Şimdi Ara

Bu tekne asla alabora olmuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Yüksek hızlara ulaşmak ve dev dalgalarla mücadele etmek için tasarlanan Thunder Child isimli teknenin en dikkat çekici özelliği asla alabora olmayacak bir yapıa sahip olması. Safehaven Marine tarafından tasarlanan bu tekne, donanmanın ve zorlu deniz şartlarında görev yapan diğer grupların kullanımına sunulacak.
     

    Uyku kabinine sahip olan ve içerisinde 10 mürettebat üyesi barındırabilen Thunder Child’ın en önemli özelliklerinden bir tanesi ise tamamen ters dönse bile kendini düzeltebiliyor olması.

     
     

    Bu teknenin hiçbir şekilde alabora olmadan yolculuğuna devam etmesini sağlayan bazı faktörler bulunuyor. Bu faktörlerden bir tanesi Thunder Child’ın çok düşük bir ağırlık merkezine sahip olması. İkincisi, ters dönde bile içeri su girmesini engelleyen tamamen su geçirmez bir kabine sahip olarak tasarlanmış olması. Son olarak ise kabin tarafının asla suyun altında kalmayacak bir yapıda tasarlanmış olması. Bu sayede tekne tamamen ters dönse bile kendini düzeltebiliyor.

     

    Aşağıdaki videoda tekne bir vinç yardımıyla 180 derece döndürülüyor ve sonrasında kendi haline bırakılıyor. Thunder Child bu noktadan sonra içerisinde bulunan üç kişiyle birlikte kendi kendini düzeltiyor.

     
     







  • Tamamen su geçirmez olması titanik gibi mi? Bölmeleri mi var içinde?

  • Hacıbatmaz olarak ithal ederiz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccguven

    Hacıbatmaz olarak ithal ederiz.

    Güzel isim ,en ucuzundan bir kayık alıp üzerine bu ismi yazasım geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Agirlik merkezi cok asagida oldugu icin, tekne durgun suda ters dondugunde agirlik merkezi cok yukarida olmus olacak. Bu durumda donme momentumunu korumak icin yukaridaki agirlik merkezinden dolayi hemen tekrar geri dogruluyor. Ama bu durgun suda vinc yardimiyla bir yone cevrildigindeki senaryo. Dalgali denizde oyle bir konum olusabilir ki, tekrar dogrulmak istedigi yondeki tarafta dalga olusmasi sebebiyel gemi dogrulmayabilir. Ayrica murettabat sayisi artikca ters dondugunde agirlik merkezi deniz seviyesine yaklasmis olacak. Bana "kesinlikle ters donmuyor" ifadesi dogru gelmedi. Dalgali denizde tam kapasite murettebat ile test edilmesi gerekiyor. Durgun suda zaten vinc cevirdigi an duzeliyor cunku agirlik merkezi yukarida kaliyor ve tekne momentumunu korumak istiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ccguven kullanıcısına yanıt
    İsim güzel.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Agirlik merkezi cok asagida oldugu icin, tekne durgun suda ters dondugunde agirlik merkezi cok yukarida olmus olacak. Bu durumda donme momentumunu korumak icin yukaridaki agirlik merkezinden dolayi hemen tekrar geri dogruluyor. Ama bu durgun suda vinc yardimiyla bir yone cevrildigindeki senaryo. Dalgali denizde oyle bir konum olusabilir ki, tekrar dogrulmak istedigi yondeki tarafta dalga olusmasi sebebiyel gemi dogrulmayabilir. Ayrica murettabat sayisi artikca ters dondugunde agirlik merkezi deniz seviyesine yaklasmis olacak. Bana "kesinlikle ters donmuyor" ifadesi dogru gelmedi. Dalgali denizde tam kapasite murettebat ile test edilmesi gerekiyor. Durgun suda zaten vinc cevirdigi an duzeliyor cunku agirlik merkezi yukarida kaliyor ve tekne momentumunu korumak istiyor.

    Dalgalar arasında normal konuma gelemese bile su almadığı için batma olayı gerçekleşmeyecek,
    dalga durulduğunda normal konuma dönüp güvenli bir yere ulaşabilecek. Sanırım en işe yarar kısmı bu olacak. Bu mümkün gibi.




  • Cankurtaran teknelerinde denenmiş ve başarılı olmuş bir sistem. Yanlış bilmiyorsam bazı sahil güvenlik botlarında da deneme amaçlı kullanılıyordu sanırım.

  • İşte böyle yenilikçi teknolojileri seviyorum adamlar yapmış helal olsun.. Gelecekteki yeni teknolojilerin önünü açar..

  • Bu yabancılar neden böyle heyecanlı işler esnasında uluyorlar hep? Vuuv! Vuuv!

  • Yukarda arkadaş yazmış. Ben de yıllar öncesinden can kurtaran botlarında görmüştüm bunu.
  • Mephalay M kullanıcısına yanıt
    Bende bunu dusundum aslinda agirlik merkezini sabitlemek icin tekne bazi ozel bolumlerine su alip vermek daha akillica olabilirmis. Boylece agirlik merkezini duruma gore ayarlanabilir olurdu. Bazi nakliye gemilerinde bu sistem kullaniliyor yuku indirirken agirlik bir yone dogru gittiginde gemi su alip agirligi dengelemeye calisiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SELF RİGHTNİNG yani yıllardır olan bişe yapacak haberiniz kalmadı sanırım :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mephalay

    Agirlik merkezi cok asagida oldugu icin, tekne durgun suda ters dondugunde agirlik merkezi cok yukarida olmus olacak. Bu durumda donme momentumunu korumak icin yukaridaki agirlik merkezinden dolayi hemen tekrar geri dogruluyor. Ama bu durgun suda vinc yardimiyla bir yone cevrildigindeki senaryo. Dalgali denizde oyle bir konum olusabilir ki, tekrar dogrulmak istedigi yondeki tarafta dalga olusmasi sebebiyel gemi dogrulmayabilir. Ayrica murettabat sayisi artikca ters dondugunde agirlik merkezi deniz seviyesine yaklasmis olacak. Bana "kesinlikle ters donmuyor" ifadesi dogru gelmedi. Dalgali denizde tam kapasite murettebat ile test edilmesi gerekiyor. Durgun suda zaten vinc cevirdigi an duzeliyor cunku agirlik merkezi yukarida kaliyor ve tekne momentumunu korumak istiyor.

    batma teoride haklısın ancak, ayrıca dalgalardaki düzensizlik teknenin doğrulmasına yardımcı oluyor. bu tarz self righting tekneler dizayn edilirken zaten o koşullar düşünülüyor, oradaki doğrultucu moment kolu hepsinden üstün olacak şekilde yapılıyor, ki bu tekne full karbon 2 adet 1000 hp motora sahip, içinde max 6 yolcu olması lazım. ayrıca bu tarz teknelerde mürettebat ayakta durmaz koltuklarına kemerlidir. oldukça süreatli bir tekne bu adı thunderchild internetten bakabilirsin. çoğu sahilgüvenlik botu, pilotbotlar bu tarz self rifhting olacak şekilde dizayn ediliyor.




  • Yanıltma var
    Başaşağı gelmiş bot kayış yardımıyla vinç tarafından kaldırılarak düzeltiliyor
    su alacak herhangi bir açık yeri olmadığından haliyle batmıyor
    olan bu

  • buna benzer bir gemi yerli olarak yapılmıştı "kıyem" adıyla. sonra batmıştı ve "hacıbattı" diye haber olmuştu.
  • Self Righting özelliği yıllardır var zaten. Halihazırda Sahil Güvenlik Komutanlığı na yeni alınan Arama Kurtarma botları da self righting özelliğine sahip. Yani abartılacak bir şey yok.

  • arkadaşlar kıyıemniyeti personeli olarak;bizdede kurtarma botları aynı dinamiğe sahip ama 5 sene önce şilede kurtarma sırasında dalga aldı, dalga kırana vurdu botu ve 3 kurtarma personeli bogularak can verdi.
    bu manevralar olağan şeyler ve yeni değil sadece batma ihtimalini aza indiriyor o kadar

    haberin kaynağı
    http://www.dailymotion.com/video/xvmsk2

  • Kullananlar var mutlaka yapi oradan esinlenmistir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oyle degil Waowwww

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.