Şimdi Ara

C4 Picasso antipollition hata

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
5.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar forumda bu konuda kullanicilardan baya bi yorum okudum benim sikinti neden kaynaklandigini cok emin olamadim yardimci olursaniz sevinirim.
    Araci calistirdigimda ekranda sol ust kosede "sari renkli Egzoz emisyon Gösterge lambasi" yanik kaliyor. Ve hemen arkasindan "Antipollition faulty hatası veriyor. Bu sekilde devam ediyorum 5 km falan gidiyorum. Servis lambasini yakiyor. Su hatayi veriyor. "Risk of Filter blocking" Kenara cekiyorum araci kapatiyorum. Tekrar calistiriyorum servis lambasi sonuyor fakat egzoz lambasi ile antipollition hatasi devam ediyor.

    Bu sorun icin uyguladigim cozum yollari:
    1- araci makineye bağlanttim. P1351 hata kodunu verdi. Bu hata kodunun anlamini arastirdim.
    P1351IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage
    Seklinde bir aciklama var. Burdurdaki usta bir sikinti olmaz ciddi birsey degil dedi. Ve hata kodunu sildi. Yola ciktim 15 dk sonra tekrar ayni hatayo vermeye basladi.
    2-Citroende bir ustaya ulastim mazota su kacma durumu oldugunu soyledi. Yeni mazot al ve citroen dizel katkisi koy 15 dk rolantide calisssin duzelir dedi. Denedim olmadi.
    3- forumda sabit hizla 5 dk 60 km hizla gidilince duzelecegini belirtmisler onuda denedim duzelmedi
    4-forumda yuksek devirde araci kullan 5 dkka dediler onuda yaptim hala ayni.

    Bu yukardaki hata kodunun aciklamasi nedir. Neyden kaynaklaniyor bu sorun? Bu sekilde kullaniyorum sorun olurmu?







  • hocam sanırım siz yeni bi picasso aldınız formda bu araç ile 3-4 adet konu açarak yardım istediniz hatırladığım.. bence kitapçığı okumalısınız..
  • kutukak kullanıcısına yanıt
    Buyuk ihtimalle dizel partikul filtresi tikanmis ve dpf sivisida bitmis. yapacaginiz sey dpf yi temizletmek ve sivi ekletmek bunun icin en yakin yetkili servise gitmeniz gerekebilir. picasso forumunda zannedersem aynisi bir kisinin daha basi a gelmisti bu sekilde halletmisti sorunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    hocam sanırım siz yeni bi picasso aldınız formda bu araç ile 3-4 adet konu açarak yardım istediniz hatırladığım.. bence kitapçığı okumalısınız..

    Evet bir kac kere yazdim. Ama sorunlari kitapcikta bulamadim. O yuzden yazdim. Forumlar zaten sorunlari kisa surede basindan gecen arkadaslar sayesinde hizli bir sekilde cozmemize sagliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Peynir Alti Suyu Tozu

    Buyuk ihtimalle dizel partikul filtresi tikanmis ve dpf sivisida bitmis. yapacaginiz sey dpf yi temizletmek ve sivi ekletmek bunun icin en yakin yetkili servise gitmeniz gerekebilir. picasso forumunda zannedersem aynisi bir kisinin daha basi a gelmisti bu sekilde halletmisti sorunu.

    Peki bu temizleme islemini geciktirmemin bir sikintisi olur mu? 15 gun sonra servise goturebilirim bu surecte aracin kullaniminda motora zarar verir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kutukak kullanıcısına yanıt
    valla hocam
    mantigimla konusmam gerekirse filtreyi söküp kullanirsaniz siyah dumani disari atar hic olmazsa, ama filtre tikali olursa ve kurumlari da atacak yer bulamazsa icerde kalarak enjektorlero falan daha da kirletecektir. Gerci o arkadas da bi sure o sekilde kullandi fakat kisa mesafeler ve sehir ici. sizde uzun bir kullanim yapmayacaksaniz sikinti olmaz ins.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutukak


    quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    hocam sanırım siz yeni bi picasso aldınız formda bu araç ile 3-4 adet konu açarak yardım istediniz hatırladığım.. bence kitapçığı okumalısınız..

    Evet bir kac kere yazdim. Ama sorunlari kitapcikta bulamadim. O yuzden yazdim. Forumlar zaten sorunlari kisa surede basindan gecen arkadaslar sayesinde hizli bir sekilde cozmemize sagliyor.

    hocam sen yanlış yerde derman arıyorsun ayrıca konu açmana gerek yok o zaman

    http://forum.donanimhaber.com/m_16688035/mpage_96/f_/key_c4%252Bpicasso//tm.htm#94231917 burda mutlaka bi çözüm bulursun....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    quote:

    Orijinalden alıntı: kutukak


    quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    hocam sanırım siz yeni bi picasso aldınız formda bu araç ile 3-4 adet konu açarak yardım istediniz hatırladığım.. bence kitapçığı okumalısınız..

    Evet bir kac kere yazdim. Ama sorunlari kitapcikta bulamadim. O yuzden yazdim. Forumlar zaten sorunlari kisa surede basindan gecen arkadaslar sayesinde hizli bir sekilde cozmemize sagliyor.

    hocam sen yanlış yerde derman arıyorsun ayrıca konu açmana gerek yok o zaman

    http://forum.donanimhaber.com/m_16688035/mpage_96/f_/key_c4%252Bpicasso//tm.htm#94231917 burda mutlaka bi çözüm bulursun....

    Ordaki çözüm yollarına baktım. Fakat benim problemin başında verdiği hata orada yoktu sadece son uyarıda bahsedilen hatayı veriyor.




  • sıvı bitmiş olabilir ekletmelisiniz
    ama asıl olay bu partiküllerin yüksek devirde sistemin kendi vasıtasıyla yakarak yok edildiğini bilmenizdirr
    benim basıma geldi
    servis yüksek devirde kullanmamı söyledi ve haklı çıktılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutukak

    Merhaba arkadaslar forumda bu konuda kullanicilardan baya bi yorum okudum benim sikinti neden kaynaklandigini cok emin olamadim yardimci olursaniz sevinirim.
    Araci calistirdigimda ekranda sol ust kosede "sari renkli Egzoz emisyon Gösterge lambasi" yanik kaliyor. Ve hemen arkasindan "Antipollition faulty hatası veriyor. Bu sekilde devam ediyorum 5 km falan gidiyorum. Servis lambasini yakiyor. Su hatayi veriyor. "Risk of Filter blocking" Kenara cekiyorum araci kapatiyorum. Tekrar calistiriyorum servis lambasi sonuyor fakat egzoz lambasi ile antipollition hatasi devam ediyor.

    Bu sorun icin uyguladigim cozum yollari:
    1- araci makineye bağlanttim. P1351 hata kodunu verdi. Bu hata kodunun anlamini arastirdim.
    P1351IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage
    Seklinde bir aciklama var. Burdurdaki usta bir sikinti olmaz ciddi birsey degil dedi. Ve hata kodunu sildi. Yola ciktim 15 dk sonra tekrar ayni hatayo vermeye basladi.
    2-Citroende bir ustaya ulastim mazota su kacma durumu oldugunu soyledi. Yeni mazot al ve citroen dizel katkisi koy 15 dk rolantide calisssin duzelir dedi. Denedim olmadi.
    3- forumda sabit hizla 5 dk 60 km hizla gidilince duzelecegini belirtmisler onuda denedim duzelmedi
    4-forumda yuksek devirde araci kullan 5 dkka dediler onuda yaptim hala ayni.

    Bu yukardaki hata kodunun aciklamasi nedir. Neyden kaynaklaniyor bu sorun? Bu sekilde kullaniyorum sorun olurmu?

    bence iyi bir ustaya gösterin. maslak oto sanayi de paris oto var. pejo ve citroen özel servisi. istanbuldaysanız oraya götürmenizi tavsiye ederim.




  • Service uyarısı ve "risk of filter blocking" hatası 2 defa vermişti artık vermiyor. Hata gitti.

    Fakat "Antipolition Faulty" hatası devam ediyor. Ayrıca sarı renkli motor lambası hala daha yanıyor.
  • Servise gitme fırsatım olmadı. Başka bir ustaya götürdüm. Orjinal Bosch marka obd2 ile sistemi okuttu.

    Verdiği Hata Kodu:

    P1351: IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage
    SID 803 - Pre/Post heating relay circuit. Relay not controlled and glow plugs supplied.

    Google çevirisine göre:

    P1351 IDM giriş devresi Arıza / ateşleme bobini kontrol devresi Yüksek gerilim
    SID 803 - Pre / Post ısıtma rölesi devresi. Röle kontrollü ve kızdırma bujileri verilen değil.

    Diğer kaynak sitesine göre: SID 803 için, ön-ısı kontrol rölesinin çalışmasını ve çıkışını kontrol edin.


    Kaynak:http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=Peugeot_citroen_fault_codes_ignition_system_P13XX
    http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/CodeDescriptions.html#P1351





    Bu bilgilere göre benim nereyi kontrol ettirmem gerekir? Bu röle tam olarak nerededir. Bu sensorun yeri nerededir yardımcı olabilirmisiniz?




  • Filtre ile alakalı sorun eksoz filtresi tıkanmıs olabılır 4bın devır de bosta 5 6 dk gaza basıp yanmasını saglıyabılırsınız.

    2. Konu bende var sorunu cozen olmadı.

    Araç hata verince aracı resetlemek kutup başlığını cıkartıp takın yola devam ben 4 5 yıldır bu sekılde kullanıyorum. Gumliyene kadar d3vam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 Picasso var bende daimi p1351 arıza kodu var sebebi bulunumadı 4 5 yıldır bu şekilde devam ediyorum.

    Diğer filtre ile alakalı sorun ise aracı 3 yada 4 vites te 3bin 4bin devir arası 10 15 dk kullanıp egzoz filtresi temizlenirse düzelir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.