Şimdi Ara

BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
1
Favori
34.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 7 Serisiyle S80 i aynı kefeye koyan zihniyete selam Tabi bide işin şu yönü var, 2 sini aynı kefeye koyuyosun mantığıda kuruyum hatta, sevinsin birazcık volvocu arkadaşlar... S80 80Bin euro civarı bir araçsa 7.30d 140bin eurodan başlıyor. Ekstra donanımlarla 210bin euroya kadar çıkabiliyor. Tabi s80 7 serisi ile aynı sınıfta olduğu için şöyle bişi varki S80 80 bin euroya Koskoca 2 tonluk Dünyanın en lüx araçlarından birisi olan 7 serisiyle aynı işi yapıyor değilmi... Ya komik olmayın, güldürmeyin beni. Göz var nizam var. Ufacık s80 ile kocaman 7 serisi aynı sınıfa koyulurmu? Bence çok basit araçlar volvolar. Ha bide takmışsınız güvenlik mevzusuna. Anlamadım gitti. Bmw güvensizmi? En az volvo kadar hatta belki dahada güvenli. Siz volvonuzu her an kaza yapabilecekmiş gibimi kullanıyosunuz? Şahsen biz bmw mizi katıksız sürüş keyfi ve opera salonlarında az rastlanacak türden rezonans ile kullanıyoruz. Konfor, ve volvonun tarihi boyunca belkide hiç ulaşamıyacağı performans artı teknoloji ile... Lütfen, eğer volvoyu bir marka ile kıyaslıyacaksanız bu opel olabilir, saab olabilir, Belki vw olabilir diyicem ama vw bile volvodan çok daha ilerilerde... Sevgilerimle...


    edit:
    bu arada volvoyu yerlere yatırır gibi oldu ancak volvoda dünyadaki birkaç iyi otomobil üreticisinden birisi. Hatta C30 almayı ciddi ciddi düşünüyorum şu sıralar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okan -- 30 Mayıs 2007; 20:03:03 >




  • evet ne yazıkki biraz öyle olmuş

    Volvo direkt BMW rakibidir, ikiside premium brand üreticidir, avrupada Premium 5in içine her iki marka da dahildir; MB, BMW, Audi, Volvo, Saab. Volvo'nun 7 serisinin karşısına rakip çıkarmaması, Volvo'nun tercihi ve genellikle müşterilerin S80'i yeterli görmelerinden kaynaklanıyor. bir üst modelin de o segmenti ne kadar tehdit edip edemeyeceği belli değil.

    marka anlamında VW ile Opel Volvonun direkt rakibi değildir. onların ürün gamında satılan modeller daha çok alt sınıflarda toplanır, 30-40bin ytl fiyat aralığı en çok satışlarının yapıldığı fiyat aralıkları. Volvoda bu rakam 40-50bin euro civarıdır. onların küçük segmentlerde bolca üretimi var, Volvo ise upper market ürünler üretiyor.

    teknoloji anlamında VW gibi üreticiler daha çok motor şanzıman üzerine eğilir, çünkü ortak olarak ihtiyaçları karşılamaları gereken pek çok marka var, bu konularda gelişmiş olmak durumundalar. haliyle bu konuda avantajlılar.

    Volvo'nun teknolojisi ise komple araç üzerine yoğunlaşır. yüksek fiyat düzeylerinden satıldıkları -dolayısıyla yüksek AR-GE maliyetlerinden daha az kaçınabilme imkanın sahip oldukları için- üretilen otomobiller doğal olarak Opel veya VW gibi markaların ürünlerinden daha sofistike bir yapıya sahip oluyor.




  • Hocam, Volvonun Lüx segmentte bir araç çıkarması, S, A8 Ve 7 serisi gibi araçlara rakip olması ilk vadede zor görünüyor zaten. Ürettikleri otomobil her nekadar kusursuz, mükemmel olursa olsun dünya kamuoyunda artık bir 7 Ve S gerçeği var. Pheaton buna açık bir örnek. Tr de kaç tane sattığına bir bakın. Eminim 50 taneyi geçmemiştir. Hatta okadar bile yoktur. Siz olsanız S 7 A8 Pheton arasından pheaton ımı tercih edersiniz? Volvoda aynı şekilde bir s90 çıkarsa bir sonraki kasa değişim sürecine kadar çok çok çok düşük satış rakamlarıyla belki zarar(zarar dan kasıt argeye harcıyacakları milyonlarca euro) edecek etmese bile ancak maliyeti kurtaracak. Bir aracı sıfırdan, ki şöyle birşey var sıfırında sıfırından yeni bir platform, bu saydığım lüx segmentteki araçlardan onu farklı kılacak donanımlar, yeni motorlar, reklamlar, yeni bir üretim bandı bunlar milyonlarca hatta milyar dolarlara uzanan maliyetler. Ha asıl konuya dönecek olursak benim sıçradığım nokta S80 ile 7 serisinin bazı arkadaşlar tarafından direkt aynı sınıfa konması...




  • valla konu cok uzamış gitmiş herşeyi okuyamadım ama bnm tercihim BMW den yana olurdu cok daha göze hitap ediyor
  • Volvo güzel araçları var ama şu varki Audi-Bmw ve Mercedes Volvodan daha iyi markadır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    Hocam, Volvonun Lüx segmentte bir araç çıkarması, S, A8 Ve 7 serisi gibi araçlara rakip olması ilk vadede zor görünüyor zaten. Ürettikleri otomobil her nekadar kusursuz, mükemmel olursa olsun dünya kamuoyunda artık bir 7 Ve S gerçeği var. Pheaton buna açık bir örnek. Tr de kaç tane sattığına bir bakın. Eminim 50 taneyi geçmemiştir. Hatta okadar bile yoktur. Siz olsanız S 7 A8 Pheton arasından pheaton ımı tercih edersiniz? Volvoda aynı şekilde bir s90 çıkarsa bir sonraki kasa değişim sürecine kadar çok çok çok düşük satış rakamlarıyla belki zarar(zarar dan kasıt argeye harcıyacakları milyonlarca euro) edecek etmese bile ancak maliyeti kurtaracak. Bir aracı sıfırdan, ki şöyle birşey var sıfırında sıfırından yeni bir platform, bu saydığım lüx segmentteki araçlardan onu farklı kılacak donanımlar, yeni motorlar, reklamlar, yeni bir üretim bandı bunlar milyonlarca hatta milyar dolarlara uzanan maliyetler. Ha asıl konuya dönecek olursak benim sıçradığım nokta S80 ile 7 serisinin bazı arkadaşlar tarafından direkt aynı sınıfa konması...



    Volvo o segmente girerse arabanın adı S90 olmayacak, bunu daha önce açıklamışlardı. bambaşka bir isim bulurlar. Phaeton bir VW idi , Volvo'nun marka imajı açısından ciddi bir avantajı var VW'ne karşı, bu yüzden üretilen araba Phaeton fiyatına satılırsa o segmentte başarılı olabilir. ama üretilmeyeceğine kesin gözüyle bakılıyor çünkü Volvo flagship sedan olarak S80'i yeterli görüyor. biraz da iskandinav anlayışı abartılı lüks'e pek sıcak bakmaz, hemen her sektörde bunun da bir etkisi olabilir.

    S80 ile 7 serisi aynı sınıfta değildir sadece belki biraz ara segment düşünülebilir, belki biraz 5 serisinin üzerinde segment olarak. tam olarak 5 serisine rakip de düşünülebilir. Volvo'nun model gamında kaymalar var.




  • Amacım şimdi polemik falan değil de 7, S serisi ve A8'e gereken cevabı Lexus LS430 ile çok güzel verdi aslında ama satılmadığı ülkelerde bilinmiyor ne yazık ki... Volvo da güzel bir otomobil üretebilir o sınıfta bence. İleri uç bir Volvo görmek isterdim.
  • Volvo'nun S80'den daha geniş bir sedan üretmesi için önce mevcut modellerin satış rakamlarının en az üçe-dörde filan katlaması gerekir. Ancak ondan sonra böyle bir yatırım düşünülebilir.

    RİCA:
    Yedi aydır süren bu konu başlığına mesaj yazma hevesine katılan arkadaşlardan öncelikle halihazırda yazılanları okumalarını rica etsek! Hem tekrardan kaçınmış hem de aynı polemikleri yaşamamış oluruz!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 4 Haziran 2007; 19:44:45 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Volvo'nun S80'den daha geniş bir sedan üretmesi için önce mevcut modellerin satış rakamlarının en az üçe-dörde filan katlaması gerekir. Ancak ondan sonra böyle bir yatırım düşünülebilir.

    RİCA:
    Yedi aydır süren bu konu başlığına mesaj yazma hevesine katılan arkadaşlardan öncelikle halihazırda yazılanları okumalarını rica etsek! Hem tekrardan kaçınmış hem de aynı polemikleri yaşamamış oluruz!

    bütün topici baştan sona okudum sevgili kardeşim, 7 aylık bomboş bir topic gördüm yazmak istedim varmı sıkıntı bu konuda? Yanlış olan birşey varmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Güvenlik anlayışınızı çok güzel özetlediniz!!!

    Bir kez daha söylüyorum, bu yaptığınız kompleks dışında başka hiç bir şey değildir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: djarume black


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Sayın volvocu arkadaş, ne demek bu, noldu 5 serisindeki şöför öldü mü?

    Kabul edin testlerle sabit, BMW, volvodan daha güvenli...

    Sürüş dinamiklerinde karşılaştırmak bile yersiz, BMW çok daha iyi...

    Bırkın artık şu kompleksi!!!


    yaff ne bu şiddet bu celal , 5serisindeki arkadaş yaşıyor hala kör topal idare ediyor,:) , yaff çok takıldınız bunlara 3serisiyle benim aracı sokalım kafa kafaya görelim ne olacağını, varmı parçalamak isteyen bmw sini ?



    :D yaff, beni vallahi şımarttılar ben böyle deildim, güvenli dediler , sol şerit prestiji var dediler, aynaya bakıpta volvo logosunu görünce yol verirler dediler , 150yle kaza yapsan ölmezsin dediler , bende cahil adamım daha yüksek lisansımı bitirmedim, inanıverdim, napiim,

    sorma ya benide inandırdılar VOLVO dediler karizma dediler yollar onun dediler en sağlam araba dediler inanıverdim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sith
    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX
    Yeni Volvo S40 deki teknolojiler kimsede yok + VOLVO güvenliği = Yeni S80.. Bence dünyanın en iyi arabası.. V8 300bg motor seçeneğide var performans problemide olmaz.. Süper araba bence..
    Karşınızda yeni S80, birazda tanıtıyım siz Volvo tutkunları için;
    Motor Seçenekleri: V5 2.5T (200 hp) - V6 3.2 (238 hp) - V8 4.4 (315 hp) - V5 2.5 D5 (185 hp)(Dizel)
    - Tüm modeller 6 viteslidir!
    YENİ TEKNOLOJİLER
    - Kaza önleme sistemi ve Çarpışma uyarısı (Anti Collision System)
    - Adaptif Hız sabitleyici sistemi ACC
    - Yeni Four-C şase
    - Hıza bağlı direksiyon
    - Kişisel Araç İlteişim Sistemi PCC (Çift yönlü veri iletişimi olan ilk kumanda sistemi)
    - Blis Kör Nokta Uyarı sistemi
    - Arka Park kamerası
    - Araçta dahili bluetooth sistemi
    - Dünyanın en gelişmiş müzik sistemi
    bunlar sadece yeni özellikler, bunun dışında diğer volvolarda bulunan tüm güvenlik ve konfor özellikleri mevcuttur yeni S80 de! Buyrun fotolarda aşağıda!

    Bunlardan hangisi bmw de yok?


    Ben yanıtlayayım. Birincisi herhalde vardır, ikincisini bilmiyorum. Volvo'daki kişisel iletişim sistemi sizin kumanda ile araca ulaşmanızdan ibaret değil. Park halindeki araçta olup bitenin de elinizdeki kumandaya aktarılması durumu. BMW'de var mı bilmiyorum.
    Four-C şasi bildiğim kadarıyla BMW'de yok. Varsa sen söyle hangi BMW'de bir tuşla hareket halinde iken Comfort-Sport-Advance şasi seçme özelliği var.
    Sol ve sağ aynaların üzerindeki kamerayla yolu sürekli tarayan Blis kör nokta kamerası hangi BMW'de var?
    Müzik sistemi konusuna istersen hiç girmeyelim Volvo bu konuda liderliği çoktan ele almıştı. Volvo bir ses sistemleri firması değil ama bu konuda dünyanın en iyisi ile çalışıyor.
    Bir de hangi BMW'de kabindeki havayı süzüp yerine oksijen pompalayan sistem var yazarsanız sevinirim. Bu özelliği S40 ve C30 dahil her Volvo'da almak mümkün!



    Birincisi var,
    2. sini bmw 2000 yılından beri 7 serisinde kullanıyor
    3. sü olmayabilir,
    4. sü dünyanın en iyi direksiyon sistemi zaten 5 serisi ile Active Wheel teknolojisi bmw ile hayatımıza girdi. Detaylarını dökümanlarını, dünya çapında aldığı ödülleri istersen verebilirim...
    - Kişisel Araç İlteişim Sistemi PCC (Çift yönlü veri iletişimi olan ilk kumanda sistemi) nedir tam olarak açıklarsa sevinirim. Eğer güzel birşeyse bizde öğrenmiş olalım. Kim bilir belki bmw dede vardır...
    - Blis Kör Nokta Uyarı sistemi Audi Q7 testimde gördüm aynısını kullanmış audi güzel sistem o konuda takdir ediiyorum volvoyu güzel bir sistem bmw de yok...
    - Arka Park kamerası çok uzun zamandır bmw de dahil birçok marka kullanıyor
    -- Araçta dahili bluetooth sistemi dünyanın en gelişmiş dahili telefon sistemlerini bmw 94 ten beri araçlarında herdaim sunuyor zaten. Bluetooth da zaten uzun zamandır bmw nin 1 den 7 hatta x serilerine kadar kullandığı basit bir teknoloji...
    - Dünyanın en gelişmiş müzik sistemi konusunda sana sadece gülüyorum, Harman/Kardon Nedemek biliyormusun? Bose u biliyorsundur belki. Mercedes ve audi bose kullanır bmw ise sadece Harman/Kardon. 2 side dünyanın en iyi müzik sistemlerindendir. Bmw de sunulan H/K Logic 7 Müzik sistemini duymuşsunuzdur belki? 14 Hoparlörlü 700 Watt Gücünde 2 Subwooferlı Dünyada bir otomobilde kullanılan en gelişmiş Hİ-Fİ sistemidir deniyor tüm otoritelerce. Ha bu arada bir tuşla hangi bmw de şasi modu değiştiriliyr demişsin? Benim aracım 98 Model 7.40i Ön konsoldaki EDC(Electronic Damping Control)


    Açıklamasınıda veriyim hemen
    Electronic Damper Control (EDC) is a processor-controlled wheel suspension system that adjusts the shock absorbers to changing road or driving conditions. EDC regulates damper forces electronically, adapting to road, load and driving conditions. EDC is not linked to Cornering Brake Control (CBC) or Automatic Stability Control (ASC + T), a component of Dynamic Stability Control (DSC).

    Adaptive Shock Absorber

    EDC allows you to choose between a comfortable ride or sporty handling. You can also select Sport Mode manually by a switch.

    The Sport Mode is a firm, sports-style damper setting, with the following benefits:

    * maximum comfort and excellent road safety
    * individualized choice of program between comfort and sport (two suspension settings in one)
    * consistently good vibration control and suspension, regardless of vehicle load

    Using a two-stage switch in the center console, you can choose either the Sporting or Comfort suspension setting.

    In the Sports (S) position, the damper curve at the lower end is manually limited. In the 5 and 7 Series, you can choose the maximum sports curve at the touch of a button. This program is retained until you press the button again for Automatic (A). The button LED lights up on the 7 Series when Sport mode is selected.

    Third-generation EDC (EDC III) became available on most 5, 7 and X5 vehicles in model year 2001.

    Basit kullanımını şöle izah ediyim EDC Tuşuna basınca S(Sport Modu) Işığı yanıyor. Süspansiyon sertleşiyor. Araç virajlara daha dengeli giriyor sağa sola yatma olayı kısıtlanıyor. Tekrar bastığınızda Comfort moduna geçiyor. Bu sistem 95 te çıkan E38 kasa 7 Serilerinde 95 ten beri var... 95 Te volvo ne kullanıyordu? A evet abs yi standart yapmıştı o yıllarda sanırım... Alkışlamak gerekli volvoyu


    Diğer donanımlarıda sayıyım istersen dur bekle

     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da


    burdan bi karşılaştırma yap yaw işte s80 ile... Kaç paraydı bu S80?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okan -- 3 Haziran 2007; 23:38:50 >




  • yalnız bu şekilde olmaz bu iş Volvo S80 BMW 7 serisine rakip değil ki, Volvonun böyle bir iddiası yokki iki otomobili tutup karşılaştıralım.

    o halde bir Volvocu S80le 3 serisini karşılaştırırsa da bişey diyemez kimse. savunduğunuz markanın üstün olduğunu kanıtlamaya çalışıyorsanız önce sınıfları bir dengeleyin derim ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giriş? -- 5 Haziran 2007; 12:46:13 >
  • hocam zaten bu bariz birşey. ancak topicte okuduğum kadarıyla birçok arkadaş s80 ile 7 serisini aynı sınıfa koymuş... Bende bunun sonucunda alın kıyaslayın aynı sınıftamı dedim? haksızmıyım?
  • yoo gayet haklısın, S80le 7 serisinin alakası yok.

    ha fark şurda olabilir, S80 volvonun amiral gemisi değil mi? evet. Volvo bu yüzden tüm teknoloji ve güvenlik konusunda edindiği birikimleri serbestçe bu otomobile yansıtabiliyor, bunu da görüyoruz zaten. güncel S80 için dünyadaki tam teknolojik 3-4 sedandan birisi olduğu söyleniyor, CAR böyle söylemişti örneğin.


    ama mesela 5 serisi böyle değil, onun bir ağabeyi var ve bu yüzden tüm teknolojileri BMW ona bu kadar akataramaz. 7 serisine bazı konularda yaklaşmaması gerekiyor ve bu yüzden de illaki dizginlenecektir. belki burdan çıkarak Volvocular S80 7 serisine daha yakın demek istemiş olabilirler ama bu bir yere kadar doğrudur. ama kesinlikle bir rekabetten söz etmek mümkün değil S80 ile 7 arasında.


    hatta ben güncel 5 serisinin de yeni S80den daha iyi olduğunu düşünüyorum. benim aradıklarımı, benim istediğim düzeyde veriyor 5 serisi.




  • Ne yazık ki haksızsın okan kardeşim. Elma ile armudu kıyaslıyorsun da ondan. Bir de Volvo'yu ve Volvo müşterisini hiç tanımıyorsun. Volvo'yu tanısan "Volvo VW kadar bile olamadı" dedikten sonra Golf alman gerekirken "C30'u tercih ettim" demezdin. Volvo müşterisini tanısan 230bin Avroluk yukarıda özelliklerini verdiğin aracın bizler için bir anlam ifade etmediğini bilirdin. Volvo, Volvo müşterisini bildiği için bir 7 serisi, S serisi üretme gibi bir kaygısı yok. Bunlar daha çok lüksten tatmin olanlar için üretilen aletler. Volvo'nun tüm derdi ise güvenli ve sağlam bir aile otomobili üretmektir, hepsi bu. Diğer aklınıza gelebilecek tüm özellikler Volvo için çok sonradan gelir. Hatta bu yüzden BMW araçlarına herkes hayranken Volvo'ya soğuk İsveçli denir. Çünkü Volvo'nun umurunda değildir sıcak mı soğuk mu bulunduğu, o en sağlamını ve güvenlisini yapar ve piyasaya sunar. Sizin de aradığınız bu ise gider alırsınız, o kadar.




  • hesheit

    dediğin mantalitenin çoktan demode olduğunu düşünüyorum. "Volvonun tüm derdi güvenli ve sağlam bir otomobil üretmek, hepsi bu" değil. yaşlı bir amazon veya 240 kullancısı olsan ve bizde eğer o dönemde olsaydık dediklerine hak verebilirdim ama günümüzde artık herşey çok farklı. zaten bunu söyleyerek belki de farkında olmadan ciddi manada çamur atmış oluyorsun Volvo'ya

    araçlarında insanlar tarafından ne kadar arzulandığı onlar için son derece önem taşıyor artık ve "sadece ihtiyacımı görsün arabası" imajından mümkün olduğunca hızlı uzaklaşabilme amaçları var. lüks ve kalite Volvo içinde çok önemli, çarpıcılık ve çekicilik de aynı şekilde önem arzediyor. son derece sıradan bir HB yapabilirlerdi ama çok ciddi anlamda dikkat çekmeye çalıştılar C30 ile. artık efsanevi station serisi yük taşımaktan çok estetik amaçlı tasarlanıyor, 3 yaşında çocuğun eline kalemi alıp çizebildiği basit kutu hatlar yerini estetik formlara bırakıyor. yaya güvenliği ile şok absorbe edebilme kaygısı içinde otomobillerde asla eskisi gibi "kavşaklarda araba biçen makina" imajı yok bende S40ı güvenli olduğu için almamıştım, bana çok şık ve kaliteli geldiği için tercih ettim. yani bu starateji ile Volvo bir müşteri kazanmış oldu bak




  • Hesheit hocam, bir yanlış anlaşılma var, Ben Volvoyu yerlere yatırıp çiğnemek istemiyorum. Koyu bir bmw fanatiğiyim. Yıllardır Bmw kullanıyoruz. Burda söylediğim ve birazcık sinirlendiğim konu bmw ile volvonun kıyaslanıp bmw nin hiçse sayılması. Ayrıca C30 şöyle birşey benim için C30 hayatımda gördüğüm en heyecan verici otomobiillerden birisi oldu benim için. İnternette ilk fotolarını gördüm, daha sonra motor seçenekleri yakıt tüketimi performansı ve fiyatına baktım. Ve dedimki işte, uzun zamandır aradığım otomobil budur. Çünki Golf gibi sıradan bir otomobil alıp 40 bin ytl nin üstünde para vermek istemiyorum. A3 ise zaten fiyat olarak 1.6 115 hp benzinli bir araca vermek istemiyeceğim rakamlara satılıyor. Ancak C30 un fiyat ve o harika sportif tadını ben daha başka hiçbir araçta yakalıyamadım... O yüzden benim gibi öğrenci adama en yakışır araba olduğunu düşündüm. Bu arada giriş? hocamın dediği birşey çok önemli, bugüne kadar volvo gerek isveç çeliği kullanması, gerek güvenliğe diğer firmaların ayırdığından daha fazla bütçe ayırıp arge çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırması bakımından güvenli bir otomobil imajı vermiş olabilir. Ancak son 5 yıldır diğer markalarda güvenlik konusunda euro ncap gibi bir kuruluşun kamuoyunda yarattığı "güvenli araçları biz belirleriz" görüntüsünü benimsemiş ve bu yönde çalışmalarını hızlandırmıştır. Bmw-Mercedes-Audi de artık volvo kadar güvenli araçlar üretiyorlar... Bu tartışılması gerçektende saçma bir konu. Ha şöle birşey var, bu konuda anafikri ben şöle biçimlendiriyorum: Volvo "Kendi Çapında" çok kaliteli otomobiller üretiyor. S80 in içine oturduğunuz zaman bile kalite hissini algılayabiliyorsunuz. Ancak yersiz olan bu aracın bmw ile direk karşılaştırılması. Ha karşılaştırma elbet olacak. Şahsen 3 ayda bir otomobil değiştiren insanlar gibi olsam eminim Volvo S80 ide bir alır kullanırım. Ancak o boyutta maddi imkanlara sahip olmadığım sürece bmw tek tercihim olacaktır...




  • sürekli ikinizin yorumları arasında gidip geliyorum, bazı şeyleri atlıyorsunuz, küstahlık gibi algılamayın ben sadece bazı yerlerde ufak eklemeler yapıyorum.

    Okan, güvenlik demek euro-ncap'de yüzde 40 örtüşmeli bariyere girince içerdeki yolcuların ne kadar korunduğunu yıldızlarla görmek demek değildir ncapden alınan yıldızlara bakarak BMWde Audi de Volvo ve Saab kadar güvenli otomobiller üretiyor diyemeyiz, özellikle Volvonun durumu ciddi manada oldukça farklı, ben bu gelişim process'nin bildiğim için bu adamların bu konuda ne kadar detaylı düşündüklerini biliyorum. henüz ne BMW nede Audi Volvo seviyesinde, ki bu çok güvenli otomobiller üretmedikleri anlamına gelmez. senin atladığın nokta diğer firmalar eskiden beri kendini bu konuda geliştirirken Volvonun yerinde saydığını düşünmek olmuş.

    birde euroncapin felsefesini bilmiyorsunuz, euroncap "For safer cars" diyerek yola çıkan bir bağımsız kuruluştur, otomobillerin güvenlik özelliklerini tam anlamıyla kategorize edebilme iddiasında değildir. sadece kendi çapında ölçütüğü belli değerleri yayınlar, bunları firmalara ve basına bildirir.

    şuan ve yaklaşık son 1 senedir Volvocars değil (zira Volvocars'ın ciddi bir yaptırımı yok bu konularda), "Volvo" grubu biraz bencilce yaklaşarak ingiliz euro ncap'in güvenlik merkezlerini kiralamasına izin vermiyordu çünkü o güvenlik merkezinin testlerinden çıkan tüm yol taşıtları, kamyon ve çekicilerden otomobillere kadar kendi kategorilerinde dünyanın en güvenli yol taşıtlarıdır. o güvenlik merkezinin ortak kullanıma açılması demek Volvo'ya kısa dönemde büyük kar getirsede uzun süreçte zararına olacak. şuan İsveç hkümeti bu konuda ne yapıyor pek bilgim yok açıkcası.

    Volvo güvenlik merkezi açıklanan haliyle 50 milyon pound'a kuruldu, yan sanayi ölçeğindeki masraflarla birlikte yaklaşık tam maliyeti 60 milyon pound kadar. ncapin ise 10 yıllık tarihinde vakıf olarak biriktirdiği para bile 8 milyon pound'u geçmiyor. yani ncapin avrupa düzeyinde bir kabul görmüşlük dışında ve serbest araç çağırma yasası dışında Volvo güvenlik merkezine karşı herhangi bir rekabetten söz edebilmesi bile mümkün değil.



    diğer konuya gelirsek Mercedesin üst seviye modelleri her zaman Volvoya paralel bir güvenlik sunmuştur yıllardır, ha yinede komple güvenlik olarak düşünüyorsak biraz daha çalışması gerekiyor MB'nin. çünkü örneğin E serisinde kullandığı teknolojilerin hemen hiçbirini A B serisi gibi modellerine uygulamazken, Volvoda S80de gördüğün hemen hemen tüm güvenlik namına bileşenler C30da da kullanılır, örneğin BLIS sistemi S80 için geliştirilmiş bir sistemken uyarlama yapıldıktan kısa bir süre sonra S40 ve C30larda da kullanılacak. SPIS değişken dirençli çelik şasi WHIPS gibi sistemler zaten tüm modellerde kullanılıyor, herhangi bir ayrım yapılmaz.


    bu arada bende BMWciyim sıfır S40 almıştım 5 ay boyunca yeni S40 kullandım, şimdi 98 BMW 520i kullanıyorum ve asıl olarak BMW fan olduğum söylenebilir, şu konuda da BMWyi savunmuştum zaten ve haklı olduğumu düşünüyorum. ama bu durum benim Volvo lehine olan bazı gerçekleri de görmemi engellemiyor, kanımca önemli olan sabit fikirli olmamaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giriş? -- 6 Haziran 2007; 0:10:53 >




  • kesinlikle tüm söylediklerinize katılıyorum giriş hocam. Objektif bakış açınız çok hoşuma gitti... Blis denen sistem C30 da şuanda opsiyon olarak bulunuyor. İsterseniz alabiliyorsunuz. Yani ben bu yazının sonunda şunumu anlıyorum? Volvonun kendi güvenlik merkezi, çarpışma testlerini yaptığı ortam euro ncap inkinden kat kat teknolojik ve euro ncap ten daha detaylı testler yapıyorlar... Ozaman volvonun güvenlik konusundaki başarısını buna bağlayabiliriz. Şahsen bilmiyorum bmw nin ve mercedesin bu konuda üretim safhasındaki testlerini. Ancak benim demek istediğim artık bmw de mercedeste en az volvo kadar güvenli otomobiller üretiyor...
  • Herhalde Volvo'nun güvenli ve sağlam araç üretme dışında neler yaptığını bilmediğimi düşünmüyorsunuz Volvo'nun Göteborg'daki tesislerini gezdim. Buraya gitmeden önce de Volvo hakkında bilgi sahibiydim ama gördükten sonra bir kez daha Volvo'nun öncelikli derdinin güvenli ve sağlam aile otomobili yapmak olduğu yönündeki fikrim kat be kat güçlendi. Buna ek olarak, Türkiye'deki Volvo sahipleriyle Avrupa-Amerika'daki Volvo sahiplerinin Volvo tercih etme sebeplerinin birebir örtüşmediğini de ekleyeyim.

    Bunun dışında; yahu elbette dizayna da bakacak ama güvenlik elverdiği ölçüde bakabiliyor işte. Volvo mühendisleri öncelikle aracı güvenlik yönünden tasarlıyor, daha sonra güvenliğe zarar vermediği ölçüde iç-dış dizaynla vs. ilgileniyorlar. Oysa diğer çoğu lüks firma önce dizayn, görünüm vs deyip sonra güvenliğe bakabiliyor. Örnek mi? Yukarıda fiyatı 223 bin Avro olarak verilen araç yine yukarıdaki sayfalarda linkini verdiğim koltuk güvenliği testinden C30 kadar bile başarılı olamamıştır. Oysa BMWci arkadaşlar çok kızıyorlar Volvo ile BMW karşılaştırmasına. Kusura bakmasınlar ama ortada bir gerçek var. 223 bin avroluk BMW'nin koltuğu 25bin Avroluk C30 koltuğu kadar yolcuyu koruyamıyor! Volvo'nun tüm modelleri bu testten tam not almışken; yine örneğin X5 aynı testten en kötü sonucu almıştır. Şimdi anlaşılabiliyor mu BMW'nin bugün bile Volvo kadar neden güvenli olamadığı. Volvo kadar güvenli olabilmek için güvenlik meselesini Volvo kadar dert edinmek gerekiyor. BMW ve Mercedes'de Volvo'nun Göteborg'daki Çarpışma Test Merkezi'ni aramaya gerek yok; çünkü, o kadar kapsamlısına sahip değiller. Volvo'nun merkezi tarihe geçti; her belgeselde orası gösteriliyor!

    http://www.metacafe.com/watch/394573/volvo_crash_test_center/




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.