Şimdi Ara

C-HR Toyota Ana Konu (121. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
5.986
Cevap
101
Favori
514.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 119120121122123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar.. Kısmetse bugün işlemlerinizi bitirdiğimiz 4x2 Diamond Multidrive S ile yollara çıkacağız.. İlk uzun yol deneyimimi Kdz.Ereğli-Gölcük-Bakırköy olarak perşembe günü gerçekleştirmeyi planlıyoruz.. Rodaj olarak ne tavsiye edersiniz.? Sakin, sabit hızla mı yoksa devir tahdidi uygulamak şartıyla değişken devirlerde mi seyretmeliyim.? İlk 0 km. aracım ve ilk Toyota'm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    Rodaj döneminde sürekli sabit devirde ve en üst devirde araç kullanmayınız diyorlar.. Kitapçıkta yazıyor detaylar. Bir de araç turbo motor olduğu için durduğunuzda 1 dakika kadar aracı çalıştırmaya devam edin turbo soğusun sonra stop edin. Keyifli sürüşler Allah kaza bela vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun. Keyifli sürüşler dilerim. Kullanım kılavuzunu okumadan nasıl hareket edeceğinize karar vermeyin.
  • zamaneking kullanıcısına yanıt
    O yorum çok saçma olmuş. Haklısınız.
  • Çok teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Her abada farklılıklar olabiliyor çünkü.
  • Mutlaka oluyordur..Önceden hiç benzinli turbo araç kullanmadığım için çok daha dikkatli okumam ve olmam gerekecek sanırım.. Arabalara ve okumaya meraklı olduğum için kitapçığı defalarca okuyacağıma eminim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    Sadece kısa süreli test ettim ancak zevkli bir sürüşü var. Sakıncası yoksa kaça ve hangi Showroom'dan aldınnız?
  • Kdz. Ereğli Toyota Plaza Göktepe'den aldım, fiyatı hiç söylemeyim ötv olayından sonraya kaldığımız ve pek araştırmadan pazardan karpuz alır gibi aldığımız için bi kaç bin lira fazla verdik sanırım ama her nasip vaktinin esiridir ve vardır bir hayır diyerek mutluluğumuza gölge düşürmüyoruz
    Aracın testi benim için performans açısından vasattı aslında, hali hazırda uzun zamandır Jaguar X-type 2.5 awd sahibi biri olarak ancak çok çok beğenerek aldık.. Bu konuda eminim araç sayısı arttıkça gelen paylaşımlarla çok faydalı olacaktır.. Ben şimdiden pek çok konuda bi yargıya vardım bile :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    Ben de ÖTV'den sonraya kaldım. PM atabilirsiniz.
  • Avrupa da yılın otomobili finalistleri belli olmuş. CHR finalistlerden biri.. CHR nin çok sağlam rakipleri var.. Yeni micra, alfa, Peugeot 3008 gibi.. hybrid motor CHR a ödülü getirebilir... Bakalım ne olacak.
    C-HR Toyota Ana Konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zamaneking


    quote:

    Orijinalden alıntı: nabaki


    quote:

    Orijinalden alıntı: zamaneking


    quote:

    Orijinalden alıntı: nabaki


    quote:

    Orijinalden alıntı: zamaneking


    quote:

    Orijinalden alıntı: nabaki

    dizel en dolu juke 86 bin (juke ile kıyaslayana)
    dizel sky pack juke 73 bin
    benzinli QQ sky pack 87 bin (QQ ile kıyaslayana)
    1.5 dci QQ sky pack 96 bin fiyat alındı
    en boş chr 86 bin
    bunlar liste fiyatları. nissan bişeyler daha yapar :)
    aksesuar kıyaslayanlara nissanların hepsinde cam tavan olduğunu belirteyim.

    F/P aracı görünürde nissanlar.
    yani chr yi fiyat performans değilde fan ları alıyor anladığım kadarıyla.

    alana hayırlı olsun
    kullanana Allah kaza bela göstermesin
    birşeyi ima etmek için değil sadece kendi düşüncelerimi belirtmek için yazmak istedim

    İsteyen juke isteyen QQ alır farklılık arayan Toyota markasına inancı olan da CHR alır. Ötv 2017 öncesi devreye girmese idi CHR en çok satan suv araç olabilirdi Kasım 15 de satışa sunulmasına rağmen kasım aralık ayı rekor satış yapabilirdi. Fakat hem şimdilik Hybrid Chr nin satışa sunulmayışı hem de ötv de ki gereksiz artış satışları yavaşlatacaktır. CHR için sadece toyota fanları alıyor komik olur....Hayatında hiç Toyota otomobili olmayan bir sürü insan var CHR almak isteyen ya da alan.... CHR ı test edin sadece sıkışık trafikte değil, bayır performansını test edin, 140 km hızla viraja girin (tabi bayi izin verirse :) ) .. CHR ağırlık merkezi dengesi, bağımsız süspansiyon başarısı ve turbo motor özellikleri ile zaten üstün bir araç. Eksik bulduğumuz şeyler yok mu... var tabi 40 kez yazdık burda dile getirdik...

    toyotaya inancı olan toyotanın fanıdır zaten.
    sadece fanları alır demek niye yanlış olsun ki. kendiniz söylemişsiniz inancı olan diye.
    ben toyota fanı değilim. nissanında fanı değilim. ben VW fanıyım. toyotaya inancım olmadığı için fanı değilim.
    fan demekteki kastımız şu. zaten toyota kullanan yada daha önce toyota kullanmış olan ve memnun olan kişiler "toyota yaptıysa iyi yapmıştır" diye düşündüğü için fan oluyorlar otomatikman ve alıyorlar.
    aynı şeyi vw sahipleride yapıyor. bende yapıyorum. passat yeni kasa çıkarsın sipariş listesinde en üstlerde olur ismim.
    motor konusunda ve viraj kabiliyeti konusunda tartışmaya girmem. çünkü trafik kuralları dahilinde araç kullanıyorum. CHR isterse virajı 200 le alsın. beni ilgilendirmez. bayırda hangi arabaya binerseniz binin gitmem demez. 86 model renault 12 var köyde. gelin onunla bile deneyelim isterseniz. artık hiçbir üretici kötü araba yapmıyor ve aracı götürmeyecek motor koymuyor. bi zaman birkaç firma yaptı sonra pişman oldu :)
    motor özellikleri bakımından söyliyim
    chr 1.2 turbo 114 hp 185 nm ortalama yakıt 5.9 lt
    QQ 1.2 turbo 115 hp 190 nm ortalama yakıt 5.6 lt (QQ ile kıyasladığınız için yazdım)

    şunu anlamanızı istedim sadece. araç F/P aracı değil. araç sadece fanlarına hitap edebilecek türde bir araç. satış rekorları filanda kıramaz. yan yattı kıramaz çamura battı kıramaz. bahaneler bu gerçeği değiştirmez.

    alana almak isteyene tabiiki saygı duyarım. araç işi zevk ve para işidir. ama gerçekleri gözardı etmek için uğraşmak ancak FAN ların işidir. yani benim tezimi çürütmeye çalışmakla toyota fanı olduğunuzuda belirtmiş oluyorsunuz. saygı duyarım. aracın iyi yönleri kötü yönleri her ortamda tartışılır. ama yan yatsaydı çamura batsaydı satış rekorları kırardı kalite süper 140 la viraja gir gibi söylemler pek doğru olmaz.

    aracın şu anda bayide kalmamış olması ile ilgili birşeyler söylemek isterim.
    yeğenim doğuş grubunda çalışıyor.
    yeni çıkan aracın kalmaması ile ilgili küçük bir tüyo vereyim size.
    bayilere satsınlar diye kasım ayında 10 ar tane araç verilirse evet kalmaz. versin 150 şer araç bakalım neler kalıyor ?
    seat ateca da durum aynen böyleydi. ekim ayı bayi kotası 5 er araç. ufff çok sattı dedi herkes. araç yok. sipariş almıyorlar dedi millet. gerçekleri kimse bilmiyorki :)

    en güzel sonuç nerede çıkar biliyormusunuz. suv sınıfının aralık ayı satış rakamları açıklandığında. aylık bazda duster veya qashqai yi geçen suv görürseniz haber verin :) çok sevdiğim tiguanı yakıtından dolayı alamadım. atecayıda fiyat politikasını beğenmediğim için almadım. iyikide almamışım. jettadan sonra passat la tanışmış oldum :)

    lütfen yanlış anlamayın ortam tartışma ortamı. aynı fikirde olsak tartışma ortamı olmaz zaten. açıkça fikirlerimizi beyan edip tartışalım diye burdayız.

    Sizin gibi seviyeli olsun insanlar her türlü konuyu tartışırız. Aylarca golf alsam mı almasam mı arada derede kaldım, makyaj gelecek mi gelmeyecek mi multimedya desteği değişecek mi değişmeyecekmi derken 2016 mart ayında ilk CHR fotoğrafları ortaya çıktığında takibe aldım ve zor bir kararla ilk üretim araçlardan bir tanesi aldım. Yani şu anda golf sahibi olabilirdim...
    chr 1.2 turbo 114 değil 116 hp 185 nm tork ortalama yakıt 5.9 lt QQ 1.2 turbo 115 hp 190 nm tork ortalama yakıt 5.6 lt (QQ ile kıyasladığınız için yazdım) demişsiniz. Yanlız QQ da cvt şanzımanda tork 165 e düşüyor.. 0-100 hızlanma da 12.9 saniye çıkıyor. Şanzıman konusunda nissan QQ forumunu takip ediyorum hiç iç açıcı şeyler söylenmiyor. Toyota vw grup gibi bir satış politikası yok siparişle çalışmıyor. Benim aracı satın aldığım bayide 36 araç vardı hepsinin 3 gün içinde satıldığını söyledi bayi yalan da olabilir ama teslimatlara şahit oldum. Toyota son yıllarda müşterileri üzüyor müşteri odaklı olmaktan çıkmaya başladılar ama sevsek de sevmesek de dünyanın en çok satan markası 5 yıldır kolay bir şey olmasa gerek. eğer QQ 2018 de çıkacak yeni kasasında müşteri beklentilerine karşılık veremezse yeni rakipleri ile birlikte işi oldukça zor görünüyor. QQ ya rakip olarak yeni peugeot 3008 i CHR dan daha kuvvetli görüyorum..CHR herkese hitap etmiyor ama 3008 çok başarılı olmuş..

    teşekkür ederim. bilmukabele...
    nissan ın otomatik vitesleri ne yazıkki sorunlu. 2014 modellerde çok değişim yapıldığını duymuştum.
    toyota ile ilgili 1.4 dizellerinde sıkıntı olduğu söyleniyordu bir ara. ama toyota genel politika olarak yenilikçi olmadığı için türkiyede çok müşteri kaybetti. özellikle kasa güncelliğini yitiren corolla. yaris artık yollarda neredeyse hiç görmüyorum. corollanın rakibi jetta civic gibi araçlar daha baskın oldu satış konusunda. buda iç piyasada toyotaya çok yaramadı. şimdiki yeniliğide hybrid yerine 1.6 dizel olsa satış konusunda çok rahatlayacaktı.
    maalesef ki halkımız hybrid konusunda elektrikli otomobil konusunda henüz birşeyleri aşmış değil. sadece bilinçli bir kesim var bu konuyla ilgilenen. bir çok tanıdığım beni arayıp 1.2 motor bu arabayı çekermi gibi sorular soruyor halen(daha önce 1.2 tsi dsg jetta sahibiydim). yani 1.2 motoru kabul edemedik daha. bmw nin 3 silindirine laf sokmaya çalışanlarımız var halen. bu durumda bir piyasaya sahipken 1.8 hybrid motoru sadece bilinçli kesim alacaktır. buda satış başarısı getirmez toyotaya. nitekim honda civic hybrid te , renault fluance ze de aynı durumu yaşadı. hatta derinderenin yaptığı elektrikli corollaları çok beğendim çok başarılı olmuş gerçekten. ama piyasamız kabul edemiyor maalesef.
    chr 1.2 konusunda biraz hareketli olacak. fakat yakıtı kabul edilebilir seviyedemi ? kullanan siz olduğunuz için bu konuda neler yaşadığınızıda paylaşırsanız sevinirim.
    1.4 tsi dsg passat kullanıyorum. ortalama yakıtım 6 litre olmuyor. yani benim kullanım şeklim ile aracımın şehir içi olarak verilen rakamı benim ortalama rakamımın üstünde kalıyor.

    QQ 2018 de çıkaracağı modelle teknolojik olarak birçok yenilik yapacak. ama otomatik vites konusu halen muallak. fakat geçmişten gelen başarısı yeni modeldede ilk etapta seçim sebebi olacaktır. sonrası ne olur araç çıktığı zaman göreceğiz :)
    3008 i bizzat görmedim. ama kağıt üzerindeki veriler iyi. ayrıca 1.6 dizel otomatik seçeneği onu gözde bir araç haline getirecektir. çünkü 1.6 dizel otomatikte QQ dışında rakibi yok gibi. onunda yüzü eskidi. peugeot birde 6R şanzıman ile otomatik vites olayını çözmüş görünüyor.

    golf yerine chr tercih etmenizden yenilikçi tasarımları sevdiğiniz anlaşılıyor. ben biraz daha gelenekçiyim diyebilirim. ilk gelen arabalardan birini gidip almanız benim için biraz çılgınca. kumarı severim ama kağıtları ben dağıtırsam :) belli başlı modeller dışında gelir gelmez alacağım bir araba olacağını sanmıyorum. yani çok beğenirsem jettanın yenisini çıkmadan alırım. veya passatın yeni kasasına sipariş veririm. ama vw yeni bir crosover çıkartıyor gel al dediklerinde gidip alamam. vw bile olsa risk benim için.
    maaşlı çalışan biriyim ve araba benim için sermaye. sermayemden birşeyler kaybetmeyi göze alamam...

    ilk fırsatta satış rakamları belli olduğunda paylaşırsanız sevinirim. merakla takip ettiğim bir konu.

    Toyota CHR 1.2 turbo uzun yolda çok gaza basmas isen 100 km de 5.5 - 6 litre yakıyor.(uzun yol yaptım) Şehir içinde 7-8 litre arası yine gaz tepkimelerine dikkatli olunursa... Şanzıman konusnda kafam çok rahat çünkü toyota nın 10 yıldır cvt şanzımanları arıza vermiyor belki 5 araba da falan sorun olmuştur onlar da yağ koyulmadan fabrikadan çıkan araç falandır heralde. Toyota CHR da motor şanzıman uyumu CVT şanzımanlarda yüksek tork zor bir durum olmasına rağmen çok başarılı test etmenizi öneririm...Toyota CHR ile yeni bir sayfa açıyor bence başarı gelecektir. Hybrid konusu muamma çünkü artık otomobil firmaları büyük yatırımları direkt elektrikli araçlara yapıyorlar toyota da bu konuda girişime başladığını duyurdu.Mercedes 10 milyar euro yatırım yaptığını duyurdu elektrikli araçlar için..... Tesla Amerika'da çok iyi gidiyor satın almalar gerçekleştiriyor.. Avrupa'da CHR fırtına gibi esiyor ve fiyatları da diğer rakiplere göre hiç de ucuz değil çoğu ülkede QQ den pahalı satılıyor..... Risk almak bence vw almak... eğer dsg şanzıman ile alıyorsanız bence dünyanın en büyük riski :) Amerika'da 10 yıl garanti ile satılan DSG ülkemizde 2 yıl garanti ile büyük tehlike.. CHR da kullanılan şanzıman bir dsg kadar hızlı olmasa da isteklerinize anında karşılık verebiliyor.. CHR ın 100 km hızdan sonra rüzgar sesi vermesi talihsizlik bu durumun giderilmesi gerekiyor.. Satış rakamları konusunda fabrika dan yeterince araç alamadıklarından yakınıyor Toyota bayileri... 2017 için 10.000 adetin üstünde istese de satamayacak çünkü fabrika yoğun talepten Türkiye'ye 10-12 bin adetlik satış vermiş durumda... (CEO öyle diyor) Kasım 15 te satışa başlayan CHR için kasım ayı faturalanmış satış rakamı sanırım 1000 adet civarı olacaktır.

    yakıt olarak yılda 10 bin km yol yapan için fena değil rakamlar.
    yurt dışında toyota nın sorunsuzluk algısı yüksek. onlar bizim gibi piyasaya göre değilde ihtiyaca göre araç alma konusunda iyiler. biz henüz o mertebeye gelemedik :(
    hybrid konusunda yatırımları ve türkiye dışında kullanımları biliyorum. ama biz farklıyız işte. üsttede dediğim gibi biz ihtiyaca göre araba alma konusunda henüz onlarla aynı mertebeye erişemedik.
    yurt dışında stationwagon algısıda yüksek. onu bile kabul edemedik. tutturduğumuz 2 kanal var. tofaş kartal ve toros sw :) diğer modeller neredeyse hiç satılmıyor gibi.
    satış rakamları aralık başında açıklanır. bende ateca ve tiguanı merak ediyorum açıkçası :)




  • zamaneking kullanıcısına yanıt
    Rakipler dişli. Mesela Julia büyük ses getirdi, 3008 çok beğenildi. Tabii C-HR'ye özellikle Avrupa'dan çok talep var. Bence bu üçü arasında yarış olur. Mercedes'e vermeseler ne olur, en iyisinin o olduğunu herkes biliyor.
  • umutsen U kullanıcısına yanıt
    Giulia çok güzel olmuş.. artık alfa BMW ye kesinlikle kafa tutabilir bu araç 10 numara..
    yanılmıyorsam Nürnberg de pistte rekor da kırdı.. müthiş bir dengesi varmış.. yılın otomobili ödülünü 2000 yılında Yaris 2005 yılında prius almıştı.. kullanıcıların tercihlerini çok fazla etkiliyor mu ödül alması bu durum bir soru işareti...2016 da yılın otomobili ödülünü alan Astra satışlarda golf ve leon un önüne geçemiyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zamaneking -- 30 Kasım 2016; 15:26:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zamaneking kullanıcısına yanıt
    Ben spor paket Giulietta'yi yeni sattım, Alfa'nın gerçekten bambaşka bir ruhu var. Üç beş sene sonra ikinci el bir Gulia'yi da şimdiden kafaya koydum.. Allah izin verirse tabii..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende Chr imi yarın teslim alacağım almadan önce bir miktar araştırmam oldu. Özetle 1997 den beri toyota yı bir fiil kullanıyoruz şu ana kadar hiç bir problem yaşamadık araba gerçekten sorunsuz.
    Geçmişte bir peugeot 307 almak gibi bir hata yapmıştım sıfır aldığım araç bir buçuk yıl içerisinde 25 kere arıza (iki kere fren boşalması da var)yaptı. En kotüsü ise peugeot nun rezalet satış sonrası ve ukala bir şekilde biz bu arabayı zorla aldırmadık almasa idiniz tutumu oldu. 3 yıl süren mahkeme süreci ile paramı geri alabildim. O yüzden bundan sonra bedava bile verseler peugeot kullanmam.
    VW e gelince satış sırasındaki hadi artık alacaksan al yoksa uğraştırma utumu aracınıza kötü fiyat vermeleri ve her zaman problem çıkarma riski olan dsg yi sayabilirim.
    Toyota ya gelince test sürüşü oldukça olumlu idi yine F/P olarak üst sıralarda fakat bu kadar güzel bir arabanın türkiye de üretilmeside bence oldukça önemli sonuçta bu araç amerikaya bir türkiyeden ihraç edilecek 2000 kişi ye iş imkanı sağladı toyota bu araba yatırımı ile bence buna sahip de çıkmamız gerekmekte tıpkı her avrupalının birinci tercihinin kendi ülkesinde üretilen araba olması gibi.
    Sonuçta araba hem ihtiyaç hem zevk işi ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Leobel L kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun.
    Deneyimlerinizi paylaşırsınız..
  • Leobel L kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun.. güzel günlerde kullanın.. Alacak olanlar elini çabuk tutmalı aralık ayında bu lansman fiyatları olmayacak deniyor.. Ben 1000 km bakımını yaptırdım bu gün..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zamaneking -- 30 Kasım 2016; 23:22:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umutsen U kullanıcısına yanıt
    bu giulia yı bende koydum . sence kaçtan çıkar piyasaya
  • http://www.mynet.com/haber/yasam/avcilarda-feci-kaza-2-olu-2755819-1
    araç chr sanırsam acaba hybrid versiyonu mu öyleyse bu yangın pillerden ötürü vs çıkmış olabilir mi bi ara yanan tesla haberleri de çoktu amacım bilgi almak yanlış anlaşılmasın
  • 
Sayfa: önceki 119120121122123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.