Şimdi Ara

Bunlardan hangilerini bilmek daha çok iş yapar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şuan Excel ile Word biliyorum

    MS Excel
    MS Word
    MS Acces database
    MS Power Point
    MS Publisher Document
    Google docs
    Google sheets
    Google slides

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Powerpoint kullanan kalmadı ancak word ve excell hala iş yapıyor. Çoğu şirket excellden SAP'ye veya veritabanına veri çekiyor.

  • Hiçbiri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üniversitelerde slaytlarda power point kullanmıyorlar mı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ulpro kullanıcısına yanıt

    Onun için farklı farklı toollar var. Powerpointten daha kullanışlı toollar var. Ha tabii ki powerpoint sunusu hazırlarsın üniversite için ancak daha iyileri var. Google'dan bakabilirsin.

  • Excel.

  • Hepsi öğrenmekten seni alıkoyan ne ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • _Teddy_ kullanıcısına yanıt
    Hiç kullanılmayan yada daha iyi alternatifi olan şeyi öğrenmemin ne faydası olacak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ulpro kullanıcısına yanıt

    Google Doc = Word

    Google Sheet = Excel

    gibi


    excel bilen adam kısa sürede sheete de hakim olur.


    GPT kullanarak bunlara da daha hızlı ve daha etkin kullanabilirsin onu da öğrenmelisin

    İngilizce güzel kaynaklar mevcut


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Teddy_ kullanıcısına yanıt

    Yahu zaten bunlar MS'in çıkardığı ürünlerin muadilleri.


    İsteyen gidip libreoffice'te öğrenir.


    Ancak ne amaçla öğrenecek? What is the point? Hepsini öğren hepsini öğren? NE için?


    Adam aynı işi excelde yapabiliyorsa işini görüyorsa libreoffice veya google sheets kullanmasına gerek mi var?


    Aynı anda 2 tane araba sürüyor musun sen?


    Otomatik vites araba kullanmayı bilmekte iyi manuelde. Ancak benim işimi hangisi görüyorsa onu kullanırım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E93B1AADE -- 23 Haziran 2024; 23:6:41 >
  •  



    hepsini öğrenmekten çıkardığın anlam bu mu


    Birini bilen alternatifi de kısa sürede kullanır zaten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Teddy_ kullanıcısına yanıt

    Tamamda amaç ne yani?


    Şimdi ben excel kullanıyorsam, işimi yapabiliyorsam google sheets için uğraşmaya ne gerek var veya tam tersi?


    Ha şu olur başka işe geçersin veya işin gereği excel yerine google sheetse geçersin köklü bir şey olur gider öğrenirsin.


    Gereksiz şeylere vakit öldürmek yerine efektif şeylere vakit öldürmek daha mantıklı.


    Excelde macro bilen adam libreofficete'de yapabilir.


    Linux bilen adam mac sisteminede hakim olabilir. Ancak amaç ne? Çoğu şeyi kullanmayacaksan öğrenmeye gerek yok bilmeyede gerek yok. Kullanacağın bilgiyi işlemek önemli. Verdiğin tavsiyeler zaten buradan boş diyorum sana.

  • Aynı şeyleri yazıyoruz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Teddy_ kullanıcısına yanıt

    Aynı şeyleri yazmıyoruz.


    Sen diyorsun ki adama seni tüm hepsini öğrenmekten alı koyan ne?


    Bende diyorum ki neden hepsini öğrensin? Boşsun.

  • Offf zero yoruyorsun be insanı git iki pedal çevir.


    excel öğrensin ama işe başvurduğunda Google sheet biliyor musun denildiğinde aval aval bakmasın fikri olsun eli kirlensin.


    ordan bu anlamı çıkarman gerekirdi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Teddy_ kullanıcısına yanıt
    Eli kirlensin

    İşime yaramıyorsa öğrenmeye o an için gerek yoktur.

    Ha merak eder bakar ama yok döküman var 100 saat buna kasayım neymiş işime yaramasasa bakayım demek gereksiz.

    Kullanacaksa öğrensin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tamam sen haklısın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Teddy_ kullanıcısına yanıt

    Boşsun.

  • Soru kime sorulmuş belli değil ama büyük kurumsal şirketlerin hemen hepsinin MS Office lisansı vardır.
    Dolayısı ile standart yazışmalarda MS programları kullanılır.
    Yani google docs vs okulda, startuplarda, ufak şirketlerde, esnafla, arkadaşlarınızla kullanabilirsiniz ama kurumsalda olmaz.

    Müşteriniz veya karşınızdaki muhatabınız kullanıyor bir kere. Siz kullanmazsanız da onlar kullanıp size gönderecekler. Sizin açıp editleyebiliyor olmanız lazım.

    İhale dosyaları sözleşmeler ekleri vs. hep MS office ile yapılır. Prezentasyonlar powerpoint olarak hazırlanır paylaşılır editlenir.

    En önemli program Excel'dir. Öyle her pozisyondaki çalışanın macro bilmesi gerekmez ama bilmek sizi bazı işlerde öne geçirir. Daha çok veri kopyalamak, import etmek, formatı düzeltmek, basit 10-20 formül, biraz vlookup, pivot table sizi uzun zaman idare eder.

    Kullandıkça basit kısayollar ile (işte başa/sona gitmek, kolon/satırları vs. topluca seçmek, taşımak, toplamak) ve basit if'leri öğrenmek genelde yeter.

    Eğer muhasebe, raporlama, teklif/presales vs. gibi pozisyonlara girerseniz zaten orada hızlıca öğrenirsiniz.

    Bazı küçük şirketlerde form gibi macro'lu dosyalar kullanılır. Onun üzerinden operasyonel süreçler döner. Ama büyük şirketlerde daha nadirdir. Zaten bu süreçler erp/sap/sharepoint/intranet gibi yerlerde yürütülür çünkü sadece güzel dosyanızın olması yetmez. Süreçlerde audit/denetim gereği kaydı, kuydu, versiyonu vs. tutulmalıdır.
    Ayrıca template/versiyon değişti mi tüm yeni formlar uyumlu olmalıdır.

    Word çok önemli ve zor bir program değildir zaten üniversitede tez yazınca mecburen öğrenirsiniz. Önemli olan dizin/indeks ekleyebilmek, başlık, numaralama, header/footer, tablo ve resim ekleme, formatlama. Öyle kıçı başka sonu başka olmaz. Kopyala yapıştır yaptıktan sonra hızlıca formatı düzeltmek yeter zaten işte ne yapacaksınız? Makale mi yazacaksınız word ile?

    Bu arada bunlar çok giriş seviyesi ofis programlarıdır yani bir mühendis/avukat/finansçı için program bile değildir.

    Proje yönetimi için ms project ve teknik bir grafik/görsel için ms visio daha önemlidir. Mesela bir mühendis Visio'da en azından bir algoritma/ akış çizebilmelidir. (Yazılım değil iş akışını kastediyorum)

    Yanlış anlaşılmasın excel derya, deniz bir uygulamadır. Ne taklalar attıranlar var ama çok az kişiye gereklidir bu bilgi kurumsalda.

    PowerPoint bilmekten daha önemlisi bir konuyu iyi bir tablo veya grafik ve dizayn ile tek powerpoint slaydında karşındakine aktarabilmektir. Görsel olarak karşındakine şıp diye kompleks bir konuyu/projeyi gösterebilmek önemlidir. Asıl buna çalışmak için önemli danışmanlık şirketlerinin, IMF, Dünya bankası gibi kurumların, yatırım bankalarının raporlarını indirip, inceleyip oralardan hangi görsellerle nasıl bir konu aktarılmış onlara çalışabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi schavelle -- 24 Haziran 2024; 16:18:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Excel ve Word yeter.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.