Şimdi Ara

c5 ile tamam dedik LPG dönüşümü yaptırdık. Şimdi tecrübeleri paylaşıyoruz || 16THP + LPG li günler : (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
2
Favori
11.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zanos

    Ben aracımdan memnunum. Sevmeyen ya da sorun yaşayan olabilir. Clio parasına D sınıfı, ciddi konforlu, tam otomatik, 156hp bir sedana biniyorum. Arada bişeyleri B sınıfı bir arabaya göre masraf mı çıkarıyormuş, valla varsın çıkarsın. Helal olsun tosunuma :) Bir ürünü alırken kendinize göre parametreler belirlemeniz ve bu parametrelere göre ürün almanız lazım. Parametreleriniz arabaya binerken sıfır masraf ise alırsınız a ya da b sınıfı 4 teker bir direksiyon bir araba ve hiç sorunsuz binersiniz. Ki ben onu da yaptım. i20 kullandım, clio kullandım. Ama prametreleriniz arabaya binerken zevk almaksa, konfor hissetmekse, güç hissetmekse, kalite hissetmekse, büyük iç hacimse, güvenle yüksek süratlerde seyehat edebilmekse o zaman da bi zahmet biraz nazını çekiverin. Ben bundan sonra ya e200, ya 520i ya da aynı aracın exlusive olanını alırım muhtemelen.

    Aman hocam tamam konfor var gosteris var ama guc hissetmek icin hafif ve c sinifi arabalara binmek lazim cunku arka amortisorler daha bilindik olur arac hizi hissettirir. D sinfinda pek hiz hissedilmez araclarda agirbolur. Yani ayni motoru i20 ye koyun tada clioya o zmn guc gissederisniz. Agir araba hizli giderken yola oturur ama ani keskin manevralarda merkezkac cok buyuk oranda artar savrulur arac bu konuda sinif dezavantaj olabiliyor. İc hacimde bugun c elysee bile ic hacmi cok genis yani d sinifi diye ic hacme bakmamak lazim cok farkli sonuclar cikar cunku hepimiz uzuluruz. Kalite dersek inanin gacir gucur otmeler kapilarda sesler vs araba cabuk eskiyor ama i20 eski kasa bizim sirkette var 100 bini gordu araba eskimiyor sanki yenileniyor gibi saglam tas. Bide bu c5 lerin ncap testi puani belli d sinifi icinde cok dusuk mlsf yuksek suratte fazla gitmemek yasamak icin muhakkak gerekli. Ha kendimde bu araci kullaniyorum sadece gosteris amacli aldim acikcasi yan yana restoran onune parkedince millet bisey saniyo :D yoksa d sinifi japon kore getirin motor gucu haricinde bmw ve mersoya bile kat kat basar yani arabalar sorunsuz kaliteli hatta c sinifi bile d sinifindan kalitelidir o araclarda sadece gosteris pek yok ama masrafsiz net yol tutusu motor gucu tuketim sanayiye sadece yag degisiminde ugra 1 saate cik. Debriyajmi degisecek 1.5 saate cik. Parca desen zebil orjinali bile ucuz. Yok dusu elimde kaldi yok orasi yirtildi vurasi catladi derdi yok. Su japonlar koreliler azcikta soyle gosterisli d sinifi arabalar yapsalar kasli gozuken tadindan yenmez. Zaten dolar euro arasindaki farkdan dolayida avrupa araclar foyat konusunda buyuk dezavntaja sahipler bu nedenle dacia seat skoda yapip fiyat kirmaya gittiler pejo citroende c elysee 301 uretti iyi de yapti. Ama bir clio parasina bu tip araca binmek cok sikibtili. Kalan omrunu sanayide gecirmek icin bire vir heleki yilda 40-50 bin km yaoarsaniz evlat acisi direkt.



    Ama tabiki zevk meselesibbende gittim c5 e bastim parayi aldim. Ama sovuyorum adamlara su arabaay dogan sahin debriyaji bile koyalardi bundan iyiydi en azindan aziyet olmazdi. Adam forumda yazmis yokus yukaribkaldirmiyorum arabayi duzluge getiriyorum sonra kaldiriyorum ama naparsin her guzelin kusuru olur yazmis. Ne diyeyimki simdi bunu basit goruyor zaten kendinide inandirmis adam bari daha fazla konusup uzmek istemem oyle insablarida hayata bi defa geliniyor varsin yokusta dortluleri yakip arkadaki trafik bitince duzluge dogru arabayi salip sonra kaldirsin :D

    Hız hissetmek ile güç hissetmek aynı şey değildir... Sizin dediğiniz durumda şahin al daha fazla hız hissedersin... İç hacim için de malesef yazdıklarınız doğru değil. c-ellyse de geniş araba olabilir ama B sınıfı bir araç ile D sınıf bir aracın dingil mesafeleri bile eşit değilken içi hacmi eşit demek 2x2=5 demek gibi bir şey. Birinde tabureye oturur gibi otururken diğerinde lüks bir koltukta oturuyor gibi olursunuz. Sizin yaklaşımınız çok değişik. Baz aldığınız parametreler çok farklı. Sizin için A noktasından B noktasına gidip gelmek amacıyla kullanılan en az masraflı şey bir araba iken benim için durum böyle değil. Bu zaten yadırganacak bir durum da değil. Zaten bu durumlar nedeni ile arabalarda A,B,C,D... sınıflar mevcut. Bence siz acilen D sınıfı aracınızı satın B sınıfı bir araç kullanın. Sizin parametrelerinize D sınıfı hiç bir araç uymaz.

    Ben aracımdan ciddi manada memnunum. Almak isteyene de tavsiye ederim. Ama alacak kişi olaya benim gibi bakmalı. 1 ay kadar önce bir arkadaşımda benim aracı görüp, beğenip civic aracını satarak C5 aldı. O da olaya benim gibi bakıyordu ve çok memnun. Sizin gibi düşünen biri için D sınıfı bir araç gereksiz bir olgudur. Sizin parametrelerinizde alınacak tek araç B sınıfı bir araç gibi görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zanos


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zanos

    Ben aracımdan memnunum. Sevmeyen ya da sorun yaşayan olabilir. Clio parasına D sınıfı, ciddi konforlu, tam otomatik, 156hp bir sedana biniyorum. Arada bişeyleri B sınıfı bir arabaya göre masraf mı çıkarıyormuş, valla varsın çıkarsın. Helal olsun tosunuma :) Bir ürünü alırken kendinize göre parametreler belirlemeniz ve bu parametrelere göre ürün almanız lazım. Parametreleriniz arabaya binerken sıfır masraf ise alırsınız a ya da b sınıfı 4 teker bir direksiyon bir araba ve hiç sorunsuz binersiniz. Ki ben onu da yaptım. i20 kullandım, clio kullandım. Ama prametreleriniz arabaya binerken zevk almaksa, konfor hissetmekse, güç hissetmekse, kalite hissetmekse, büyük iç hacimse, güvenle yüksek süratlerde seyehat edebilmekse o zaman da bi zahmet biraz nazını çekiverin. Ben bundan sonra ya e200, ya 520i ya da aynı aracın exlusive olanını alırım muhtemelen.

    Aman hocam tamam konfor var gosteris var ama guc hissetmek icin hafif ve c sinifi arabalara binmek lazim cunku arka amortisorler daha bilindik olur arac hizi hissettirir. D sinfinda pek hiz hissedilmez araclarda agirbolur. Yani ayni motoru i20 ye koyun tada clioya o zmn guc gissederisniz. Agir araba hizli giderken yola oturur ama ani keskin manevralarda merkezkac cok buyuk oranda artar savrulur arac bu konuda sinif dezavantaj olabiliyor. İc hacimde bugun c elysee bile ic hacmi cok genis yani d sinifi diye ic hacme bakmamak lazim cok farkli sonuclar cikar cunku hepimiz uzuluruz. Kalite dersek inanin gacir gucur otmeler kapilarda sesler vs araba cabuk eskiyor ama i20 eski kasa bizim sirkette var 100 bini gordu araba eskimiyor sanki yenileniyor gibi saglam tas. Bide bu c5 lerin ncap testi puani belli d sinifi icinde cok dusuk mlsf yuksek suratte fazla gitmemek yasamak icin muhakkak gerekli. Ha kendimde bu araci kullaniyorum sadece gosteris amacli aldim acikcasi yan yana restoran onune parkedince millet bisey saniyo :D yoksa d sinifi japon kore getirin motor gucu haricinde bmw ve mersoya bile kat kat basar yani arabalar sorunsuz kaliteli hatta c sinifi bile d sinifindan kalitelidir o araclarda sadece gosteris pek yok ama masrafsiz net yol tutusu motor gucu tuketim sanayiye sadece yag degisiminde ugra 1 saate cik. Debriyajmi degisecek 1.5 saate cik. Parca desen zebil orjinali bile ucuz. Yok dusu elimde kaldi yok orasi yirtildi vurasi catladi derdi yok. Su japonlar koreliler azcikta soyle gosterisli d sinifi arabalar yapsalar kasli gozuken tadindan yenmez. Zaten dolar euro arasindaki farkdan dolayida avrupa araclar foyat konusunda buyuk dezavntaja sahipler bu nedenle dacia seat skoda yapip fiyat kirmaya gittiler pejo citroende c elysee 301 uretti iyi de yapti. Ama bir clio parasina bu tip araca binmek cok sikibtili. Kalan omrunu sanayide gecirmek icin bire vir heleki yilda 40-50 bin km yaoarsaniz evlat acisi direkt.



    Ama tabiki zevk meselesibbende gittim c5 e bastim parayi aldim. Ama sovuyorum adamlara su arabaay dogan sahin debriyaji bile koyalardi bundan iyiydi en azindan aziyet olmazdi. Adam forumda yazmis yokus yukaribkaldirmiyorum arabayi duzluge getiriyorum sonra kaldiriyorum ama naparsin her guzelin kusuru olur yazmis. Ne diyeyimki simdi bunu basit goruyor zaten kendinide inandirmis adam bari daha fazla konusup uzmek istemem oyle insablarida hayata bi defa geliniyor varsin yokusta dortluleri yakip arkadaki trafik bitince duzluge dogru arabayi salip sonra kaldirsin :D

    Hız hissetmek ile güç hissetmek aynı şey değildir... Sizin dediğiniz durumda şahin al daha fazla hız hissedersin... İç hacim için de malesef yazdıklarınız doğru değil. c-ellyse de geniş araba olabilir ama B sınıfı bir araç ile D sınıf bir aracın dingil mesafeleri bile eşit değilken içi hacmi eşit demek 2x2=5 demek gibi bir şey. Birinde tabureye oturur gibi otururken diğerinde lüks bir koltukta oturuyor gibi olursunuz. Sizin yaklaşımınız çok değişik. Baz aldığınız parametreler çok farklı. Sizin için A noktasından B noktasına gidip gelmek amacıyla kullanılan en az masraflı şey bir araba iken benim için durum böyle değil. Bu zaten yadırganacak bir durum da değil. Zaten bu durumlar nedeni ile arabalarda A,B,C,D... sınıflar mevcut. Bence siz acilen D sınıfı aracınızı satın B sınıfı bir araç kullanın. Sizin parametrelerinize D sınıfı hiç bir araç uymaz.

    Ben aracımdan ciddi manada memnunum. Almak isteyene de tavsiye ederim. Ama alacak kişi olaya benim gibi bakmalı. 1 ay kadar önce bir arkadaşımda benim aracı görüp, beğenip civic aracını satarak C5 aldı. O da olaya benim gibi bakıyordu ve çok memnun. Sizin gibi düşünen biri için D sınıfı bir araç gereksiz bir olgudur. Sizin parametrelerinizde alınacak tek araç B sınıfı bir araç gibi görünüyor.

    Yazımdan cıkardıgınız sonuc buysa napalım hocam ben pek anlatamıyorum o zaman bazı seylerı. Saglık olsun :D




  • Arkadaşlar 100 000 km yi bugün gördüm. LPG yi taktırdıüımdan beri LPG ile ilgili bir sorun çıkmadı. Haricinde yağ soğutucusundaki yağ kaçağı nedeni ile contası değişti ve turboya su basan ufak pompanın pervane sekmanı çıktığı için tamir edildi. Bu aralar yine kaşıntım tuttu ve 520i lere bakmaya başladım :) Belki değişim yapabilirim.
  • C5 maceramız yaklaşık 30 000km sonunda bitti. Merak edenler için kısaca bişeyler yazmak istedim.

    1- LPG

    Arkadaşlar LPG ile ilgili kullandığım süre boyunca bir sorun yaşamadım. LPG düzgün monte edildiğinde bir sorun çıkarmıyor bunu görmüş oldum. Bu araç yada THP motorlu araç sahipleri düzgün montajla bence LPG kullanabilirler. Ama bilmeleri gereken bir şey var bu motorların birçok parçası sarf malzeme kalitesinde. Dolayısı ile ömürlü ve bu ömür çok uzun değil. Mesela yüksek basınç benzin pompası 50-60 k dan fazla gitmiyor. Benzinde kullanımda çok farkedilmeyen ömrü bitmiş parçalar LPG de şak diye kendini gösteriveriyor.

    2-Konfo, Kullanım

    Bu araç konfor bakımından piyasada bulunan çok araçtan bence 1 gömlek hatta bazılarından 2 gömlek daha üstün. Bu aracı alırsanız konforundan ve kullanışlılığından kesinlikle memnun kalırsınız.

    3- Kalite

    Benim aracımda mı bir hor kullanım vardı yokda tüm C5 ler mi böyle bilmiyorum ama araç narin. Çabuk bozuluyor. Öyleki yukarıdaki mesajlardan birinde yazdığım turbonun su pompası bir kez arızalandı tamir gördü, olmadı değişti, değişen 1 ay sonra yine bozuldu.. En sonunda ben arızalıyı aldım. Arızalanma nedenini iceledim. Tamir ettim ve aynı arızayı yapmayacak şekilde revize ettim. Ancak sonrasında sorunu çözebildik. Biraz daha kullansaydım yüksek basınç benzin pompasına da el atacaktım..

    Sonuç:

    Arkadaşlar clio parasına hem güçlü hem konforlu hem de büyük bir araba arıyorsanız, üstüne de yakışıklı olsun diyorsanız işte C5 tam burada imdadınıza yetişiyor. Ama her ay taksit öder gibi biyerlerinin tamir parasını ödemeyi göze almanız gerekiyor.

    Şimdilerde giden C5 yerine şirket kangoo su ile böbrek taşı düşürme işlemleri ile uğraşıyor ve bu arada yeni bir araç için karar vermeye çalışıyoruz:)

    Saygılar.




  • Zanos kullanıcısına yanıt
    yuksek basinc benzin ppmpasinda ne arizasi cardi ?



    turbo sogutucu parcasi nasil revize edildi ? alacak arkadaslar ayni sorunla karsilasti buraya baktilar ama cozumu yazilmamis her seferinde yeni parca mi alacaklar ?



    308 rcz de ayni motoru kullaniyor birde 200 hp thp olanlari var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YB benzin pompası için, araçta çekiş düşüyor, silkeleme oluyor, rolentide stop ediyor.

    Turbo soğutucu su pompası revizyonu öyle yazarak anlatılacak bişey değil. Muhtemelen ömür testi ya yapılmadan üretime girmiş, ya da ömür testi düşük seviyeli tutulmuş. Pompa pervanesi milde sekman ile sabitlenmiş. Pervane döndükçe seklam mili yiyor.
  • C5 1,6THP bildiğiniz bela oldu başıma. Sattım, sattığım adam sa satmış ve ona da bela olmuş ki bi şekilde bana ulaştı. Ne edeceğiz bunu diyor :)

    Neyse aman diyim birdaha sanırım citroen almam.
  • Zanos kullanıcısına yanıt
    Thp motorlu 308 de bir arkadaşın başına bela olmuştu. Lpg takınca şuurunu kaybetmiş araç. Satana kadar akla karayı seçti. Ama satarken, alana durumu anlattı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zanos

    C5 1,6THP bildiğiniz bela oldu başıma. Sattım, sattığım adam sa satmış ve ona da bela olmuş ki bi şekilde bana ulaştı. Ne edeceğiz bunu diyor :)

    Neyse aman diyim birdaha sanırım citroen almam.
    Vallahi dostum aracı satmadan evvel övgülere doyamamışsınız, sonrasında bu cümle aslında bu ana kadar herkesi yanılttığızı gösteriyor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    Vallahi dostum aracı satmadan evvel övgülere doyamamışsınız, sonrasında bu cümle aslında bu ana kadar herkesi yanılttığızı gösteriyor sanırım.

    Alıntıları Göster
    Kimse yoğurdum ekşi demiyor-diyemiyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zanos

    C5 1,6THP bildiğiniz bela oldu başıma. Sattım, sattığım adam sa satmış ve ona da bela olmuş ki bi şekilde bana ulaştı. Ne edeceğiz bunu diyor :)

    Neyse aman diyim birdaha sanırım citroen almam.
    Ne gibi belalar açmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thp motora lpg uygun değil diye biliyorum ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    Vallahi dostum aracı satmadan evvel övgülere doyamamışsınız, sonrasında bu cümle aslında bu ana kadar herkesi yanılttığızı gösteriyor sanırım.

    Alıntıları Göster
    Araçla sorunum yokken yok varken var demek bir eleştiri konusu olmamalı. Sorun yaşamazken yaşıyorum da diyemem, sorun yaşadıktan sonra yaşamıyorum da diyemem. İlk başlarda iyi olan aracım sonradan sorun çıkarmaya başladı ise ve ben de bunu dile getirdi isem bi zahmet siz de teşekkür ediverin bildirdiğim için.
  • Yahu kırk defa dedik ama. LPG istiyorsanız atmosferik motorlu aracınız olmalı.
    Turbo motorlara bulaştırmayın şu lpg yi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Yahu kırk defa dedik ama. LPG istiyorsanız atmosferik motorlu aracınız olmalı.
    Turbo motorlara bulaştırmayın şu lpg yi.
    Ben şu sıvı lpg işinden ümitliyim aslında.
  • Size usta uyumlu değil diye söylemedi mi acaba çok merak ettim ? Yazık bir C5 daha hiç olmuş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 5.20 de 8 senedir tüp var tık demedi. Fabrika verisi 9.9 şu anda 10sn 80-100 arası fulleniyor 170-190 KM arası yol yapıyor. Ben memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    Vallahi dostum aracı satmadan evvel övgülere doyamamışsınız, sonrasında bu cümle aslında bu ana kadar herkesi yanılttığızı gösteriyor sanırım.

    Alıntıları Göster
    Aynen öyle olmuş hocam. Sırf sizin bu yazınız üzerine üyenin diğer yazılarını okudum. Satmadan önce şöyle iyi böyle iyi, on numara araç demiş. Sattıktan sonra da elden çıkardım çok şükür demiş. Bunu gibi kimbilir kaç kişi var. Belki ne kadar çok arıza verdi de baştan söylemedi. Sattıktan sonra da her ay düzenli masraf yaparsınız diyor utanmadan. Satmadan önce iyi ki almışım diyen üye sattıktan sonra bir daha hayatta Citroen almam diyor. Hayatı dalavere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.