|
Emekli maaşları son zamla beraber 10k oldu. (Kiralar ortalama 15 k olacak 2 aya, göreceksiniz) Bugün bi emekli bu parayı yani 10k alıyor ve 31 aralıka kadar da 10k alacak. bugünün 10k'sı 31 aralıkta satınalma gücü de hesaba katıldığında max 5-6k olur diye düşünüyorum. bu parayla 31 aralık 2024'te emekli yemese içmese,s*çmasa, gezmese, tozmasa, sadece fotosentez yapsa bile ev kirasının en iyi ihtimalle yarısını ödeyebilir. faturalara girmiyorum bile. Vatandaşa reva görülen rakam bu. Sen kalk yıllarca maaşından pirim kesilsin, emeklilik hayalleri kur ama sonuca bak.. İddia ediyorum şu anda hala çalışan, 5-10-20 yıl sonra emekli olacağını hesaplayanlar da avucunu yalayacak, bu 10k maaşlı emeklilerin satınalma gücünün bir adım ötesine gidemeyecek. emekli olmasa bile o anki emekli maaş değeri adamın alacağı yaşlılık aylığı ile fitleşecek. E ne gerek var o zaman sigortaya? %90 ihtimalle şu anki emeklilerden bile daha da kötü bir durumda olacaklar diye düşünüyorum.. Yani öyle sigortalı bir işte çalışmanın tek artısı hastane diye düşüneceksiniz ama zaten sen çalışmadıktan sonra devlet -eski yeşil kart- mantığında sana hastane de bedava. SGK pirimi resmen yasal soygun gibi duruyor bu şekilde. |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler
kullanıcısına yanıt






