Şimdi Ara

'Boyalı, değişenli arabanın, kazalı fotoğrafı varsa sorun yok' diyenler..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • konu malum arkadaşlar; arabası olan, arabadan anlayan, anlamayan herkesin başında. "bu araba neden boyandı? bu parça neden değişti? araba pert ama.." falan filan. bu konuda çözüm önerisi olan var mıdır? örneğin tramer kayıtları, servis kayıtları falan bi yere kadar bilgi veriyor. bu konuda kazalı halin ayrıntılı fotosu da olsa ve bu boyanan yerde mutlaka kayıt altına alınmak zorunda olsa sorun büyük oranda çözülmez mi? örneğin (Allah kimseye vermesin) aracı bariyere sürttük diyelim. bu aracın boyanmadan önceki ayrıntılı kaza fotolarını boyacı servis bulundurmak zorunda olsa iyi olmaz mı? örnek için konuşursak çok bsait çiziklerden dört parça boyalı araba damgası yemek kötü bi durum. diğer taraftan bir parça boyayla pert olan araçlar var. ne dersiniz? zorunluluk yoksa bile böyle bi kamuoyu oluşsa artık iyi olmaz mı?







  • Tramer veri tabanında fotoğraf olabiliyor ama her kazanın her fotoğrafı olmuyor sanırım.
  • Benim için sorun yok boya değişenle ilgili,ağır hasar kaydı,şase-direk-tavan hasarı almamış bir araç olduğu sürece alırım.

    1 ay kadar önce özel servise gittim göstermek için bir araç getirdiler,H kasa Astra.Sağ çamurluk boyalı dediler güya fotoğrafı varmış,ama kaputu açtıklarında aracın sağ önden çok ciddi bir darbe aldığını ben bile anladım..A sütununda çok bariz kaynak ve çekiçlenme vardı..Muhtemelen sonradan tekrar çizik boyası yapıldı aynı bölgeye onun fotoğrafıydı,veyahut başka bir aracın fotoğrafını gösterdiler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Benim için sorun yok boya değişenle ilgili,ağır hasar kaydı,şase-direk-tavan hasarı almamış bir araç olduğu sürece alırım...

    Katılıyorum. Hava yastığı, şasi, güvenlik barları, direkler ile oynanmamışsa; motor ve yürüyen de sağlamsa gerisi hikayedir.


    Kaporta denilen şey, birbirine vida ile tutturulmuş üç-beş parçadan ibarettir. Tamamı orjinali ile değişmiş olsa ne olur? Fabrikada da farklı birşey takmıyorlar zaten. Böyle araçları ucuz bulunca kaçırmamak lazım.


    Ama oyuna gelmemek lazım.
  • Cizige, boyaya, değişen kapıya takilmam.
    Yeter ki saseye ve direklere zarar gelmesin.

    Satıcının satarken aracından endişesi var ise fotoğrafını çeksin saklasin. Zaten iyi bir usta kazanın derecesini sonra da anlayabiliyor.

    Bu arşiv yükünü servislere yüklemek anlamsız olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Cizige, boyaya, değişen kapıya takilmam.
    Yeter ki saseye ve direklere zarar gelmesin.

    Satıcının satarken aracından endişesi var ise fotoğrafını çeksin saklasin. Zaten iyi bir usta kazanın derecesini sonra da anlayabiliyor.

    Bu arşiv yükünü servislere yüklemek anlamsız olur.

    satarken endişesi olan saklar sorun yok da, satarken üç kağıt yapmak isteyenleri de önleyebilmek zor. fotoğraf tam olarak önlemez ama en azından daha caydırıcı olmaz mı? ayrıca servise getireceği arşiv yükünü de kimsenin sorun edeceğini sanmıyorum..
  • Bu "değişen" ve "boya" konusu maalesef haddinden fazla abartılıyor.

    Temmuz 2011'de aldığım aracımın sağ ön kapısına, aldıktan birkaç ay sonra, dönerci arabasını kullanan bir gerizekalı, otoparkta vurdu. Kapıda bir avuç büyüklüğünde, birkaç cm'yi geçmeyen ufak bir göçük oluştu. Yetkili serviste, orjinal kapıyla değişti. Şu an satmaya kalksam, eminim müşteri adaylarımın çoğu bu olaydan rahatsızlık duyar.

    Fakat şöyle birşey var; benim aracım bugüne kadar ani fren bile yapmadı, bir kez bile redline çevirmedi, kasisli yollara hiç girmedi, hiç hızlı kalkış, arka kaydırma vs yapılmadı. Dizel olduğu için de her çalıştırma sonrasında ve stop öncesinde, en az 30 sn beklendi.

    Diğer tarafta X sürücüsünün de aynı araca sahip olduğunu ve ikimizin araçları arasında kaldığınızı düşünün. X sürücüsünün aracında hiç boya/değişen olmasın ama üstteki paragrafta yazdıklarıma hiç dikkat etmemiş olsun...

    Sizce bu 2 araçtan hangisi daha çok para etmeli/eder?

    Velhasıl, kazanın fotoğrafı varsa, aracı gösterdiğim usta veya ustalar da; fotoğraftaki hasara uygun yorum yapıyorlarsa, benim için de önemi yok. Darbe ya da değişen, arkadaşların da söylediği gibi, şasiye kadar uzanmadığı ya da aracın büyük bir kısmını oluşturmadığı sürece benim için sıkıntı yok.




  • Bilgisayarımda GOLF adı altında bir dosya var ve arabaya olan her şeyi fotoğraflayıp oraya atıyorum.
  • Araç pert degil ise ufak kazaları sorun etmezler resimleri olunca

    Aziz Kancar
  • ben allah korusun öyle bir durumda video çekmeyi düşünüyorum .Şuan aracımın 3 yerinde ufak (kapı çarpmasından ve taş çarpmasından) göçükler mevcut 2 si kapıda 1 i kaputla sol ön çamurluğun birleştiği yerde . Aslında kasko bitmeden mini onarımdan yaptırabilirim ama kazalı damgası yemekten korktuğum için yaptırmayacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_isikan -- 16 Mayıs 2012; 12:32:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Bu "değişen" ve "boya" konusu maalesef haddinden fazla abartılıyor.

    Temmuz 2011'de aldığım aracımın sağ ön kapısına, aldıktan birkaç ay sonra, dönerci arabasını kullanan bir gerizekalı, otoparkta vurdu. Kapıda bir avuç büyüklüğünde, birkaç cm'yi geçmeyen ufak bir göçük oluştu. Yetkili serviste, orjinal kapıyla değişti. Şu an satmaya kalksam, eminim müşteri adaylarımın çoğu bu olaydan rahatsızlık duyar.

    Fakat şöyle birşey var; benim aracım bugüne kadar ani fren bile yapmadı, bir kez bile redline çevirmedi, kasisli yollara hiç girmedi, hiç hızlı kalkış, arka kaydırma vs yapılmadı. Dizel olduğu için de her çalıştırma sonrasında ve stop öncesinde, en az 30 sn beklendi.

    Diğer tarafta X sürücüsünün de aynı araca sahip olduğunu ve ikimizin araçları arasında kaldığınızı düşünün. X sürücüsünün aracında hiç boya/değişen olmasın ama üstteki paragrafta yazdıklarıma hiç dikkat etmemiş olsun...

    Sizce bu 2 araçtan hangisi daha çok para etmeli/eder?

    Velhasıl, kazanın fotoğrafı varsa, aracı gösterdiğim usta veya ustalar da; fotoğraftaki hasara uygun yorum yapıyorlarsa, benim için de önemi yok. Darbe ya da değişen, arkadaşların da söylediği gibi, şasiye kadar uzanmadığı ya da aracın büyük bir kısmını oluşturmadığı sürece benim için sıkıntı yok.

    +1 aynen yazdığınız herşeye katılıyorum.Bu arada bende aracımı temmuz 2011 de aldım,dediğiniz çok doğru aldığımın haftası 3-4 yerini kasten park halindeyken çizdiler,çok şükür pasta cilayla çıktı,eğer çıkmasaydı boyatmak zorunda kalacaktım.




  • bende aracımın ön tamponunun boyaları dökülmüştü baya, ufak çatlağıda vardı. ön tamponu komple boyattım tabi boyatmadan önce resimlerini çektim.araçı satarken alan kişi önden kazalımı diye aklında kuşku olmasın diye.
  • C4 aracımı eşim kullanırken dalgınlıkla arkadan başka arabaya çarptı (yaklaşık 20 km/s hızla). Ön kaput ortasından katlandı, far ayakları kırıldı , sol çamurluk (plastiktir) çatladı. Tamponda çizik yok....Fotografını çektim. Kaput düzeltildi boyandı , plastik çamurluk değişti, far ayakları yapıştırıldı...
    Satarken fotoğrafı gösterip satıcam, çünkü eminim alıcı motor kaputunu boyalı görünce yok ağır kazalı , yok önden darbeli vs...Canımı sıkacaklar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Bu "değişen" ve "boya" konusu maalesef haddinden fazla abartılıyor.

    Temmuz 2011'de aldığım aracımın sağ ön kapısına, aldıktan birkaç ay sonra, dönerci arabasını kullanan bir gerizekalı, otoparkta vurdu. Kapıda bir avuç büyüklüğünde, birkaç cm'yi geçmeyen ufak bir göçük oluştu. Yetkili serviste, orjinal kapıyla değişti. Şu an satmaya kalksam, eminim müşteri adaylarımın çoğu bu olaydan rahatsızlık duyar.

    Fakat şöyle birşey var; benim aracım bugüne kadar ani fren bile yapmadı, bir kez bile redline çevirmedi, kasisli yollara hiç girmedi, hiç hızlı kalkış, arka kaydırma vs yapılmadı. Dizel olduğu için de her çalıştırma sonrasında ve stop öncesinde, en az 30 sn beklendi.

    Diğer tarafta X sürücüsünün de aynı araca sahip olduğunu ve ikimizin araçları arasında kaldığınızı düşünün. X sürücüsünün aracında hiç boya/değişen olmasın ama üstteki paragrafta yazdıklarıma hiç dikkat etmemiş olsun...

    Sizce bu 2 araçtan hangisi daha çok para etmeli/eder?

    Velhasıl, kazanın fotoğrafı varsa, aracı gösterdiğim usta veya ustalar da; fotoğraftaki hasara uygun yorum yapıyorlarsa, benim için de önemi yok. Darbe ya da değişen, arkadaşların da söylediği gibi, şasiye kadar uzanmadığı ya da aracın büyük bir kısmını oluşturmadığı sürece benim için sıkıntı yok.


    bu konuda ciddi bir kamuoyu değişikliğine ihtiyaç var. servisler fotoları saklamıyorsa iş başa düşüyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.