liralık daha mazot dolduruldu üzerine.

    238 / 3.1 = 76.77 Litre gibi bir hesap çıkıyor, sanırım bu fiziksel olarak mümkün değil. Mazot aldığınız yerdeki pompacının gazabına uğramış olabilirsiniz. Sizden önce alınmış olan mazot miktarını sıfırlamamış olabilir.

    Saygılarımla,
  • Aynen aga ceratonun o kadar mazot u alması mümkün değil..hata olmuş sağlık olsun.
  • Ufuk efe kardeşim;Ben cruze yi inceledim.sadece gösteriş var.Güvenlik konusunda iyi ama donanım beş para etmez.En full pakette bile dijital klima yok.Ekstra 2500 tl ödeyip plus paket alman gerekiyor.Fiyat aşağı yukarı 43000 tl yi buluyor.Eğer 30-35 bin tl arasında alacaksan yine cerato al.Yok 35-40 bin tl arasında alacaktan mazda 3 full al.Ben bu hafta inceledim.araç mazda 6 kadar özellikli ve büyük olmuş.Aklına gelmedik özellikler var.Cruzenin malzeme kalitesi beş para etmez.Tabiki benim fikrim bu sayğılar...
  • hafta sonu Düzcedeydim.. her yerde Kia.. özellikle Cerato.. şaşırdım kaldım.. Ankarada bu kadar araç yoktur ya.. Kia Düzce bayisini ankaraya transfer etmek şart helal olsun adamlara.. toyota ve kia kaynıyordu.. büyük markaların hakimiyetini kırmışlar o şehirde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue night

    hafta sonu Düzcedeydim.. her yerde Kia.. özellikle Cerato.. şaşırdım kaldım.. Ankarada bu kadar araç yoktur ya.. Kia Düzce bayisini ankaraya transfer etmek şart helal olsun adamlara.. toyota ve kia kaynıyordu.. büyük markaların hakimiyetini kırmışlar o şehirde..


    Bolu ve Düzce'de zaten yıllardır bir KIA sempatisi var.
    Shuma ik çıktığında, İstanbul da piaysada yokken, Bolu da 2 tane vardı.
  • evet öyle.. ben şahsen gurur duydum her yerde kia olunca.. kia alınırmı laflarından bıkmış birisi olarak.. herkes çok biliyorya..
  • Arkadaşlar kullanmayan birisine kiayı anlatamassınız.O yüzden zamana bırakın insanlar kullandıkça farkına varırlar.
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.