Şimdi Ara

Buzdolabım Altını Alt Bölmesini Soğutmuyor Neden Olabilir ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
428
Cevap
42
Favori
749.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rsimsek kullanıcısına yanıt
    Estafurullah Amacımız zaten yardımcı olmak,
    Yerinde olabilecek birşey olsa zaten bizim içinde çok iyi olur hamallığı vs. gerçekten zor iş o dolabı alıp yapıp geri teslim etmek bizim içinde çok zahmetli bir durum ama gaz kaçağı evde tespit edilemeyecek kadar uğraştırıcı bir iş

    Kullanmış olduğunuz dolabın kronik arzalarından birisi bu gaz kaçağı olayı zamanla gövdenin belirli yerlerindeki boruları çürüyor ve sıklıkla başımıza geliyor ama dediğim gibi karar sizin

    siz Arzayı İlk Belirtiğinizde zaten sisteme yağ basmış dediğinizde ben dolapta gaz kaçağı olabileceğini söyledim çünki sistemde gaz olmadığı zaman motor sisteme yağ basar yoksa durup dururken motor sisteme yağ basmaz.

    Dahası şuan gelip dolabın motorunu değiştirin deseniz bile açıkcası o dolaba ben gaz kaçağı kuşkusuyla motor takıp gaz vermem,
    anlattığınız periyotlara bakarsak zaten dolabın gazı bitmiş gelip gaz vermişler bir süre gitmiş daha sonra tekrar gaz bitmiş tekrar gelip tıkama var diyip gaz vermişler ve şimdi tekrar gaz bitmiş ve gaz sistemden boşaldıktan sonra sisteme yağ basar bu bütün dolaplarda aynıdır.

    Sizin dolabınızın farkıysa model olarak gaz kaçağının çok fazla olduğu ve hemen hemen haftada birtane bu seri dolapla aynı sorunu giderdiğimiz için ve anlattıklarınızın gaz kaçağı olduğu şüpesini güçlendirdiği için sistem kontrol edilmeden motor takmanın yada gaz vermenin akıllıca olmayacağını söylüyorum.


    O dolaba şu haliyle motor takmak demek ortalama 2 ayda bir gelip yeniden gaz vermek demek,
    Ve müşteriyi canından bezdirmek demektir :)

    Benim size önerim gaz kaçağının onarımını yaptırmadan,
    Dolaba motor vs. taktırarak paranızı çöpe atmamanız

    Bu haliyle motor taktırmak yerine gidip Sıfır dolap almanız açıkcası Sizin menfaatinize olur,
    Çünki dolabınızın boruları değişip sistemi temizlenip motoru kontrol edildikten sonra gaz verilirse,
    uzun yıllar kullanırsınız, ama gaz kaçağı giderilmeden yeniden gaz verip motor değiştirmek sadece sizi maddi olarak zarara sokar

    Dahası o dolabı şu haliyle kullanmayın Mümkünse çünki
    Sisteme yağ basması bir tarafa dolapta soğutma olmadığı için Dolap Otomatiğie Geçmiyordur,
    Gaz Basıncı Düşmeye Başladığı Günden Beri Motor Durmadan Çalışıp Sadece 8 Saatte Bir Kart Sayesinde Dinlenmeye Geçiyordur,
    Buda Elektirik Faturanıza Bariz Şekilde Yansır.


    Hatta İmkanınız Varsa Dolabınızın Modelini Alarak Bir Yetkili Servise Gidin Ve Durumunuzu Anlatın,
    Bayram Öncesi sizi aradım Gelmediniz mecburen özel servis çağırdım onlarda gaz verdiler, dolaba tıkanmış diyerek,
    daha sonra tekrar soğutmamaya başladı tekrar gaz verdiler tıkanmış diyerek,

    şimdi tekrar soğutmuyor bu kez motoruda değiştireceğiz sisteme yağ basıyor diyorlar motor değişmesi gerekiyor diyorlar,

    Farklı Bir servise durumu anlattım dolabın modelini verdim ve onlarda,
    Sistemin durup dururken tıkanmayacağını ve gaz kaçağı olduğunu için,
    motorun sisteme yağ bastığını, Gaz kaçağı giderilmeden yeniden gaz vermenin,
    sorunu çözmeyeceğini söylediler ve Dolabımın Modeline Bakına,
    Bu dolaplarda Gaz Kaçağı Çok Sık Rastlanan Bir Arza Olduğunu Söylediler Diye Belirterek Sorun.

    Zaten Profesyonel Bütün Soğutmacılar,
    Sisteme Yağ Basmışsa Motor Direk Gaz Kaçağı Olduğu Şüpesi Üzerine yoğunlaşır,

    Sizin Anlattığınız Arza İse Ariston Dolapların Kronik Arzasıdır,
    Ariston Dolapların Genel Olarak Kullandığı Yağ Nedeniyle Zamanla Kılcal Dediğimiz Borusu Yağ Nedeniyle Daralarak Tıkanma Yapar Ve Değişmesi Gerekir, Gaz Kaçağı Olmadan Tıkanmanın Olduğu Sistem Genel Olarak Aristonda Karşımıza Çıkar.


    Değerli Arkadaşım;
    Ben Necizane Üzerime Düşeni Yaptım, Sorunun Çözümü Ve Bu Arza Karşısında Seni Bekleyen Seçenekleride Sıraladım,
    Bundan Sonrası Senin Tasarrufunda, Dilerim Doğru Bir Analiz Yapar Ve Doğru Bir Karar Vererek Sorunu Çözümlersin,
    Ama Tekrar Dediğim Gibi Gaz Kaçağını Gidermeden Motor Taktırmak Yerine Yeni Dolap Alman Menfaatine Olur,
    Yeni Bir Dolap Alırsanda Yine Aynı Şekilde Arçeliğin Kore Üretimi Bir Dolabını Terih Etmeye Çalış,
    Şuan Kullandığın Dolap Gerçekten Görsel Olarak Şık Kullanışlı Olduğu Kadarda Kaliteli Bir Dolap,
    Hatta Yeni Dolap Alman Durumunda Eski Dolabını Satmak İstersen Alım Konusunda Yardımcı Olmayada Çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    Estafurullah Amacımız zaten yardımcı olmak,
    Yerinde olabilecek birşey olsa zaten bizim içinde çok iyi olur hamallığı vs. gerçekten zor iş o dolabı alıp yapıp geri teslim etmek bizim içinde çok zahmetli bir durum ama gaz kaçağı evde tespit edilemeyecek kadar uğraştırıcı bir iş

    Kullanmış olduğunuz dolabın kronik arzalarından birisi bu gaz kaçağı olayı zamanla gövdenin belirli yerlerindeki boruları çürüyor ve sıklıkla başımıza geliyor ama dediğim gibi karar sizin

    siz Arzayı İlk Belirtiğinizde zaten sisteme yağ basmış dediğinizde ben dolapta gaz kaçağı olabileceğini söyledim çünki sistemde gaz olmadığı zaman motor sisteme yağ basar yoksa durup dururken motor sisteme yağ basmaz.

    Dahası şuan gelip dolabın motorunu değiştirin deseniz bile açıkcası o dolaba ben gaz kaçağı kuşkusuyla motor takıp gaz vermem,
    anlattığınız periyotlara bakarsak zaten dolabın gazı bitmiş gelip gaz vermişler bir süre gitmiş daha sonra tekrar gaz bitmiş tekrar gelip tıkama var diyip gaz vermişler ve şimdi tekrar gaz bitmiş ve gaz sistemden boşaldıktan sonra sisteme yağ basar bu bütün dolaplarda aynıdır.

    Sizin dolabınızın farkıysa model olarak gaz kaçağının çok fazla olduğu ve hemen hemen haftada birtane bu seri dolapla aynı sorunu giderdiğimiz için ve anlattıklarınızın gaz kaçağı olduğu şüpesini güçlendirdiği için sistem kontrol edilmeden motor takmanın yada gaz vermenin akıllıca olmayacağını söylüyorum.


    O dolaba şu haliyle motor takmak demek ortalama 2 ayda bir gelip yeniden gaz vermek demek,
    Ve müşteriyi canından bezdirmek demektir :)

    Benim size önerim gaz kaçağının onarımını yaptırmadan,
    Dolaba motor vs. taktırarak paranızı çöpe atmamanız

    Bu haliyle motor taktırmak yerine gidip Sıfır dolap almanız açıkcası Sizin menfaatinize olur,
    Çünki dolabınızın boruları değişip sistemi temizlenip motoru kontrol edildikten sonra gaz verilirse,
    uzun yıllar kullanırsınız, ama gaz kaçağı giderilmeden yeniden gaz verip motor değiştirmek sadece sizi maddi olarak zarara sokar

    Dahası o dolabı şu haliyle kullanmayın Mümkünse çünki
    Sisteme yağ basması bir tarafa dolapta soğutma olmadığı için Dolap Otomatiğie Geçmiyordur,
    Gaz Basıncı Düşmeye Başladığı Günden Beri Motor Durmadan Çalışıp Sadece 8 Saatte Bir Kart Sayesinde Dinlenmeye Geçiyordur,
    Buda Elektirik Faturanıza Bariz Şekilde Yansır.


    Hatta İmkanınız Varsa Dolabınızın Modelini Alarak Bir Yetkili Servise Gidin Ve Durumunuzu Anlatın,
    Bayram Öncesi sizi aradım Gelmediniz mecburen özel servis çağırdım onlarda gaz verdiler, dolaba tıkanmış diyerek,
    daha sonra tekrar soğutmamaya başladı tekrar gaz verdiler tıkanmış diyerek,

    şimdi tekrar soğutmuyor bu kez motoruda değiştireceğiz sisteme yağ basıyor diyorlar motor değişmesi gerekiyor diyorlar,

    Farklı Bir servise durumu anlattım dolabın modelini verdim ve onlarda,
    Sistemin durup dururken tıkanmayacağını ve gaz kaçağı olduğunu için,
    motorun sisteme yağ bastığını, Gaz kaçağı giderilmeden yeniden gaz vermenin,
    sorunu çözmeyeceğini söylediler ve Dolabımın Modeline Bakına,
    Bu dolaplarda Gaz Kaçağı Çok Sık Rastlanan Bir Arza Olduğunu Söylediler Diye Belirterek Sorun.

    Zaten Profesyonel Bütün Soğutmacılar,
    Sisteme Yağ Basmışsa Motor Direk Gaz Kaçağı Olduğu Şüpesi Üzerine yoğunlaşır,

    Sizin Anlattığınız Arza İse Ariston Dolapların Kronik Arzasıdır,
    Ariston Dolapların Genel Olarak Kullandığı Yağ Nedeniyle Zamanla Kılcal Dediğimiz Borusu Yağ Nedeniyle Daralarak Tıkanma Yapar Ve Değişmesi Gerekir, Gaz Kaçağı Olmadan Tıkanmanın Olduğu Sistem Genel Olarak Aristonda Karşımıza Çıkar.


    Değerli Arkadaşım;
    Ben Necizane Üzerime Düşeni Yaptım, Sorunun Çözümü Ve Bu Arza Karşısında Seni Bekleyen Seçenekleride Sıraladım,
    Bundan Sonrası Senin Tasarrufunda, Dilerim Doğru Bir Analiz Yapar Ve Doğru Bir Karar Vererek Sorunu Çözümlersin,
    Ama Tekrar Dediğim Gibi Gaz Kaçağını Gidermeden Motor Taktırmak Yerine Yeni Dolap Alman Menfaatine Olur,
    Yeni Bir Dolap Alırsanda Yine Aynı Şekilde Arçeliğin Kore Üretimi Bir Dolabını Terih Etmeye Çalış,
    Şuan Kullandığın Dolap Gerçekten Görsel Olarak Şık Kullanışlı Olduğu Kadarda Kaliteli Bir Dolap,
    Hatta Yeni Dolap Alman Durumunda Eski Dolabını Satmak İstersen Alım Konusunda Yardımcı Olmayada Çalışırım.
    Merhaba ustam, Allah razı olsun uzun uzun üşenmeden yazıyorsunuz. Aradan bir kaç gün geçti, bugün önceki ustayı arayabildim. Hem kış ayı hem de balkonda küçük bir derin dondurucu olunca onunla idare ediyoruz. Tekrar bu bilgiler ışığında müdahale eden ustaya durumu anlattım. O ikinci gelişinde gaz basıncını ölçmüş gaz tamdı diyor. Ama nedense bir süre normal çalışınca sonra ya kılcallar tıkanıyor ya da drayer. Sizin dediğiniz de doğru olabilir tabi. Hatta bana daha mantıklı geldi. Fakat kaç gündür aynı seviyede çalışıyor ve aynı şekilde evaparatörün en üst sırası karlanıyor. Bu, ya sistemdeki tıkanmadan kaynaklı, ya da gaz basıncı belli bir seviyeye düşünce artık kaçak yerlerinden kaçış azalıyor olabilir. Gazın yetersiz olması ve tazyiğinin de tam olmasına göre yetersiz olması evaparatörün sadece üst kısmının soğumasına sebep olmuş olabilir mi? Belki yağlanmadan sızan delik bir nebze kapanıyor da olabilir. Usta kompresörün vakum yapmasında da bir sıkıntı olmadığını söyledi. Tabi mantıken böyle bir şeye karar vermek için sisteme belli basınçta bir kaç gün manometre bağlayıp takip etmek en doğrusu. Çünkü çok az bir sızma kısa süreli basınca etkisi tespit edilemez diye düşünüyorum.

    Hem ekonomik olarak yeni masraf hem de dolabın atıl olmasını kabullenemiyorum. Keşke tamiri mümkün olabilse. Usta her ne kadar motor değişmesi lazım dese de peşinden tesisata kaçan yağ dolaysıyla randıman vermeyeceğini de ekledi. Bu haliyle elden çıkartsam kaç TL. eder. Ya da balkona koyup öteberi kiler dolabı mı yapmak daha mantıklı?

    Netten araştırmalarımda gaz kaçırmasına sebep kapı çevresi kondanser borularında sızdırma ihtimali ve o boruları devreden çıkartarak çözmüşler. O borular ısınarak içerideki soğuğun kapı contasına kadar etki edip normal havanın orada yoğuşup terlemesini önlemek için olsa da terlemeyi göze alıp sistemi çalıştırdığını yazmış kişi. Bu arada kapı contasının altının neden ısındığını da anlamış oldum. Fakat şu an herhangi bir ısınma yok. Bu ya gazın yetersiz olmasından ya da sistemin tıkalı olup da yeterli akışın sağlanamamasından kaynaklı olabilir.


    Her şey için ve tüm bu tür şikayetleri olanlara da ışık tuttuğunuz için teşekkürler.




  • Sayenizde buzdolabımin sorununu hallettim cok teşekkür ediyorum
  • lalel L kullanıcısına yanıt
    Rica Ederim Çok Sevindim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    Rica Ederim Çok Sevindim :)
    Üstad merhaba,

    1999 yılında almış olduğumuz BOSCH KSU 3920 NE No Frost buzdolabımız var.Son 7 yıldır, bloklama diye tabir ettiğiniz olayla karşılaşıyoruz. Sene de, en az 3-4 kez oluyor ve servis geliyor. En sonunda gelen servis bize nasıl yapılacağını öğretti ve kendiniz yapın dedi.

    Üst taraftaki dondurucu kısmını söküyoruz. Buzlanan kanallar için, sıcak su döküyoruz, tabii çatır çutur seslerle beraber, hafif yamulma da oluyor ancak sonra düzeliyor. En sonunda arka tarafta ki kap tan epey bir su akıyor. Son olarak da, aynı şekilde kapatıp kullanmaya başlıyoruz...

    Size sormak istediğim, acaba, sıcak su dökülse de, yine bir 48 saat açık mı kalmalı dolap?

    Mesela, şu anda yine bozuk durumda. Bir anda, bip bip ötmeye başlıyor ve bakıyorum ki, üst taraf aniden -7 ya da -9 gibi rakamları gösteriyor.
    Ondan sonra da, devamlı olarak çalışıyor ama hiç soğutma yok. 24 saat hiç durmadan çalıştığı oluyor.

    Oysa, bu bloklama dan dolayı daha 2 gün önce söküp temizledim.Fakat bu sefer üşenip sıcak su dökmedim yalnızca oda sıcaklığındaki suyu döküp biraz bekledim. Arka kaba su inince de temizlendi diye düşündüm. Ancak, bu gün yine aynı hatayı verdi.

    Acaba, miadı mı doldu, yoksa dolabın başka bir yerinde mi arızası var? Ne tavsiye edersiniz?
    Teşekkürler.

    @Beyaz Eşya Servisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savisvasa -- 6 Şubat 2014; 19:32:40 >




  • Savisvasa kullanıcısına yanıt
    sıcak su olukları yani gideri açar ama arada strafor içindeki buzlanma orada kalır ve arzanın sık sık tekrarlanmasına neden olur eğer tıkanıklıktan kaynaklı bir arza ise bu nedenle 48 saat bekletmek daha sağlıklı.

    Bunun dışında dolabınızın yılda 3 kez bu arzayı yapmasıda garip çünki bu tip kirlenmeler oluklarda en az 3 5 yılda bir olur,
    bence dolabın fişini çekin ve bekletin daha snra çalıştırdığınızda düzelecektir ama sistemde bir arza varsa yani
    kart yada rezistanslarda bir sorun varsa 1 hafta içinde arza tekrar edecektir o zaman servis çağırmanız gerekbilir

    dolabınız güzel bir dolap görsel olarak bir kırığı eziği çürüğü yoksa yaptırıp kullanmaya devam edebilirsiniz bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    sıcak su olukları yani gideri açar ama arada strafor içindeki buzlanma orada kalır ve arzanın sık sık tekrarlanmasına neden olur eğer tıkanıklıktan kaynaklı bir arza ise bu nedenle 48 saat bekletmek daha sağlıklı.

    Bunun dışında dolabınızın yılda 3 kez bu arzayı yapmasıda garip çünki bu tip kirlenmeler oluklarda en az 3 5 yılda bir olur,
    bence dolabın fişini çekin ve bekletin daha snra çalıştırdığınızda düzelecektir ama sistemde bir arza varsa yani
    kart yada rezistanslarda bir sorun varsa 1 hafta içinde arza tekrar edecektir o zaman servis çağırmanız gerekbilir

    dolabınız güzel bir dolap görsel olarak bir kırığı eziği çürüğü yoksa yaptırıp kullanmaya devam edebilirsiniz bence.

    Bilgilendirme için çok teşekkürler ustam.

    O halde, tavsiyenize uyup, kışın 48 saat yazın ise 36 saat bekletmek en uygunu.

    Evet, yılda 3-4 kez oluyor. Biz de artık bıktık. Siz, 3-5 yılda bir olur yazınca şaşırdım doğrusu. Hatta, çamaşır makinemiz bozulmuştu. O da Bosch.
    Bu gün servis geldi ve ek garantisi olduğu için neyse ki ücret ödemeden kurtardık. Buzdolabını da gösterdik gelmişken onlara.

    Kapı üzerinde bulunan gösterge sistemi arızlanıyormuş bu tip modellerde, zaten artık Bosch da bu sistemden vaz geçmiş diye söylediler.

    Dolap 15 yıllık olduğundan, kullanım ömrü olan 10 yılı da doldurmuş dediler, yani pek ilgilenmediler açıkcası. Biz de pek üstelemedik. Nasıl olsa alıştık artık.

    Tekrar teşekkürler.
    İyi çalışmalar.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savisvasa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    sıcak su olukları yani gideri açar ama arada strafor içindeki buzlanma orada kalır ve arzanın sık sık tekrarlanmasına neden olur eğer tıkanıklıktan kaynaklı bir arza ise bu nedenle 48 saat bekletmek daha sağlıklı.

    Bunun dışında dolabınızın yılda 3 kez bu arzayı yapmasıda garip çünki bu tip kirlenmeler oluklarda en az 3 5 yılda bir olur,
    bence dolabın fişini çekin ve bekletin daha snra çalıştırdığınızda düzelecektir ama sistemde bir arza varsa yani
    kart yada rezistanslarda bir sorun varsa 1 hafta içinde arza tekrar edecektir o zaman servis çağırmanız gerekbilir

    dolabınız güzel bir dolap görsel olarak bir kırığı eziği çürüğü yoksa yaptırıp kullanmaya devam edebilirsiniz bence.

    Bilgilendirme için çok teşekkürler ustam.

    O halde, tavsiyenize uyup, kışın 48 saat yazın ise 36 saat bekletmek en uygunu.

    Evet, yılda 3-4 kez oluyor. Biz de artık bıktık. Siz, 3-5 yılda bir olur yazınca şaşırdım doğrusu. Hatta, çamaşır makinemiz bozulmuştu. O da Bosch.
    Bu gün servis geldi ve ek garantisi olduğu için neyse ki ücret ödemeden kurtardık. Buzdolabını da gösterdik gelmişken onlara.

    Kapı üzerinde bulunan gösterge sistemi arızlanıyormuş bu tip modellerde, zaten artık Bosch da bu sistemden vaz geçmiş diye söylediler.

    Dolap 15 yıllık olduğundan, kullanım ömrü olan 10 yılı da doldurmuş dediler, yani pek ilgilenmediler açıkcası. Biz de pek üstelemedik. Nasıl olsa alıştık artık.

    Tekrar teşekkürler.
    İyi çalışmalar.
    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Merhaba öncelikle konu çok yardımcı oldu
    Bosch Ksu 44600ne no frost buzdolabım var geçen yaz çalışıp çalışıp durma üstteki gösterge ışıklarının yanıp sönmesi ve buzluk kısmının soğutmaması
    probleminden sonra uzun araştırmalar sonucu anakartında problem olduğunu anladım ve karttaki kondanstörleri değiştirdim o gün bugündür tık demedi bosch servisi 300tl istemişti ben kondanstörlere 1.5tl verdim:)
    ancak ne zamandır sebzeliğin olduğu bölümden su akıtıyor altına.
    dedim bu iişe girişeyim aldım elime tornavidayı parçaları teker teker söktüm(ilk söküşüm) birde ne göreyim alt kısımda orta bölümde ışığın olduğu panel kalıp kalıp buz onları temizledim no frost bölümünüde tamamen söktüm temizledim 24 saat beklettim dolap
    tamamen kurudu bugün ve çok güzel çalışıyor bu kadar bilgiyi arkadaşlara deneyim olsun diye yazdım

    Size asıl sorum kompresörün üstünde tahliye kabı kupkuru kaldı tahliye borusu tıkalı galiba benim tahminim dolap defros işleminden sonra suları aşağıya bundan dolayı akıtıyor tahliye borusunu nasıl temizlerim
    Not elimle müdahale ettiğimde borudan çaybardağı hacminde pis kokulu bir su aktı tahliye kısmına et vb kaçması ve tıkaması mümkünmüdür öyleyse nasıl çözücem bu proplemi

    Birde bu tahliye kabını yerinden sökmeye uğraştım ama sanki yapışık gibi kompresöre nasıl çıkartabilirim yerinden bilginiz varmı
    Edit:Düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ronaldinho26 -- 6 Şubat 2014; 21:06:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ronaldinho26

    Merhaba öncelikle konu çok yardımcı oldu
    Bosch Ksu 44600ne no frost buzdolabım var geçen yaz çalışıp çalışıp durma üstteki gösterge ışıklarının yanıp sönmesi ve buzluk kısmının soğutmaması
    probleminden sonra uzun araştırmalar sonucu anakartında problem olduğunu anladım ve karttaki kondanstörleri değiştirdim o gün bugündür tık demedi bosch servisi 300tl istemişti ben kondanstörlere 1.5tl verdim:)
    ancak ne zamandır sebzeliğin olduğu bölümden su akıtıyor altına.
    dedim bu iişe girişeyim aldım elime tornavidayı parçaları teker teker söktüm(ilk söküşüm) birde ne göreyim alt kısımda orta bölümde ışığın olduğu panel kalıp kalıp buz onları temizledim no frost bölümünüde tamamen söktüm temizledim 24 saat beklettim dolap
    tamamen kurudu bugün ve çok güzel çalışıyor bu kadar bilgiyi arkadaşlara deneyim olsun diye yazdım

    Size asıl sorum kompresörün üstünde tahliye kabı kupkuru kaldı tahliye borusu tıkalı galiba benim tahminim dolap defros işleminden sonra suları aşağıya bundan dolayı akıtıyor tahliye borusunu nasıl temizlerim
    Not elimle müdahale ettiğimde borudan çaybardağı hacminde pis kokulu bir su aktı tahliye kısmına et vb kaçması ve tıkaması mümkünmüdür öyleyse nasıl çözücem bu proplemi

    Birde bu tahliye kabını yerinden sökmeye uğraştım ama sanki yapışık gibi kompresöre nasıl çıkartabilirim yerinden bilginiz varmı
    Edit:Düzeltme
    Slm.
    Sorun olmasa da, No Frost dolapların fişini çekip arada bir dinlendirmek gerekiyor mu.




  • Ronaldinho26 kullanıcısına yanıt
    tahliye kabı yapışıktır silikonla muhtemelen, sökerken kırma olasılığınız var, dolabın içine su gitmesi oluğun tıkalı olması yada olukla alt bölme arasında bir çatlak olmasından kaynaklanır çatlak varsa işiniz zor oluk tıkalıysa zaten su döktüğünüzde açılmıştır su kabına su ulaştıysa ve içindeki bütün buzlar eridiyse sorun yok demektir geriye sadece denemek kalıyor.
  • Gerekmiyor ama yılda bir yada 2 yılda bir fişini çekerek 48 saat bekletirseniz kapıları açık şekilde dolabın içindeki buzlar vs. temizlenecektir.
  • Beyaz Eşya Servisi kullanıcısına yanıt
    Allah razı olsun hocam hayırlı işler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyaz Eşya Servisi

    tahliye kabı yapışıktır silikonla muhtemelen, sökerken kırma olasılığınız var, dolabın içine su gitmesi oluğun tıkalı olması yada olukla alt bölme arasında bir çatlak olmasından kaynaklanır çatlak varsa işiniz zor oluk tıkalıysa zaten su döktüğünüzde açılmıştır su kabına su ulaştıysa ve içindeki bütün buzlar eridiyse sorun yok demektir geriye sadece denemek kalıyor.

    bencede yapışık ve riske girmemek için çok zorlamadım
    ben buzlar çözüldükçe suyu bezle aldım tahliye kabında su yoktu ve su dökmedim çünkü deliği göremedim tahliye deliği nerde biliyormusunuz?
    evaporatörmüş galiba adı petek petek olan yerin ordamı çünkü onun dışında heryeri söktüm birtek onu yerinden oynatmadım buzluk kısmında ve öylece açık bıraktım 24 saat
    bence tıkanıklık var ama açmak için nereden sıcak su dökeceğimi bulamadım
    ayrıca dolap şuanda mükemmel çalışıyor 48 saattir ne geceleri ne buz kırma sesi ne çalışma sesi
    ayrıca kompresörün yanında bir fan vardı onun içinde o kadar çok pislik çıktıkı nerdeyse onlardan dolayı fan dönemeyecek reddeye gelmiş yılda bir yapacağım bu temizliği tüm arkadaşlarada öneririm
    Sizede yardımlarınız için teşekkürler:)

    Edit:Ek Bilgi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ronaldinho26 -- 7 Şubat 2014; 22:59:50 >




  • Beyaz Eşya Servisi kullanıcısına yanıt
    Sayın ustam,

    Müsadenizle bir konuda bilgi almak istiyorum. Dayıma 2011 yılında Vestel No Frost buzdolabı aldık. Ancak, geçen ekim ayından bu yana su akıtmaya başladı. Daha önce 2 defa akıtmış ve kendileri silip düzelir diye beklemişler. 4 defa da servis gelmiş. Yani toplamda 6 defa oluyor. Ama, servis 4 kez müdahale etmiş. Garantisi de nisan ayında doluyor.

    Biz bu dolabın değişimi için servise müracaat ettik. Onlar, değişimin mümkün olmadığını, garantisi geçse bile, arızanın tekrarlanması halinde, cüzi bir ücretle yapmaya devam edeceklerini belirttiler.

    Hiç böyle şey olur mu?...

    Acaba, değişim için ne kadar şansımız var, bu dolap öyle gözüküyor ki yeniden sorun çıkaracak. Tekrar başvursak, bir miktar ücret karşılığında bir üst model alma şansı da var mı acaba?

    Teşekkürler.
  • Savisvasa kullanıcısına yanıt
    Yasal bilgi aşağıdadır vestelle irtibata geçin mail atın mahkemeye vereceğinizi beyan edin servistekiler savsaklar

    Garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, 1 yıl içerisinde; aynı arızanın 4 kez (veya daha fazla) tekrarlanması ve bu arızaların üründen yararlanamamayı sürekli hale getirmesi durumunda tüketici;
    - Malın ücretsiz değiştirilmesini,
    - Veya bedelin iadesini,
    - Veya ayıp oranında bedel indirimini talep edebilir.

    Garanti süresi içerisinde, farklı arızaların toplamının 6 kez (veya daha fazla) olması ve bu arızaların üründen yararlanamamayı sürekli hale getirmesi durumunda da tüketici; (Bence bu kısımdan yararlanabilirsiniz)
    - Malın ücretsiz değiştirilmesini,
    - Veya bedelin iadesini,
    - Veya ayıp oranında bedel indirimini talep edebilir. Burada arızaların 1yıl içerisinde olması şartı bulunmuyor.
    bu bilgileri vestele ileticeğiniz maile kopyalayın kabul etmezlerse yasal süreç başlatmanız gerekir ürün bedeline göre tüketici hakem heyeti veya mahkemeye başvurmanız gerekir thh'de 2-3 ayda sonuç alırsınız mahkeme daha uzun sürer kazanma ihtimaliniz %90 dır.




  • Ronaldinho26 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Ayrıntılı açıklamanız için çok çok teşekkür ediyorum. Elinize sağlık.
    Yazdıklarınızı Vestel' e yazacağımız e-posta ya ekleyeceğim.

    Evet, servistekiler savsaklıyor ve değişime yanaşmıyorlar. Ama, bir çözüm yolu bulacağız elbette.
    Sağolun , varolun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savisvasa

    Merhaba,
    Ayrıntılı açıklamanız için çok çok teşekkür ediyorum. Elinize sağlık.
    Yazdıklarınızı Vestel' e yazacağımız e-posta ya ekleyeceğim.

    Evet, servistekiler savsaklıyor ve değişime yanaşmıyorlar. Ama, bir çözüm yolu bulacağız elbette.
    Sağolun , varolun.

    Ne demek hiçbişey yapmadım ki ... forumun amacı bu değil mi zaten
    ama size tavsiyem kesinlikle peşini bırakmayın bu gibi şeyler yaşadım bende ama hakkımıda aldım hep.
    Kanun var hukuk var ama kullanırsanız ...Kolay Gelsin
    Kalın sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ronaldinho26

    quote:

    Orijinalden alıntı: Savisvasa

    Merhaba,
    Ayrıntılı açıklamanız için çok çok teşekkür ediyorum. Elinize sağlık.
    Yazdıklarınızı Vestel' e yazacağımız e-posta ya ekleyeceğim.

    Evet, servistekiler savsaklıyor ve değişime yanaşmıyorlar. Ama, bir çözüm yolu bulacağız elbette.
    Sağolun , varolun.

    Ne demek hiçbişey yapmadım ki ... forumun amacı bu değil mi zaten
    ama size tavsiyem kesinlikle peşini bırakmayın bu gibi şeyler yaşadım bende ama hakkımıda aldım hep.
    Kanun var hukuk var ama kullanırsanız ...Kolay Gelsin
    Kalın sağlıcakla.

    Tekrar teşekkürler.
    Siz de kalın sağlıcakla.




  • Vestel aristonda no frost kitlenmesi çok oluyor nedense
  • Savisvasa kullanıcısına yanıt
    bütün servis fişleri elinizdeyse servise son kez değişim için talepte bulunun eğer olumsuz cevap alırsanız direk fabrikayla irtibata geçin fabrika ilgilenecektir muhtemelen servise fabrikayla iletişime geçeceğinizde belirtin.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.