Şimdi Ara

C-HR Toyota Ana Konu (246. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.986
Cevap
101
Favori
514.592
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 244245246247248
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabayı 30mayıs 2017de almıştım.Siz ne zaman aldınız ? evet sisteme baktı ve size gelmemiş dedi.Sizde sorun yok dedi halbuki ekranda yazıyor itiraz ettim direttim...Ekrana bağlamışlar arabayı ve sorun yok yanıtı gelmiş.Cevabınız için teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SerdarG78 S kullanıcısına yanıt
    Bu konuda tek ben varim saniyordum, ama adiniza uzuldum sizde de bu problem olmasina.



    Guncelleme 2016 model araclar icindi diye biliyorum, onun icin sizinkinde yoktur.



    Bahsettiginiz sorunu birebir yasiyorum araci aldigimdan beri 20-30 calistirmada bir yapiyor gibi. Yaz/kis, motor sicakligi, duz yola/ yokusa park etme gibi cevresel faktorlerle hicbir ilgisi yok. Gecen yine servisin oldugu sehre yolum dusunce toyotaya gittim. Guncellemeden sonrada bu ariza isi degismedi dedim, bilgisayara bagladilar bisey cikmadi. Ikinci guncelleme gelecek gibi duyum aldik onu bekleyelim dediler. Bir hafta sonra yine ayni ariza yandi, bende fotograf cekecek kadar ekranda kalmadigindan ariza uyarisi verdigi gunleri yazmaya karar verdim.



    Yurtdisi forumlarinda avensis icin yazmislar ve aktuvator parcasinin degisimiyle cozuluyor denilmis. CHRda da ayni sorunu yasayanlar var. ben linkleri paylasayim belki bakarsiniz. Gelismelerden haberdar edin lutfen. Sizin yeni mi cikti ariza isigi yoksa eskiden beri var miydi, ben ilk 300 km de gordum.



    Bir de 520tl icinde neler yapildi acaba:?



    https://www.chrforums.uk/viewtopic.php?t=950



    https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/120690-avensis-electronic-handbrake-failure/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SerdarG78 S kullanıcısına yanıt
    Yazmayi unutmusum, daha onceki araclarinizdaki bakimlar vs puan olarak birikiyor, indirim olarak onlar yansimistir. Forever kartinizla asagidaki adresten uye olup aracinizla ve puanlarla ilgili bilgilere ulasabilirsiniz.



    http://turkiye.toyota.com.tr/toyotam/hesaplarim/yeniuye/forever

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplarınız için çokça teşekkür ederim.Malesef ilk aldığım günden beri var.Saniyenin onda üçü bir zamanda çıktığı için önemli değildir herhalde dedim.Ta ki priuslar ve chr araçları geri çağırılıyor haberini duyana kadar.Sizin dediğiniz gibi sürüşü etkilemiyor yol tutuşu olsun fren olsun hiç bir etki Yok.Yokuşlardada geri kayma yok kısaca 0 etki.Vakit bulur isem tekrar 2 3 bayiye uğrayacağım.Peşini bırakmayacağım.Bu arada kağıtlar arabada kaldı uygun bir zamanda atacağım yapılan işlemleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel,benzinli ve hibrit mi konusu geçmiş geçmiş konuda. Arkadaşlar dizeli firmaların terk etmek istemesinin en büyük sebebi emisyon. Belli değerin altına düşmüyor özellikle NOx gazları. Çünkü verimli yanma için yüksek sıkıştırma ve yüksek motor sıcaklıklarına çıkmanız lazım. Bunu yaptığınızda da NOx gazlarının oluşumu artıyor.Motor sıcaklığını düşürmek mantıklı olmadığı için başladılar yanma sonucu oluşan NOx gazını zararsız hale getirmeye. Bu da ciddi maliyet demek.Benzinli motora göre yüksek olan dizel motorun maliyeti böylece daha da arttı. Üstüne bir de eklenen emisyon çözümlerinin farklı sorunlara yol açması tuzu biberi oldu. Tabi ülkemizde emisyon derdi yok kurallar açısından. Bu durumda uzun süre kullanımda kaliteli yağ da kullanırsanız dizel araç hala en ekonomik çözüm son kullanıcı için. Bakım aralıklarını biraz öne çekersiniz kalitesiz yakıtın etkilerini bertaraf etmiş olursunuz. İlerleyen kmlerde fazla sorun açmaması biraz size bağlı. Benzinli motor gibi yük atı şeklinde kullanıma çok gelmiyor.200 bin km üstü dizel araç kullanmış birisi olarak yazıyorum bunları.

    Benzinli aracın ise hem üretimi,hem bakımı hem de sonraki süreçte rektefiyesi ucuzdur.Kendini yıllar önce kanıtlamış katalitik konvektör gibi çözümler ile emisyon değerlerini kabul edilebilir sınırlara düşürmek mümkün. Fakat en büyük sorunu maksimum torkunu dizele göre çok daha yüksek devirlerde vermesi. Bunun anlamı şehir içi gibi dur kalk trafiğinde aracı kaldırırken ihtiyaç duyulan tork değerine ulaşmak için daha yüksek yakıt ihtiyacı buna bağlı olarak da emisyon değerlerinin belli değerlerin altına inememesi.Düşürülmek istenen bu değer günümüzde 100 gr/km CO2 değerin altı oluyor. Birçok ülke de bu değerin altına vergi teşvikleri var veya başka pozitif ayrımlar. Benzinli motorda ayrıca NOx,partikül gibi dizelde olan ( CO2 tabi dizelde de var ) zararlı gaz derdi de yok.Çok daha çevreci bu anlamda.Üretim ve rektefiye maliyeti ucuzdur,bakımı çok daha basittir.

    Elektrikli otomobiller.Yakıt tüketimi,verimlilik ve emisyon olarak hiçbir dizel,benzin veya hibrit motor rakibi olamaz.Geleceğin elektrik motorları olacağı artık kesindir. Elektrik motorunun en büyük avantajı torkunun yüksek olduğu gibi maksimum torkunu da kalkıştan itibaren verebilmesidir. Şehir içi dur kalk esnasında çok az güce ihtiyaç duyduğu için tüketim çok düşüyor. Bu da çok az tüketim değerleri demek. Bir süre daha fosil ürünler elektrik elde etmek için kullanılacağından dünya için sıfır emisyon olmayacak ama içten yanmalı motorlara göre toplam emisyon salınım değeri kıyas bile edilemez.

    Peki günümüzde ne yapacağız? Binalarımız,alt yapımız hala tam olarak %100 elektrikli otomobilere hazır değil.Dışarıdaki şarj istasyonlarında doldurursan bu durumda yakıt gideri 100km de 2-3 lt fosil yakıt tüketimlere karşılık gelecek rakamları buluyor.Ayrıca elektrikli otomobiller hala çok pahalı. İşte hibrit teknolojisi tam burada devreye giriyor. Yukarı da belirttiğim gibi benzinli motorların sorunu tork, dizelin yüksek maliyet ve emisyon,tork ve emisyon ile sorunu olmayan ise elektrik motoru. Küçük bir elektrik motorunu benzinli motora entegre edersen ve kalkışları da bu motor ile yaparsan benzinli motorun şehir içi tüketim değerleri inanılmaz düşer tabi emisyon değerlerinde. Ayrıca maliyeti çok değil ve güvenilir bir teknoloji. Şu an hibrit araçlardaki elektrik motorunun görevi bu desek yanlış olmaz. Pilleri aşırı küçük yani fazla bir mesafeyi sadece elektrik gücü ile gidemiyor. İleriye doğru bu mesafe bir miktar daha arttırılabilir ( 20-30km gibi ) çok daha sonra da biraz daha piller büyür ve harici şarj imkanı da gelir ve menzil daha da artar ( 100 km gibi tahminim ). Çünkü pilleri büyüttüğünüz zaman bunu doldurmanız lazım.Eğer benzinli motora bu görevi yüklerseniz özellikle kısa mesafe kullanımda pillerin dolum işini sadece benzinli motor üstlenir ki bu seferde tüketim artar. Daha uzun mesafe için harici elektrik kaynağı ile doldurmak şart.

    Sanırım bazı konular netleşmiştir.Yukarıda yazılanlara göre benim çıkarımlarım ve soruların cevabı;

    Hibrit araçlar %100 elektrikli otomobillere geçinceye kadar ki en mantıklı ara çözümdür. Dizel motorların ilerleyen zamanlarda azaldığını göreceğiz.

    Küçük hacimli güçlü motorlar kısa vadede hibrit teknolojisine geçmezler.Maliyet,emisyon gibi sebepler var. 1,6-2 lt civarı atmosferik ve çok güçlü olmayan motorlara uygulamak şu anda daha mantıklı. Güçlü motor olarak ise yüksek hacimli olanları tercih etmek yine maliyetler ve emisyon açısında şu an kabul görüyor. Kısaca vadede hibrit araçlardan en azından ülkemiz için çok güçlü benzinli motora sahip versiyonlar beklemeyin derim.

    Çoğunlukla şehir içinde özellikle de İstanbul gibi büyükşehirlerde kullanıyorsanız şu an ne dizel,ne de benzinli araç hibrit aracın tüketimine erişemez. İlk alım maliyeti hala çok ucuz değil ama uzun süre kullanırsanız işletme maliyeti düşük.Ayrıca sarf malzeme olarak fren diski,balatası,akü vs gibi kalemler olmadığı için daha da düşüyor.Teknolojisi de oldukça güvenilir,kendini kanıtlamış pil ve elektrik motoru kullanıyor.Eski tasarım kendini kanıtlamış teknolojiler bunlar.

    Karma kullanım için dizel bir süre daha mantıklı olur ülkemizde ama emisyon yasası çıkarsa işler tamamen değişir bizde de.Tabi dizel ne kadar az yaksa da yine bir hibrit kadar az yakamaz şehir içinde. Bunu da kullanım amacına göre dikkate almak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 12 Ocak 2018; 22:55:11 >




  • SerdarG78 S kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, ne demek. Benim buralarda bir bayi oldugu icin baskasina gitme sansim yok, siz baska bayiden haber alirsaniz lutfen bilgilendirin. Ama geri cagrilma ve bizim yasadigimiz bu olayin bir iliskisi bulunmuyor. Geri cagrilma arac bazen gaza basmadan el frenini birakmiyordu, o nedenle esas olarak. Normalde vitese alinca birakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada yapılan işlemler bakımda: Enjektör temizleyici, Karter tapa contası,yağ filtre elemanı, motor yağı prem 5W30 208L ,birde standart kabin hava filtresi işlemleri yapıldı.Evet onlar bizdede mevcut ve bugün Düzce hizel toyotayı aradım.Ustayla konuştum.Aljde makineye bağladılar sorun olmadı ama uyarı veriyor.Hiçbir şey olmasa zaten uyarı çıkmazdı dedim.Plakayı alıp güncellemeye baktı sizde güncelleme Yok dedi.Ama mutlaka biryerde bir sorun varki uyarı veriyor dedi.Ben detaylı bir şekilde bakacağim siz gelin dedi.Artık hayırlısı diyorum.Inşallah sizinde, benimde ve bu sorundan muzdarip olan herkes çaresini bulur ve sorun halledilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SerdarG78 S kullanıcısına yanıt
    Bende obd II okuyucu var, gitmeden takip bakmistim, birsey cikmamisti, keske ciksaydi demistim. Bilgisayarda cikmayinca islem yapamiyorlar cunku garanti kapsaminda diye biliyorum. Gelismelerinizi bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı bayiden alırken küllük veriyorlar mı? Bana yok dediler cevaplarınıza göre tekrar konuşacağım.



    Bir de kılavuz da otomatik aynaların kapılardan bağımsız olarak çalıştırma tuşuna basınca açılabildiği yazıyor yaptıran var mı? Türkiye deki araçlarda oluyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esatgelmedi kullanıcısına yanıt
    Kulluk yok, cakmak da yok. Dogru demisler



    Aynalari su sekilde otomatik acilmasini iptal ediyorum ben, kapinin oradaki tustan A (otomatik) haricinde secerseniz, mesela kapaliyi secerseniz kilitlemeden once kapaniyor. Araca tekrar binerken kumandayla acinca acilmiyor, binip dugmeden aciliyor. Bu durum buzlanma vs oldugunda faydali.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ^Biotech^ -- 13 Ocak 2018; 20:17:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternette fiyatlarına bakarken "Yenilenen C-HR" diye bir ibare gördüm. Neler değişti, bilen var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^Biotech^

    Kulluk yok, cakmak da yok. Dogru demisler



    Aynalari su sekilde otomatik acilmasini iptal ediyorum ben, kapinin oradaki tustan A (otomatik) haricinde secerseniz, mesela kapaliyi secerseniz kilitlemeden once kapaniyor. Araca tekrar binerken kumandayla acinca acilmiyor, binip dugmeden aciliyor. Bu durum buzlanma vs oldugunda faydali.

    Teşekkür ederim ancak ben iptal etmek istemiyorum. Kilidi açınca değil de motor çalıştığında açılsınlar istiyorum. Kılavuzda serviste yapılabildiği yazıyor.



    Küllük olayı kötü oldu bozuk paraları koyuyordum. Dışarıdan almak lazım şimdi.



    Kullandıkça zayıf yönlerini de görüyorum. Konsolun altındaki USB girişi gündüz bile karanlıkta kalıyor aydınlatma iyi olurdu orası için.

    Direksiyondan ses açıp kısarken de sistem düğmeye bastıktan yaklaşık 1 saniye sonra tepki veriyor.

    Touch 2 genel olarak corolla dakinden yavaş çalışıyor. Ekran büyüdüğü için de çözünürlük farkedilir oranda düşmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • namre3kutuk kullanıcısına yanıt
    Toyota Safety Sense (Kör nokta bildirimi, Adaptif hız kontrolü, çarpışma önleyici sistem vb.) standart olarak geliyor yenilenen CHR'da.
  • esatgelmedi kullanıcısına yanıt
    Hepsiburada da falan satiliyor o tarz kullukler.



    Bir de kol dayama icin soyle bir parca var, ben aldim cok da memnunum



    https://tr.aliexpress.com/item/car-styling-Car-Accessories-Center-Armrest-Storage-Box-Glove-Box-for-Toyota-C-HR-CHR-2016/32832111809.html?spm=a2g10.10010108.1000016.2.5117f983trY7sa&isOrigTitle=true

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aliece

    Toyota Safety Sense (Kör nokta bildirimi, Adaptif hız kontrolü, çarpışma önleyici sistem vb.) standart olarak geliyor yenilenen CHR'da.

    Teşekkürler
  • Arabama çeşitli dokunuşlar yapmak istiyorum.Ali ekspreste ürünler var ne önerirsiniz siz neler yaptınız? Güvenli olur mu oradan birşeyler alsak acaba?şimdiden teşekkür ederim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • SerdarG78 S kullanıcısına yanıt
    Ben 11.11 kampanyasinda uygun fiyata kapi metal esigi, onceki msjda gonderdigim kol dayama ici aparati ve aku sarjini da gosteren bardak seklinde cakmak coklayici aldim.

    Aliexpressten alisveris yapacaksaniz puani yuksek saticilari tercih edin, bir problem olmuyor genelde.

    LEDleri de n11 den aldim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ^Biotech^ ^ kullanıcısına yanıt
    C-HR Toyota Ana Konu ışıklandırmalı metal kapı eşiği hakkında ne düşünürsünüz pekı.Sıkıntı yaşarmıyız acaba
  • SerdarG78 S kullanıcısına yanıt
    Onlarin kablolu olanlarindan montaj gerektiginden ve elektrik tesisatini garanti disi birakacagi icin almadim. CHR icin pilli olanlarindan cikmissa ondan alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım onu bende düşündüm ama sizde dediniz iyi oldu araştırmaya devam teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 244245246247248
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.