Şimdi Ara

Çelik Motor: Bir Mağduriyet Hikayesi daha

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet, çok uzun yazmaya gerek yok. 29.000 km‘de araç, daha 2 yılı dolmamış. Tasarımı, donanımı beğenilmiş, 5 yıl garantiye güvenilmiş ve alınmış.

    Bir gün motor düz yolda hararet yapar, 110 derecede araç durdurulur ve yol yardım aranır.

    Araç yetkili servise çekilir. Derler ki sigorta atmış, fan devreye girmemiş. Tamam denir, araç alınır tekrar yola çıkılır.

    Bir hafta geçmeden yine hararet yapar araç, hararet göstergesi 90’dan 120’ye çıkıp çıkıp iner.

    Veririz yetkili servise, canımız sıkkın. Öngörülemeyen sebebi bulunamayan bir problem.

    Açıp bakar servis, sebebi bulamaz.

    Sonra dahiyane bir fikir gelir ve motor kapağı açılır parçalar “rektefiyeci” olarak adlandırılan, ne olduğu belirsiz bir “usta”ya gönderilir. Eklemek isterim ki biz bu “usta”lara gidip bakım yaptırsak, bizim araç garanti kapsamından çıkar, ama koca Çelik Motor, motorun parçalarını bu “ustalara” göndermekte tereddüt etmez.

    Tüm bu süreç boyunca da müşteriye ne aracın son durumu, ne de motor parçalarının rektefiyeciye gönderildiğine dair iletişim yapılmaz. 50 defa aranır Çelik Motor ama ses çıkmaz. Hatta yetkili servise haber uçururlar “Müşteri ile muhatap olamayız, bizim ismimizi vermeyin” Buradan Çelik Motor Teknik Servisi’nden Volkan Tamer’e selamlarımı gönderiyorum. O istemese de, KİA aracınızla ilgili en küçük sorunda kendisine ulaşmaya çalışın.

    Uzatmayalım, nihayetinde sandık motor değişimini kesinlikle kabul etmediler. Şu anda elimde revizyon geçirmiş, conta takımı, segman, piston elemanları, yatak parçaları değişmiş, servis kaydında "rektefiye işçiliği" görünen bir araç var. Çok memnunum, siz de 2 yılı dolmadan rektefiye görmüş defolu araç kullanmak istiyorsanız, üstüne üstlük rektefiye kararı ile ilgil nezaketen dahi bir bilgilendirme almamak hoşunuza gidecekse Çelik Motor’u tercih edin.







  • Öncelikle çok geçmiş olsun hocam...Aracın markası nedir öğrenebilir miyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafzieL

    Öncelikle çok geçmiş olsun hocam...Aracın markası nedir öğrenebilir miyim?

    KİA Sportage Plus 2012 Eylül, zamanında bakımı yapılmış, evden işe işten eve kullanılmış bir araba.
    Rezalet bir müşteri hizmeti Çelik Motor'dan, utanmadan bir de diyorlar ki, "aracın değeri düşmez, tersine motoru revize olmuş herkes almak ister".

    Sorarım kim servis kaydında öyle ya da böyle "rektefiye" ifadesini görüp, muadili araçla aynı parayı verir.
    Gerçekten insanları gerizekalı sanıyorlar sanırım.

    Anlayacağınız 5 yıl garanti olayı yalan. Elinizde nihayetinde defolu, motoru parçalanıp toplanmış bir araç kalıyor 2 yıl dolmadan.
  • Gecmis olsun... Umarim bizim de basimiza boyle bir olay gelmez... Bende sesli komutu calismayan teyibi 1 yilda... Ses gelen elektrikli koltuguda yine assagi yukari bir yil icinde ancak degistirtmis olucam..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c.i.o.2.6

    Evet, çok uzun yazmaya gerek yok. 29.000 km‘de araç, daha 2 yılı dolmamış. Tasarımı, donanımı beğenilmiş, 5 yıl garantiye güvenilmiş ve alınmış.

    Bir gün motor düz yolda hararet yapar, 110 derecede araç durdurulur ve yol yardım aranır.

    Araç yetkili servise çekilir. Derler ki sigorta atmış, fan devreye girmemiş. Tamam denir, araç alınır tekrar yola çıkılır.

    Bir hafta geçmeden yine hararet yapar araç, hararet göstergesi 90’dan 120’ye çıkıp çıkıp iner.

    Veririz yetkili servise, canımız sıkkın. Öngörülemeyen sebebi bulunamayan bir problem.

    Açıp bakar servis, sebebi bulamaz.

    Sonra dahiyane bir fikir gelir ve motor kapağı açılır parçalar “rektefiyeci” olarak adlandırılan, ne olduğu belirsiz bir “usta”ya gönderilir. Eklemek isterim ki biz bu “usta”lara gidip bakım yaptırsak, bizim araç garanti kapsamından çıkar, ama koca Çelik Motor, motorun parçalarını bu “ustalara” göndermekte tereddüt etmez.

    Tüm bu süreç boyunca da müşteriye ne aracın son durumu, ne de motor parçalarının rektefiyeciye gönderildiğine dair iletişim yapılmaz. 50 defa aranır Çelik Motor ama ses çıkmaz. Hatta yetkili servise haber uçururlar “Müşteri ile muhatap olamayız, bizim ismimizi vermeyin” Buradan Çelik Motor Teknik Servisi’nden Volkan Tamer’e selamlarımı gönderiyorum. O istemese de, KİA aracınızla ilgili en küçük sorunda kendisine ulaşmaya çalışın.

    Uzatmayalım, nihayetinde sandık motor değişimini kesinlikle kabul etmediler. Şu anda elimde revizyon geçirmiş, conta takımı, segman, piston elemanları, yatak parçaları değişmiş, servis kaydında "rektefiye işçiliği" görünen bir araç var. Çok memnunum, siz de 2 yılı dolmadan rektefiye görmüş defolu araç kullanmak istiyorsanız, üstüne üstlük rektefiye kararı ile ilgil nezaketen dahi bir bilgilendirme almamak hoşunuza gidecekse Çelik Motor’u tercih edin.

    Bu sikayetinizi, sikayet.com sayfasinada yazin bence... Ayrica;

    Kia Global Halkla İlişkiler Genel Müdürü Michael Choo dikkatine yazabilirsiniz. e-mail adresi: mjc@kia.com

    http://ddms.kia.co.kr/kddms/vm/VM10100_dis.jsp?xpo_regn_cd=C1

    Bu mail ve linklere sikayetinizi ingilizce olarak belirtin bence...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gerçekten berbat bir hizmet anlayışı var Çelik Motor'un.
    Cuma günü müşteri hizmetlerinden aradılar, daha aracıma ne olduğunu bile bilmiyorlar.

    Haftalarca motor parçalarım rektefiyecide gezindi durdu.
    Bugün de radyodan reklam dinliyorum "Çelik Motor güvencesiyle", içim ferahladı:)

    KİA Sportage gibi güzel bir aracın imajını sarsıyorlar bu tip kronik motor hatalarına ver(me)dikleri hizmet seviyesi ile.
  • Son durum hakkında özet geçeyim: bir hiç.

    Son olarak müşteri şikayet servisinden aradılar, keşke aramasalardı daha çok kızdırdılar beni.
    Servis kaydında "rektefiye işlemi" "segman, piston ıvır zıvır değişimleri" olan bir araç için, 2. el değer kaybı yaşamazsınız dedi.
    İnanılır gibi değil, bunu beş defa azarlayarak söyledi Sena Hanım, 2 yılı dolmadan, daha 30 bin km'yi geçmeden böyle bir hata veren araç için söyledi bunları.

    Yazıklar olsun Çelik Motor'a, keşke şikayetlere hiç dönüş yapmasanız, çünkü şikayeti çözmeye çalışan ekibiniz insanı daha da çok hırslandırıyor.

    Velhasıl, 2 değil 10 defa düşünürüm artık Çelik Motor bünyesindeki araçları incelerken, arkadaşlarım eşim dostum bu araçları düşünürüken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: c.i.o.2.6

    Son durum hakkında özet geçeyim: bir hiç.

    Son olarak müşteri şikayet servisinden aradılar, keşke aramasalardı daha çok kızdırdılar beni.
    Servis kaydında "rektefiye işlemi" "segman, piston ıvır zıvır değişimleri" olan bir araç için, 2. el değer kaybı yaşamazsınız dedi.
    İnanılır gibi değil, bunu beş defa azarlayarak söyledi Sena Hanım, 2 yılı dolmadan, daha 30 bin km'yi geçmeden böyle bir hata veren araç için söyledi bunları.

    Yazıklar olsun Çelik Motor'a, keşke şikayetlere hiç dönüş yapmasanız, çünkü şikayeti çözmeye çalışan ekibiniz insanı daha da çok hırslandırıyor.

    Velhasıl, 2 değil 10 defa düşünürüm artık Çelik Motor bünyesindeki araçları incelerken, arkadaşlarım eşim dostum bu araçları düşünürüken.

    Merhaba sevgili arkadaşım. Başınıza gelenler can sıkıcı, bunun yanında bu memlekette biz müşteriler neredeyse hiç bir firma tarafından gereken önemi göremiyoruz gibi geliyor bana ya da değerimiz olmadığını düşünüyorum. Bu bugün çelik motorda, yarın doğuşta, bir başka gün toyotada ...

    Ben bu tip kişisel olarak yaşadıklarımızdan ziyade, bu durumun nasıl değişebileceğini merak ediyorum. Alıp ta sorun yaşamayanlar hallerinden memnun, en azından yazdığınız konuya çok az sayıda arkadaşın katılması da bunu kanıtlar nitelikte. Alıp, sorun yaşayanlar açısındansa durum vahim: Hem alımında yüklüce para ödüyorsunuz, hem sonrasında servislerin de içinin boş olduğunu görüyorsunuz ve en önemlisi her şeye rağmen yaşadığınız sorun öylece karşınızda duruyor.

    Bana sorarsanız, imkânınız varsa bu durumu bir avukata danışmanız. Bir vatandaş ki yaşadığı her hangi bir kazada eğer hatalı kendisi değilse "aracının değer kaybının telafisi için" dava açıyor ve kazanıyorsa, sizin de bu durumda haklı olabileceğinizi düşünüyorum. Bir hukuk adamı değilim, bu sebeple net bir söyleyemem fakat ben bir konuşmanız taraftarıyım.




  • c.i.o.2.6 C kullanıcısına yanıt
    Hocam geçmiş olsun. Küresel Kia temsilcisine yazdınız mı? Olumlu bi dönüş olur belki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • c.i.o.2.6 C kullanıcısına yanıt
    Hocam kuresel kia temsicisine dondunuz mu merak ediyorum hak hukuk dava acilmiyormu kazanma olasiligi yokmu
    bencede sandik motor gelmeliydi bunun uzerine gidilmiyormu ben cok merak ediyorum bunu bu sekilde bi garanti kabul edilemez bencede üzülüyorum boyle seyleri duyunca telefondan yaziyorum kusura bakmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sabah KİA yetkili servisine (Oguşlar Ataşehir) gittim. Araç 3 gün çalışmadan kalır ise aküsü bitiyor idi. Yeni akü aldık taktık, sorun devam ediyor.
    Serviste söylenen şey aynen şu;

    "3 gün çalışmayan aracın aküsünün bitmesi çok doğaldır."

    Ve araca bakmadan geri gönderdiler....

    Neyse, hadi servis görevlisinin belki teknik bilgisi yetmiyordur dedim. Bunun kesin başında bir amiri vardır o aklı başında birisidir dedim.
    Adam (Anıl Bey) aynen şunu söyledi "Evet servis arkadaşım doğru bilgi vermiş, 3 gün duran aracın aküsü biter".

    Vay canına...... Ben arabayı benzinli sanıyordum, elektrikli araba almışız meğer...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahcecim

    Bu sabah KİA yetkili servisine (Oguşlar Ataşehir) gittim. Araç 3 gün çalışmadan kalır ise aküsü bitiyor idi. Yeni akü aldık taktık, sorun devam ediyor.
    Serviste söylenen şey aynen şu;

    "3 gün çalışmayan aracın aküsünün bitmesi çok doğaldır."

    Ve araca bakmadan geri gönderdiler....

    Neyse, hadi servis görevlisinin belki teknik bilgisi yetmiyordur dedim. Bunun kesin başında bir amiri vardır o aklı başında birisidir dedim.
    Adam (Anıl Bey) aynen şunu söyledi "Evet servis arkadaşım doğru bilgi vermiş, 3 gün duran aracın aküsü biter".

    Vay canına...... Ben arabayı benzinli sanıyordum, elektrikli araba almışız meğer...
    Duyduğum en saçma şey. 3 günde akünün bitmesi için akünün 7. yılını falan bitirmiş olması yani perte çıkmış akü olması gerekir. Sıfır akü de marş basma dahil en az 1 ay sizi götürmesi lazım. Aksi takdirde sorun var demektir. Yasal yolu düşündünüz mü hocam?

    Pejo'dan Kia'ya geçme düşüncesi olan birisiyim Allah kısmet ederse.

    Kia'yı sorunsuz bilirdim hep. Forumda az önce benzer bir akü boşalma vakası daha okudum ve şaşırdım açıkçası. Kendisini etiketledim. Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 24 Nisan 2019; 13:31:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Bizim olay şu an mahkemede.

    Bu arada 1 hafta tatile gittik, araba gene çalışmıyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.