< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DFABFCB25 -- 23 Nisan 2019; 11:30:9 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DFABFCB25 -- 23 Nisan 2019; 11:30:9 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Sen üretme, paran döviz karşısında her gün pul olsun, sonra araba fiyatları düşsün.
Ok. |
2013 Yılı USD Satış Ortalaması 1,90131 TL
|
Hahahaaaa. Hiç evirip çevirme. Gezinin başıyla sonu aradında dolar 6 kuruş mu 8 kuruş mu ne arttı. Senin damatın konuşması sırasında dolar 5 (beş) saniyede 20 kuruş artıyordu.
Hadi o dönemin artışını geziciler üslensin (bunu kabul etmek için ne kadar düşük zeka lazım bilmiyorum, katılanlar değil sebep olanlar sorumlu çünkü). 1,85 den alıp 1,90 civarında mı ne bıraktılar diyelim. Hadi hatrın kalmasın 2 lira olsun. 2 liradan alıp kaç liraya getirdi seninkiler doları 5-6 yılda. ŞİMDİ DOLAR KAÇ LİRA? Bugünlerde hiç bir olay olmasa dolar günlük 2-3 kuruş artıyor. Engin zekanla şunu da bi açıklada cahil kalmayalım. |
Bir kaç yıl sonra 500.000 falan olur 2013 fiyatına neden insin ki?
|
hiçbir zaman, küçücük bir ötv indirimi yapıldı da bütün dh ahalisi arabalara çöktü, oysa şöyle 1-2 yıl araba satışları sıfırlansa, ötv de kdv de sıfırlanacak.
|
1 trilyonluk araba gürcistanda 150bin lira.
Gerisini siz hesaplayın.. |
Araba fiyatları zaten 2013 seviyesinde kardeş
Ben 2010 yılında B sınıfı araç aldım 17 bin dolar. Şu anda da B sınıfı bir araç 17 bin dolar. Araba fiyatları yükselmedi, ÜLKE DÜŞTÜ ÜLKE! |
Sn. Konu Sahibi,
21 yıllık iş hayatımda, Avrupa, Asya, Orta Doğu ve Afrika' da 16 farklı ülkede iş amacıyla bulundum. İçlerinden sadece Almanya' da araba kullanma cesareti gösterebildim. "Cidden artık yeter full donanım c segment ve altı binek suv mpv fark etmeksizin 100.000₺ altına inmeli" bu cümleniz tamamen ülkenin ekonomik durumu, ülkedeki mevcut para birimi, arabanın üretildiği ülkedeki para birimine karşı gücü ile alakalı. Ekonomimizin şu anki hali hakkında sayfalar dolusu yorumlar mevcut forumlarda, sitelerde gazetelerde. Benim ise aklımda kalan yegane bir cümle var. Eski Şehircilik ve Kalkınma Bakanı' nın söylediği "rant olmazsa ülke kalkınmaz" sözü. Bu kalkınma modeli ile bu kadar kalkınabildik. Benim mantığıma göre örnekleme yaparsak, son bir kaç senedir ülkece kredi kartındaki minimum ödemeyi yapıyorduk, artık onuda yapamaz hale geldik. Bu kadar ekonomi analizinden sonra sizin sorunuza cevap olarak gittiğim ülkelerden bazılarındaki otomobil ve ekonomilerinin profilini çizmeye çalışacağım; Almanya: Hertürden, her klastan araba görmek mümkün. Ülkenin ekonomik hali zaten bilinmekte. Ancak genel kanım,insanlar maddi imkanlarına göre değil, ihtiyaçlarına göre araba seçiyorlar ve de uzun süre araçlarını kullanma gayreti içerisindeler. Rusya: Büyük şehirler ve kırsal alanlar diye ikiye ayırabilirim. Büyük şehirlerde sayısı çok olmamakla birlikte zengin bir kitle var ve gerçekten süper lüks otomobillere biniyorlar. Kırsalda ise insanlar sahip olduklarının kıymetini biliyor. Çok ama çok eski araçları bile bakım yaparak yürür halde tutuyorlar. BAE: Dışarıdan beyin göçü var. Kendi petrollerinin yüksek getirisi, bu getiriyi kontrol eden prenslerin dağıttıkları pay kadar ülkede refah mevcut. Beyin ithalatı sebebiyle ülkeye gelen insanlara, firmaları lüks arabalar veriyorlar. Orta sınıf ve yerel insanlar ise orta sınıf araçlara biniyor. Araçlar genelde yeni ve bakımlı. Ancak sahte bir refah sürüyorlar kanımca. Mısır: Nüfusun çok büyük kısmı fakir. Ciddi döviz sıkıntsı var. Araçlar çarpık ve çizik. Trafik kurallarına uyulmuyor. Cüzi zengin kesim haricinde insanların araçları orta sınıf ve çok yüksek oranda kaportası hasarlı geziyorlar. Azımsanmayacak oranda motorsiklet kullanıcısı var. Kamerun: Bugüne kadar gittiğim en fakir ülke. Ülkedeki araç profilini, az sayıda jeep,sedan araç ve çok yüksek oranda motorsiklet kullanıcısı olarak gözlemledim. Özetle, benim çocukluğumda mercedes, bmw, audi sahibi olmak gerçekten zenginlik gerektirirdi. Ardından 2000' li yılların ortasından başlayarak yurdumuza gelen yoğun ve ucuz döviz sayesinde, bir ara bmw her keseye bmw var demeye başlamıştı. Ancak o günler bitti. Devlet, benim borcum yok, özel sektörün borcu var diyor. Raporlara göre bu doğru gözüküyor ama yine bizi yönetenlerin sözü ile hepimiz aynı gemideyiz. Özel sektör, kredi kartının minimumunu tamamen ödeyemez hale gelince çok acı reçeteler bizi bekliyor olacak. Sizin gibi araç meraklıları ise, vakti zamanında ithal edilmiş özel otomobilleri kovalıyıp alarak, gözü gibi bakarak binecek. Ekonomik gerekçeler sebebiyle motorsiklet kullanımı artacak. Saygılar |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kel_bakkal -- 23 Nisan 2019; 8:18:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |