|
Arkadaslar ben bu forumun bu bölümünde 2108 gibi girmiştim, 2020 ye kadar sınavlarda çok bir başarı sağlayamadım. Hayatımda çok fazla iniş çıkışlar oldu, sürekli olarak hayatımda tutulmayan sözler oldu. Temel eksikliğim yüzünden çoğu derslerde çok başarısızdım. Çalışmama rağmen başaramıyordum. İstemediğim bir üniye gittim, orada derece yaptım başka yere gittim. Bu süreçte 2 yıllık bölümü aöften bitirdim, DGS denedim, İstediğim yeri 1 puanla kaçırdım. Baya üzücü şeyler yaşadım, saçlarım beyazladı. Depresyona girdim, ilaçlar kullandım. Paü'de eğitimimi sürdürürken irregular öğrenci oldum o yüzden yine çok bi sosyal hayata dair katılım gerçekleştiremedim falan derken iş kovalamaya başladım. Ben 2007de bilgisayarla tanıştım ve bu süreçte gerçekten bir şeyler üretmeyi çok seviyordum. Her neyse, veri merkezlerini falan gezindim falan derken bir şeyler bulamadım pek. Staj ayarlamaya çalıştım yine bulamadım. Yaşımda ilerlemiş hissediyordum sürekli (23üm) artık şans aramaktansa kendim yaratmaya karar verdim. Kariyer.net, linkedin ve sürekli bu tarz sitelerde her sabah özellikle ilan kovalıyordum. Ya mezun olmadığım için olmuyordu (2-3 ilan) ya da hiç dönüş alamıyordum. Udemy, BTKAKADEMİ gibi sitelerden sürekli bir şeyler öğrenip cvme yazacak deneyimim olmadığı için bir şeyler ekleyebilecek bir şeyler yapıyordum. Hiç referansım yoktu. Okul hocaları falan dahil. Cv'm bu şekildeydi. Ayrıca kendime ait 2-3 tane ön yazı hazırlamıştım. Bunları cv gönderirken mailde açıklayıcı olarak yazıyorum. Yabancıların cover letter dediği meret işte. ![]() O yüzden şirketleri araştırıp kendimi tanıtan bir yazıyla iklara mail atmaya başladım. Bu sadece bir kısmı ![]() Bu sırada linkedinden de aramaya devam ediyordum, derken... Bir yerle görüştüm her şey çok iyi gidiyordu ama beni çok oyalamaya başladılar, ücret ve şartlarda kötüydü ama tecrübe için katlanırım diyordum. Derken arkadaşlar moralim baya bozukken.. Linkedinde paylaşılmış bir ilan gördüm. Direkt olarak mesaj attım ve ilk cümlem şuydu. "Ben bu iş için tamamen uygun olduğumu düşünüyorum." Sonuç ? 4 gün sonra çooook iyi bir şirkette 1.ayım doluyor, remote çalışıyorum. Bu sırada üniversitede de hibeli şekilde erasmusu kazandım. Çok güzel bir şirketteyim ve seneye avrupada gezerken remote çalışmaya devam edeceğim. Sonrası mı ? Hayat gösterecek :) Bu arada çok sevdiğim bir söz var bazen yazarım forumda. Alın yazısını sadece alın teri değiştirir. Tavsiyeler Arkadaşlar cv hazırlamak için kesinlikle mükemmel olduğunu düşündüğüm site FLOWCV.IO Mükemmel cvler hazırlayabilirsiniz, export edebiliyorsunuz ve cover letter vb yazmakta çok fayda sağlıyor. Benim favorim. Ek olarak bir not defterine kendinizi yazabildiğiniz kadar özetleyerek yazın ardından chatgptye verin ve "xx pozisyonu için bu metni daha kibar ve formal hale" getir diyin. Bu sizin önyazınız olmak için mükemmel bir örnek oluyor genelde. Tabii kendinizde üzerinde düzenleme yapın. Ben video cv yapmıştım, kendimi tanıttığım yani ama işe yaradı mı pek sanmıyorum. Ama farklı olmak için denenebilir. Kendinizi anlattığınız bir youtube videosu bazı yerler isteyebilir. Mülakata kesinlikle gömlekle girin. Ders çalışırken hani notlar çıkarıyoruz ya tıpkı onun gibi şirket hakkında pozisyon hakkında oturun notlar çıkarın. Ezberleyin, bizi araştırdınız mı sorusuna kesinlikle çok tatmin edici cevaplar verin. Örnek olarak +Bizi araştırdınız mı ? -Evet baktım. Demeyin. +Bizi araştırdınız mı ? -Tabii ki, gelecek hedeflerinizin xxxxx olduğunu, bu sektörde xxxx konumda, xxx sistemlerini kullanarak öncü olduğunuzu biliyorum daha iyi bir intiba bırakacaktır. Hevesli ve istekli olduğunuzu enerjinizi karşıya kesinlikle yansıtın. Sürekli gülmeyin ama gülümseniz de eksik olmasın. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Penanggalan -- 24 Mayıs 2023; 14:20:44 > |
|
_____________________________
Iphone 17 Pro Silver- Apple Watch 11 46mm Silver - iPad 6.th 9.7" - MSI GP66 -RTX 3070- Olympus OM-D E-M10 Mark III - 14-42mm - 40-150mm - Lenovo G27Q-20- Logitech G PRO X- Apple AirPods Pro 2
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler




kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt






