Şimdi Ara

Boğazköprüsü girişi emniyet şeridi ihlali cezası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 9 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 16
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 41 gün 6 saat 23 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • GullyFoyle (2 mesaj) cervinff (2 mesaj) weirdo (2 mesaj) agandon (2 mesaj) Cdmpf (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (10 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Bu sabah Boğaz köprüsü Avrupa yakası girişinde (Mecidiyeköy ve Beşiktaştan gelen yolun birleşiminden yaklaşık 150-200 m yukarıda) trafik biz 3-5 motorluyu durdurdu ve emniyet şeridi ihlalinden 66 TL ceza kesti, her gün geçtiğimiz yoldan birde ihlal cezası yedik. O zaman ben ne diye arabam varken motor alıpta aynı araba gibi trafiğin içerisine gireyim, kaldı ki emniyet şeridinden giden motor ne ambulansı nede geçiş önceliği olan diğer araçları engelliyor.



    |
    |
  • Emniyet şeridi ihlalinde motorlu aracın sınıfı ne zamandan beri önemli de ceza yemeyecektiniz? Ki şerit ihlalinde de öyle. Her araç kurallar dahilinde şeridinde ilerler. Aracım küçük, iki tekerli diye gireyim oraya buraya dediğinizde bu sefer koskoca TIR, kamyon da sizi önemsemeyip kaçar nasılsa diye hareket edince bir şey deme hakkınız olmaz.
  • Adam bir de güçlü, trafikte böyleleri yüzünden eziyet çekiyoruz.
    Böyleleri yüzünden aniden sağdan önüme çıkıp fren yapmama neden olan motorcuları ezesim geliyor.
  • 50-60 motorcu birleşip konvoy halinde kullancaksın motoru,herkes gittiği şeriti ortalayarak gidecek ama bir otomobilin kapladığı alanı kaplayarak,o kadar trafikte sıkışıklık yaratarak.o zaman anlaşılır motor kullanan kişilerin sayısının artması gerektiği,aslında onların motosiklet kullanarak trafiğe yaptığı katkı ve bu tarz ufak şeyleri gözardı etmenin kimseye bir zararının olmadığı.emniyet şeritine motosiklet girmesini bırakın bence metrobüs gibi özel yolu olmalı motosikler kullananların.
  • Ufak kurallar zararı olmaz umursamazlığı ile gözardı edile edile ciddi kuralların ihlalini beraberinde getirir. Psiko-sosyal bir yönelimdir bu.(Mesela amerikada sıkıyorsa engelli parkına bir parket, hatta bisiklet koy.) Bunun en güzel örneklerinden biri de ülkemiz maalesef. Ama şöyle bir nokta var tabi simsiyah camlı bir bmw cip o şerit ihlalini yaparken ses çıkmıyor, motosiklet ya da normal bir araç yapınca ceza kesiliyorsa doğal olarak kuralları kendimize göre esnetme yönelimi oluyor. Ama herkes kendine göre kuralı esnetirse kaostan başka bir şey hakim olmaz (Kamyon vb büyük araç sürücülerinin kuralları kendilerine göre esneterek geçiş önceliğini kendilerinde görmeleri gibi) Motosiklet kullanımı artmalı tabi ki. Hatta bisiklet de. 2 adım ötedeki markete de motoiskletle gitmeye karşıyım ben mesela. Gereksiz karbon salınımı nihayetinde.
    Yalnız motor kullanan ile motorcu arasında ortak tek nokta aynı aracı kullanmasıdır. Her motosiklet sahibi motorcu değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Adam bir de güçlü, trafikte böyleleri yüzünden eziyet çekiyoruz.
    Böyleleri yüzünden aniden sağdan önüme çıkıp fren yapmama neden olan motorcuları ezesim geliyor.

    Ben de araba kullanıyorum ama hiçte öyle bir sadist düşüncem olmadı, kaldıki boğaz köprüsü girişini bilen bilir ordaki emniyet şeridi ancak arabanın yarısını alacak adar genişlikte.Beşiktaş-Mecidiyeköyyolları birleşiminde tam emniyet şeridi haline geliyorki zaten ben kendim girmiyorum oraya. Her akşam Anadolu-Avrupa yönünde geçerken en sağ şetitte bile olsan arkandan gelen araçlar 80-90 Km hızla geliyorlarki ister istemez ya sağ şeridin dışına çıkacaksın yada onların hızında gitmeye çalışacaksın. Kullandığın scotter o kadar hızda güvenli değil hadi o kadar hızı yaptı diyelim yinede tehlikeli diye zorunlu olarak sağ şeritin dışına çıkmaya başlıyorsun,şimdi bunu için cezamı yemek gerekiyor.
    Dün yine işe giderken en sağ şeritin biraz dışında BMW motor gidiyordu, el ile işaret ettim içeriye gir diye görmedi belkide önemsemedi, biraz ileride önceki gün ceza yediğim aynı yerde baktım motorları yine durdurmuşlar BMW de onların içinde görevli memur en sağ şeritte bende sağ ve orta şerit arasındayım bana sağa çekmem için işaret etti. Bende kaskı açtım ve "Dün ordan geçtim ceza yazdınız, gördüğünüz gibi şerit ihlalim yok" dedim. "İyi ilerlede plakana bakayım" dedi, baktıktan sonra "tamam tamam git" dedi.
    Nette gezinirken gördüm yabancı bir ülkede iki şeritin arasında kırmızı bir yol var ve sadece motorsikletlere ait ulaşımı ordan sağlıyorlar. Bizim burda olsa adam burası galiba TIR yolu deri ve Tır'ı kamyonu oradan sürmeye kalkar.
    İlk arabamı 1990 yılında aldım trafik rahattı şimdi arabaya binipte köprüden geçerken açıkçası utanıyorum tek kişi ve araba.Kçprüden geçen 10 arabaya bakın en az 7-8 arabada tek kişi seyahat ediyor. Bu nedenle motor aldım, kış şartlarında zorda olsa arabadan daha iyi çözüm, tabi birileri kızıp bizleri ezmezse!




  • Emniyet şeridinden niye geçiyorsunuz?
    Ceza yemeniz normal

  • Hem emniyet seridinden gidiyosun hem ceza yazdilar diyoun :D
  • Her geçen gün daha da çekilmez hale gelen İstanbul trafiği için, yeni yollar yapılıncaya kadar, en iyi çözüm MOTORSİKLETİR diye düşünüyorum.

    Trafikteki araçların, tahmini olarak yüzde 50-60'ı Yolcusuz hale geldi. Çoğu araç da bir kişi var. Bu oranın, daha da artacağı kesin.

    Yolların genişletilmesi de, kolay kolay mümkün olmadığına göre, Motorsiklet ten başka çare kalmıyor.

    İstanbul ' un, en azından şehir içi ana yollarında, zaten EMNİYET şeridi kalmadı. Kalanında da, şimdiye kadar uygulanan sistemler ve yöntemler ,

    araçların Emniyet şeridi ihlallerini önleyemedi ( EDS ve yeni çıkan CEZA artış kanunlarına rağmen ). Önlenmesi de mümkün görünmüyor.

    Çünkü yollar bu kadar aracı kaldırmıyor. İstanbul'un bir kaç noktasına trafik personeli ( ki yağmurda , kışta ve özellikle onca Egzoz gazında,

    Allah kolaylık versin onlara ) koymanın da çözüm olmadığı çok açık. Sabit noktaların nerede olduğu zaten biliniyor. 100 - 200 metre ilerilerinde

    ihlaller yeniden başlıyor.

    Büyükşehir belediyesi, emniyet şeridi bile olmayan, iki şeritli yolun birini belediye otobüsleri için tahsis etmek zorunda kaldı ki, bu da

    yetersiz kalıyor ve uygulanamıyor. . Bütün bunlara nispeten çözüm olabilecek motorsiklet kullanımı da çeşitli yöntemler ile engelleniyor

    ( Köprü geçiş ücreti dahil ). Zaten Emniyet şeritleri olmayan yollarda, 1-1,5 metrelik motorsiklet şeritleri açılabilir ki çoğu yol buna müsait .

    Emniyet şeridi olan yollarda, emniyet şeridi kullanım kuralları, azami emniyet kuralları hesaplanarak (!),

    sadece ambülans, görevli polis, itfaiye gibi zorunlu araçlar ile motorsikletlere tahsis edilebilir.

    Emniyet şeridi motorsikletlere tahsis edildiğinde, diğer araçların emniyet şeridi ihlalleri de olamayacaktır.

    Çünkü, o kadar motorsikletin arasına giremeyecekler, girseler de oto kontrol ( yani moto kontrol ) ile emniyet şeridini kullanarak

    trafikteki diğer araçlara ve insanlara haksızlık edemeyeceklerdir.

    Ayrıca, rahatlayan trafikte, daha az petrol tüketimi ve döviz gideri olacaktır.

    Bu önerinin olumsuz yönler var mıdır ?, nelerdir ?

    Klasik emniyet şeridi amaç ve kurallarını hatırlatacaklara, ÇARESİZLİKTEN çoğu emniyet şeridinin ZATEN kaldırıldığını ve

    kaldırılmaya da devam edileceğini hatırlatırım.

    İstanbul trafiğin de Allah herkese kolaylık versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi foterc -- 3 Ekim 2013; 13:29:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foterc

    Her geçen gün daha da çekilmez hale gelen İstanbul trafiği için, yeni yollar yapılıncaya kadar, en iyi çözüm MOTORSİKLETİR diye düşünüyorum.

    Trafikteki araçların, tahmini olarak yüzde 50-60'ı Yolcusuz hale geldi. Çoğu araç da bir kişi var. Bu oranın, daha da artacağı kesin.

    Yolların genişletilmesi de, kolay kolay mümkün olmadığına göre, Motorsiklet ten başka çare kalmıyor.

    İstanbul ' un, en azından şehir içi ana yollarında, zaten EMNİYET şeridi kalmadı. Kalanında da, şimdiye kadar uygulanan sistemler ve yöntemler ,

    araçların Emniyet şeridi ihlallerini önleyemedi ( EDS ve yeni çıkan CEZA artış kanunlarına rağmen ). Önlenmesi de mümkün görünmüyor.

    Çünkü yollar bu kadar aracı kaldırmıyor. İstanbul'un bir kaç noktasına trafik personeli ( ki yağmurda , kışta ve özellikle onca Egzoz gazında,

    Allah kolaylık versin onlara ) koymanın da çözüm olmadığı çok açık. Sabit noktaların nerede olduğu zaten biliniyor. 100 - 200 metre ilerilerinde

    ihlaller yeniden başlıyor.

    Büyükşehir belediyesi, emniyet şeridi bile olmayan, iki şeritli yolun birini belediye otobüsleri için tahsis etmek zorunda kaldı ki, bu da

    yetersiz kalıyor ve uygulanamıyor. . Bütün bunlara nispeten çözüm olabilecek motorsiklet kullanımı da çeşitli yöntemler ile engelleniyor

    ( Köprü geçiş ücreti dahil ). Zaten Emniyet şeritleri olmayan yollarda, 1-1,5 metrelik motorsiklet şeritleri açılabilir ki çoğu yol buna müsait .

    Emniyet şeridi olan yollarda, emniyet şeridi kullanım kuralları, azami emniyet kuralları hesaplanarak (!),

    sadece ambülans, görevli polis, itfaiye gibi zorunlu araçlar ile motorsikletlere tahsis edilebilir.

    Emniyet şeridi motorsikletlere tahsis edildiğinde, diğer araçların emniyet şeridi ihlalleri de olamayacaktır.

    Çünkü, o kadar motorsikletin arasına giremeyecekler, girseler de oto kontrol ( yani moto kontrol ) ile emniyet şeridini kullanarak

    trafikteki diğer araçlara ve insanlara haksızlık edemeyeceklerdir.

    Ayrıca, rahatlayan trafikte, daha az petrol tüketimi ve döviz gideri olacaktır.

    Bu önerinin olumsuz yönler var mıdır ?, nelerdir ?

    Klasik emniyet şeridi amaç ve kurallarını hatırlatacaklara, ÇARESİZLİKTEN çoğu emniyet şeridinin ZATEN kaldırıldığını ve

    kaldırılmaya da devam edileceğini hatırlatırım.

    İstanbul trafiğin de Allah herkese kolaylık versin.

    Buradaki güya otomobile az çok meraklı insanlar bile otomobilin ve motorun trafikte durduğu yerin farkını bilmiyor ki,emniyet şeridi kullanıyorlar diye üstlerine araba sürmeyi düşünenler bile var,Allah ıslah etsin.
    Emniyet şeridinden giden halk otobüsünün üstüne de sürebilecek mi acaba o arkadaş ?
    Neyse,yazdıklarınız güzel,ama burada tutmaz maalesef.Emniyet şeridi cezasını da,sahte çakarlı çakallar sürüsü değil,motoruyla evinden işine giden adamlar yer.




  • ben genellikle emniyet şeridi yerine orda şeritten gitmeyi deniyorum, yani motor kullanıyorsak bulduğumuz bi kaç yerden girmekten bir zarar geleceğini sanmıyorum sonuçta durur halde bir trafikten söz ediyoruz, tamam sürekli emniyet şeridinden gitmem ama soldan soldan aralardan da giriyorum napim geçebileceğim kadar yer varken beklemek abes geliyor açıkçası.
  • Bence en solda yollarda bırakılan ufak fazlalığı kullanarak gidebilirsiniz. Emniyet şeridi yeri gelince mecburen kullanılıyor ama normalde tüm araçlar için yasak bişey, ceza yediğinizde kabullenmek düşer.
  • yazar abi yazar. devlete para lazım.
  • Bende yeni başlıcam motora, benim kuzen sürekli olarak kullanıyor emniyet şeridini bu güne kadar sıkıntı yaşamamış, bi selam verip geçiyorum diyordu.Ama ceza yazmaya başladılarsa anlamı yok motora başlamanın.Zaten trafikden kurtulmak için kullanıcam, araba gibi dur kalk yapıcaksak anlamı yok.
  • Geçenlerde arkadaş scooter ile E5te 81 km hızla EDS'ye girmiş, 319 TL ceza gelmiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: foterc

    İstanbul trafiğin de Allah herkese kolaylık versin.

    Aynı fikirdeyim. 20 Yıldır bunun 15 yılı istabulda otomobil kullanıyorum. Alınan tüm tedbirlere rağmen trafiğin azaldığını görmedim. Dikkat ederseniz artık yaz tatili okulların kapanması gibi olaylar da istanbul trafiğini değiştirmiyor. Banliyonun da en az 2 yıl çalışmayacak olması artan kamyon trafiği , inşaatlar hafriyat kamyonları, düzensiz servisçilik, insanların sık iş değiştirmesi vs nedenlerden işyerinden uzaklarda ikamet etmesi. Toplu taşımanın yetersizliği, her geçen gün trafiğe çıkan araç sayısının artması .Buna karşın yeni yolların yapılamaması. Daha çok neden sayılabilir.
    Ben de çözümü kendi çapımda motosiklette buldum. Hemen A2 ehliyete yazıldım ve en kısa sürede kış mış dinlemeden motor alacağım. Bence geç de olsa İstanbullu yavaş yavaş bilinçleniyor. Tek kişi arabayla gitmekten vazgeçmek zorunda, zaten 3-5 yıla kalmaz trafik daha da kötüleşecek mecbur kalacak arabasını evde bırakmaya. Yasaklar elbette olmalı ama adaletli uygulanmalı. Büyük araçların sıkıştırdığı ve emniyet şeridinden gitmek zorunda kalan motorcuya ceza keseceksen, o şeriti işgal eden sahte çakar takanlara, siyah camlı arabalara, halk otobüsü diye adlandırılan trafik canavarlarına da 10 katını keseceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 4 Ekim 2013; 22:55:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de bir motosiklet kullanıcısıyım. Bu yazdığın konuyu ve altına yapılan bazı yorumları şaşırarak okuyorum. Motosiklet değil ne olursan ol. Hangi trafik kanununda motosikletlerin emniyet şeridini kullanabileceği yazıyor? Üstelik dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir ayrıcalık yok. Tamam belki bir kaç ülkenin bir kaç caddesinde motosikletler için özel yollar olabilir. Ülkemizde yoktur bu konu eleştirilebilir. Ancak özel yolların olmaması motosiklet sürücülerinin emniyet şeridini ihlal etme hakları olduğu anlamına gelmiyor. Amerika'da bu son kasırga değil de bir önceki büyük kasırgada insanlar can derdine düşmüş şehri terkederken kilometrelerce uzunluğunda trafik oluşmuştu ancak emniyet şeridine giren bir tane bile araç görmedik. Düşün can pazarı bu. Bahsedilen emniyet şeridi zaten bir aracın gitmesi için yeterli genişliğe sahip olmayabilir. Bu da eleştirilebilir bir konudur ancak yine de o şeridin ihlal edilebileceği anlamına gelmez. Hele hele "Yazarlar tabi devlete para lazım" gibi bir tabir çok komik. Girmezsen yazmazlar bu kadar basit. Ülkede kimseden motosiklet kullandığı için ceza adı altında para almıyorlar. Bakın benim kullandığım motor hava soğutmalı bir Harley Davidson. Sıkışık trafikte en büyük eziyeti çekenlerden biriyim. Özellikle yaz aylarında motor alev alev yanıyor ancak bu benim emniyet şeridini ihlak etmemi gerektirmiyor. Ha girmiyor muyum emniyet şeridine giriyorum. Ama yakalanır ceza yersem şikayet etme hakkım yok. Emniyet şeridi yasak. Bakın motosiklet kulanıcılar olarak en çok şikayet ettiğimiz konuların başında diğer araç sürücülerinin bize saygı göstermediği konusu gelir. Ancak kabul edelim bizlerin arasında da çok büyük bir kesim trafik kurallarına ve diğer insanlara saygı göstermiyor. Kaldırımdan gidenler, araçların arasından makas atarak trafiği tehlikeye atanlar, caddelerde teker yaparak marifet yaptığımızı sananalar, anlamadığım bir şekilde kaskını takmadan motor kullananlar hepsi motor sürücüleri içinden çıkıyor. Ben bile özellikle Bağdat Caddesi başta olmak üzere İstanbul yollarında diğer araçlardan ziyade motosikletleri kontrol ederek yol alıyorum. Bana en büyük tehlikeyi diğer motosiklet sürücüleri (özellikle paketçiler ve kuryeler) yaratıyor. Şikayetin veya taleplerin varsa bunu yetkili makamlarla dilekçeyle, telefonla, protestoyla vs. vs. bildirirsin ancak kurallara uymadığın için kesilen cezalara isyan etmek komik. Üstelik polislerin çoğu normalde motorların emniyet şeridinden gitmelirine göz yumuyor. hatta çoğu resmi ekip otosu emniyet şeridinden giderken sıkışıp kaldığında arkasından korna çalınca önce senin geçmen için sana yol bile veriyor. Geçen gün birisi kafasını camdan çıkarıp bana şaka yollu "lan hem emniyet şeridinden gidiyon hem de yüzsüzce korna çalıp yol istiyon haa" gibisinden bir şaka yaptı. Ha doğru mu yanlış. Peki "madem izin veriyorlar hep versinler neden bir izin verip bir ceza yazıyorlar" diyebilir miyiz? Bence hayır. Kesin o gün bir şikayet falan olmuştur o nedenle genel uygulama yapılmıştır. Çünkü çoğu zaman Zincirlikuyu köprüsünün altındaki kesişme noktasında emniyet şeridinden gimek isteyen motorcularla sıkışıklıktan dolayı şerit başlangıcından çıkamayan otomobil sürücüleri arasında motorcuların korna çalıp taciz etmesinden dolayı tartışma çıkar. Kesin benzer bir olaydan dolayı şikayet gitmiştir.

    Ha bu arada ben çok uzun yıllardır İstanbul trafiğinde araç dört tekerli kullanmadım. O nedenle diğer araç sürücülerini savunduğum için yazmıyorum bunları. Önce kendimize bakalım sonra diğerlerine... Amma yazdım beee...




  • contrabas tamamen haklısın. orta yolu bulacağız inşallah. düne kadar trafikte çoğu sürücü gibi ben de motor kullananları çok dikkate almıyordum. Ama biraz ilgilenince daha da farkeder oldum. Şimdi sürekli aynaları kontrol ediyorum beni geçen motorcuya yol vermeye çalışıyorum. Ama asla hata yapanı ezerim gibi bir tavrı destekleyemeyiz. Olacak ama eğitim ve bilinç şart. motosiklet kullandığını zannedenler de dahil.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.