Şimdi Ara

boşa atınca bazen stop etme (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
202
Cevap
0
Favori
139.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nabull

    merhaba osmanos isimli arkadaş baya zaman geçmişti çözdüğünüzü düşündüm. sanayıde krank mili sensöründen kaynaklanabilir demişti. servis gaz kelebeğinin elektronik olduğunu bundan kaynaklanıyor olabileceğini söyledi. servis kesinlikle krank mili olamaz dedi. hafta içi götürecem bi sonuca ulaşırsak sizide bilgilendiririm.sizde öyle yaparsanız sevinirim. ne ilginç bi sorun ya pek anlayabilen çıkmadı

    teşekkürler. çözüme kavuşturduğunuzda cevabınızı bekliyorum. inşallah çözüm bulursunuz.
  • KESİN ÇÖZÜM

    ben çözdüm.sorunu hatirlatayim.kavşak veya ışıklara yaklaşırken frwn ve debriyaja basinca veya boşa alınca devir dip yapıp toparlayamiyor ve stop ediyordu.ama sadece lpg de yapiyor ve benzinde kesinlikle yapmıyordu.
    ÇÖZÜM ise lpg enjektorleri tembelmis ve yazılım ile güçlendirilmesi gerekiyormuş.bunu soyleyen ustaydi.
    Salihlide bosch car service e gittim.ayni zamanda atiker ve brc bayi.benimki zaten atikerdi.durumu anlattim.ordaki adam önce rolanti motorunu ve bogaz kelebegini temizledi.buji degisimi zamani geldiginden buji ve kablolarini değiştirdi.gaz ayari yapıldı ve denemem istendi.denedim ve her denemem de sorunun devam ettigini gordum.büyük ustayi çağırdılar ve dediki enjektorler tembel.bu defa farkli bir laptop getirdi dediki bu programi her atiker bayine vermiyorlar.bunla enjektorleri guclendirecem.ben sandimki sadece rolantiyi yukseltecek.ama oyle olmadi.rolanti sabit kaldi ama sorun çözüldü.artik hic yapmiyor.kendi yasadigim yerdeki bayi isi hic bilmiyormus bunu gordum.bir de cok ilginc bi durum var.isi iyi bilen buyuk usta bir bayan.isyerinde calisan 15e yakin adam takildiklarini bayana soruyorlar.hayret ettim.hic kadin usta görmemiştim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerose

    KESİN ÇÖZÜM

    ben çözdüm.sorunu hatirlatayim.kavşak veya ışıklara yaklaşırken frwn ve debriyaja basinca veya boşa alınca devir dip yapıp toparlayamiyor ve stop ediyordu.ama sadece lpg de yapiyor ve benzinde kesinlikle yapmıyordu.
    ÇÖZÜM ise lpg enjektorleri tembelmis ve yazılım ile güçlendirilmesi gerekiyormuş.bunu soyleyen ustaydi.
    Salihlide bosch car service e gittim.ayni zamanda atiker ve brc bayi.benimki zaten atikerdi.durumu anlattim.ordaki adam önce rolanti motorunu ve bogaz kelebegini temizledi.buji degisimi zamani geldiginden buji ve kablolarini değiştirdi.gaz ayari yapıldı ve denemem istendi.denedim ve her denemem de sorunun devam ettigini gordum.büyük ustayi çağırdılar ve dediki enjektorler tembel.bu defa farkli bir laptop getirdi dediki bu programi her atiker bayine vermiyorlar.bunla enjektorleri guclendirecem.ben sandimki sadece rolantiyi yukseltecek.ama oyle olmadi.rolanti sabit kaldi ama sorun çözüldü.artik hic yapmiyor.kendi yasadigim yerdeki bayi isi hic bilmiyormus bunu gordum.bir de cok ilginc bi durum var.isi iyi bilen buyuk usta bir bayan.isyerinde calisan 15e yakin adam takildiklarini bayana soruyorlar.hayret ettim.hic kadin usta görmemiştim

    problemi çözdüğünüze sevindim. bendeki sorun benzinde de oluyor. o yüzden bu çözümü de kendi adıma elemiş bulunuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    hocam aracının kelebek boğazını temizlettirmelisin önce ... sonra da lpg ayarı yaptır.... eğer aynı sorun benzinde de oluyorsa enjektör temizliği gerekebilir... ama ilk kelebek boğazına baktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    hocam aracının kelebek boğazını temizlettirmelisin önce ... sonra da lpg ayarı yaptır.... eğer aynı sorun benzinde de oluyorsa enjektör temizliği gerekebilir... ama ilk kelebek boğazına baktır

    Hocam benzine katilan katki maddesiyle enjektor temizleniyor diyenler var ne dersin?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracım chevrolet aveo araç debriyaja basınca boşa alınca devir sıfıra kadar düşüyor bazen stop ediyo bazende toparlıyodu. lpg de daha fazla olmakla beraber benzindede aynı şeyi yapıyordu. çok farklı ustalara gittim cihaza bağladılar krank mil sensörü ve oksijen sensörü hatası veriyodu. bi başkası supaplar kaçırıyo olabilir dedi. ama sorun hava filtresindeymiş. hava filtresinden hava kaçırıyomuş.hava filtresi borusundaki kaçak giderildikten sonra stop etme sorunu ortadan kalktı. bazen devir yine düşüyo boşa alınca ama kesinlikle stop etmiyor. böyle sorunu olan arkadaşlar bu çözümü göz önünde bulundursunlar belki onlardada işe yarayabilir.
  • powerose P kullanıcısına yanıt
    çok bi sonuç alman mümkün değil hocam... enj temizleyen yerler var... sökülüp bi alete bağlanıyor ve ultrasonik bi yöntemle temizlik yapılıyor... aslına bakarsanız benzinin geçtiği yerler zaten temizdir ama benzinin içindeki toprak kum vs gibi ufak depo pislikleri enj tıkayabilir ve o katkılar taşı toprağı eritmez..... bence ilk aracına lpg ayarı yaptır....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    hocam aracının kelebek boğazını temizlettirmelisin önce ... sonra da lpg ayarı yaptır.... eğer aynı sorun benzinde de oluyorsa enjektör temizliği gerekebilir... ama ilk kelebek boğazına baktır

    Hocam arabayı satmak istiyorum ama bu şekilde de satmak istemiyorum. Sorun arabanın beyninden olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    hocam aracının kelebek boğazını temizlettirmelisin önce ... sonra da lpg ayarı yaptır.... eğer aynı sorun benzinde de oluyorsa enjektör temizliği gerekebilir... ama ilk kelebek boğazına baktır

    Hocam arabayı satmak istiyorum ama bu şekilde de satmak istemiyorum. Sorun arabanın beyninden olabilir mi?

    sanmam hocam... ilk dediklerime bi baktır... ama bazen bobin sorunu da bu gibi olumsuz durmları yaratabilir... aracının ciddi bi arızası olduğunu düşünmüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    hocam aracının kelebek boğazını temizlettirmelisin önce ... sonra da lpg ayarı yaptır.... eğer aynı sorun benzinde de oluyorsa enjektör temizliği gerekebilir... ama ilk kelebek boğazına baktır

    Hocam arabayı satmak istiyorum ama bu şekilde de satmak istemiyorum. Sorun arabanın beyninden olabilir mi?

    sanmam hocam... ilk dediklerime bi baktır... ama bazen bobin sorunu da bu gibi olumsuz durmları yaratabilir... aracının ciddi bi arızası olduğunu düşünmüyorum

    hocam daha önce yine bu sorun varken başka bir nedenden dolayı üst kapak açıldı, üst kapak taşlandı, siboplar da kontrol edilecek sorun varsa onlar da değişecek dediler. siboplar değişmesine gerek yok sibop lastikleri değişecek dediler onlar değişti. motor açılmışken trigerinde zamanı gelmişti o da değişti. daha önce de bu sorun vardı demiştim, yine de bir değişiklik olmadı. rölanti motoru ve gaz kelebeği temizliği yapıldı. bobin bujiler ve kablolar yine farklı arızalardan dolayı değişti. asıl değişmesine neden olan arıza giderildi ama boşa atınca devir düşmesi ve ara ara stop etme sorunu devam ediyor. benzindeyken de devir düşüyor ama stop edecek kadar oluyor ama lpgde sorun daha hissedilir ve stop etme lpgde bariz. başka bir zaman bir usta yan sanayi rölanti valfi taktı hiçbir değişiklik olmadı eski rölanti valfini geri taktık. bir de orjinali ile denetmeyi düşünüyorum.
    son olarak stop etmesine neden olabilir 1. silindirde ateşleme arızası çıkmıştı bilgisayara bağlandığında ama ustam bu konuda bişey diyememişti. 1. silindirin buji kablosunu çıkarınca araç sarsılıyor ama diğer silindirlerin kablolarını sırayla deneyince 1. silindir yüzde 10 kadar daha az sarsılıyor gibime geliyor. ama aşırı bariz bir fark yok.
    benin enjektörlerinde sorun olsa lpgde de bu sorunu yapar mı?
    sabırla okuduğunuz ve cevabınız için teşekkürler.




  • aynı sorun benim astra da da vardı fakat önceden araca eski sistem lpg takmışlardı.söktürüp sıralı sistem taktırdım düzeldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    aynı sorun benim astra da da vardı fakat önceden araca eski sistem lpg takmışlardı.söktürüp sıralı sistem taktırdım düzeldi.

    Benim lpg sistemi sıralı hatta lpg regülatörü ve enjektörleri değişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    hocam aracının kelebek boğazını temizlettirmelisin önce ... sonra da lpg ayarı yaptır.... eğer aynı sorun benzinde de oluyorsa enjektör temizliği gerekebilir... ama ilk kelebek boğazına baktır

    Hocam arabayı satmak istiyorum ama bu şekilde de satmak istemiyorum. Sorun arabanın beyninden olabilir mi?

    sanmam hocam... ilk dediklerime bi baktır... ama bazen bobin sorunu da bu gibi olumsuz durmları yaratabilir... aracının ciddi bi arızası olduğunu düşünmüyorum

    hocam daha önce yine bu sorun varken başka bir nedenden dolayı üst kapak açıldı, üst kapak taşlandı, siboplar da kontrol edilecek sorun varsa onlar da değişecek dediler. siboplar değişmesine gerek yok sibop lastikleri değişecek dediler onlar değişti. motor açılmışken trigerinde zamanı gelmişti o da değişti. daha önce de bu sorun vardı demiştim, yine de bir değişiklik olmadı. rölanti motoru ve gaz kelebeği temizliği yapıldı. bobin bujiler ve kablolar yine farklı arızalardan dolayı değişti. asıl değişmesine neden olan arıza giderildi ama boşa atınca devir düşmesi ve ara ara stop etme sorunu devam ediyor. benzindeyken de devir düşüyor ama stop edecek kadar oluyor ama lpgde sorun daha hissedilir ve stop etme lpgde bariz. başka bir zaman bir usta yan sanayi rölanti valfi taktı hiçbir değişiklik olmadı eski rölanti valfini geri taktık. bir de orjinali ile denetmeyi düşünüyorum.
    son olarak stop etmesine neden olabilir 1. silindirde ateşleme arızası çıkmıştı bilgisayara bağlandığında ama ustam bu konuda bişey diyememişti. 1. silindirin buji kablosunu çıkarınca araç sarsılıyor ama diğer silindirlerin kablolarını sırayla deneyince 1. silindir yüzde 10 kadar daha az sarsılıyor gibime geliyor. ama aşırı bariz bir fark yok.
    benin enjektörlerinde sorun olsa lpgde de bu sorunu yapar mı?
    sabırla okuduğunuz ve cevabınız için teşekkürler.

    hocam benzin enjektörlerinde bi hata olsa araç lpg de çalışırken aynı sarsıntıyı yapmaz.... ama yinede ultrasonik temizlik bakım baabında iyi olur enjektörlere... bir de aracınızda krank devir sensörüne bi baktırın o da arızalanınca böyle saçmalayabilir.50-60 tl lik bi parça... en son elimizde beyin kalır bakılmadık zaten hocam....o da yapabilir... bir de sadece ford bakan özel servislere başvurun... onlar daha net çözümler üretirler.... birkaç tane sadece ford bakan ustadan ayrı ayrı fikir alın... her markaya bakan ustalar bu konuda net fikir yürütemezler.... sizin durumunuz ustalar için bulunmaz para kaynağıdır.... şundan bundan bi sürü paranızı alırlar.... dediklerime bi baktırın... başka bi araçtan çıkma bi parçayla deneme yapın düzelirse değişim olur düzelmezse iade edersiniz.... bazen de bu gibi sorunlar hava akışmetresinin arızalı okumasından da olabiliyor... sebep çok çıkar.... ama hangisinden olduğunu bulmak zordur hocam..... biz ne desek yalan olur buradan...
    başka fordlarda da sizin şikayetleriniz var...bi inceleyin isterseniz




  • Beyler civiclerde çok var bu sorundan. Ama çözen görmedim. Dediğiniz gibi boşa atınca devir düşüp sonradan toparlanıyor. Ama sadece sıcak havada yapıyor bunu

    Bu arada stop etme kesinlikle yok. Soğukken de yok bu sorun.

    Bujiler, kelebek, yağı suyu falan bakıldı. Hepsi sorunsuz

    Videosunu da çektim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 14 Temmuz 2015; 1:34:02 >




  • Powerose arkadaşım sen geçen sene subaplari ve trigeri degistirmistin sorun duzelmemisti. Senin silindirlerden biri gucsuz çıkmıştı ama stop etmeyle alakası yokmuş demekk. Triger de değiştiğine göre sente atlamasi olmamıştır. İnşallah bu sefer duzelmistir lpg ayarlarından sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    Powerose arkadaşım sen geçen sene subaplari ve trigeri degistirmistin sorun duzelmemisti. Senin silindirlerden biri gucsuz çıkmıştı ama stop etmeyle alakası yokmuş demekk. Triger de değiştiğine göre sente atlamasi olmamıştır. İnşallah bu sefer duzelmistir lpg ayarlarından sonra.

    Abi 10 numara cok sukur bayramda o kadar yol yaptim tık demedi.son mesajimdan sonra 1 kere bile yapmadi.ve subaola silindirle alaksi yokmus.gaz ayarini her bayinin yapamadigini bunun da ustalik istedigini gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerose


    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    Powerose arkadaşım sen geçen sene subaplari ve trigeri degistirmistin sorun duzelmemisti. Senin silindirlerden biri gucsuz çıkmıştı ama stop etmeyle alakası yokmuş demekk. Triger de değiştiğine göre sente atlamasi olmamıştır. İnşallah bu sefer duzelmistir lpg ayarlarından sonra.

    Abi 10 numara cok sukur bayramda o kadar yol yaptim tık demedi.son mesajimdan sonra 1 kere bile yapmadi.ve subaola silindirle alaksi yokmus.gaz ayarini her bayinin yapamadigini bunun da ustalik istedigini gördüm.

    Sizdeki sorunun hallolduguna sevindim. Benim araba da daha once ust kapak elden geçtiği için subap sorununu da elemistim. Siboplar kontrol edilmisti çünkü. araba benzinde de aynı stop etme sorunu var. Lpgde ayar yapsak da farketmez diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu yıl bir defa yaptı. LPGciye götürdüm, rölanti valfini temizleyip adaptasyon ve LPG ayarı yaptı. Dalgalanma devam adiyor ama stop etme yok.
    Ateşleme kablosunu yenilemeyi düşünüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu aralık 2013te ben açmıştım. Bu sorundan tamamen kurtuldum. Şöyle ki arabayı bir türlü yaptıramadım. Tamirci tamirci gezmeye fırsatım olmadı gösterdiğim bikac yer rolanti motoru gaz kelebeği arabanın beyni falan dedi. Yetkili ford servisi yakit7 pompası veya gaz kelebeği olabilir dedi ve dünyanın parası tutuyordu. En sonunda üçe beşe bakmadım ford bayine takasa verdim gitti. 2015 yeni ford focus 1.6 125ps trend x benzinli aldım.
    Aracı teslim alan satış danışmanıyla bir ay sonra araç satıldıktan sonra görüştüm. Araçtaki problemi farkedip anlaşmalı olduğu bir özel serviste uygun fiyata yaptırmış. Kranklar mı ne onlar ayarsızmış, subaplarda sıkıntı yokmuş. O da tam ne olduğunu hatırlayamadı. Benim anladığım şu zamanlamada sıkıntı vardı bunun nedeni de sente atlaması gibi bişey. Üst kapak açılmış conta falan değişmiş. Yani soru ne subaplar ne lpg sistemi ne de rolanti beyin vs. Daha önce de farklı bir nedenden üst kapak açılmış aynı şekilde ayar falan yapmadan takıldığı için sorun vardı zaten o sorun da aynen devam etmişti. Hatta o kadar ki krank başlarını kırmızı kalemle isaretlemislerdi. Sorunumuz çözüldü. İçim rahat en azından bu işlerden anlayan birine teslim etmişim ki alan kişi de mağdur olmadı. Hepinize saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam olarak sorunun nasıl düzeldiğini tamirci ustaya sormak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.