Şimdi Ara

Boeing 737 mi Airbus A320 mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
20.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neyin seçimi bu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0TT0MAN23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0TT0MAN23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0TT0MAN23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    Boeingden Airbusa veya Airbustan Boeinge geçen kişilerde baya var Açıkçası hem 737 hemde 320 ile uçuşun tadını yaşamak isterim ama maalesef zor işler onlar. Bir gün diyorum 320 seçeceğim diğer gün yok yok 737 nin tadı ayrı diye diye gidiyor karar vermek zor iş

    Hocam boş verin tadını fln kontrolü elinize iniş ve kalkışta alıyorsunuz o kadar Birde şöyle birşey var uçuş güvenliği herşeyden öncedir tadını çıkarmak için biraz yanlış bir araç Airbus ın konforu iyidirr Seçin birini kurtulun bu dertten Geniş gövdeliye geçerseniz o zaman diğer tipe geçersiniz hangisi tatmak istiyorsanız artık Hocam son olarak şöyle bir tavsiye vereyim kararınızı ilerde geçmek istediğiniz geniş gövdeli uçak tipine göre verin yani hangisinde daha çok zaman geçirecekseniz artık. Mesela ben ikisinide denemek istiyor olsam ilk 737 tercih ederim geniş gövdelide a330 tercih ederdim. Airbus daha sessiz bir uçak uzun uçuşlarda daha iyi Ben sadece birini seçicem ilerde başka tip seçmeyeceğim diyorsanız daha az uğraşırsınız o var. En iyisi profesyonel bir simulatörde her iki tipide inceleyin iyice. Her açıdan değerendirip bir sonuca vardığınızda buraya yazın merak ediyorum şimdi hangisini seçiceksiniz

    Açıkçası beni küçükken ilk uçuran uçak bir 737-800 idi ilk onunla başladım herşeye, fakat A320 serisinde uçamadım hatta 737 kokpitinde bulunmuşluğumda oldu ama A320 de hiç giremedim. O yüzden 737 çok sıcak geliyor bana. En kısa zamande bir 737 birde A320 ye sırf uçuşuna bakmak için bilet alıp bakacağım en son kararı öyle verebilirim ancak. Birde pilot arkadaşım var oda eskiden F-16 pilotuydu şimdi THY ye geçti ve 737 yi seçip onda eğitim almış. Airbusa oyuncak diyenler bir hayli fazla aynı şekilde Boeingi kötüleyenlerde. Bu konuyu hem bir 737 hemde A320 pilotuna sormam yararlı diye düşünüyorum. Şu anda %50, %50 durumdayım ama son kararımı verdiğimde yazarım. Açıkçası 737 dememin sebebi hep 737 de yolculuk yapmış olmam olabilir...

    Bence kimseye sormayın Söylenenler hep aynı oluyor ama çok sinir bozucu birşey gerçekten. Airbus a oyuncak demek. Airbus pilotları vs Boeing pilotları arasındaki anlamsız afra tafra... Allah aşkına Airbus gibi bir uçağa oyuncak demek nedir? Bana kalırsa Airbus ın daha kolay bir uçak olmasını çekemiyor Boeing pilotlarının çoğu. Oda bir gerçek yani Airbus , Boeing e göre daha pratik ve kolay bir uçak ama sonuçta her koyun kendi bacağından asılır. Boeing seçiyorsa o kişi Airbus a laf etmeyecek Airbus seçende Boeinge. Uçaklar sonuçta kimsenin kendi malı değil , herkes kendi malıymış gibi bir afra tafra içersinde. Alınmasın üstüne herkes ama genelde hep böyle görüyorum. Çoğu pilotun egoları yani başka birşey değil. Konu başka yere gitmesin neyse hayırlısı neyse o olur inşallah sizin için.

    Oyuncak derken çok basit anlamında diyorlar açıkçası haksızda sayılmazlar. Biraz basit kalıyor boeinge göre. Pilotlar arasında bu tür şakalaşma mı desek ne desek oluyor genelde. Bkz: Airbus pilots have nothing between their legs gibi. Bunları hakaret olarak görmüyoruz daha çok şakalaşma tarzı şeyler ciddiye alınacak şeyler değil yani. Heavy uçaklarda her türlü Airbus seçerdim (777' de olabilir) nedeni ise Airbusın heavy uçakları gerçekten hariklar. (Bkz: A380, A350)
    Ama 737 NG ve Airbus A320 serileri eş uçaklar şu daha iyi bu daha iyi diyemeyiz tamamen kişiye kalmış.
    Şunu da biliyoruz ki her iki uçak güvenlik olarakta eşitler (Airbus A320 nin FBW si var Boeing 737 nin pilotu). Bana kalırsa pilot > FBW, neden mi ? DÜnyada insandan üstün birşey yoktur. Evet pilot hata yapar ama orada 2 pilot var sürekli birbirlerini kontrol ediyorlar sonuçta.
    Airbusın rahatlığı beni kendine çekiyor ama bir pilotta 737 nin içinde pilottur diyorum bazen. Şu anlık A320 yönündeyim fakat kararım değişebiliyor belli olmaz belki 737 seçerim. Seçim yaptıktan sonra cevabımı yazacağım.

    Hadi bakalım hayırlısı A320 yapıp sonra 777 ye geçiş düşündünüz mü ? Bana kalırsa Boeinglerin arasında en iyisi 777-300ER kokpit tasarımı 737 ye oranla çok daha iyi , THY filosunda mevcut bir uçak belkide birgün 777-9x le karşılaşırız Tabiki sizinde dediğiniz gibi heavy uçaklarda da benim tercihim Airbus her türlü. Umarım birgün yeni nesil uçakları bir filoda görürüz Airbus neo serisi A330 Özellikle. Sizde heavy uçaklarda tercih olarak Airbus diyorsunuz sizin için tek çözüm 737 sonra Airbus geniş gövde. Özellikle duyduğumuz A380 siparişi haberi umarım doğrudur Hocam birde o Airbus vs Boeing şakalaşması varya o şaka değil artık bence şakanın sonu kakadır varya o biçim

    A380 yeni havalımanı gelene kadar maalesef olmayacak. 3. havalimanı ile alınacak diyorlar ama kesin değil. Önce kiralayacak diyorlar. Fakat herşeyden önce yolcu bulması var. O uçağı 300 kişi ile uçurmak yerine 77W ile uçurur daha iyi olur. Eğer yolcusuda olacaksa 3. havalimanı ile, THY' nin A380 almaması için bir neden yok.
    Belkide bir gün A380 de karşılaşırız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral


    quote:

    Orijinalden alıntı: 0TT0MAN23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0TT0MAN23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0TT0MAN23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    Boeingden Airbusa veya Airbustan Boeinge geçen kişilerde baya var Açıkçası hem 737 hemde 320 ile uçuşun tadını yaşamak isterim ama maalesef zor işler onlar. Bir gün diyorum 320 seçeceğim diğer gün yok yok 737 nin tadı ayrı diye diye gidiyor karar vermek zor iş

    Hocam boş verin tadını fln kontrolü elinize iniş ve kalkışta alıyorsunuz o kadar Birde şöyle birşey var uçuş güvenliği herşeyden öncedir tadını çıkarmak için biraz yanlış bir araç Airbus ın konforu iyidirr Seçin birini kurtulun bu dertten Geniş gövdeliye geçerseniz o zaman diğer tipe geçersiniz hangisi tatmak istiyorsanız artık Hocam son olarak şöyle bir tavsiye vereyim kararınızı ilerde geçmek istediğiniz geniş gövdeli uçak tipine göre verin yani hangisinde daha çok zaman geçirecekseniz artık. Mesela ben ikisinide denemek istiyor olsam ilk 737 tercih ederim geniş gövdelide a330 tercih ederdim. Airbus daha sessiz bir uçak uzun uçuşlarda daha iyi Ben sadece birini seçicem ilerde başka tip seçmeyeceğim diyorsanız daha az uğraşırsınız o var. En iyisi profesyonel bir simulatörde her iki tipide inceleyin iyice. Her açıdan değerendirip bir sonuca vardığınızda buraya yazın merak ediyorum şimdi hangisini seçiceksiniz

    Açıkçası beni küçükken ilk uçuran uçak bir 737-800 idi ilk onunla başladım herşeye, fakat A320 serisinde uçamadım hatta 737 kokpitinde bulunmuşluğumda oldu ama A320 de hiç giremedim. O yüzden 737 çok sıcak geliyor bana. En kısa zamande bir 737 birde A320 ye sırf uçuşuna bakmak için bilet alıp bakacağım en son kararı öyle verebilirim ancak. Birde pilot arkadaşım var oda eskiden F-16 pilotuydu şimdi THY ye geçti ve 737 yi seçip onda eğitim almış. Airbusa oyuncak diyenler bir hayli fazla aynı şekilde Boeingi kötüleyenlerde. Bu konuyu hem bir 737 hemde A320 pilotuna sormam yararlı diye düşünüyorum. Şu anda %50, %50 durumdayım ama son kararımı verdiğimde yazarım. Açıkçası 737 dememin sebebi hep 737 de yolculuk yapmış olmam olabilir...

    Bence kimseye sormayın Söylenenler hep aynı oluyor ama çok sinir bozucu birşey gerçekten. Airbus a oyuncak demek. Airbus pilotları vs Boeing pilotları arasındaki anlamsız afra tafra... Allah aşkına Airbus gibi bir uçağa oyuncak demek nedir? Bana kalırsa Airbus ın daha kolay bir uçak olmasını çekemiyor Boeing pilotlarının çoğu. Oda bir gerçek yani Airbus , Boeing e göre daha pratik ve kolay bir uçak ama sonuçta her koyun kendi bacağından asılır. Boeing seçiyorsa o kişi Airbus a laf etmeyecek Airbus seçende Boeinge. Uçaklar sonuçta kimsenin kendi malı değil , herkes kendi malıymış gibi bir afra tafra içersinde. Alınmasın üstüne herkes ama genelde hep böyle görüyorum. Çoğu pilotun egoları yani başka birşey değil. Konu başka yere gitmesin neyse hayırlısı neyse o olur inşallah sizin için.

    Oyuncak derken çok basit anlamında diyorlar açıkçası haksızda sayılmazlar. Biraz basit kalıyor boeinge göre. Pilotlar arasında bu tür şakalaşma mı desek ne desek oluyor genelde. Bkz: Airbus pilots have nothing between their legs gibi. Bunları hakaret olarak görmüyoruz daha çok şakalaşma tarzı şeyler ciddiye alınacak şeyler değil yani. Heavy uçaklarda her türlü Airbus seçerdim (777' de olabilir) nedeni ise Airbusın heavy uçakları gerçekten hariklar. (Bkz: A380, A350)
    Ama 737 NG ve Airbus A320 serileri eş uçaklar şu daha iyi bu daha iyi diyemeyiz tamamen kişiye kalmış.
    Şunu da biliyoruz ki her iki uçak güvenlik olarakta eşitler (Airbus A320 nin FBW si var Boeing 737 nin pilotu). Bana kalırsa pilot > FBW, neden mi ? DÜnyada insandan üstün birşey yoktur. Evet pilot hata yapar ama orada 2 pilot var sürekli birbirlerini kontrol ediyorlar sonuçta.
    Airbusın rahatlığı beni kendine çekiyor ama bir pilotta 737 nin içinde pilottur diyorum bazen. Şu anlık A320 yönündeyim fakat kararım değişebiliyor belli olmaz belki 737 seçerim. Seçim yaptıktan sonra cevabımı yazacağım.

    Hadi bakalım hayırlısı A320 yapıp sonra 777 ye geçiş düşündünüz mü ? Bana kalırsa Boeinglerin arasında en iyisi 777-300ER kokpit tasarımı 737 ye oranla çok daha iyi , THY filosunda mevcut bir uçak belkide birgün 777-9x le karşılaşırız Tabiki sizinde dediğiniz gibi heavy uçaklarda da benim tercihim Airbus her türlü. Umarım birgün yeni nesil uçakları bir filoda görürüz Airbus neo serisi A330 Özellikle. Sizde heavy uçaklarda tercih olarak Airbus diyorsunuz sizin için tek çözüm 737 sonra Airbus geniş gövde. Özellikle duyduğumuz A380 siparişi haberi umarım doğrudur Hocam birde o Airbus vs Boeing şakalaşması varya o şaka değil artık bence şakanın sonu kakadır varya o biçim

    A380 yeni havalımanı gelene kadar maalesef olmayacak. 3. havalimanı ile alınacak diyorlar ama kesin değil. Önce kiralayacak diyorlar. Fakat herşeyden önce yolcu bulması var. O uçağı 300 kişi ile uçurmak yerine 77W ile uçurur daha iyi olur. Eğer yolcusuda olacaksa 3. havalimanı ile, THY' nin A380 almaması için bir neden yok.
    Belkide bir gün A380 de karşılaşırız


    3.havalimanına kadar olmayacağı kesinde eskiden Qantas tan lease olacak haberleri vardı en son ki haber 10 adet Airbustan sipariş olarak yazıyordu. Valla 380 i yolcusu çalışanı herkes 4 göz bekliyor Hatta Sao Paulo-Bangkok-Sangay-Guangzhou-Singapur-Kuala Lumpur hattında kullanılıcağı yazıyordu. Herşeyin hayırlısı artık zamanla görücez herşeyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emure

    Neyin seçimi bu?

    type rating

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi şirkette alacaksınız, atpl lisansınızı aldınız mı? Şirketler seçim hakkı vermez hangi uçakta pilota ihtiyacı varsa onun eğitimini verir. Bağımsız bir kuruluştan mı eğitim alacaksınız?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her iki uçakta bana göre kalitedir. Bu tercihler kişiye göre değişir.
  • Öncelikle şunu söyleyeyim burada paylaşımda bulunanların bir çoğu pilot sanırım Şahsen ben yolcu olarak bir yorumda bulunmak istiyorum... A 320 ilk göz ağrım kendisi ile defalarca uçmuşluğumuz var severiz keratayı hep bende takıntıdır uçaktan bilet alacaksam en arka cam kenarını alırım pencereden gözümü bir an ayırmadan manzaranın keyfini çıkarırım gerek ful otomatik olması gerekse kendimi teknolojiye emanet etmek bana güvenli gelmesi açısından A 320 tercih sebebimdir ki 737 A320 göre daha eski bir uçaktır yada ben yanlış biliyorum teknolojik özellikli olması burdan geliyor. Genel bir kıyaslama yapmak gerekirse A 320 RENAULT FLUENCE ise 737-800 mercedes E 200 dur
    not:şahsi kanatimdir benzetmelerim yanılma payım varsa söyleyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crank_1907

    Öncelikle şunu söyleyeyim burada paylaşımda bulunanların bir çoğu pilot sanırım Şahsen ben yolcu olarak bir yorumda bulunmak istiyorum... A 320 ilk göz ağrım kendisi ile defalarca uçmuşluğumuz var severiz keratayı hep bende takıntıdır uçaktan bilet alacaksam en arka cam kenarını alırım pencereden gözümü bir an ayırmadan manzaranın keyfini çıkarırım gerek ful otomatik olması gerekse kendimi teknolojiye emanet etmek bana güvenli gelmesi açısından A 320 tercih sebebimdir ki 737 A320 göre daha eski bir uçaktır yada ben yanlış biliyorum teknolojik özellikli olması burdan geliyor. Genel bir kıyaslama yapmak gerekirse A 320 RENAULT FLUENCE ise 737-800 mercedes E 200 dur
    not:şahsi kanatimdir benzetmelerim yanılma payım varsa söyleyin

    Yanlışınız var. Biz 737 CL' den bahsetmiyoruz 737 NG' den bahsediyoruz Zaten 737 CL serileri kalmadı. 737 NG tam tersine yep yeni bir seridir NG' nin anlamı Next Generation' dur ve 1988' de çıkmıştır A320 ise 1887 yani A320 1 yıl daha yaşlı. A320' nin teknoloji olarak 737 NG' den üstünlüğü nedir de hep yok daha teknolojik gibisinden yorum yapıyorsunuz FBW' si var diye bu kadarda abartmamak gerek. (Size karşı yaılan bir yorum değil genelleme yaptım)




  • Bir çok kişiye sordum gerek Airbus gerek Boeing gerekse her ikisinde de görev almış pilotlara sordum. Uzun araştırmalar sonucu şöyle bir çıkarımda bulundum:
    Boeing her zaman pilotuna güvenirken Airbus sistemlerine güvenir.
    Dışarıdan Airbus kokpitini gören yolcu ''çokta zor değilmiş'' vs. der iken Boeing kokpitini gören ''Aman Tanrım'' dedirtecek seviyede
    ''Bir pilot Boeing' in içinde pilottur! '' bir diğeri ''Airbus gibi oyuncaklara ne gerek var'' öteki '' Airbusın rahatlığı varken Boeing' de neymiş'' gibi yorumlar aldım.
    Bir büyüğüm ise; ''Dikkat edersen (pilotları hariç) Airbus öneren kişiler hep 10-18 yaş arası çocuk/genç 'ler. Ben hiç Airbusçı 20 yaş üstü adam görmedim'' dedi. Burada bana tavsiye verenlerin yaşlarını bilmiyorum o yüzden bir şey diyemem ama bana da öyle geldi. Kısacası Boeing önerenler hep pilotları övüyor yada uçağın kontrollerini övüyor iken; Airbus önerenler pilotların rahatlığını vs. övüyor. Şunu da gördüm ki Airbus FanBoy' lar gerçekten çok fazla ve sinir bozucular (Forever Airbus, If its aint an Airbus, I am going by bus) diyen tipler.
    Ve seçimimi BOEING 737NG olarak yaptım çünkü değerli hocalarımın, kaptanlarımın dediği gibi ''Airbus gibi oyuncaklara gerek yok''.
    Sosyal medyada gördüğüm 9-16 yaş arası çocukların forever Airbus laflarından sonra iyiki Boeing seçmişim dedim İleride heavy olarak A330 düşünebilirim sonuçta onlarca yıl uçtuktan sonra rahat bir heavy seçmek iyi olabilir hemde oyuncak dedikleri uçağıda görmüş olurum. Ek olarak lütfen küçük çocuklar bu tür tartışmalara girip bizlerin sinirini bozmasın sosyal medyada racon kesen küçüklerimize duyurulur belki okurlar. Buradaki sözlerimin hepsi genelleme yani üstüne alınması gerekenler alınırlar. Sırf bu Aİrbus FanBoy veletleri yüzünden Airbustan tiksindim inanın
    Seçimim: Boeing 737NG oldu.
    Herkese teşekkür ediyorum sağlıcakla kalın ileride belki aynı uçuşa denk geliriz .Bir an önce yavru kuşuma kavuşmak istiyorum [:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    Bir çok kişiye sordum gerek Airbus gerek Boeing gerekse her ikisinde de görev almış pilotlara sordum. Uzun araştırmalar sonucu şöyle bir çıkarımda bulundum:
    Boeing her zaman pilotuna güvenirken Airbus sistemlerine güvenir.
    Dışarıdan Airbus kokpitini gören yolcu ''çokta zor değilmiş'' vs. der iken Boeing kokpitini gören ''Aman Tanrım'' dedirtecek seviyede
    ''Bir pilot Boeing' in içinde pilottur! '' bir diğeri ''Airbus gibi oyuncaklara ne gerek var'' öteki '' Airbusın rahatlığı varken Boeing' de neymiş'' gibi yorumlar aldım.
    Bir büyüğüm ise; ''Dikkat edersen (pilotları hariç) Airbus öneren kişiler hep 10-18 yaş arası çocuk/genç 'ler. Ben hiç Airbusçı 20 yaş üstü adam görmedim'' dedi. Burada bana tavsiye verenlerin yaşlarını bilmiyorum o yüzden bir şey diyemem ama bana da öyle geldi. Kısacası Boeing önerenler hep pilotları övüyor yada uçağın kontrollerini övüyor iken; Airbus önerenler pilotların rahatlığını vs. övüyor. Şunu da gördüm ki Airbus FanBoy' lar gerçekten çok fazla ve sinir bozucular (Forever Airbus, If its aint an Airbus, I am going by bus) diyen tipler.
    Ve seçimimi BOEING 737NG olarak yaptım çünkü değerli hocalarımın, kaptanlarımın dediği gibi ''Airbus gibi oyuncaklara gerek yok''.
    Sosyal medyada gördüğüm 9-16 yaş arası çocukların forever Airbus laflarından sonra iyiki Boeing seçmişim dedim İleride heavy olarak A330 düşünebilirim sonuçta onlarca yıl uçtuktan sonra rahat bir heavy seçmek iyi olabilir hemde oyuncak dedikleri uçağıda görmüş olurum. Ek olarak lütfen küçük çocuklar bu tür tartışmalara girip bizlerin sinirini bozmasın sosyal medyada racon kesen küçüklerimize duyurulur belki okurlar. Buradaki sözlerimin hepsi genelleme yani üstüne alınması gerekenler alınırlar. Sırf bu Aİrbus FanBoy veletleri yüzünden Airbustan tiksindim inanın
    Seçimim: Boeing 737NG oldu.
    Herkese teşekkür ediyorum sağlıcakla kalın ileride belki aynı uçuşa denk geliriz .Bir an önce yavru kuşuma kavuşmak istiyorum [:)


    Hayırlısı olsun Belliydi başından beri Boeoeoeing diyeceğiniz Yoksa kesin içinizde kalırdı gibime geliyor. Sizde If its not Boeing , Im not going diyenlerdensiniz. Birde belirtmek isterim Airbus a neden daha çok güvenilir ve Boeingten daha üstün teknolojisi vardır. Buna örnek Tam otomatik bir araba vs Yarı otomatik bir araba gibi desek daha doğru olur. Airbus Full otomatik bir uçaktır. Airbus vs Boeing olarak baktığımızda Boeinglerin daha çok kaza yaptığını görüyoruz başlıca sebepleri pilotaj hatasıdır. Ama Airbus full otomatik olduğu için pilotaj ile igili sorunları daha azdır. Airbus konforu ve güvenliği ile ön plandadır. Airbus ve Boeinglerin inişlerini kıyaslayacak olursak farkı görmek mümkün oluyor Airbusın inişleri daha yumuşak oluyor genelde. Boeingin çizimine fiziksel şekline ve performansına bakıldığında hız ön planda gibi. Tabi ki her iki uçağın artıları ve eksileri var fakat Airbusın artıları daha fazla. Bu arada meraktan soruyorum PPL eğitiminizi hangi uçaklarlarda aldınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aeromaster -- 14 Şubat 2015; 1:55:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeromaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral

    Bir çok kişiye sordum gerek Airbus gerek Boeing gerekse her ikisinde de görev almış pilotlara sordum. Uzun araştırmalar sonucu şöyle bir çıkarımda bulundum:
    Boeing her zaman pilotuna güvenirken Airbus sistemlerine güvenir.
    Dışarıdan Airbus kokpitini gören yolcu ''çokta zor değilmiş'' vs. der iken Boeing kokpitini gören ''Aman Tanrım'' dedirtecek seviyede
    ''Bir pilot Boeing' in içinde pilottur! '' bir diğeri ''Airbus gibi oyuncaklara ne gerek var'' öteki '' Airbusın rahatlığı varken Boeing' de neymiş'' gibi yorumlar aldım.
    Bir büyüğüm ise; ''Dikkat edersen (pilotları hariç) Airbus öneren kişiler hep 10-18 yaş arası çocuk/genç 'ler. Ben hiç Airbusçı 20 yaş üstü adam görmedim'' dedi. Burada bana tavsiye verenlerin yaşlarını bilmiyorum o yüzden bir şey diyemem ama bana da öyle geldi. Kısacası Boeing önerenler hep pilotları övüyor yada uçağın kontrollerini övüyor iken; Airbus önerenler pilotların rahatlığını vs. övüyor. Şunu da gördüm ki Airbus FanBoy' lar gerçekten çok fazla ve sinir bozucular (Forever Airbus, If its aint an Airbus, I am going by bus) diyen tipler.
    Ve seçimimi BOEING 737NG olarak yaptım çünkü değerli hocalarımın, kaptanlarımın dediği gibi ''Airbus gibi oyuncaklara gerek yok''.
    Sosyal medyada gördüğüm 9-16 yaş arası çocukların forever Airbus laflarından sonra iyiki Boeing seçmişim dedim İleride heavy olarak A330 düşünebilirim sonuçta onlarca yıl uçtuktan sonra rahat bir heavy seçmek iyi olabilir hemde oyuncak dedikleri uçağıda görmüş olurum. Ek olarak lütfen küçük çocuklar bu tür tartışmalara girip bizlerin sinirini bozmasın sosyal medyada racon kesen küçüklerimize duyurulur belki okurlar. Buradaki sözlerimin hepsi genelleme yani üstüne alınması gerekenler alınırlar. Sırf bu Aİrbus FanBoy veletleri yüzünden Airbustan tiksindim inanın
    Seçimim: Boeing 737NG oldu.
    Herkese teşekkür ediyorum sağlıcakla kalın ileride belki aynı uçuşa denk geliriz .Bir an önce yavru kuşuma kavuşmak istiyorum [:)


    Hayırlısı olsun Belliydi başından beri Boeoeoeing diyeceğiniz Yoksa kesin içinizde kalırdı gibime geliyor. Sizde If its not Boeing , Im not going diyenlerdensiniz. Birde belirtmek isterim Airbus a neden daha çok güvenilir ve Boeingten daha üstün teknolojisi vardır. Buna örnek Tam otomatik bir araba vs Yarı otomatik bir araba gibi desek daha doğru olur. Airbus Full otomatik bir uçaktır. Airbus vs Boeing olarak baktığımızda Boeinglerin daha çok kaza yaptığını görüyoruz başlıca sebepleri pilotaj hatasıdır. Ama Airbus full otomatik olduğu için pilotaj ile igili sorunları daha azdır. Airbus konforu ve güvenliği ile ön plandadır. Airbus ve Boeinglerin inişlerini kıyaslayacak olursak farkı görmek mümkün oluyor Airbusın inişleri daha yumuşak oluyor genelde. Boeingin çizimine fiziksel şekline ve performansına bakıldığında hız ön planda gibi. Tabi ki her iki uçağın artıları ve eksileri var fakat Airbusın artıları daha fazla. Bu arada meraktan soruyorum PPL eğitiminizi hangi uçaklarlarda aldınız?

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aeromaster -- 14 Şubat 2015; 1:56:45 >




  • Çok fazla uçak seyahati yapan birisi değilim. 2001-2003 arası ard arda binmiştim. Ama uçakların modellerini hatırlayacak
    yada bilecek yaşta değildim. En son geçtiğimiz aralık ayında Antalya'ya gittim. Pegasus Hava yollarını tercih ettik.
    Boeing 737-800 tipi uçakla uçtuk. Airbus A320'leri bilmiyorum. O yüzden Boeing 737 diyeceğim. Ama kabini dardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Bana gore en onemli tercih sebebi asagidaki sorunun cevabi.

    Son 10 yilda en cok hangi markanin ucagi dusmus?

    Bu sorunun cevabini arastirmamissin hala.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Bana gore en onemli tercih sebebi asagidaki sorunun cevabi.

    Son 10 yilda en cok hangi markanin ucagi dusmus?

    Bu sorunun cevabini arastirmamissin hala.

    Seçim yapıldı zaten neyini araştırayım. A320nin ilk uçuşundaki rezaletinide söylemeden geçmeyeyim.

    Eyrbas fanboylarina laf yetiştirme gibi derdimde yok Son olarak şunu söyleyerek konuyu kapatmak istiyorum
    en basitinden Airbus hic bir zaman pilota güvenmez kendi bildigini okur. Bir pilot kendine güvenmeyen uçağı neden sevsin. Boeing ise her zaman pilot ne derse onu uygular konu bundan ibaret seçim yine kişiye kalmış istediğini seçer. Otomatik her zaman iyi değildir. Airbusı severim ama sadece yolcu olarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Bana gore en onemli tercih sebebi asagidaki sorunun cevabi.

    Son 10 yilda en cok hangi markanin ucagi dusmus?

    Bu sorunun cevabini arastirmamissin hala.

    Seçim yapıldı zaten neyini araştırayım. A320nin ilk uçuşundaki rezaletinide söylemeden geçmeyeyim.

    Eyrbas fanboylarina laf yetiştirme gibi derdimde yok Son olarak şunu söyleyerek konuyu kapatmak istiyorum
    en basitinden Airbus hic bir zaman pilota güvenmez kendi bildigini okur. Bir pilot kendine güvenmeyen uçağı neden sevsin. Boeing ise her zaman pilot ne derse onu uygular konu bundan ibaret seçim yine kişiye kalmış istediğini seçer. Otomatik her zaman iyi değildir. Airbusı severim ama sadece yolcu olarak

    Iste bu yuzden Airbus, Boeing'den kat ve kat daha guvenilir ve iyi bir marka.

    Bizleri asla bu dusunce yapisindaki pilotlara emanet etmiyor.

    Pilot olmak beceri ve kabiliyet isi degil. Tamamen paraya bakiyor hersey. Normal herhangi bir insan egitimini aldiktan sonra kolayca bir kusu ucurabilir. Is yerinden arkadasimizin oglu universiteyi bitirdi, iki uc yil is bulamayinca kadin kiradaki evini satip oglunu egitime gonderdi. Yakinda TFO olup ucmaya baslar. Isverenin guvenip is emanet etmedigi adama biz can emanet edecegiz.

    Sonra Airbus niye pilotlara guvenmiyor. Niye guvensin ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Bana gore en onemli tercih sebebi asagidaki sorunun cevabi.

    Son 10 yilda en cok hangi markanin ucagi dusmus?

    Bu sorunun cevabini arastirmamissin hala.

    Seçim yapıldı zaten neyini araştırayım. A320nin ilk uçuşundaki rezaletinide söylemeden geçmeyeyim.

    Eyrbas fanboylarina laf yetiştirme gibi derdimde yok Son olarak şunu söyleyerek konuyu kapatmak istiyorum
    en basitinden Airbus hic bir zaman pilota güvenmez kendi bildigini okur. Bir pilot kendine güvenmeyen uçağı neden sevsin. Boeing ise her zaman pilot ne derse onu uygular konu bundan ibaret seçim yine kişiye kalmış istediğini seçer. Otomatik her zaman iyi değildir. Airbusı severim ama sadece yolcu olarak

    Iste bu yuzden Airbus, Boeing'den kat ve kat daha guvenilir ve iyi bir marka.

    Bizleri asla bu dusunce yapisindaki pilotlara emanet etmiyor.

    Pilot olmak beceri ve kabiliyet isi degil. Tamamen paraya bakiyor hersey. Normal herhangi bir insan egitimini aldiktan sonra kolayca bir kusu ucurabilir. Is yerinden arkadasimizin oglu universiteyi bitirdi, iki uc yil is bulamayinca kadin kiradaki evini satip oglunu egitime gonderdi. Yakinda TFO olup ucmaya baslar. Isverenin guvenip is emanet etmedigi adama biz can emanet edecegiz.

    Sonra Airbus niye pilotlara guvenmiyor. Niye guvensin ki?

    İste bizde bu düşünce yapısındaki insanlar airbus dediği için airbustan nefret ediyoruz. Pilotluk ve bu sektörle ilgili daha iyi araştırma yapmanı tavsiye ederim pilot olmak 'sadece paraya' bakmıyor. Zaten böyle düşünenler airbusı tercih ediyorlar. Hatta flayt simileytır bilginizle acil durumda uçağı indiririm diyenlerdensinizdir belkide. Airbus her zaman iyi mi ? tekrar söylüyorum A320 ilk uçuşundaki rezalitini bir araştır uçağin ne mal olduğunu orada ögrenirsin sonrada o pilota haksiz yere yapilanlari arastir orada da airbusin ne mal olduģunu. Ayrıca airbusin gövdeleri son derece dandiktir. Dedigin gibi airbus pilota güvenmez bu durumda bir pilotun airbus secmesi saçmalık olur. (Ha zorunda kalir şirket o tipe verir yada daha oncede uçmuşluğu vardir rahat etmek istiyordur onlar ayri.) Bu sektöre girmeden bu tür tartışmalara girmeyin, giriyorsanizda atıp tutmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: Natueral


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Bana gore en onemli tercih sebebi asagidaki sorunun cevabi.

    Son 10 yilda en cok hangi markanin ucagi dusmus?

    Bu sorunun cevabini arastirmamissin hala.

    Seçim yapıldı zaten neyini araştırayım. A320nin ilk uçuşundaki rezaletinide söylemeden geçmeyeyim.

    Eyrbas fanboylarina laf yetiştirme gibi derdimde yok Son olarak şunu söyleyerek konuyu kapatmak istiyorum
    en basitinden Airbus hic bir zaman pilota güvenmez kendi bildigini okur. Bir pilot kendine güvenmeyen uçağı neden sevsin. Boeing ise her zaman pilot ne derse onu uygular konu bundan ibaret seçim yine kişiye kalmış istediğini seçer. Otomatik her zaman iyi değildir. Airbusı severim ama sadece yolcu olarak

    Iste bu yuzden Airbus, Boeing'den kat ve kat daha guvenilir ve iyi bir marka.

    Bizleri asla bu dusunce yapisindaki pilotlara emanet etmiyor.

    Pilot olmak beceri ve kabiliyet isi degil. Tamamen paraya bakiyor hersey. Normal herhangi bir insan egitimini aldiktan sonra kolayca bir kusu ucurabilir. Is yerinden arkadasimizin oglu universiteyi bitirdi, iki uc yil is bulamayinca kadin kiradaki evini satip oglunu egitime gonderdi. Yakinda TFO olup ucmaya baslar. Isverenin guvenip is emanet etmedigi adama biz can emanet edecegiz.

    Sonra Airbus niye pilotlara guvenmiyor. Niye guvensin ki?

    İste bizde bu düşünce yapısındaki insanlar airbus dediği için airbustan nefret ediyoruz. Pilotluk ve bu sektörle ilgili daha iyi araştırma yapmanı tavsiye ederim pilot olmak 'sadece paraya' bakmıyor. Zaten böyle düşünenler airbusı tercih ediyorlar. Hatta flayt simileytır bilginizle acil durumda uçağı indiririm diyenlerdensinizdir belkide. Airbus her zaman iyi mi ? tekrar söylüyorum A320 ilk uçuşundaki rezalitini bir araştır uçağin ne mal olduğunu orada ögrenirsin sonrada o pilota haksiz yere yapilanlari arastir orada da airbusin ne mal olduģunu. Ayrıca airbusin gövdeleri son derece dandiktir. Dedigin gibi airbus pilota güvenmez bu durumda bir pilotun airbus secmesi saçmalık olur. (Ha zorunda kalir şirket o tipe verir yada daha oncede uçmuşluğu vardir rahat etmek istiyordur onlar ayri.) Bu sektöre girmeden bu tür tartışmalara girmeyin, giriyorsanizda atıp tutmayın.

    Bosuna kafa yorma delikanli. Pilotluk sadece paraya bakar. Ortalama zekada ve kabiliyette olan herkes bu zamazingolari ucurabilir. Iki tane acik ogretim mezunu pilot arkadasim var mesela. Eline T cetveli versen firinci kuregi sanarlar. Turizm otelcilik mezunu, babasinin ev satip pilot yapip is guc sahibi ettigi cok yakin bir arkadasim da var ornegin. O kadar zor bir sey degil yani. Rahat ol sen de kolayca yapabilirsin. Havacilik sektorune o kadar yakinim ki tahmin bile edemezsin. Ben hem kimlerin pilot olabildigini hem de nasil pilot olundugunu cok iyi bilirim.

    Simdilerin pilotlari 80'lerin otobus soforleri iste. O zamanlarda nakliyenin krali onlardi simdilerde pilotlar. Cok degil 10 yil sonra ne demek istedigimi cok iyi anlayacaksin. O kadar cok havacilik okulu ve egitim donemi acildi ki ileride pilotlar ucacak hava yolu sirketi bulamayabilir. Herkes cocugunu pilot yapma derdine dustu bu aralar. Ic hatlar daha fazla gelisemez, suan uculabilecek her yere uculuyor zaten. Dis hatlara ise guc bu kadar yetiyor iste. Pilot arkadaslarima ucan otobus soforu diyorum diye kiziyorlar bana. Ama ilerde oyle olacak iste. :)))

    Simdi bana ilginc yakistirmalar yapabilirsin, kedi ciger vs vs. Hayatimin hic bir doneminde nakliye araci soforu olmak istemedim. Ucmak benim icin bir hobi. Ne isim olur onca insani ordan al oraya gotur falan filan. Gidecegim yere hizli gitmek ve isin eglencesi benim icin daha cazip. :))) Keske ulkenin imkanlari daha fazla olsa da bireysel ucmak bu kadar pahali olmasa.

    Neyse yazima bir dispatcher arkadasimin sozleriyle son veriyorum, "gorev icabi mecburen ucaga biniyorum, oyle adamlar pilot olmus ki emekli olunca sevseler bir daha ucaga binmem".

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 737-800 uçurması oldukça keyifli bir uçak, overhead paneline bayılıyorum. Ama 320'lere bende bir türlü ısınamadım. Bence güzel bir seçim yapmışsınız.

    Ayrıca uçurmaktan kastım tabi ki simulator, teknisyenlik yaptığım için her iki uçaktada bolca çalıştım. Teknisyen gözünden bakarsakta 737 diyorum tabiki
  • Airbus tamamıyla bir otomatik vites gibi evet sistemi daha gelişmiş fakat pilotu tembelleştiren şeyde bu tabii pilotta zor olmayanı seçiyor.eğer airbus sistemi bozulursa ve düşerse pilot bi bok yapamaz çünkü airbus pilotları oldukça bilgisiz ve tecrübesiz kaptan olsa bile. Eğer havacılık tutkunuysa biri Boeing seçmeli ....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MysteriousPilot

    Airbus tamamıyla bir otomatik vites gibi evet sistemi daha gelişmiş fakat pilotu tembelleştiren şeyde bu tabii pilotta zor olmayanı seçiyor.eğer airbus sistemi bozulursa ve düşerse pilot bi bok yapamaz çünkü airbus pilotları oldukça bilgisiz ve tecrübesiz kaptan olsa bile. Eğer havacılık tutkunuysa biri Boeing seçmeli ....

    Airbus pilotlarına o kadar laf söylemeyi doğru bulmuyorum sonuçta onlarda bir pilot onlarda aynı eğitimden geçiyorlar. Onlarda her hangi bir durumda rahatça müdahele edebilirler. Ben 737 seçtim, başkası A320 seçer, kişisel tercih tamamen Zaten Boeing ile Airbus kapışmaları çok komik derecelere geldi. Erik mi Çilek mi ? Gibi bir soru haline geldi ikisininde birbirinden üstünlüğü yok artık, tamamen zevke kalmış.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.