Şimdi Ara

Böyle bir puan tablosu görmedim :)))

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1980-1981 1.Ligde sezon sonunda puan durumu şöyle olmuş

    1.Trabzonspor 39 puan
    2.Adanaspor 34 puan
    3.Galatasaray 34 puan
    ....
    ....
    5.Beşiktaş 31 puan
    10.Fenerbahçe 29 puan
    Küme düşenler;
    14.Rizespor 29 puan
    15.Mersin İ.Y. 21 puan
    16.Orduspor 21 puan

    Küme düşen Rize ile şampiyon arasında 9 puan 2.Adana ile sadece 6 puan var. Fener averajla BJK ise 2 puanla ligde kalıyor
    ----------------------------------------------------------------
    1981-1982 sezonunda ise
    1.BJK 44 puan
    2.TS 43 puan
    3.FB 41 puan
    ....
    ....
    11.GS 32 puan

    Bu sezonda da GS 1 puanla ligde kalırken 0 averaja sahip
    ----------------------------------------------------------------
    1979-1980 sezonunda da
    1.TS 39 puanla şampiyon
    2.FB 35 puan
    ....
    ....
    9.GS 29 puan
    11.BJK 29 puan
    Küme düşenler;
    14. Göztepe 27 puan
    15.Kayserispor 25 puan
    16.Diyarbakirspor 23 puan

    Bu sene BJK ile GS 2 puanla ligde kalırken GS +2 BJK ise -2 averaja sahip...
    -----------------------------------------------------------------
    Heeeey gidi günler heyyyy..Düşünüyorum da herhalde çok zevkli geçiyordu lig. Düşünsenize geçen sezon şampiyonla son sıra arasındaki puan farkı 50. Bunda tabi ki 3 puanlı sistemin büyük etkisi var. Acaba 2 puanlı zamanlara mı dönsek ne

    Bu arada açmış olduğum bu topikle kimseye veya herhangi bir takımın taraftarına gönderme yapmak istemediğimi özellikle belirtmek isterim.







  • Fatihy çok güzel bir araştırma..Bize kaynak teşkil edebilir ve birçok tartışmayı da nihayetlendirecek bir araştırma olmuş..Ayrıca Tarafız oldugunu belirtmene gerek yok.Zaten herşey net görülüyor..[frndsp]
  • 2 puana dönülmesi biraz ilkel kalır sanırım eheh,bak elin avrupasına :P

    Bunun yanında sanırım o zaman ya kalite farkı azmış ya da az maç yapılıyormuş..
  • Dün NTV'de süper ligle ilgili enteresan rakamlar verilirken şu çok dikkatimi çekti..
    Senenin birinde (hangisi eminim değilim) Tranzonspor 12 galibiyet alarak ligi şampiyon bitiriyor..Bundan bir kaç sene sonra Malatya küme düşüyor..Galibiyet sayısı 12
  • JeremY dostum, körü körüne araştırmadan sırf fanatikliğin etkisi altında kalınarak açılan topikler
    ve yapılan yorumlar o kadar sıkıcı ve benzer ki. İnsana da hiç bir şey kazandırmıyor.

    Xeo, ben 26 yaşımdayım ve o zamanki maçlara yetişemedim maalesef
    Bu yüzden 2 puanlı sistem yüzünden mi, maç sayısından mı yoksa kalite farkından dolayı mı böyle olmuş net bir şey söyleyemiycem. Biraz düşünürsek bunun maç sayısıyla ilgili olmadığı görülüyor.O seneler lig 16 takımlı ve toplam 30 maç yapılıyor. Şimdilerde ise 34 maç. Yani sadece 4 maçın buna etki edebilmesi biraz zor gibi. En büyük etki sistemin 2 puanlı olması sanırım.
    (Bu arada belirtmeden geçemiycem. Sanıyorum 2004-2005 sezonundan itibaren -bir sonraki sezon da olabilir- Avrupadaki tüm liglerin 16 takımlı hale getirilmesi zorunlu olacak)

    Şimdi düşünüyorum da 3 puanlı sistemde takımlar arasındaki paun farkı pek önemli olmuyor. Yani 12 puanlık bir fark çok kolay kapanabiliyor.
    2 puanlı sistemde ise puan farkı çok az oluşuyor. Beraberliklerde takımlar 1 er puan kaybederken şimdi 2 puan kaybediyor.

    Bu konu benim çok hoşuma gitti Biraz daha araştırma yapsam iyi olacak. [type]

    Sizin düşünceleriniz nelerdir ? Yani 2 puanlı sistem mi yoksa 3 puanlı sistem mi daha iyi ? Hangi sistemde daha fazla heyecan yaşanır dersiniz ?




  • Kuşkusuz 2 puanlı sistem daha heyecanlı olurdu..
  • Evet o programı ben de seyrettim. Oldukça ilginçti.

    1979-1980 sezonunda şampiyon olan Trabzonspor 12 galibiyet alırken
    5. olan Rizespor 15 galibiyet alıyor.

    1980-1981 sezonunda da 14 galibiyetle BJK şampiyon olurken aynı galibiyet sayısına sahip Ankaragücü ise 7. oluyor.

    1978-1979 da ise Trabzonspor 13 galibiyetle şampiyon olurken 17 galibiyete sahip Galatasaray ise 2. oluyor.

    Ya galiba bu 2 puanlı sistem biraz haksız sonuçlar doğuruyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    kpss de 68 puan çok mu kötü
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by JeremY</i>
    <br />Kuşkusuz 2 puanlı sistem daha heyecanlı olurdu..
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    <b>Kesinlikle 3 puanlı sistem daha fazla heyecan yaratıyor.</b> Nedenine gelince; maçları zevkli kılan, seyir zevkini arttıran faktör nedir? Kuşkusuz sahadaki iki takımın da galibiyet için oynaması. 2 puanlı sistemde beraberlik o kadar büyük bir kayıp değilken, 3 puanlı sistemde her şeyi alt üst edebiliyor. Mesela biz ligde, bjk-fb-gs berabere kaldığında yenilmiş kadar üzülüp sevinmiyor muyuz?

    Şöyle bir örnek vereyim: ligin son 4 haftasına 5 puan farkla lider giren bir takım düşünün. Bu takım, son 4 maçında hep berabere kalsa yine de şampiyon oluyor, sürekli beraberlik için oynayıp seyir zevkini de baltaladığını düşünürsek şampiyonluk heyecanı diye bir şey kalmıyor. Ama bunların 3 puanlı sistemde olduğunu düşünün. Çok uzak değil geçtiğimiz sezona bir bakın! BJK-GS maçından önce fark 5 puandı ve hala gs nin şampiyonluk şansı vardı.

    Yorum sizin...




  • çerkeze katılıyorum hatta atılan gole de puan verilse daha zevkli olur..maç 3-0 bile olsa yenilen takım maçı bırakmaz..tabii şikenin önüne geçilmesi lazım...
  • bence en iyi sistem 4 puanlı olurdu. galip takım 4 puan mağlup olan 1 puan beraberlik 2 şer puan.
  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by pusu</i>
    <br />çerkeze katılıyorum hatta atılan gole de puan verilse daha zevkli olur..maç 3-0 bile olsa yenilen takım maçı bırakmaz..tabii şikenin önüne geçilmesi lazım...
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    pusu bu söylediğin sistem GS'ın Hollanda'da katıldığı turnuvada geçerliydi. Eğer inter maçı 2-0 kaybetseydi kupayı alacaktı.
    Yani 1 galibiyet 1 mağlubiyetle şampiyon olurken Ajax 1 beraberlik ve 1 galibiyetle 2. olacaktı.Yani atılan her gol 1 puan demekti.
    GS bile Liverpoola 3 gol daha atsaydı kupayı kazanabilirdi. Böyle bir sistemi lige uygulanamaz. Bir maçı 8-0 kazanan takımı düşünsenize
    GB daha ligin bitmesine 10 hafta varken şampiyonluk havasına girerdi herhalde




  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by fatihy</i>
    <br /><blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by pusu</i>
    <br />çerkeze katılıyorum hatta atılan gole de puan verilse daha zevkli olur..maç 3-0 bile olsa yenilen takım maçı bırakmaz..tabii şikenin önüne geçilmesi lazım...
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    pusu bu söylediğin sistem GS'ın Hollanda'da katıldığı turnuvada geçerliydi. Eğer inter maçı 2-0 kaybetseydi kupayı alacaktı.
    Yani 1 galibiyet 1 mağlubiyetle şampiyon olurken Ajax 1 beraberlik ve 1 galibiyetle 2. olacaktı.Yani atılan her gol 1 puan demekti.
    GS bile Liverpoola 3 gol daha atsaydı kupayı kazanabilirdi. Böyle bir sistemi lige uygulanamaz. Bir maçı 8-0 kazanan takımı düşünsenize
    GB daha ligin bitmesine 10 hafta varken şampiyonluk havasına girerdi herhalde
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>

    neden GB dedin ya araızda 6-7 atan veya 6-7 yiyen takımlar var [evlol][evlol][evlol][evlol][evlol]




  • <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>

    neden GB dedin ya araızda 6-7 atan veya 6-7 yiyen takımlar var [evlol][evlol][evlol][evlol][evlol]
    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>
    Bu gülüşünde bir anlam var ama anlamadım
    GB ligin en çok gol atan takımı olduğu için onu örnek verdim.
  • tamam işte heyecan kasırgası olurdu 1 gol atıp üstüne yatmka olmazdı..
    tabii sene boyu emekler bi maçta gidebilirde..seyir açısından güzel olurdu işte..ben bol golden yanayım 100 gol atan şampiyon olsun napıyım..[flag]
  • aslında ben de onu düşünmüştüm..ama o zaman da şike daha da yaygınlaşırdı...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.