Şimdi Ara

CANON ile Yaşadığım Korkunç tecrübe! - CANON'A ASLA!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sevgili arkadaşlar,

    Çok büyük zorluklardan sonra aldığım Canon 5D mark II alış tarihinden tam bir yıl sonra çalışmaz hale geldi. Garanti süresi dolduktan tam bir yıl sonra! Düşürmeden, sudan uzak, kullanmadığımda baloncuklu poşetinde sakladığım, bir öğrenci için servet değerinde kameram çalışmıyor artık.

    En acısı da Canon'un hiç bir şekilde konuyla ilgilenmemesi, beni yüzüstü bırakması oldu. Canon Türkiye'yi aradım, kameraya bakmak istediklerini ancak garanti dışı olduğu için ücretli tamir edileceğini söylediler. Erkayalara yönlendirildim. Erkayalar Canon yetkili servisi olmuş ve bana 1000 lira (BİN) tamir ücreti çıkardılar küfür eder gibi. Canon Turkiye, Canon Eurasia ve Canon Global da dahil nereyi arasam, nereyle bağlantı kursam yardımcı olmadılar. Bir yıldır üzerinde çalıştığım projemin tam ortasında, Canon tarafından yüzüstü bırakıldım.

    İşin en çarpıcı yanı birkaç fotoğrafçı arkadaşımı arayıp fikir almak istedim. Neredeyse hepsinin ya kendisi ya da bir tanıdıkları benzer bir sorunla karşılaştıklarını ve Canon'un muhatap olmadıklarını, o kadar parayı verip öylece kaldıklarını anlattı.

    CANON beni kaybetmiştir. Canon almak isteyen arkadaşlar lütfen iki kere düşünmesin. Lütfen CANON almayın ve sizin de başınıza gelmeden bunu tüm kamera, fotoğrafla ilgilenen arkadaşlarınıza bildirin.

    Saygı ve sevgilerimle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerso -- 30 Eylül 2012; 0:30:22 >



  • Öncelikle ,üzüntünüze,hayal kırıklığınza,öfkenize katıldığımı belirtmeliyim.İnsanın canından,dişinden artırarak binbir zorlukla aldığı pahalı bir eşyanın bu kadar kısa sürede böyle kolayca bozuluvermesi kabul edilebilecek şey değil.

    Yanlız anlamadığım bir nokta var.

    Garanti süreleri 2 yıl değil miydi bu cihazların? Neden bir yıl.Pek çok üründe garanti süreleri 3 yıla çıkarken neden böyle pahalı bir makinenin garantisi sadece bir 1 yıl??

    Garanti süresi bu kadar ise yapacak bir şey yok.Adı üzerinde eğer garantisi bir yıl verilmiş ise,sadece bu kadar süre içinde arıza yapmayacağı garantisi verilmiş demektir.Bu sürenin dolduğu gün kaderinizle berabersiniz anlamına gelir.

    Çok kızmışsınız, kızmanızda da son derece haklısınız.

    Maalesef pek çok firmanın anlayışı bu yöndedir.Hele ki Canon gibi populer olmuş bir firmanın bu konuda esneklik sağlayıp yardımcı olacağını düşünmek maalesef biraz hayal kurmak olur.Yasal bir zorunluluk olmadığı müddetçe yardım etmeye kimse tenezzül etmez.Sadece Canon değil piyasadaki nerdeyse tüm markaların anlayışı bu.

    Belki piyasaya yeni girmiş,kabul görmeye,tutunmaya çalışan firmalarda yaklaşım biraz daha ılımlı olabilir.Ama onlar da belli bir barajı geçtikten sonra umursamazlık kervanına katılmakta mahzur görmezler.

    Ne yazık ki korkunç bir tüketim çılgınlığı döneminde yaşıyoruz.Bütün firmalar ağızlarından salyalar akarak bizlerden bir parça koparmanın derdine düşmüş durumdalar.

    Bir sorun halinde, sizin de değiniz gibi pek çok kişi öylece ortada kalakalmaktadır.Çünkü bu durum kimsenin umurunda değildir.

    Bundan üç yıl önce, SONY el kamerasının LCD ekranı iki yıllık garanti süresinin bitmesine bir ay kala arızalanmıştı.Normal üstü bir titizlikle kullandığım kameramın birden ve kendiliğinden bu kadar kolayca arızalanıvermesi o gün elektronik cihazlara verilen paraların aslında ne kadar büyük risk olduğunu anlamamı sağlamıştı.SONY servisi,tamirin 300 TL civarında tutacağını söyledi.Ancak garantide olduğu için bir kuruş ödemeden cihazın tamiri yapıldı.Mecburen gittiğim servis bu konuda oldukça kötü bir üne sahipti.Ancak garanti söz konusu olunca kimse hakkıma engel olamadı.

    Sizin talihsizliğiniz,garantinin bitiminde böyle bir arızanın meydana gelmesi olmuş.Tüketici haklarına başvurun derdim ama maalesef bu durumda böyle bir hakkınız da yok.O yüzden böyle bir ürünü alırken baştan düşünmek en doğrusu olacaktır.Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LokmanHekim -- 30 Eylül 2012; 10:58:49 >
  • Teşekkürler LokmanHekim ancak tüketici mahkemesini denemekte kararlıyım.
  • Mutlaka denemekte fayda var.Umarım mağduriyetiniz giderirler.Tüketici Mahkemeleri bu konuda çok etkili.Mağduriyetiniz giderecek bir yer varsa eğer o da Tüketici Haklarıdır.
  • Canon konusunda bende dertliyim.Güya fiyatı 450 tl den 320 tl ye düşmüş bir kompakt fotoğraf makinesini media markt tan aldım.O kategorideki birçok cihaza göre çekim kalitesi rezalet diyebiirim.O parayı panasonic e verseydim çok daha kaliteli çekim yapan bir fotoğraf makinesine sahip olabilirdim.Cihazı beğenmediğim için pek fazla kullanmamama rağmen mekaniği çok çabuk bozuldu.Hem navigasyon düğmesi hemde objektif i sırayla bozuldu.
  • Sevgili tomusga,

    Buraya protesto yazınızı gönderebilirsiniz.
    Pazartesi ilk işim İngilizce ve Japonca olarak hazırladığım protesto mektubunu Canon Japonya Merkezine göndermek olacak.
    Bu tecrübelerinizi tanıdıklarınıza bildirin, gerçekten can yakıyor, onlar yanmasın.

    eosdigitalsupport@cits.canon.com
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.