Şimdi Ara

...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::... (1058. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24.112
Cevap
50
Favori
1.635.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10561057105810591060
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Arkadaşım aracın sağlam olduğundan bahsetmişsin ama , arkadan çarpma olayından arabanın sağlamlığı belli olmaz , çarpma noktası eğer çok üst yada altta kalmıyorsa her zaman çarpan araç sağlam çarpılan araç çok kötü durumda oluyor.... bende 2008 yılında hemde babamın torosu ile toyota avensis e 70 -80 le arkadan çarptım (tabi fren ne kadar hızımı kesti bilmiyorum) yanımda oturan arkadaşın kaşı yarıldı benimde anlım morardı , ama avensis in arka tamponu ile bagaj kapağı içeriye gömüldüğü halde , toros' un sadece ön tampon biraz ızgara içine kaçtı panjur kırıldı kaputta bile hasar yoktu, bu toros çok sağlam olduğunu göstermez , olayın özeti şu, araçların arka kısımları daha az beslemeli ve daha zayıftır , araçların ön tarafları ise aşırı beslemeli , esnek ve daha sağlam şekilde dizayn ediliyor ayrıca çarpılan aracın arka kısmı daha yumuşak olduğu için sizin aracınızın az hasar alması gayet doğal , ben toros ile 70 le duvara yada refüje çarpsaydım şuanda bunları yazamıyor olurdum.... 2. olarak sanayide eksper bekleyen birçok kazalı araç görüyorum , c-max ın arkadan çarpması ile BMW 5.20D ni arkası akordiyon olmuş , C-max ın ise önü dağılmış fakat ikisine aynı anda bakınca BMW' yi sanki kamyona çiğnenmiş gibiydi, başka bir örnek ise eski kasa nikelaj tampon şahin' in çarmış olduğu bir huyundai gördüm şahinde yamulma bile yok huyundai nin tampon bagaj kapağı ile birlikte katlanmış farın biride gömülmüş şekildeydi, şahin' in tamponu sırf kalın metal olduğundan plastik ve saçın anasını ağlatmış .... bu yazdıklarınmdan fiesta sağlam değildir diye çıkartan olmasın fiestalar sağlamdır fakat bu durumun sağlamlık konusunda ölçüt olmadığı hususundan bahsetmek istedim.... (kaza yapan araçların kaza anında çekilen fotoğrafları serviste oluyor o aralıkta görmüştüm)

    Çok doğru bu bir ölçüt olamaz haklısın Hakan.Yalnız araç şirket arabası daha evvel yandan,önden,üstten defalarca kaza geçirip sağlamlığını tescillemiştir.Tek bir kazaya bağlayıp bunları yazacak kadar tecrübesiz değilim zira emin olmadan konuşmuyorum.İyi akşamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ruhumun -- 26 Şubat 2012; 22:01:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan65

    büyük geçmiş olsun

    Teşekkür ediyorum Özkan çok sağ ol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desperado439

    ve nihayet yaklaşık üç aydır yaşadığım tekleme problemini çözemediğim için aracımı yok pahasına sattım. 2001 sx 186000 km 10.500 tl. yazık oldu.

    Önceki sayfalarda yaşadığın sorunları okudum gerçekten de araca yazık olmuş , öncelikle geçmiş olsun , bende sizin araç gibi sorunlu bir marea almıştım , araba tekliyordu , rolanti tutmuyordu , yolda stop ediyordu falan filan neyse, fiat yetkili servisine götürmüştüm 1850 TL masraf çıkarttılar bana gaz boğaz kelebeği ıvır zıvır yazmışlar birsürü şey....sonra inat ettim ve sanayideki elektrikçi ve motor ustası arkadaşlarımla her hafta yeni birşey denemeye başladık , stop etmeler kombinasyon şeklinde olduğu için sorunları parça parça çözdükçe araçta hiçbir sıkıntı kalmadı,
    -------
    bizim araçtaki sorun şu şekildeymiş, lambda sensörü arızası , ateşleme sistemi arızası , birde gaz boğaz kelebeği potansiyometresinin yanlış ölçümleri işin içine girince aracın ne zaman gaz keseceği ne zaman stop edeceğini allah biliyor....
    ------
    benim aracımdaki 1. sorun LPG montajıydı gaz enjektörleri aşağıdaydı ve manifolta hem uzun hortumlarla geliyordu , hemde delikler simetrik ve aynı noktalarda değildi. (montajı ustaya tarif ederek istediğim şekle getirttim , gaz enjektörleri orjinal enjektörleri gibi yukarıya alındı ve 2 li gruplar halinde orjinal enjektörlere yakın şekilde takıldı hortumlarda aynı şekilde kısa kullanıldı , gazında aynı noktadan basılması aracın hp kaybını, sarsıntıyı , gazın geç tepkilerini ve stop etmeleri engelliyor geçişlerdeki ve çekişteki farkı anlamıyorsunuz bile)
    2. sorun gaz kesme ve yığılmalar, lambda sensörünün benzini bitmiş gibi algılayıp ECU nun gaz kesmesine sebep olmasıydı , lamda sensörü değişti.
    3.sorun rolanti gezmesi ve özellikle LPG de stop etmeler gaz kelebeği fişleri ile soketlerini wd40 ile temizleyip kuru bez ile sildikten sonra düzeldi.
    4.buji , buji kabloları ve ismini şuan hatırlamadığım buji kablolarının girdiği bir parça performans tarzı kitle değiştirildi(performans olması tamamen keyfidir , modifikasyon yapacağım için almışken öyle aldım) bu değişim teklemeleri kesti.

    ---------------------------------------------
    benzer sorun yaşayan arkadaşlar birde aşağıda yazdığım şeyleri denesinler bunlar ucuz şeyler denemek birşey kaybettirmez.... biz 3 tane marea da 1 tanede brava da tecrübe ettik işe yarıyor.
    Öncelikle rolanti dalgalanması yaşayan arkadaşların bir çoğu gaz boğaz kelebeğini temizletiyor , aslında olayın temizlikle çok alakası yok , boğaz kelebeği sökülüp takılırken jacklar da çıkartılıp takıldığı için yalancı bir iyileşme oluyor kısa sürede aynı sorunlar devam ediyor.... biz usta arkadaşlarla 3 tane marea da jaktan yaptığını tespit ettik gaz boğaz kelebeğine giren 2 tane elektrik falan gelen jack var, bu jackları wd40 tarzı şeylerle temizleyip kuru bez ile hem soketi hemde fişi kurulayıp yerine taktığınızda birde bakıyorsunuz ki aracın rolantisi düzelmiş, içerisinde bazen hafif oksitlenme olduğu için doğru düzgün şase almadığından kablo güçlendirmesine ihtiyaç oluyor ama fişler temizlendiğinde aracın sorunu çok büyümemişse genelde çözülüyor , tekrarladığında ise soketler söküp bakın eğer oksitlenme yok ise bez ile temizleyip 15 sn bekleyin ve geri takın en az 6 ay hiçbir sorun çıkartmıyor... bu uygulama sıfır maliyetli olduğu için para vermek istemeyen arkadaşlar yılda 2 sefer tekrarlamaktan birşey kaybetmezler çok basit birşey.... diğerlerini de zaten yukarıda yazdım açıklarsam kimse okumaz (6 ayda tekrarlayan araç bahsettiğim araçlardan sadece 1 tanesi diğer üç tanesinde bir kere yaptık halen daha sıkıntıları yok)
    --
    bu arada şunuda belirteyim yukarıda yazdığımın maliyeti tam hatırlamıyorum fakat 350 TL falan tutmuştu bunlarında en pahalısı performans ateşleme kiti , orjinali 100 lira falan iken ben 220 TL verdim.
    ve bu işlemlerden sonra aracı 22 bin km kullandım ve sattım araçta satmadan önce komle manifolt dahil egzoz kiti, performans ateşleme kiti , açık hava filitresi vardı chipsiz güç artışı vermez deniyor fakat İzmirde dyno ya çıkarttığımızda araç 124 HP verdi chip te olsa 135 falan görecekti heralde...
    aracı o zaman 11 bin TL ye sattım yalnız ateşleme sistemi ile hava flitresini söktürmüştüm sadece egzoz ile verdim , şuan mareaların fiyatlarına bakıyorumda benim gül gibi araba bedavaya gitmiş... satalı 1 seneden fazla oldu geçenlerde sattığım kişiyi gördüm , hiçbir sorun yaşamamış , taş gibi biniyorum diyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 27 Şubat 2012; 18:20:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruhumun

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Arkadaşım aracın sağlam olduğundan bahsetmişsin ama , arkadan çarpma olayından arabanın sağlamlığı belli olmaz , çarpma noktası eğer çok üst yada altta kalmıyorsa her zaman çarpan araç sağlam çarpılan araç çok kötü durumda oluyor.... bende 2008 yılında hemde babamın torosu ile toyota avensis e 70 -80 le arkadan çarptım (tabi fren ne kadar hızımı kesti bilmiyorum) yanımda oturan arkadaşın kaşı yarıldı benimde anlım morardı , ama avensis in arka tamponu ile bagaj kapağı içeriye gömüldüğü halde , toros' un sadece ön tampon biraz ızgara içine kaçtı panjur kırıldı kaputta bile hasar yoktu, bu toros çok sağlam olduğunu göstermez , olayın özeti şu, araçların arka kısımları daha az beslemeli ve daha zayıftır , araçların ön tarafları ise aşırı beslemeli , esnek ve daha sağlam şekilde dizayn ediliyor ayrıca çarpılan aracın arka kısmı daha yumuşak olduğu için sizin aracınızın az hasar alması gayet doğal , ben toros ile 70 le duvara yada refüje çarpsaydım şuanda bunları yazamıyor olurdum.... 2. olarak sanayide eksper bekleyen birçok kazalı araç görüyorum , c-max ın arkadan çarpması ile BMW 5.20D ni arkası akordiyon olmuş , C-max ın ise önü dağılmış fakat ikisine aynı anda bakınca BMW' yi sanki kamyona çiğnenmiş gibiydi, başka bir örnek ise eski kasa nikelaj tampon şahin' in çarmış olduğu bir huyundai gördüm şahinde yamulma bile yok huyundai nin tampon bagaj kapağı ile birlikte katlanmış farın biride gömülmüş şekildeydi, şahin' in tamponu sırf kalın metal olduğundan plastik ve saçın anasını ağlatmış .... bu yazdıklarınmdan fiesta sağlam değildir diye çıkartan olmasın fiestalar sağlamdır fakat bu durumun sağlamlık konusunda ölçüt olmadığı hususundan bahsetmek istedim.... (kaza yapan araçların kaza anında çekilen fotoğrafları serviste oluyor o aralıkta görmüştüm)

    Çok doğru bu bir ölçüt olamaz haklısın Hakan.Yalnız araç şirket arabası daha evvel yandan,önden,üstten defalarca kaza geçirip sağlamlığını tescillemiştir.Tek bir kazaya bağlayıp bunları yazacak kadar tecrübesiz değilim zira emin olmadan konuşmuyorum.İyi akşamlar

    Zaten araç sağlam değil demedim , yanlış anlaşılmasın diye de sağlamdır diye ekledim, bazı arkadaşlar bunu ölçüt olarak kabul edebilir bir düzeltmede bulundum , sonuçta forumda her seviyeden insan mevcut bu tip konuları okuduktan sonra kriterin bu olduğu kanısına varabiliyorlar... insanlar kaza anında öyle saçma tepkiler veriyorlar ki , sert bir cismin yumuşak bir cisme çarptığında ne etki gösterdiği hiç umurlarında değil.... hem zaten günümüzde bir çok araç çokta kötü değil N-CAP ten 4 yıldız ve üzeri alan birçok araç şehir içinde yapılan kazalarda gayet güvenli araçlar.... hatta chevrolet ' in bir test videosu var ön çamurlukları ve tamponu plastik olan bir araç ile 2-3 tonluk sert metal tampona sahip ve içinde beton tarzı bir besleme olan eski kasa chevroleti kafa kafaya çarpıştırıyorlar ne olsa beğenirsiniz o 2-3 tonluk aracın içindeki manken arka koltuğa kadar geçerken yenisinin kokpit bile bozulmuyor.... bu test bana göre türk halkındaki şu kanıyı da çürütüyor araba ne kadar kalın ne kadar ağırsa o kadar sağlamdır , o zaman bu testte plastik olduğu söylenen araç neden fazla hasar almıyor , tek açıklaması teknoloji ve mühendislik farkı 80-90 lı yıllarda bu tip gelişmeler olsaydı emin olun o araçlarda da hafif alaşımlar kullanılırdı....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 26 Şubat 2012; 22:35:59 >
  • Bahsettiğim Chevrolet' in çarpışma testi videosu....

    http://www.youtube.com/watch?v=OF6JUB7bCEk&feature=fvwrel

     ...:::: BRAVA & BRAVO & MAREA ::::...
  • http://www.youtube.com/watch?v=MYbljdIozGo&feature=related
    ---
    Yurdum insanının tank gibi araba diye yorumladığı ve piyasadaki bütün araçlardan sağlam olduğu iddia edilen saçının matkapla zor delindiği MERCEDES E serisi yuvarlak farlı olanlardan yani en eskileri değil , i bu video da da saç kalınlığının aslında hiçbirşey ifade etmediği görülüyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 27 Şubat 2012; 18:24:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Zaten araç sağlam değil demedim , yanlış anlaşılmasın diye de sağlamdır diye ekledim, bazı arkadaşlar bunu ölçüt olarak kabul edebilir bir düzeltmede bulundum , sonuçta forumda her seviyeden insan mevcut bu tip konuları okuduktan sonra kriterin bu olduğu kanısına varabiliyorlar... insanlar kaza anında öyle saçma tepkiler veriyorlar ki , sert bir cismin yumuşak bir cisme çarptığında ne etki gösterdiği hiç umurlarında değil.... hem zaten günümüzde bir çok araç çokta kötü değil N-CAP ten 4 yıldız ve üzeri alan birçok araç şehir içinde yapılan kazalarda gayet güvenli araçlar.... hatta chevrolet ' in bir test videosu var ön çamurlukları ve tamponu plastik olan bir araç ile 2-3 tonluk sert metal tampona sahip ve içinde beton tarzı bir besleme olan eski kasa chevroleti kafa kafaya çarpıştırıyorlar ne olsa beğenirsiniz o 2-3 tonluk aracın içindeki manken arka koltuğa kadar geçerken yenisinin kokpit bile bozulmuyor.... bu test bana göre türk halkındaki şu kanıyı da çürütüyor araba ne kadar kalın ne kadar ağırsa o kadar sağlamdır , o zaman bu testte plastik olduğu söylenen araç neden fazla hasar almıyor , tek açıklaması teknoloji ve mühendislik farkı 80-90 lı yıllarda bu tip gelişmeler olsaydı emin olun o araçlarda da hafif alaşımlar kullanılırdı....

    Video ve bilgiler için teşekkürler Hakan.
  • bahsettiğin sorunların çoğu benim benzinli bravada var yarın makinaya bağlatacam bakalım ne diyecekler teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruhumun

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Arkadaşım aracın sağlam olduğundan bahsetmişsin ama , arkadan çarpma olayından arabanın sağlamlığı belli olmaz , çarpma noktası eğer çok üst yada altta kalmıyorsa her zaman çarpan araç sağlam çarpılan araç çok kötü durumda oluyor.... bende 2008 yılında hemde babamın torosu ile toyota avensis e 70 -80 le arkadan çarptım (tabi fren ne kadar hızımı kesti bilmiyorum) yanımda oturan arkadaşın kaşı yarıldı benimde anlım morardı , ama avensis in arka tamponu ile bagaj kapağı içeriye gömüldüğü halde , toros' un sadece ön tampon biraz ızgara içine kaçtı panjur kırıldı kaputta bile hasar yoktu, bu toros çok sağlam olduğunu göstermez , olayın özeti şu, araçların arka kısımları daha az beslemeli ve daha zayıftır , araçların ön tarafları ise aşırı beslemeli , esnek ve daha sağlam şekilde dizayn ediliyor ayrıca çarpılan aracın arka kısmı daha yumuşak olduğu için sizin aracınızın az hasar alması gayet doğal , ben toros ile 70 le duvara yada refüje çarpsaydım şuanda bunları yazamıyor olurdum.... 2. olarak sanayide eksper bekleyen birçok kazalı araç görüyorum , c-max ın arkadan çarpması ile BMW 5.20D ni arkası akordiyon olmuş , C-max ın ise önü dağılmış fakat ikisine aynı anda bakınca BMW' yi sanki kamyona çiğnenmiş gibiydi, başka bir örnek ise eski kasa nikelaj tampon şahin' in çarmış olduğu bir huyundai gördüm şahinde yamulma bile yok huyundai nin tampon bagaj kapağı ile birlikte katlanmış farın biride gömülmüş şekildeydi, şahin' in tamponu sırf kalın metal olduğundan plastik ve saçın anasını ağlatmış .... bu yazdıklarınmdan fiesta sağlam değildir diye çıkartan olmasın fiestalar sağlamdır fakat bu durumun sağlamlık konusunda ölçüt olmadığı hususundan bahsetmek istedim.... (kaza yapan araçların kaza anında çekilen fotoğrafları serviste oluyor o aralıkta görmüştüm)

    Çok doğru bu bir ölçüt olamaz haklısın Hakan.Yalnız araç şirket arabası daha evvel yandan,önden,üstten defalarca kaza geçirip sağlamlığını tescillemiştir.Tek bir kazaya bağlayıp bunları yazacak kadar tecrübesiz değilim zira emin olmadan konuşmuyorum.İyi akşamlar

    Zaten araç sağlam değil demedim , yanlış anlaşılmasın diye de sağlamdır diye ekledim, bazı arkadaşlar bunu ölçüt olarak kabul edebilir bir düzeltmede bulundum , sonuçta forumda her seviyeden insan mevcut bu tip konuları okuduktan sonra kriterin bu olduğu kanısına varabiliyorlar... insanlar kaza anında öyle saçma tepkiler veriyorlar ki , sert bir cismin yumuşak bir cisme çarptığında ne etki gösterdiği hiç umurlarında değil.... hem zaten günümüzde bir çok araç çokta kötü değil N-CAP ten 4 yıldız ve üzeri alan birçok araç şehir içinde yapılan kazalarda gayet güvenli araçlar.... hatta chevrolet ' in bir test videosu var ön çamurlukları ve tamponu plastik olan bir araç ile 2-3 tonluk sert metal tampona sahip ve içinde beton tarzı bir besleme olan eski kasa chevroleti kafa kafaya çarpıştırıyorlar ne olsa beğenirsiniz o 2-3 tonluk aracın içindeki manken arka koltuğa kadar geçerken yenisinin kokpit bile bozulmuyor.... bu test bana göre türk halkındaki şu kanıyı da çürütüyor araba ne kadar kalın ne kadar ağırsa o kadar sağlamdır , o zaman bu testte plastik olduğu söylenen araç neden fazla hasar almıyor , tek açıklaması teknoloji ve mühendislik farkı 80-90 lı yıllarda bu tip gelişmeler olsaydı emin olun o araçlarda da hafif alaşımlar kullanılırdı....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desperado439 -- 28 Şubat 2012; 12:04:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ruhumun

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Arkadaşım aracın sağlam olduğundan bahsetmişsin ama , arkadan çarpma olayından arabanın sağlamlığı belli olmaz , çarpma noktası eğer çok üst yada altta kalmıyorsa her zaman çarpan araç sağlam çarpılan araç çok kötü durumda oluyor.... bende 2008 yılında hemde babamın torosu ile toyota avensis e 70 -80 le arkadan çarptım (tabi fren ne kadar hızımı kesti bilmiyorum) yanımda oturan arkadaşın kaşı yarıldı benimde anlım morardı , ama avensis in arka tamponu ile bagaj kapağı içeriye gömüldüğü halde , toros' un sadece ön tampon biraz ızgara içine kaçtı panjur kırıldı kaputta bile hasar yoktu, bu toros çok sağlam olduğunu göstermez , olayın özeti şu, araçların arka kısımları daha az beslemeli ve daha zayıftır , araçların ön tarafları ise aşırı beslemeli , esnek ve daha sağlam şekilde dizayn ediliyor ayrıca çarpılan aracın arka kısmı daha yumuşak olduğu için sizin aracınızın az hasar alması gayet doğal , ben toros ile 70 le duvara yada refüje çarpsaydım şuanda bunları yazamıyor olurdum.... 2. olarak sanayide eksper bekleyen birçok kazalı araç görüyorum , c-max ın arkadan çarpması ile BMW 5.20D ni arkası akordiyon olmuş , C-max ın ise önü dağılmış fakat ikisine aynı anda bakınca BMW' yi sanki kamyona çiğnenmiş gibiydi, başka bir örnek ise eski kasa nikelaj tampon şahin' in çarmış olduğu bir huyundai gördüm şahinde yamulma bile yok huyundai nin tampon bagaj kapağı ile birlikte katlanmış farın biride gömülmüş şekildeydi, şahin' in tamponu sırf kalın metal olduğundan plastik ve saçın anasını ağlatmış .... bu yazdıklarınmdan fiesta sağlam değildir diye çıkartan olmasın fiestalar sağlamdır fakat bu durumun sağlamlık konusunda ölçüt olmadığı hususundan bahsetmek istedim.... (kaza yapan araçların kaza anında çekilen fotoğrafları serviste oluyor o aralıkta görmüştüm)

    Çok doğru bu bir ölçüt olamaz haklısın Hakan.Yalnız araç şirket arabası daha evvel yandan,önden,üstten defalarca kaza geçirip sağlamlığını tescillemiştir.Tek bir kazaya bağlayıp bunları yazacak kadar tecrübesiz değilim zira emin olmadan konuşmuyorum.İyi akşamlar

    Zaten araç sağlam değil demedim , yanlış anlaşılmasın diye de sağlamdır diye ekledim, bazı arkadaşlar bunu ölçüt olarak kabul edebilir bir düzeltmede bulundum , sonuçta forumda her seviyeden insan mevcut bu tip konuları okuduktan sonra kriterin bu olduğu kanısına varabiliyorlar... insanlar kaza anında öyle saçma tepkiler veriyorlar ki , sert bir cismin yumuşak bir cisme çarptığında ne etki gösterdiği hiç umurlarında değil.... hem zaten günümüzde bir çok araç çokta kötü değil N-CAP ten 4 yıldız ve üzeri alan birçok araç şehir içinde yapılan kazalarda gayet güvenli araçlar.... hatta chevrolet ' in bir test videosu var ön çamurlukları ve tamponu plastik olan bir araç ile 2-3 tonluk sert metal tampona sahip ve içinde beton tarzı bir besleme olan eski kasa chevroleti kafa kafaya çarpıştırıyorlar ne olsa beğenirsiniz o 2-3 tonluk aracın içindeki manken arka koltuğa kadar geçerken yenisinin kokpit bile bozulmuyor.... bu test bana göre türk halkındaki şu kanıyı da çürütüyor araba ne kadar kalın ne kadar ağırsa o kadar sağlamdır , o zaman bu testte plastik olduğu söylenen araç neden fazla hasar almıyor , tek açıklaması teknoloji ve mühendislik farkı 80-90 lı yıllarda bu tip gelişmeler olsaydı emin olun o araçlarda da hafif alaşımlar kullanılırdı....

    dostum haklısın tabii. ama inan bende ustalara derdimi bir türlü anlatamadığım için aracı arızalı şekilde sattım. maalesef giresunda bu araçlardan anlayan usta yok. valla beni bıktırdılar. hele stefanelli lpg servisi 1200 tl me mal oldu ama yine farklı şeyler öne sürdü. bıktım sattım .ama bravalar sorunlu araçlar değil. sadece çözümü anlayan usta lazım diye düşünüyorum. şimdi amacım para biriktirip 2005 2006 VTEC ES alabilmek. hadi hayırlısı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desperado439 -- 28 Şubat 2012; 12:07:20 >
  • Arkadaşlar ne yazık ki bu marea , baravo grubunda bir sorun olduğu zaman kullanıcısının uyanık, meraklı ve araştırmacı olması şart yoksa sanayideki adamlar anlayacak diye beklerseniz işiniz çok zor önce sorunu kendiniz bulmaya çalışın elinizdeki veriler ile iyi olduğu kanaatine bizzat vardığınız ustaya gidin ve şurası şöyle yapıyor şu parçadan olabilir ben denedim , şurasını elledim kesti gibi tariflerde bulunursanız sorununuz çözülüyor fakat o tarifi yapabilmek bile inanın çok güç , bu araçlar birşey olduğunda o kadar acayip tepkiler veriyor ki farklı marka araçlarda gaz kelebeği sorununun belirtileri mareada bazen lamda sensöründen , kablodan v.s. olabiliyor.....
    -----------------
    Ben marea dan sonra SCENİC2 almıştım , acayip donanımlı bir araç ve konfor adına arabada olmayan özellikleri saymak , olanları saymaktan kolay.... ancak aracın kaputu açtığımda kendimi cahil gibi hissetim motor kısmında bile 4 tane beyin var , toplamda fabrika kitapçığında yazdığına göre 18 tane beyinle donatılmış, her yeri sensör bütün bozulan parçalarının direkt ismini arıza bilgisayarında yazıyor, hatta bazı kısa çözümleri mevcut, ancak bir sorun yaşadığınızda sanayide adamlar ellemek bile istemiyor elimizde kalır diye servise mum oluyorsunuz , bir çok araç kullanmış birisi olarak Renault servisini çok bilgili buldum , serviste çalışan elektrik elemanı elektronik mühendisi ve yeni nesil araçlarda uzmandı, motora bakan makine mühendisi v.s. ve aracın sorununu anlayamamışlar ise önce telefonla o aracın uzmanı olan kişiden bilgi alıyorlar , yine çözülmüyor ise araç 1 hafta kalıyor o uzman kişi gelip aracı inceliyor , ben bunu gördükten sonra renault marka 2004 ve üzeri araç aldığımızda artık servise götürüyoruz çünkü risk sıfır olmaya başladı , imzamda birkaç araç olabilir fakat aile içinde hepimiz birbirimizin araçlarını uzun süreli kullanırız birlikte alırız bu nedenle sadece Renault servisinin ömür boyu garanti prensibini sevmiş bulunmaktayım diğer bütün servislerde memnuniyetsizliğimiz diz boyu , hele ki fiatın servisini ne ben anlatayım ne siz dinleyin hiçbirşeyi çözemiyorlar....SCENİC2 de beyin oksitlenmeden bozuldu 1300 TL idi fakat ömür boyu garanti kapsamında bedava değiştirdiler 2004 model araç ta hemde....
    ------
    Birde Marea larda işin şu boyutu var , marea model yılları itibariyle özelliklede şu piyasada 11-12 bin TL ye satılan 98-2003 model aralığı aslında üst sınıf araç olmasına karşın çoğu kişi şahin yerine ucu ucuna para biriktirerek bu aracı alıyor ondan sonra da parça fiyatlarında şikayet ediyor, aslında parçalarında hiçbir anormallik yok bu araç üst sınıf bir araç , aslan besleyen yemini hazırlar diye bir deyim var, madem binemeyeceksin o zaman aynı paraya daha basit olan brodway , şahin vs. alacaksın ki ocağını söndürmesin, kuzenime bir marea almaya kalktıkta 11. arabadan sonra bıkkınlık gelmeye başladı her gittiğimiz aracın sorunları emanet çözülmüş , yani hep uydurma bir allahın kulu da parçayı değiştirmiyor , çoğu satılık araç bana göre allaha emanet dış kaporta düzgün fakat aracın gerisini koyver gitsin , yurdum alıcısıda dışına ve motoruna baktırdığı için genelde sorunsuz çalıştıktan sonra çok iyi deyip alıyor , ondan sonra da ver elini sorunlar , masraflar ,
    Aslında bu tip araçları alırken genelde para problemi olmayan keyfi kullanıcıların araçlarını tercih etmek en mantıklısı , bu tip araçların kaportasında birkaç ufak sorun olsa masraftan kaçınılmadığı için emin olun sanayi yolunu unutturuyor insana , çünkü keyfine düşkün adam ses gelse parçayı değiştiriyor tamiriyle uğraşmıyor....
  • Ben eşime bir Twingo aldım , araç aldığımda vasat durumdaydı fakat bulduğum en temiz motorlu araçtı , bilindiği üzere Twingo lar kmde şehir içi bile 18-19 kuruş yakıyor , şehir dışı 14 kuruşa kadar indiriyor ve son hızları 180 km civarı , biz aracın motoru komple değiştiği ve garanti belgesi olduğu için 7 bin TL ye aldık , motor sadece 3 bin lira zaten onun için bize uygun geldi , neyse aracı alır almaz boyasında güneş yanıkları vardı baktım parça boyatsam çirkin olacak gittim komple boyattım , baktım 130 dan sonra direksiyonda titreme oluyor ön takımda ne gerekiyorsa orjinaliyle değiştirttim , el freni tutmuyordu mekanizmayı komple değiştirtim , koltukları kaplattım, ses sistemi kurdurttum fakat akü 45 amper ve yeri küçüktü kaptortacıya 60 amper akü takılacak şekilde ayarlattırdım , lastikleri vizeden geçmiş fakat enleri dar geldiği için 4 tane sıfır lastik çaktım , subap ayarı ıvır zıvır bir sürü ayar yaptırdım elektrik aksamında hoşuma gitmeyen herşeyi , beğenmediğim plastik aksam ne varsa değiştirdim ,
    ----- neden bu kadar uğraştığım sorulur ise aracı eşim kullanacak , onun için aracın mümkün mertebe düzgün olması lazımdı , güvenli olması lazımdı araç ortalama bana 8 bin liraya geldi fakat şuan çeşme otobanında 190 km ye kadar çıkıyor ve en ufak dalgalanma savrulma falan olmuyor , aldığımda 120 yi geçince araba yoldan atlayacak gibi oluyordu....
    ------
    bende biraz keyfi adamım kolay kolay masraftan kaçmam ve satarken de 3 e 5 e bakmam en geç arabayı 1 2 hafta içinde elimden çıkartırım yenisini alırım...
    onun için bu kuzene alacağımız marea serüveninde 12-13 hatta 14 lira istenen araçları görünce benim marea nın aslında 11 bin liraya bedava gittiği kanaatine vardım , hem araç kusursuzdu , alpine ses sistemi vardı üzerinde , ilginçtir sx ti fakat ABS vardı, kliması daha iyi soğutsun diye buzdolabı gazı bastırttım dışarısı 40 derece iken arabanın içinde kolunu uyuşturacak kadar soğuk hava silkülasyonu oluyordu, koltuklara kuaför yaptırmıştım delikleri falan düzeltmişlerdi içi dışı pırıl pırıldı arada pasta cila yaptırıyordum , ve alır almaz yine hiçbir masraftan kaçmadan aracın sorunlarını giderdim , keyfe keder bir sürü özellik ekledim led, xenon , geniş taban lastikler , performans helezon yayları , lpg montaj ve marka değişimi, otomatik açılan hızı ve hassasiyeti yüksek park sensörü ıvır zıvır bir sürü şey yaptırmıştım babam yüzünden 3 gün içinde satmıştık.... tek sıkıntısı aracın arka bagaj kapağı kaskodan değiştirilmişti onunda önceki fotoğrafı elimizde vardı , sırf düzgün olsun diye 20 TL servistekilere verilerek kapak değişimi mümkün hale getirildi , fakat aracın değişeni oldu diye millet cins cins şeyler söylüyordu bende 11.750 veren burun kıvıran adama sana satmıyorum deyip polis olan bir abimize 11 bin liraya verdim... adam önemli değil kardeşim ne olacak kapak zaten fotoda birşey yok deyince bende biraz kıyak geçmiş oldum açıkçası.... birkere şu mantığı anlamıyorum ya bu marealar acayip güneş yanığı yapıyor , tavan kaput boyansa ne olur boyanmasa ne olur , bu parçalar işlem gördümü zaten belli oluyor , boyanmış sa takla atmıştır diyenler araçtan anlamayan adamlar....
  • İleriki zamanlarda benzinli bir HLX alıp , onu da toplatıp yaptırtma niyetim var , ondan sonrada motor modifikasyonu yaptıracam hafta sonları ve uzak bir yere gideceğimde zevk için HLX e binecem, zaten az yakan Twingo muz var , zevk içinde 1 sene HLX kullanmak istiyorum , 2-3 kere kullanmışlığım var hemde biraz modlu aracın sesi bile insanı mutlu etmeye yetiyor
  • arkadaşlar 1998 model 1.6 sx marea alınırmı sizce
  • Selamun ALeykum Beyaz Melegim Bravam ile Herkese Selamlar
  • a
  • aleykümselam hoşgeldin aramıza

    bugünlerde kimseler yok yine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: rivalon

    merhabalrr arkadaşlrr bende 2001 1.6 brava var otomatik vites lpg de şehir içi 14 litre gaz yakıyor diğer bir denememde ise 53 liraya dolan depom ile 170 km sehir içi yol gidiyorum buji , yağ, hava filitresi, yağ filitresi, akü, gaz ayarı yeni değişti??? yardım ederseniz sevinirimm...normal mi bu yakıt yoksa fazla mı ???

    Arkadaşım zaten bu merea , bravo grubu genelde 12 litrenin altına inemeyen araçlar , agrasif kullanmada ise yani 3bin devir üzeri vites atmalarda 13-14 litre normal , sakin kullanıyorsanız ise bu artış havaların soğukluğuyla doğru orantılı olabilir havalar soğuk olduğunda bir çok aracın yakıt tüketimleri benzinde 1-2 litre LPG de ise 2-3 Litre artış gösterebiliyor... soğuk havalarda birçok araçta 2 litre civarı artış normal kabul ediliyor... hem zaten sizin aracınız otomatik olduğu için yakıt tüketimi en az 1 litre fazla olacaktır o da aracınızın normal yaktığını gösteriyor...

    bu 13-14 litre benzinde mi - lpg de mi??
  • slm arkadaşlar. bravada gaz kelebegi arızasının beliritleri nelerdir bilen arkadaşlar paylaşırsa sevinirim .teşekürler..
  • Merhaba arkadaşlar,bende brava kullanıcısıyım 2001 elx.Sorunum motor soğukken aracım benzinde ilk çalışmada stop ediyor.geceden aracı benzinde bıraksamda sabah aynı şekilde çalıştırabilmek için illa gaz vermem gerekiyor ve bu şekilde motoru ısıtabilmek için ayağım gazda bekliyorum.Motor ısındıktan sonra ise hiçbir problem yok,gaza falan gecirmede zorlanmıyorum.sizce sebebi nedir.Otomatik jikle görevini yapmıyormus gibi.bazende motor soğukken araç tek marşta alıyor gaza basıp ayağımı çektğim anda stop ediyor.Ekogas diye bir tüp takılı sıralı,ama servisi yok.acaba kontağı cevırdığımde hem benzın hemde gaz mı gonderıyor beyine.pekte anlamıyorum ama.yardımcı olursanız sevinirim....
  • 
Sayfa: önceki 10561057105810591060
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.