Şimdi Ara

Boyun fitigi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
5.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar selamlar,

    Bir yildir vucut gelistirme ile agir kilolar altina girdim. Her ne kadar cabuk gelisimden ziyade bu sporda sureklilik daha onemli desemde salona girince dayanamayip agir kilolara girdik ve sonuc olarak turlu eklem rahatsizliklari, agir kilolarda siddetli bas agrilari ve son olarakta boyun fitigi olmusum.

    Oyle ciddi bir agrim yok fakat uzun zamandir bu fitikla yasamisim. Buyuk ihtimal bech altinda incilttim bir ara kuturt diye bir ses gelmisti. Uzun yolculuklarda gogus hizamdaki omurilikte asiri agri oluyordu.

    Elimde uyusma gucsuzluk yok. Bugun beyin ve sinir hastaliklarina gozuktum doktor birkac hareket yaptirdi sorun goremeyince mr istedi ve 5. ve 6. Eklemler arasinda kayma oldugunu basimi one ve arkaya yasladigimda sinir sikistigindan agri oldugu soyledi. Agirlik sporu yaptigimi soyledim birakma devam et kaslari guclendirecek hareketler yap dedi buyuk ihtimalle 25lik dumbeller ile sholder press yaptigimi bilmediginden hafif calis demek istedi.

    Az once 4 kiloluk dumbell ile sholder press yapayim dedim yemedi direk o omuz eklemlerinden kikirt sesleri geliyor. Alternat curl yapayim dedim yine ayni.

    Moralim cok bozuk bir senede kolum sirtim iyi hacim almisti, simdi ne olacak bilmiyorum.

    Doktorun yazdigi ilaclarda tedavi amacli degil sadece agri kesici. Vucut bazen kendini yeniler dedi ama benim bu sporu birakmaya hic gonlum el vermiyor. Her antremanimda terimle banyo yapip antremanlarin haklini verirdim. Ameliyat olsam tekrar agir girebilirmiyim bir sonraki muayenede sorucam.

    Full bodymis sliptmis siz siz olun size hareketi yanlis yapiyorsun diyen hocalara kulak verin :( bu tip bir durum yasayan varsada onerilerini dinleyebirim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • aleyküm selam , malesef ülkemizde çoğu salonda bu tarz şeyleri yaşıyan kişi sayısı çok çünkü neden çogu prosfesyonel bile değil çalışanlar kimi beden hocası vs adamlar bile her hareketi şöyle yap şu kg sen sakın girme vs diyen yok herkes kafasına göre çalışıyor salonda 30 40 adam varsa 1 tane ortada dolaşan genç biri var hangisiyle ilgilensin demi ??

    Daha belli bir spor geçmişi yok , kası yok gücü yok 17 18 yaşında çocuklar 15 20 kg alıp dumbel press , curl hareketi yapmaya çalısıyor yada benchte yapamıcağı ağırlığa girip diğerlerini görüyor gaza mı geliyor nedir, bir bakıyor omuzu çıkıyor , parmağı kırılıyor çıkıyor vs şeyler oluyor..

    valla herşey kişinin kendisinde bitiyor neyi kaldırıp kaldırmıyacağını bilmesi lazım yoksa kimse umursamıyor olan sana oluyor, yok ağır kaldırınca vucut daha iyi gelişir filan hikaye sonra g.t başı elinde kalıyor, hareketi bile düzgün yapmayı bilmiyor ama ağır alıyor adam önemli olan, hareketi doğru verimli yapıp hissetmek hissetirmek, zaten zamanla hafif geldiğini anlıyorsun ve ufaktan ağırlık arttırıyorsun..

    valla ben yaparken etrafada bakıyorum salonda lüks bişey değil zaten salon,% 70den fazlası nerdeyse hareketleri yalnış yapıyor adam spor yaptığını sanıyor sonra :D

    senin yapcan ara vermekten başka çaren yok gibi valla omuz oldu mu bütün hareketlerde sıkıntı yaşarsın adamın spor hayatını bile bitirir futbolcular da nasıl bişey oldu mu sahalardan uzak kalıyor, buda öyle iyileşmesi için ne gerekiyorsa onu yapıp dönmen şart !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gladyo38

    aleyküm selam , malesef ülkemizde çoğu salonda bu tarz şeyleri yaşıyan kişi sayısı çok çünkü neden çogu prosfesyonel bile değil çalışanlar kimi beden hocası vs adamlar bile her hareketi şöyle yap şu kg sen sakın girme vs diyen yok herkes kafasına göre çalışıyor salonda 30 40 adam varsa 1 tane ortada dolaşan genç biri var hangisiyle ilgilensin demi ??

    Daha belli bir spor geçmişi yok , kası yok gücü yok 17 18 yaşında çocuklar 15 20 kg alıp dumbel press , curl hareketi yapmaya çalısıyor yada benchte yapamıcağı ağırlığa girip diğerlerini görüyor gaza mı geliyor nedir, bir bakıyor omuzu çıkıyor , parmağı kırılıyor çıkıyor vs şeyler oluyor..

    valla herşey kişinin kendisinde bitiyor neyi kaldırıp kaldırmıyacağını bilmesi lazım yoksa kimse umursamıyor olan sana oluyor, yok ağır kaldırınca vucut daha iyi gelişir filan hikaye sonra g.t başı elinde kalıyor, hareketi bile düzgün yapmayı bilmiyor ama ağır alıyor adam önemli olan, hareketi doğru verimli yapıp hissetmek hissetirmek, zaten zamanla hafif geldiğini anlıyorsun ve ufaktan ağırlık arttırıyorsun..

    valla ben yaparken etrafada bakıyorum salonda lüks bişey değil zaten salon,% 70den fazlası nerdeyse hareketleri yalnış yapıyor adam spor yaptığını sanıyor sonra :D

    senin yapcan ara vermekten başka çaren yok gibi valla omuz oldu mu bütün hareketlerde sıkıntı yaşarsın adamın spor hayatını bile bitirir futbolcular da nasıl bişey oldu mu sahalardan uzak kalıyor, buda öyle iyileşmesi için ne gerekiyorsa onu yapıp dönmen şart !

    cevap için teşekkürler. aslında kural belli hacim için tekrar sayıları direnç için tekrar sayıları o günkü beslenme durumuna ağırlık seçme gibi kurallar fakat ne kadar dikkat etsende hareketin formunu 5 yıllık sporcular bile bir an bozabiliyor ne oluyorsa o anlik ters hareketle oluyor. olunca oluyor yüzme yapanlarda olsun masabaşında sürekli hareketsiz çalışanlar olsun hatta çocuğunu severken bir anda fıtık olabiliyor insan.



    aslında bu boyun bel fıtığı çoğu kişide var fakat kimse farketmiyor. doktorda bana uzun zamandır bu sende varmış zaten dedi. spordan önce o kadarda açma germe ile eklem yerlerini omuzları vs ısıtırdım. son üç hafta latpulldown göğse çekiş yerine ense denemek istedim belkide orada azdırdım iyice.



    artık bakacaz yine kardiyo vs salona gitmek lazım, hafif kilo çok tekrar bacak, omuz yana açış, makinelerde kol hareketleri vs bakalım hocaya bir soralım ne önerecek..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ironimperor -- 16 Haziran 2017; 7:32:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ne yazık ki fıtık konusunda ve ortopedik sorunların genelinde ameliyat tam bir çözüm olmuyor hatta eskisinden daha iyi olacağnın garantisini bile veremiyor işin ehli doktorlar. Dinlendirerek, fizik tedaviyle vs. çözüme ulaşmaya çalışın. diğer arkadaşlara öneri olarak full ağırlık girmeden önce hareketin formunu kusursuz yaptığnızdan emin olun. bol bol youtube'da yaptığnız hareketlerin form videolarını izleyin hatta doğru yaptığnıza emin olduğnuz hareketleri dahi izleyin.. mesela VG'nin rüku ve secdesi olan bench press hareketine bakalım;




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E19076E5A -- 16 Haziran 2017; 10:27:35 >




  • peki dinlenerek ve fizik tedaviyle doktorun dediği gibi vücut kendini yeniler mi acaba, birde merak ettiğim bir konu bu fıtık bende uzun zamandır varmış fakat bende sadece son bir kaç günce sadece gece kitap okurken başımın açısından dolayı hafif sızlama oluyordu, yani fıtığın o korkunç ağrılarını hiç hissetmedim bu normalmidir acaba

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ironimperor kullanıcısına yanıt
    Beklemek ve fizik tedavi ameliyattan cok daha faydali olacaktir. Fıtıgın seviyeleri var demekki seninki henuz baslingic seviyesinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saçma sapan bar herekleri yüzünden oluyor bu sakatlıklar
    bench press olmazsa olmaz değildir.
    hatta hiç bir hareket olmazsa olmaz değildir.

    bb yapılan en büyük hata ağır kaldırma mantığı
    kimse hareketin nereye vurduğuna bakmıyor.
    ağır kaldırınca gelişeceğini zannediyor fakat sonuc hüsran

    lat pulldown
    bench press

    özellikle bu iki hareket çok tehlikeli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenup

    saçma sapan bar herekleri yüzünden oluyor bu sakatlıklar
    bench press olmazsa olmaz değildir.
    hatta hiç bir hareket olmazsa olmaz değildir.

    bb yapılan en büyük hata ağır kaldırma mantığı
    kimse hareketin nereye vurduğuna bakmıyor.
    ağır kaldırınca gelişeceğini zannediyor fakat sonuc hüsran

    lat pulldown
    bench press

    özellikle bu iki hareket çok tehlikeli

    Aynen oyle, bende yaklasik 6 aydir benc yerine dumbell ile press yapiyordum hatta bench presten daha iyi yakiyordu gogusleri. Birde ramazanda beslenme kotu, vitamin minarel eksikligi direk kemiklere olumsuz sekilde yansiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şu andaki durumunuz nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coldcommune C kullanıcısına yanıt
    Eskisi gibi agir kaldirabiliyorum fakat yine de temkinliyim. Her fitik ayni degildir sinire baski yapiyorsan hayattan bezdirir. En az 6 ay gecmeden agir kaldirmayin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boyun düzleşmesiymiş benimki kulunçlarda falan ağrı oluyor sizinki tamamen bittimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coldcommune C kullanıcısına yanıt
    Bende boyunda duzlesmede vardi disk yamulmasida fitigin patlamasida cok sukur gecti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi sevindim hocam bende elektrik ve sıcak tedavisi ile biraz iyileştim hafiften kaldı biraz ama önerileriniz varmıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek onerim iyilesene kadar doktorunu dinle tedavi bittikten sonra her gun boyun esnetme hareketleri ile boyun kaslarini guclendir. Egzersizleri doktoruna sorabilirsin gecmis olsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam konu cok eskiymis ama durumunuzu ogrenebilir miyim. Fizik tedavi yada baska bir tedavi vs oldunuz mu? Bende de var boyun fitigi, hatta saat 2 de seansim var fizik tedavi icin. Suan 5. Gundeyim tedavide. İlk 4 gun agrilar epey artmisti, normalmis tedavi baslarinda ama suan daha iyi hissediyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ozgurc2 O kullanıcısına yanıt
    Tedavi sureci hakkinda yorum yapamam doktor ne diyorsa uygulayin. Ben fizik tedaviye gittim 6 ay sonrasinda da fitnessa hafif hareketlerle devam etmistim. Suan bir problemim yok cok sukur. Gecmis olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kanka 3 yıl geçmiş ama nasılsın düzeldi mi sende? bende de başladı 1 aydır falan dumbell curl yaparken boynumda ağrı hissediyorum doktora gitcem haftaya. ne önerirsin ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar salonda gözlemlediğim bir durum; Kimse boynunu belini ısıtmıyor. Her gelen omzunu bicepsini tricepsini ısıtıyor devam ediyor boyun ve beli ısıtmayı ihmal etmeyin ben de lise çağında omzunu sakatlamış ve 8 yıldır aynı ağrıyı her omuz antrenmanında çeken biri olarak söylüyorum. Hiçbir bölgeyi ihmal etmeyin. Isınmak antremandan daha önemli.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.