Şimdi Ara

Çelik silindir kapağı contasının avantaj ve dezavantajı nelerdir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
4.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Soruyu tamamen bilgilenmek amacıyla, meraktan sordum.
    Örneğin normal conta olan bir araca sonradan çelik conta taksak neye dikkat etmek gerekir? Sıkma torkları yine aynı mı olmalı, saplamalar kesinlikle değiştirilmeli mi, blok ve kapak yüzeyi tamamen pürüzsüz mü olmalı vs vs gibi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Çelik contanın sıkma torkunun üreticisi tarafından verilmesi gerekiyor. Saplamaları bazı ustalar değiştirmiyor. Fakat her montaj sırasında bir miktar uzuyorlar. Yüzey temizlemesi ise olmazsa olmaz. Arkadaşımın temprası conta yaktı. Kendileri takmaya kalktılar yüzey düzeltmeden. Sıkma torku ve sırasına riayet etmelerine rağmen olmadı.
  • Çelik contanın sıkma torkunun üreticisi tarafından verilmesi gerekiyor. Saplamaları bazı ustalar değiştirmiyor. Fakat her montaj sırasında bir miktar uzuyorlar. Yüzey temizlemesi ise olmazsa olmaz. Arkadaşımın temprası conta yaktı. Kendileri takmaya kalktılar yüzey düzeltmeden. Sıkma torku ve sırasına riayet etmelerine rağmen olmadı.
  • Öncelikle çelik conta adı üstünde çelikten imal edildiği için, monte yüzeylerindeki bütün kusurları mükemmel şekilde dolduramaz. O yüzden kapak ve blok iki taraf da mümkün olduğu kadar temiz ve pürüzsüz olmalı. Çelik contalarda bu pürüzsüzlük daha da önemli.
    Bunun dışında çelik contaların sıkma torku daha yüksek diye biliyorum. Bununla beraber blok ve kapağın da dayanabileceği bir tork değeri mevcut sonuçta. Bu bilgiyi sağlıklı bir kaynaktan edinmek gerek.

    Saplamalar kesinlikle değiştirilmeli. Modern motorlarda saplamalar TTY vida oluyor. Yani uygun tork ve açı değerine sıkınca vida deforme olup uzama yapıyor, bu da daha iyi ve dengeli sıkma kuvveti sağlıyor. Bu vidalar söküldükten sonra tekrar geri takılınca

    1-ya bir daha uzama yapmaz> bu durumda blok ve kapak yeteri kadar bastırılmaz birbirine.
    2-ya öngörülenden daha fazla uzama yapar> blok-kapak çatlatabilir
    3-vida şak diye kırılabilir. Bunu da kimse istemez herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Eylül 2018; 14:11:31 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Tahminimce conta yanmasıyla beraber kapak da eğrilmiştir. Bu durumda zaten yüzey düzeltme olmazsa olmaz.
    Peki motoru geri toplamadan önce eğrilik toleranslarını kontrol etmemişler miydi?

    Benim bilgime göre, blok-kapaktaki eğrilik fabrika toleransları içindeyse, yüzeyi tornadan geçirmeye gerek yok. Eski conta kalıntıları mükemmel şekilde temizlenip, direk geri monte edilebiliyor.
  • Şöyle bişey var hocam. Orjinalde çelik conta yoksa, olmayan şeyin üreticide değeri de yoksa mantıken ne yapılması lazım? Bu durumda orjinalden 3, 5 nm fazla mı sıkılması lazım, az mı?

    Hoş, sanayide ustalar zaten her aracın, her kapağın tork değerini bilmiyor, bütün arabalara 90 nm yaslıyorlar işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 4 Eylül 2018; 17:55:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Şöyle bişey var hocam. Orjinalde çelik conta yoksa, olmayan şeyin üreticide değeri de yoksa mantıken ne yapılması lazım? Bu durumda orjinalden 3, 5 nm fazla mı sıkılması lazım, az mı?

    Hoş, sanayide ustalar zaten her aracın, her kapağın tork değerini bilmiyor, bütün arabalara 90 nm yaslıyorlar işte.
    Arabayı üretende değil, contayı üretende olması lazım. Sanayide özel yapılmamışsa

    Fazla sıkılması lazım. Kalınlığına da bağlı. Fakat kafaya göre yapılamıyor o işlemler. Değer lazım.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.