benim aracım da lpgli rölanti düsüp stop ediyordu özellikle kavsaklarda filan direksiyonu çevirip debriyaja basınca ortada kalıyodum çok sıkıntılı bir durum bosa atınca da arada stop ediyordu internette baya bir arastırdım ve boğaz kelebeğinin temizlenmesi gerektiğine karar verdim sanayide bir ustaya dedim boğaz kelebeği temizlenecek üstten temizlerim 30 liraya dedi olmaz söküp temizlersin 30 lira veririm dedim önce yok dedi sonra kabul etti söküp güzelce temizledi yerine taktı 4-5 ay oldu hala bir sıkıntı yok ama benimki hem benzinde hem lpgde yapıyordu 4-5 aydır lpgde yapmıyor ama geçen gün gaz bitmisti benzinde gittim biraz farkettim ki benzinde yapıyor dalgalanmayı bu da ilginç tabi lpgde sorunsuz benzinde sorunlu
Surekli mi yapiyordu arada mi? Bir de sunu merak ediyorum.bogaz kelebeginde sorun olsa arac her rolantiye dustugunde yapmasi gerekmezmi
Alıntıları Göster
bende sorun nerdeyse her seferinde yapıyor. yani her boşa atınca genelde devir nerdeyse sıfıra kadar düşüp toparlıyor. toparlayamadığı zaman ise stop ediyor
quote:
Orijinalden alıntı: osamanos
bende sorun nerdeyse her seferinde yapıyor. yani her boşa atınca genelde devir nerdeyse sıfıra kadar düşüp toparlıyor. toparlayamadığı zaman ise stop ediyor
bu dediginiz hareket halinde.peki hareket etmezken gazi kokleyin ve birakin, sonrasinda da yapiyor mu?
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
quote:
Orijinalden alıntı: osamanos
bende sorun nerdeyse her seferinde yapıyor. yani her boşa atınca genelde devir nerdeyse sıfıra kadar düşüp toparlıyor. toparlayamadığı zaman ise stop ediyor
bu dediginiz hareket halinde.peki hareket etmezken gazi kokleyin ve birakin, sonrasinda da yapiyor mu?
gidip deneyeyim
quote:
Orijinalden alıntı: osamanos
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
quote:
Orijinalden alıntı: osamanos
bende sorun nerdeyse her seferinde yapıyor. yani her boşa atınca genelde devir nerdeyse sıfıra kadar düşüp toparlıyor. toparlayamadığı zaman ise stop ediyor
bu dediginiz hareket halinde.peki hareket etmezken gazi kokleyin ve birakin, sonrasinda da yapiyor mu?
gidip deneyeyim
Alıntıları Göster
denedim hareket etmiyorken kökledim ve bıraktım, bu şekilde yapmıyor ama çok belli belirsiz bir rölanti düşük gibi
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
quote:
Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905
benim aracım da lpgli rölanti düsüp stop ediyordu özellikle kavsaklarda filan direksiyonu çevirip debriyaja basınca ortada kalıyodum çok sıkıntılı bir durum bosa atınca da arada stop ediyordu internette baya bir arastırdım ve boğaz kelebeğinin temizlenmesi gerektiğine karar verdim sanayide bir ustaya dedim boğaz kelebeği temizlenecek üstten temizlerim 30 liraya dedi olmaz söküp temizlersin 30 lira veririm dedim önce yok dedi sonra kabul etti söküp güzelce temizledi yerine taktı 4-5 ay oldu hala bir sıkıntı yok ama benimki hem benzinde hem lpgde yapıyordu 4-5 aydır lpgde yapmıyor ama geçen gün gaz bitmisti benzinde gittim biraz farkettim ki benzinde yapıyor dalgalanmayı bu da ilginç tabi lpgde sorunsuz benzinde sorunlu
Surekli mi yapiyordu arada mi? Bir de sunu merak ediyorum.bogaz kelebeginde sorun olsa arac her rolantiye dustugunde yapmasi gerekmezmi
Gaza gececegi sirada yapiyordu genellikle
Gaza gececehi anda yapabilir bence bu normal.ama hareket ederken yapmasi bana aracin fazla hava alip da fakir karisimdan stop ettigi dusuncesini olusturuyor
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
Gaza gececehi anda yapabilir bence bu normal.ama hareket ederken yapmasi bana aracin fazla hava alip da fakir karisimdan stop ettigi dusuncesini olusturuyor
araç hareket halindeyken boşa atınca devir dip yapıyor. durur vaziyette gazı kökleyip bırakınca yapmıyor. bu da bana hareket halinde karşıdan gelen havanın içeri fazla girme ihtimalini aklıma getiriyor.
quote:
Orijinalden alıntı: osamanos
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
Gaza gececehi anda yapabilir bence bu normal.ama hareket ederken yapmasi bana aracin fazla hava alip da fakir karisimdan stop ettigi dusuncesini olusturuyor
araç hareket halindeyken boşa atınca devir dip yapıyor. durur vaziyette gazı kökleyip bırakınca yapmıyor. bu da bana hareket halinde karşıdan gelen havanın içeri fazla girme ihtimalini aklıma getiriyor.
Alıntıları Göster
2002 station focusum var 2 senedir biniyorum ve vites düşürürken ve ani frenlerde ben de aynı sorunu yaşıyorum. Artık alıştım hızlı vites atmaya düşürürken ama çocuklar ehliyet aldı başlarına birşey gelecek diye çok korkuyorum. Ustalar net bir şey söylemiyor, daha önceki aracımda arızayı bulana kadar 8-10 parça değişti o yüzden de aklımdaki rölanti valfini değiştirme riskine girmek istemiyorum. Bir forumda sarj sorunu olabileceğini de yazmışlar. Biri çıksa da dese kesin şundan.... Tek dileğim bu :)
quote:
Orijinalden alıntı: abigu
2002 station focusum var 2 senedir biniyorum ve vites düşürürken ve ani frenlerde ben de aynı sorunu yaşıyorum. Artık alıştım hızlı vites atmaya düşürürken ama çocuklar ehliyet aldı başlarına birşey gelecek diye çok korkuyorum. Ustalar net bir şey söylemiyor, daha önceki aracımda arızayı bulana kadar 8-10 parça değişti o yüzden de aklımdaki rölanti valfini değiştirme riskine girmek istemiyorum. Bir forumda sarj sorunu olabileceğini de yazmışlar. Biri çıksa da dese kesin şundan.... Tek dileğim bu :)
ben de iki yıldır idare ediyorum. aynen dediğiniz gibi ustalar kesin bişey söylemiyorlar.
quote:
Orijinalden alıntı: abigu
2002 station focusum var 2 senedir biniyorum ve vites düşürürken ve ani frenlerde ben de aynı sorunu yaşıyorum. Artık alıştım hızlı vites atmaya düşürürken ama çocuklar ehliyet aldı başlarına birşey gelecek diye çok korkuyorum. Ustalar net bir şey söylemiyor, daha önceki aracımda arızayı bulana kadar 8-10 parça değişti o yüzden de aklımdaki rölanti valfini değiştirme riskine girmek istemiyorum. Bir forumda sarj sorunu olabileceğini de yazmışlar. Biri çıksa da dese kesin şundan.... Tek dileğim bu :)
Rolanti valfinden olsa hareket etmiyorken de sorun cikartmasi gerekmezmi.mesela rolanti de dengesizlik olmazmi.ben hafta ici bogaz kelebegini temizletip contasini da degistirtmeyi dusunuyorum,bir de t borusu varmis onu kontrol ettrcem.sonucu burda paylasirim.gerci anlik sonuc almak mumkun deil ama ara ara yazarim.isteyen pm ile sorabilr
Bu arada lpg kit markalarimizi da paylasalim.acaba ortak mi merak ediyorum. Benim ki atiker
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
Bu arada lpg kit markalarimizi da paylasalim.acaba ortak mi merak ediyorum. Benim ki atiker
Sıralı sistem araçta lpg de vitesi boşa atınca stop etme sorunu varsa bu sorun genelde bir kaç farklı sebepden meydana gelir. Bu sebeplerden kısaca bahsedip sıralayacak olursak.
1- Özellikle kış aylarında ve soğuk mevsimlerde sabah aracın gaza geçiş ısısı düşük ayarlanmışsa, gaza erken geçip Lpg enjektörlerine düzensiz basınçta sıvı olarak gaz göndereceğinden enjektör sürelerinin sapması ve kısa sürede Lpg enjektör arızası meydana gelir. Bu sorunla karşılaşmamak için özellikle kış aylarında aracın gaza geçiş ısısını en az 40 dereceye ayarlatmamız gerekir.
2-Aracın boşa atınca stop etmesinin ikinci sebebi ise Lpg regülatör arızası veya basınç ayarı bozulmuş ise motora girecek yakıt miktarı düzensiz olacağı için lpg de stop etme sorunu meydana gelebilir.
3-Bazı Lpg sistemlerinde map sensörnün arızalı olması yüzünden araçta performans kaybı ve vitesi boşa atınca stop etme sorunu meydana gelmektedir. Bu gibi durumlarda map sensörü arızası genelde deneme yanılma yöntemiyle tespit edilir. Özellikle yerli sıralı sistemlerde bilgisayar bağlantısı ile tespit edilemez.
4- Lpg enjektör arızası var ise araçta performans kaybı düzensiz çalışma ve rolanti sorunu meydana gelir.
5- Motordaki boğaz kelebeği pisse ve adaptasyon ayarı bozuk ise hem gazda hemde benzinde rolantide düzensiz çalışma meydana gelir.
6- Zamanla lpg ayarnın bozulacağnı bilmemiz gerekir bozuk lpg ayarı sıralı sistem boşa atınca stop etme sorunu gibi bir çok Lpg sorunlarına yol açar.
Sıralı sistem araçta lpg de vitesi boşa atınca stop etme sorunu varsa bu sorun genelde bir kaç farklı sebepden meydana gelir. Bu sebeplerden kısaca bahsedip sıralayacak olursak.
1- Özellikle kış aylarında ve soğuk mevsimlerde sabah aracın gaza geçiş ısısı düşük ayarlanmışsa, gaza erken geçip Lpg enjektörlerine düzensiz basınçta sıvı olarak gaz göndereceğinden enjektör sürelerinin sapması ve kısa sürede Lpg enjektör arızası meydana gelir. Bu sorunla karşılaşmamak için özellikle kış aylarında aracın gaza geçiş ısısını en az 40 dereceye ayarlatmamız gerekir.
2-Aracın boşa atınca stop etmesinin ikinci sebebi ise Lpg regülatör arızası veya basınç ayarı bozulmuş ise motora girecek yakıt miktarı düzensiz olacağı için lpg de stop etme sorunu meydana gelebilir.
3-Bazı Lpg sistemlerinde map sensörnün arızalı olması yüzünden araçta performans kaybı ve vitesi boşa atınca stop etme sorunu meydana gelmektedir. Bu gibi durumlarda map sensörü arızası genelde deneme yanılma yöntemiyle tespit edilir. Özellikle yerli sıralı sistemlerde bilgisayar bağlantısı ile tespit edilemez.
4- Lpg enjektör arızası var ise araçta performans kaybı düzensiz çalışma ve rolanti sorunu meydana gelir.
5- Motordaki boğaz kelebeği pisse ve adaptasyon ayarı bozuk ise hem gazda hemde benzinde rolantide düzensiz çalışma meydana gelir.
6- Zamanla lpg ayarnın bozulacağnı bilmemiz gerekir bozuk lpg ayarı sıralı sistem boşa atınca stop etme sorunu gibi bir çok Lpg sorunlarına yol açar.
2002 station focusum var 2 senedir biniyorum ve vites düşürürken ve ani frenlerde ben de aynı sorunu yaşıyorum. Artık alıştım hızlı vites atmaya düşürürken ama çocuklar ehliyet aldı başlarına birşey gelecek diye çok korkuyorum. Ustalar net bir şey söylemiyor, daha önceki aracımda arızayı bulana kadar 8-10 parça değişti o yüzden de aklımdaki rölanti valfini değiştirme riskine girmek istemiyorum. Bir forumda sarj sorunu olabileceğini de yazmışlar. Biri çıksa da dese kesin şundan.... Tek dileğim bu :)
Rolanti valfinden olsa hareket etmiyorken de sorun cikartmasi gerekmezmi.mesela rolanti de dengesizlik olmazmi.ben hafta ici bogaz kelebegini temizletip contasini da degistirtmeyi dusunuyorum,bir de t borusu varmis onu kontrol ettrcem.sonucu burda paylasirim.gerci anlik sonuc almak mumkun deil ama ara ara yazarim.isteyen pm ile sorabilr
Evet dalgalanma var zaten. Hatta 2-3000 devir arası gazı sabit tutmayı denerken dansöz gibi oynuyor devir saati :)
LPG kitim atiker benimde.
quote:
Orijinalden alıntı: abigu
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
quote:
Orijinalden alıntı: abigu
2002 station focusum var 2 senedir biniyorum ve vites düşürürken ve ani frenlerde ben de aynı sorunu yaşıyorum. Artık alıştım hızlı vites atmaya düşürürken ama çocuklar ehliyet aldı başlarına birşey gelecek diye çok korkuyorum. Ustalar net bir şey söylemiyor, daha önceki aracımda arızayı bulana kadar 8-10 parça değişti o yüzden de aklımdaki rölanti valfini değiştirme riskine girmek istemiyorum. Bir forumda sarj sorunu olabileceğini de yazmışlar. Biri çıksa da dese kesin şundan.... Tek dileğim bu :)
Rolanti valfinden olsa hareket etmiyorken de sorun cikartmasi gerekmezmi.mesela rolanti de dengesizlik olmazmi.ben hafta ici bogaz kelebegini temizletip contasini da degistirtmeyi dusunuyorum,bir de t borusu varmis onu kontrol ettrcem.sonucu burda paylasirim.gerci anlik sonuc almak mumkun deil ama ara ara yazarim.isteyen pm ile sorabilr
Evet dalgalanma var zaten. Hatta 2-3000 devir arası gazı sabit tutmayı denerken dansöz gibi oynuyor devir saati :)
LPG kitim atiker benimde.
aynen benim araba da öyle 2000 devirden sonra gaza bastıkça devir artmıyor biraz daha basınca devir birden fırlıyor
quote:
Orijinalden alıntı: osamanos
quote:
Orijinalden alıntı: abigu
quote:
Orijinalden alıntı: powerose
quote:
Orijinalden alıntı: abigu
2002 station focusum var 2 senedir biniyorum ve vites düşürürken ve ani frenlerde ben de aynı sorunu yaşıyorum. Artık alıştım hızlı vites atmaya düşürürken ama çocuklar ehliyet aldı başlarına birşey gelecek diye çok korkuyorum. Ustalar net bir şey söylemiyor, daha önceki aracımda arızayı bulana kadar 8-10 parça değişti o yüzden de aklımdaki rölanti valfini değiştirme riskine girmek istemiyorum. Bir forumda sarj sorunu olabileceğini de yazmışlar. Biri çıksa da dese kesin şundan.... Tek dileğim bu :)
Rolanti valfinden olsa hareket etmiyorken de sorun cikartmasi gerekmezmi.mesela rolanti de dengesizlik olmazmi.ben hafta ici bogaz kelebegini temizletip contasini da degistirtmeyi dusunuyorum,bir de t borusu varmis onu kontrol ettrcem.sonucu burda paylasirim.gerci anlik sonuc almak mumkun deil ama ara ara yazarim.isteyen pm ile sorabilr
Evet dalgalanma var zaten. Hatta 2-3000 devir arası gazı sabit tutmayı denerken dansöz gibi oynuyor devir saati :)
LPG kitim atiker benimde.
aynen benim araba da öyle 2000 devirden sonra gaza bastıkça devir artmıyor biraz daha basınca devir birden fırlıyor
Alıntıları Göster
Araçtaki lpg sistemi sıralı mı eski tip mi?
quote:
Orijinalden alıntı: quatrros
Araçtaki lpg sistemi sıralı mı eski tip mi?
Alıntıları Göster
Fren ve Direksiyon hidrolik basıncını oluşturmak için araç motordan güç alıyor, bu da motor devrinin düşmesine sebep oluyor. Boşta rölantide beklerken direksiyona sağ/sol sona kadar çevirip zorlarsanız rölanti devrinin dalgalanıp kendini topladığını görürsünüz. aynı durum durduğunuz yerde frene sonuna kadar tüm gücünüzle bastığınızda da olur. Sizin durumda da fren buna sebep oluyordur. Muhtemelen ateşleme ya da rölanti motoru ile ilgili bir sıkıntı var ki fren ya da direksiyon hidrolik basıncı motor devrini düşürdüğünde kendisini toparlayamıyor ve sönüyor. Aynı sorun benim aracımda da lpg ye geçtikten sonraki ilk 20sn içerisinde çok nadir de olsa olabiliyor.
Atesleme sisteminden kaynaklaniyor olabilir belkide pis gazdan olabilir .. opet aygazdan almanizi oneririm ayrica .. bauhausda benzin,gaz acicilar filan var. Babamin sirket aracinda vardi boyle devir dusme olayi .. mazot aciciyi doktuk sonra depoyu fulledik biraz hiz yaptik araba artik ucuyor rahatladi resmen .. deneyin 40-50 liraya almistik castrolundu sanirim suan tam hatirlayamiyorum .
quote:
Orijinalden alıntı: Twist Of Fate
Atesleme sisteminden kaynaklaniyor olabilir belkide pis gazdan olabilir .. opet aygazdan almanizi oneririm ayrica .. bauhausda benzin,gaz acicilar filan var. Babamin sirket aracinda vardi boyle devir dusme olayi .. mazot aciciyi doktuk sonra depoyu fulledik biraz hiz yaptik araba artik ucuyor rahatladi resmen .. deneyin 40-50 liraya almistik castrolundu sanirim suan tam hatirlayamiyorum .