Temel olarak kıyaslanan konsollar tamam buna bişey demiyorumda kimsede çıkıp dememiş adam 3 konsol parası bilgisayar toplamış oyun resmen sürünüyor bildiğin acınası bir durum :D |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Olabilir ama şimdiki oyunlarda 10 gb ramin yeterli olacağını düşünüyorum.Gelecekte ne olur, onu zaman gösterecek. Bu arada bazı arkadaşlar devkitler falan geç gönderildi diyor ama aradaki büyük gpu farkını hesaba katmıyor sanırım. Eğer xbox gpusunu rdna2 kabul ediyorsak, 52 cu ile big navi oluyor. Böyle bir gpu ne olursa olsun, geri kalmamalıydı. Şimdi bir tane pc sistemimiz var, ikiside ryzen 3700x kullanıyor, ramler 16 gb, ekran kartı tarafında ise bir tarafta rdna1 mimarisi 5500xt, diğer tarafta yine rdna1 mimarisi 5700 ekran kartı var diyelim.Şimdi bu iki sistemde 5500xt daha iyi performans verirse, bu sorgulanmaz mı? Bende bunu sorguluyorum. Ne olursa olsun, gpu farkını göstermesi lazım diyorum ben. Gelecekte çıkacak oyunlarda bu fark olmazsa, bende acaba bu gerçek rdna2 özellikleri taşımıyor mu, taşıyorsa ne kadarını taşıyor diye sorgulardım. |
Katılıyorum. RDNA2 gpu'ların da bulunan Infinity Cache ve 2ghz üstü hız yok xbox series x'de ancak PS5'de mevcut. Bu da söylenenleri doğru kılıyor, Xbox Series X'in gpu'su custom bir RDNA gpu ona da o yüzden RDNA 1.5 diye hitap ediyorlar şuan internette. Infinity Cache çok büyük bir etken, gpu hızı ile scale edildiğinde büyük performans farkları oluşturuyor. Xbox Series X'in bir diğer eksiği de farklı hızlarda RAM kullanması. Sadece 10gb RAM hızlı diğer kalan RAM'ler ise daha düşük hızda çalıştığı için oyun yapımcıları o kalan RAM i kullanamıyor. Ancak PS5'in 16gb Ram'inin tamamı Bütün ve Aynı Hızda. Bir insider PS5'in sisteme ayrılan ram'in 1.5gb olduğunu söylemişti buda kafadan en az Oyunlar için 14GB kullanılabilir ram demek olur. Ve Oyun Yapımcılar PS5'de, xbox series x'e oranla 4gb daha fazla ram ile daha çok performans alır. Bunun içerisinde API, Mimari, Soğutma Sistemi kalitesi, Teknoloji ve Mühendisliği de önemli ki çoğu oyun yapımcısı PS5'in oyun yapılmak için yaratılan en rahat ve etkili konsol olduğunu belirtmiştiler. |
Hocam biliyor musunuz, aslında bunların hiç biri doğru değil, PS5 agresif calisiyrnhkfkhhshdkdk😂😂😂😂 < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
RDNA 1.5 diye bir şey yok zaten, internette öyle hitap ediliyor şuan Xbox series x'in gpu'su için. Çünkü her iki konsolda custom gpu ama xbox series x gpu'sun da Masaüstü RDNA2 gpu'ların da olduğu gibi 2ghz hız ve infinity cache özelliği yok malesef. |
Konsollar için kullanılan gpu'larda farklılık olabilir ya da bazı özellikleri açıklanmamıştır ama Sony'de Ms'de Rdna 2 kullanıyor. |
İki firmada RDNA2 kullanıyor şeklinde açıklama yapmış ancak buradaki olay o değil. RDNA2'lerde olan "infinity cache" özelliğinin ve "2ghz saat hızının" xbox series x gpu' sun da olmaması. |
Infinity Cache denilen şey sadece Pc platformu için yapılmış olabilir bu konu hakkında detaylı bilgim yok ancak 128 mb gibi devasa bir önbellekten bahsediliyor. Xbox One'da ESram muhabbetine benziyor biraz, sanırım PS5'de de yok yanlışsam düzeltin. Ayrıca 2 ghz dediğiniz her modelde değişebilir. RX 6800 modeline bakarsanız onun 1.815 mhz olduğunu görebilirsiniz. |
RX 6800 boost özelliği ile 2.1ghz oluyor, zaten arkadaşlar bunu da belirtmiş önceki mesajlarda. Aynı şekilde RX 6800'de Infinity Cache mevcut 128 MB'lik. |
Bu tip testlerin sonuçları henüz karar aşamasında olan konsol kullanıcılarını PS5'e yönlendirebilir yabancı ülkelerde. Bizdeki oyun fiyatlarından ötürü sonucu fiyatların belirleme oranı daha yüksek ama dünyanın geri kalanı için bu tam bir kriter değildir. |
Bu konsollarda tercih edilmemiş olabilir, gerek duyulmamış olabilir, ayrıca konsol stabil olması açısından boost istenmemiş olabilir. Bu Ms'e veya Sony'e kalmış bir durum. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
Muhendislik harikasi lafindan sonra okumadım boş beleş yorun < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Üzüldüm. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cortana12 -- 16 Kasım 2020; 21:50:9 > |