Şimdi Ara

Çanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
45 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, 18 Mart 2022 tarihinde açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü için Hazine'nin günlük 45 bin araç geçişi garanti ettiğini, geçiş ücretinin ise KDV hariç 15 Euro (134 TL) olarak belirlendiğini açıkladı. Yavuzyılmaz, "Köprü, Karayolları'na devredilene kadar geçecek olan sürede şirketin kasasına girecek olan parayla en az üç tane 1915 Çanakkale Köprüsü yapmak mümkün" dedi.


    CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, 18 Mart 2022 tarihinde açılması planlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün maliyetini ve günlük araç geçiş garantisini Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na sordu.

    Bakanlıktan gelen yanıtta, “Köprü ve Otoyolun işletmeye açıldığı tarihten başlayarak işin bitim süresine kadar 45 bin otomobil eşdeğer/gün uygulanacaktır. Sözleşme gereğince otomobil için başlangıç geçiş ücreti, Çanakkale Köprüsü’nde 15 Euro+KDV, otoyolda ise km başına 0.05 Euro+KDV olarak belirlenmiştir” denildi. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün toplam maliyeti ise 7 milyar 145 milyon TL olarak açıklandı.


    YAPAN ŞİRKETİN KASASINA HER YIL 2.1 MİLYAR TL GİRECEK

    Deniz Yavuzyılmaz, Hazine’nin günlük 45 bin araç geçişini garanti ettiğini, geçiş ücretinin ise güncel kurlarla KDV hariç 15 Euro yani 134 TL olarak belirlendiğini belirterek, “Şirket köprünün maliyetini yaklaşık üç yılda çıkarıyor. Sözleşmedeki birim fiyatlarla hesaplandığında her yıl şirketin kasasına 2 milyar 173 milyon TL girecek. Sözleşmenin süresi ise 16 yıl 2 ay olarak belirlenmiş. Köprü, Karayollarına devredilene kadar geçecek olan sürede şirketin kasasına girecek olan parayla en az üç tane 1915 Çanakkale Köprüsü yapmak mümkün” dedi.


    Yavuzyılmaz, vatandaşların işsizlikle, yoksulluk ve ekonomik krizle yaşam mücadelesi verdiğini vurgulayarak, “Bu köprü geçişleri hazine garantileri ile vatandaşımızın sırtına daha fazla yük yükleyip yandaşı zengin etmek yazıktır, günahtır” dedi.


    K: https://www.sozcu.com.tr/2020/gundem/canakkale-koprusu-kazigi-odenecek-paraya-uc-kopru-yapilir-6046641/








  • 15 euro * 45000 araç * 365 gün * 16.2 sene = 4 milyar euro

    7.145 milyar TL / 9TL = 0.79 milyar euro

    4/0.79 = 5


    Bu hesaba göre maliyetinin 5 katı devlet tarafından garanti edilmiş. 3 katının nereden geldiğini çözemedim.


    Şimdi bir de şöyle bakalım:


    1915 Çanakkale köprüsü

    Toplam uzunluğu 3869 metre

    Orta açıklığı 2023 metre

    Şerit sayısı 3 + 3


    Osmangazi Köprüsü

    Toplam uzunluğu 2682 metre

    Orta açıklığı 1550 metre

    Şerit sayısı 3+3


    1915 Çanakkale Köprüsü maliyetinin Osmangazi Köprüsünden yüksek olması beklenir, daha düşük değil.


    1915 Çanakkale Köprüsüne araç 15 euro garanti veriyorsan, Osmangazi Köprüsüne 35 dolar garanti vermek nasıl açıklanabilir? Arada 2 kat fark var. Burada oluyordu da orada neden olmadı? Aynı şartlarda yapılsa Osmangazi Köprüsü anlaşması devlet milyarlarca dolar daha az verecekti. Bu köprü kazık, ama Osmangazi Köprüsü kazığın kralı.


    Osmangazi Köprüsü'ne günlük 40.000 araç geçişi garanti verilmiş, 1915 Çanakkale Köprüsü'ne ise 45.000.


    Yahu İstanbul'u Bursa ve İzmir'e bağlayan köprüden 40000 araç geçemediği ortada iken İstanbul Avrupa yakası, Edirne ve Tekirdağ'ı, Çanakkale ve Balıkesir'e bağlayacak bir köprüye günde 45000 araç geçişi garantisi vermek nasıl açıklanabilir?


    Osmangazi Köprüsü otomobil geçiş ücreti şu anda 117.90TL ile garanti verilenden daha düşük, üstünü devlet tamamlıyor. 15 euro + KDV ise 145.8 TL yapıyor. Bu parayı alamayacakları için yine üstünü devlet tamamlamak zorunda kalacaktır.

  • yaw gardajım bozom cobomozdon poro çokmoyor onlomoyor mosonoz

  • Günlük 45 bin araç garantisi ne yahu o güzergah bayramlar hariç in cin top oynuyor. Haftalık toplam sayı bile 45 bin etmez. Şimdiden pamuk elleri cebe atmaya başlayın köprünün parası kol gibi girecek herkese...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2018 yılı vergi gelirleri. Örnek bayburt ilimiz 84.775.000 TL tahsil edilmiş.
    Köprü günlük kazanç ise 6.030.000. 2 hafta gibi bir sürede bir ilimizin yıllık toplanan vergisinin gelirini kazanıyor...
    1 yılda kaç ilde toplanan yıllık vergi geliri kadar kazanç sağlar siz listeden hesaplayın.

    Çanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır.

    https://vergiyedair.com/2019/10/06/2018-yilinda-hangi-il-ne-kadar-vergi-odedi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 22 Eylül 2020; 22:45:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dıj güçlerin oyunu bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye, Doğu Karadeniz'in sömürgesidir.

  • 15 euro * 45000 araç * 365 gün * 16.2 sene = 4 milyar euro

    7.145 milyar TL / 9TL = 0.79 milyar euro

    4/0.79 = 5


    Bu hesaba göre maliyetinin 5 katı devlet tarafından garanti edilmiş. 3 katının nereden geldiğini çözemedim.


    Şimdi bir de şöyle bakalım:


    1915 Çanakkale köprüsü

    Toplam uzunluğu 3869 metre

    Orta açıklığı 2023 metre

    Şerit sayısı 3 + 3


    Osmangazi Köprüsü

    Toplam uzunluğu 2682 metre

    Orta açıklığı 1550 metre

    Şerit sayısı 3+3


    1915 Çanakkale Köprüsü maliyetinin Osmangazi Köprüsünden yüksek olması beklenir, daha düşük değil.


    1915 Çanakkale Köprüsüne araç 15 euro garanti veriyorsan, Osmangazi Köprüsüne 35 dolar garanti vermek nasıl açıklanabilir? Arada 2 kat fark var. Burada oluyordu da orada neden olmadı? Aynı şartlarda yapılsa Osmangazi Köprüsü anlaşması devlet milyarlarca dolar daha az verecekti. Bu köprü kazık, ama Osmangazi Köprüsü kazığın kralı.


    Osmangazi Köprüsü'ne günlük 40.000 araç geçişi garanti verilmiş, 1915 Çanakkale Köprüsü'ne ise 45.000.


    Yahu İstanbul'u Bursa ve İzmir'e bağlayan köprüden 40000 araç geçemediği ortada iken İstanbul Avrupa yakası, Edirne ve Tekirdağ'ı, Çanakkale ve Balıkesir'e bağlayacak bir köprüye günde 45000 araç geçişi garantisi vermek nasıl açıklanabilir?


    Osmangazi Köprüsü otomobil geçiş ücreti şu anda 117.90TL ile garanti verilenden daha düşük, üstünü devlet tamamlıyor. 15 euro + KDV ise 145.8 TL yapıyor. Bu parayı alamayacakları için yine üstünü devlet tamamlamak zorunda kalacaktır.





  • Ekonomi neden battı diye soran olursa 'Dış minnaklar yüzünden' der geçeriz değil mi?

  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • köprü fiyatları konusunda muhalif arkadaşlar nedese haklı 130 tl ye kim geççek ordan feribot en son 50-60 tl mi neydi..

  • Parasını nakit versen (7milyar145milyon TL) firma teslim edip gidecek ama yok ki okadar para. Hükümette köprü yaptık diye hava atmak istiyor. Ordaki araziler değerlensin istiyor.


    Bu zamanda 2milyar173milyon TL x 16 yıl taksitlerle yaptırabilecek birini bulmuşlar. Başka firmada gelip dememiş ki ben bu köprüyü 5yıl geçiş garantisi ile yaparım. Çanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır. 



    Banka kredisi ile ev alıp içine kiracı koymak gibi birşey yaptıkları. Bi kısmını kiracı öder bi kısmını ev sahibi. Hatta yıllar geçtikçe kiraya ve maaşına zam gelir. Bi bakmışsın 10yıl sonra kira evin taksitlerini ödüyor. (Bi emlakçı böyle ev satmaya çalışıyordu) Gerçi burda garantide euro üstünden verilmiş. 16 yıla kim öle kim kala dediler heralde...

  • Ouu yine hortumu püflemişler. Yakkışıırrr...

    Helal olsun la adamlara, harbi yapıyorlar bu işi. Bravo valla.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    Parasını nakit versen (7milyar145milyon TL) firma teslim edip gidecek ama yok ki okadar para. Hükümette köprü yaptık diye hava atmak istiyor. Ordaki araziler değerlensin istiyor.


    Bu zamanda 2milyar173milyon TL x 16 yıl taksitlerle yaptırabilecek birini bulmuşlar. Başka firmada gelip dememiş ki ben bu köprüyü 5yıl geçiş garantisi ile yaparım.  



    Banka kredisi ile ev alıp içine kiracı koymak gibi birşey yaptıkları. Bi kısmını kiracı öder bi kısmını ev sahibi. Hatta yıllar geçtikçe kiraya ve maaşına zam gelir. Bi bakmışsın 10yıl sonra kira evin taksitlerini ödüyor. (Bi emlakçı böyle ev satmaya çalışıyordu) Gerçi burda garantide euro üstünden verilmiş. 16 yıla kim öle kim kala dediler heralde...

    İyide kredi devlet bankalarından.


    Yani adamların kredisinide devlet vermiş. Üç katı fiyatla kar ettiriyor.


    Yani aldığın evin hem kredisini ödüyorsun hem aynı ev için kira ödüyorsun, üstelik ödediğin kredi değerinin 3 katıÇanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 23 Eylül 2020; 17:54:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hükümet kendisi hariç herkesin TL kullanmasını istiyor ki, EURO USD Kullanmak onlara kalsın. Ben böyle anladım :((

  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Birilerinin atıp tutması ile değil azcık araştırıp konuşun. gogleye sordum 5 dakkamı almadı...


    https://www.ntv.com.tr/ekonomi/1915-canakkale-koprusune-2-265-milyar-euro-finansman,-6b3E8_xkkeHtOMFOfi63w




    On ülke; Güney Kore, Almanya, Fransa, İtalya, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Çin, İngiltere, Danimarka ve Türkiye'den oluşuyor.


    Toplam 2 milyar 265 milyon euroluk kredinin yüzde 70'ine tekabül eden 1 milyar 582 milyon euroluk bölümü yabancı bankalardan, yüzde 30'una tekabül eden 683 milyon euroluk bölümü ise Türk Bankalarının yabancı şubeleri tarafından sağlandı.


    Kredinin 5 yılı geri ödemesiz olmak üzere toplam 15 yıl vadesi bulunuyor.



    PROJENİN FİNANSMANINDA YER ALAN 24 BANKA VE FİNANS KURULUŞUNUN İSİMLERİ ŞÖYLE;

    -The Export-Import Bank of Korea

    -The Korea Development Bank

    -ICIEC

    -EKF

    -KSURE

    -Bank of China

    -Deutsche Bank

    -DZ BANK

    -KEB Hana Bank

    -ICBC

    -ING

    -Intesa SanPaolo

    -Kuwait Finance House K.S.C.P

    -Kuveyt Türk Katılım Bankası

    -Natixis

    -Shinhan Bank

    -Siemens Bank

    -Standard Chartered

    -Akbank

    -Finansbank

    -Türkiye Garanti Bankası

    -Türkiye İş Bankası

    -Türkiye Vakıflar Bankası

    -Yapı ve Kredi Bankası


    İhaleyi alan firmadada bu işi borç almadan yapacak para yok demek ki. Sence bunlar bedavaya para verecek firmalarmı. %30 unu biz vermişiz. Oda yabancı şubelerden bizim şubelerde o kadar para yok demkki... Tabi bu işi zararına da yapmıyor müteait. Ödeyeceği faizide katmıştır ihale fiyatına.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 24 Eylül 2020; 9:16:13 >




  • https://www.ntv.com.tr/ekonomi/canakkale-koprusu-ihalesini-kazanan-belli-oldu,sjGwYrjId0GbbbGLciZ5VA


    İhaleye 4 ortak girişim gurubu teklif vermişti. Firmalar ve teklifleri şöyle:


    1- Daelim (Kore) - Limak - SK (Kore) - Yapı Merkezi OGG (Yatırım tutarı 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira toplam süre 16 yıl 2 ay 12 gün)


    2- IHI (Japon) - Itochu (Japon) - Join (Japon) - Makyol - Nurol - Japon Express Way (Japon) OGG (Yatırım tutarı 10 milyar 494 milyon 575 bin 500 TL ve toplam süre 17 yıl 10 ay 24 gün)


    3- Cengiz - Kolin - CRBC (Çin) OGG (Yatırım tutarı 10 milyar 324 milyon TL, toplam süre 18 yıl 8 ay 19 gün)


    4- IC İçtaş - Astaldi (İtalyan) OGG (Yatırım tutarı 11 milyar 575 milyon 960 bin TL, toplam süre 18 yıl 5 ay 15 gün)




    Ortak girişim grubu köprü ve otoyol yapımı için 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 lira proje bedeli ve 5,5 yıllık yapım süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etti. En kısa sözleşme süresini teklif eden grup ihaleyi kazanmış oldu. 



    Geçiş garantisi köprü açılıncamı başlıyacak acaba. İhale dosyalarını filan incelemek lazım uzun iş. En uyguna bunlar teklif vermiş almışlar ihaleyi.


    Adamlar gün hesabı yapmışlar yaw.





  • CHP de işi biliyor. İhale ta 2017 de yapılmış. Şimdi ortalık karışsın, vatandaş hükümetten soğusun diye googleye sorup öğrenebileceği şeyler için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na soru soruyor. Gelen cevap hemen haber yapılıyor. Çanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır. 


    Ha gayret devireceksiniz AKP yi...


    Yorumda birde şirket maliyetini 3 yılda çıkarıyor. Sonrasında ödenecek para ile 3 köprü yapılır demiş. Sen bul maliyetine yapacak bir mütait. Çanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır. 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    Birilerinin atıp tutması ile değil azcık araştırıp konuşun. gogleye sordum 5 dakkamı almadı...


    https://www.ntv.com.tr/ekonomi/1915-canakkale-koprusune-2-265-milyar-euro-finansman,-6b3E8_xkkeHtOMFOfi63w




    On ülke; Güney Kore, Almanya, Fransa, İtalya, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Çin, İngiltere, Danimarka ve Türkiye'den oluşuyor.


    Toplam 2 milyar 265 milyon euroluk kredinin yüzde 70'ine tekabül eden 1 milyar 582 milyon euroluk bölümü yabancı bankalardan, yüzde 30'una tekabül eden 683 milyon euroluk bölümü ise Türk Bankalarının yabancı şubeleri tarafından sağlandı.


    Kredinin 5 yılı geri ödemesiz olmak üzere toplam 15 yıl vadesi bulunuyor.



    PROJENİN FİNANSMANINDA YER ALAN 24 BANKA VE FİNANS KURULUŞUNUN İSİMLERİ ŞÖYLE;

    -The Export-Import Bank of Korea

    -The Korea Development Bank

    -ICIEC

    -EKF

    -KSURE

    -Bank of China

    -Deutsche Bank

    -DZ BANK

    -KEB Hana Bank

    -ICBC

    -ING

    -Intesa SanPaolo

    -Kuwait Finance House K.S.C.P

    -Kuveyt Türk Katılım Bankası

    -Natixis

    -Shinhan Bank

    -Siemens Bank

    -Standard Chartered

    -Akbank

    -Finansbank

    -Türkiye Garanti Bankası

    -Türkiye İş Bankası

    -Türkiye Vakıflar Bankası

    -Yapı ve Kredi Bankası


    İhaleyi alan firmadada bu işi borç almadan yapacak para yok demek ki. Sence bunlar bedavaya para verecek firmalarmı. %30 unu biz vermişiz. Oda yabancı şubelerden bizim şubelerde o kadar para yok demkki... Tabi bu işi zararına da yapmıyor müteait. Ödeyeceği faizide katmıştır ihale fiyatına.

    Hehe tabi ayrıntıyı bilmez bu yapıştırırım havuz medyasını yediririm demişsin. Yalnız bende yemez o. Çanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır. 


    Öncelikle Türkiye bankalarının yabancı şubeleride Türk bankaları.


    İkincisi ve daha önemlisi o kredilerin 1.2 milyarı falan ihracatı destekleme kuruluşları ile yapılan swap. Yani ona da devlet garantisi ile destek verdik.

    "Koreli ihracat kredi destek kuruluşları “KEXIM” ve “KSURE” 1 milyar euro tutarındaki nakit kredi ve garanti destekleri ile Türkiye’deki bir proje için bugüne kadar tahsis edilen en büyük kredi paketine imza attılar. Koreli ECA kuruluşlarına ilave olarak Danimarka ihracat kredi destek kuruluşu EKF de projede yer aldı.,

    Bu ayrıntıyı kaçırır demişsinde yemez. Türkiye devleti garantisinde o para. Yani krediyi biz ödüyoruz.

    Toplamda 2.2 milyarın 1.95 milyarı bildiğin devlet desteği.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 24 Eylül 2020; 9:34:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altai35

    Hükümet kendisi hariç herkesin TL kullanmasını istiyor ki, EURO USD Kullanmak onlara kalsın. Ben böyle anladım :((

    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/145700483



    İhale LİRA ile yapılmış.... Bir geçiş garantisi euro olarak verilmiş. Onuda lira deseler kimse gelmez ihaleye Çanakkale Köprüsü kazığı! Ödenecek paraya üç köprü yapılır. 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenbalx

    CHP de işi biliyor. İhale ta 2017 de yapılmış. Şimdi ortalık karışsın, vatandaş hükümetten soğusun diye googleye sorup öğrenebileceği şeyler için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na soru soruyor. Gelen cevap hemen haber yapılıyor.  


    Ha gayret devireceksiniz AKP yi...


    Yorumda birde şirket maliyetini 3 yılda çıkarıyor. Sonrasında ödenecek para ile 3 köprü yapılır demiş. Sen bul maliyetine yapacak bir mütait.  

    Valla inşallah devireceğiz. Resmen ülkeyi 5 mütahite sattılar.


    Üstüne vergiler bunlara gidecek yıllarca. Üstelik bu paralar havuz medyasına gidiyor.


    Birde bunu bile savunan tipler var neyseki insanlar uyandı suratına tükürüyorlar artık tiplerin.

    Çanakkale köprüsü ise gelmiş geçmiş en gereksiz yatırım.


    Geçiş için devlet garantisi verilmeden yapılan yatırımın fizibilitesi vardır demektir. Uza. Yalanlarını alıp.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.