Şimdi Ara

Boğaz kelebeği temizliği (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
3
Favori
82.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    K.Çekmece/Tepeüstündeki Karbüratörcü Mehmet Ustada Boğaz kelebeği tamiri bulunmaktadır. Boşuna gidip sıfırına bir ton para vermeyin. Götürün uygun fiyata hemen tamirini yapsınlar. Bu konuda daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz mail (tuncercbn@gmail.com) veya telefondan(05357191078) bana ulaşabilirsiniz.

    Saygılarımla
  • slm benım 2001 model benzinli focus aldım benım aracım calıştırdıgımda rolanti düşüyor hemen normale gelıyor tekrar dusuyor sonra hemen normale gellıyor bu sureklı tekrarlanıyor elektırık aksamını kullanıncaa dahada artıyor sızce sıkıntı nedendır bana yardımcı olursanız sevınırım tşkr allah razı olsun
  • imzamdaki araçla ilgili ustalara danışayım,şimdi araç aldığımda tüp yoktu sonrada takıldı,bakımları düzenli yapılır,bujiler çok eskimeden değişir,bobin bi ara değişmişti yani oda yeni.herşey normal görünüşte ama aracın üzerinde aldığımdan beri bir sağırlık var özellikle alt devirde,üst devirler fena değil,ama rölantide hafif bir dalgalanma var ve araç gerçekten zor kalkıyor kalkarken sanki biri arkasından çekiyor(lpg ile ilgili değil)km 70 k'da ben aracı bayandan 30 k'da almıştım acaba diyorum sorun kullanımdan kaynaklımı?biliyosunuz bayanları devirsiz kullanırlar,o yüzden carbon clean ve boğaz temizliği sorunu çözermi?bi forumdada benzer sorunun bobin yüzünden olduğu yazıyordu.bi fikir verin yapıcam neyse gereği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenerli_ferdi

    slm benım 2001 model benzinli focus aldım benım aracım calıştırdıgımda rolanti düşüyor hemen normale gelıyor tekrar dusuyor sonra hemen normale gellıyor bu sureklı tekrarlanıyor elektırık aksamını kullanıncaa dahada artıyor sızce sıkıntı nedendır bana yardımcı olursanız sevınırım tşkr allah razı olsun

    hocam disbritöre baktıracaksınız sorununuz orada
  • Bu boğaz kelebeği dediğiniz parça tam olarak ne işe yarıyor ve nerede bulunur ? Temizliğini ve sökümünü kendimizde yapabilirmiyiz ?

    Bu sorunu yaşadığımızı en belirgin nasıl anlarız ?

    Teşekkürler
  • boğaz kelebeği temizliği km ile mi yoksa süre ile mi ilgili arkadaşlar
  • Boğaz kelebeği her zaman için tamamen yerinden sökülüp öyle temizlenmelidir. Temizlenen boğaz kelebeğinin bilgisayarla ayarları yapılmalıdır. Bu bilgisayarlı ayarlama olmadan (adaptasyon) işlemi yapılmadan kullanılmamalıdır. Bu temizliği mümkünse mazot yada tiner ile yapılması gerekir. Temizlediğiniz ürün kelebiği çok fazla aşındırmamalıdır.Yoksa istenmeyen çatlaklar oluşabilir ( küçük te olsa etki eder.)

    Bu işlem yapıldıktan sonra artı ları ne olur ?

    -Araç daha iyi gaz yer (çünki içindeki kurumları temizlediniz)
    -Araç küçük devirlerde silkeleme yapmayı keser
    -Lpg li araç kullanıyorsanız Lpg performansı gözle görünür şekilde artacaktır.
    vs vs ...

    işin özü prof. şekilde yapıldığı zaman her zaman "+" sı olur.
  • Arkadaşlar gaz kelebeği ile ilgili olarak size yaşadığım sorundan bahsetmek istiyorum.

    Öncelikle aracım Lada Vega 1,6 16W model.98,000 km deki aracıma LPG taktırdıktan kısa bir süre sonra aracın devir saatinde sürekli oynamalar başladı.LPG ciye gidip gaz ayarlarını yaptırdım.5-6 ay herhangi bir sorun yaşamadım.Ancak bu süre içerisinde artık araç gaza basmadan kesinlikle çalışmıyordu.Derken araç ışıklarda boşa attığımda devir saati sürekli oynuyor ve araç stop ediyordu.Yine LPG ciye gittim ve ayar yaptırdım düzelir gibi oldu. Son olarak da 2 gün önce araç sabahleyin hiç marş almaz oldu.Araçta ses tıkırtı hiçbir şey olmuyor akü ışığı hafif söner gibi oluyor ancak araçta en ufak bir ateşleme belirtisi olmuyordu.Eve geldim ve konuyu araştırayım dedim, sorunun gaz kelebeğinden olabileceği bilgisine ulaştım.Sonrasında tekrar araca döndüm gazı kökledim sonrasında marşa bastım ancak ilkinde yine bir tepki vermedi.İkinci defa yaptığımda araç tır tır etmeye başlayınca ben de gazı pompaladım ve aracı zor da olsa çalıştırabildim.Ancak devir saati yine yerinde durmuyordu. Hemen sanayiye gittim gaz kelebeğini değiştirelim istersen dedi usta.Ne kadar dedim 230 TL ye işçilik dahil takarız dedi.Ben de temizleyin canım araç bilgisayarda hata bile vermiyor dedim. Yok abi temizlenince herhangi bir verim alamadık değiştirince düzeliyor dedi.Ben de öncelikle temizletme taraftarı olduğum için sanayiden ayrıldım.Sincan'daki Harikalar Diyarı'nın karşısındaki bsch car servise gittim gaz kelebeğinin temizlemesini sordum 40 TL dediler.Benim de önceden aldığım balata spreyi vardı onla temizlerseniz ne olur dedim 35 e yaparız dediler.Hadi temizleyin bakalım dedim.Usta parçayı çıkardı çok özenli bir şekilde sprey ile temizliğini yaptı ve parçayı tekrar yerine taktı. Deneme yapmak üzere sadece marşa basmamı istedi.Marşa bastım ve tek marşta araç çalışmaya başladı. Bırakın tek marşla çalışmayı o kadar gaza basmama rağmen çalışmayan araç, temizlik sonrası sorunsuz çalışmaya başladı. Usta motor içindeki kurumların temizlenmesi amacı ile 100-150 km boyunca sadece benzinle kullanmamı istedi.Ben de şimdilik benzinle 90 km yol aldım,araçta çalışma, rölanti düzensizliği ve stop etme sorunlarının hiçbirini yaşamadım.Sabah sırf test için aşağı indim ve marşa bastım ve ilk marşta tık diye güzel bir şekilde çalıştı.Birkaç defa daha denedim aynı şekilde hiçbir sorun yaşamadan gaza basmadan sadece marşa basarak aracımı çalıştırabildim.Tüm bu yaşadıklarımdan sonra kelebek boğazının temizliğinden memnuniyetimi anlatamam.Araç hiç olmadığı kadar kusursuz çalışıyor.Umarım bundan sonraki süreçte de aynı sorunları tekrar yaşamam ve tüm bu sorunlardan kurtulmuş olurum.

    Yukarıda bahsettiğim sorunları yaşayan arkadaşların öncelikle aracın gaz kelebeği temizliğini yaptırmalarını, verim almazlarsa değişimini tercih etmelerini şiddetle tavsiye ederim.Umarım bu anlattıklarımın, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara bir faydası olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    boğaz kelebeği temizliği km ile mi yoksa süre ile mi ilgili arkadaşlar


    Temizlik sırasında ben de bunu sormuştum ustaya.O da bunun belli bir periyodik zamanı olmadığını ancak araç arıza ışığı yanarsa veya stop etmeler artarsa ancak o zaman temizlenir dedi.
  • Arkadaşlar artık bu boğaz kelebeğinden gına geldi.
    Konu hakkında yardım edebilecek arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.
    Aracım 2004 Model Chevrolet Lacetti 2 yıl önce araç gaz yememeye başladı. Çocukluk arkadaşım sanayideydi gel boğaz kelebeğini temizleyelim dedi.Kelebeği balata spreyi ile temizledi sonra da ilaca yatırdı aslında boğazına kadar batırdı :D
    Sonra kelebeği geri taktı saçma sapan devir saati ile tanışmış olduk
    pc ye bağladık ayar mayar tutmadı çünkü yapamıyorlardı.En sonunda aracı bir yetkili servise götüreyim dedim İstanbul Çekmeköydeki Chevrolet Yetkili servisi Gedizlere götürdüm.Aracın derdini anlattım adaptasyon yaptılar bana teslim ettiler. Arabayı çalıştırdım bir tur attım aynı hiçbirşey değişmemiş.
    Aracı bana getiren arkadaşa dedim kardeşim bu araba aynı.Birlikte teste çıktık diyo ki bana abi bu araba normal bişe yok sen erken vites değiştiriyosun devir saati inmeye frısat bulamıyor
    Allah kahretsin dedim çıktım gittim.2 yıl arabayı öyle kullandım ama alıştım desem yalan olur.
    Hasılı kelam yeni boğaz kelebeği aldım taktırdım o da ne eski kelebeğin temizlenmiş hali devir saati takla atıyor.
    3 tane pc ile denedik yine de aynı.Bir tanesi gm in orjinal cihazıydı
    Şu an doğudayım en yakın yetkili servis 250 km uzakta maalesef gitsem en az 100 tl harcayacağım servis hariç sorun çözülecek mi o da ayrı muamma.
    Bazı arkadaşlar hava filtresi ile boğaz kelebeği arasındaki borunun üzerinde hava akışmetresi var onla alakalı da olabilir demişti.Bir diğeri boğaz kelebeği oksijen sensöründen gelen bilgileri okur onunla alakalı da olabilir dedi.İyice zıvanadan çıktım biçare




  • Arkadaşlar aracın civic 1.6 si enjeksiyonlu. Sabah aracı çalıştırdığında hicbir sorun yok fakat motor ısındığına ve stop ettiğimde 10 dk sonra tekrar çalıştırmak istediğimde araba çalışır gibi oluyor fakat devir saati yükselip direk 0 a geliyor ve stop ediyor.arka arkaya denediğimde çalışmakla çalışmamak arasında kalıyor ana çalışmıyor.1 dk dinlendirip tekrar marşa bastigimda çalışıyor.ama 1 dk dinlenmesi gerekiyor. Ayrıca çalıştıktan sonrada ara ara gaza basmazsam stop etmekle etmemek arasında kalıyor.yani yer yer rölanti düzensizliği de yaşıyorum. Fenerli ferdi arkadaşımızın dediği gibi elektrik aksanını zorlayıcı birşeyler kullanirsam rölanti devri yine düşüyor.benzin pompasını da degistirdim.yine duzelmedi lütfen bilgisi olan paylaşsin.çok duacı olacağım.yardim edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.