Şimdi Ara

BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
1
Favori
34.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hakkaten öyle, Yaris nere S60 nere! Aklı olan Yaris alır valla

    quote:

    Orjinalden alıntı: sec

    Volvo şüphesiz iyi arabadır. fakat Mercedes,Bmw, Audi ile kalite bakımından kıyaslanamaz. Abartmamak lazım.Yok volvo Mercedes s600 den daha şaglammış yok 6. kattan aşağı atmışlar bir şey olmamış :). palavraymış meğer...

    Ayrıca saglamlık bakımından oldukca vasat puanlar almış testlerden. Sekile ve dizayna önem verdiklerden artık güvenliğe eskisi kadar yoğunlaşamamışlar. Toyota yaris bile s60 tan daha yüksek puan almış :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: msa28

    volvo derim başka bi şey demem.


    sonuna kadar katılıyorum sana
  • quote:

    Giriş dostum, her fikrine katılıyorum neredeyse fakat 5 serisi ve S60 hakkındaki yorumlarını biraz değiştirmekte sanırım fayda var.. S60, 5 serisine rakiptir ve aynı sınıftadırlar.. Belki lüks yönünden 5 serisi öndedir, çünkü 5 serisi en nihayetinde bir BMW ve BMW lerin çok düşük modelleri olmadığı sürece arabayı çok güzel donattığınıda kabul ediyorum.. Volvo sadece gereklilerle donatıyor, işlevsel bir sistem sunmayı tercih ediyor. BMW ise yine işlevsel düşünüyor, bunun yanısıra güzel bir lcd ekrandan kumanda ettirmeyide unutmuyor.. Bence Volvo'nun en büyük hatası bu, açıkcası bu yönünü çok sevmiyorum fakat güvenlik benim için 1. plandadır.. Araçların fiyatı yada lüksü aynı sınıfta olmamadığı anlamına gelmez.. Volvo daha az tanınan bir firmadır, bu nedenle fiyatları BMW'ye göre daha makul.. S60 ve 5 serisinin maliyetleri arasında çok fark olacağını tahmin etmiyorum, fakat BMW çok daha pahalıya satıyor çünkü BMW adınıda veriyor yanında.. Motor gücüne gelince, giriş motorları bile tutmuyor demişdin yanılmıyorsam fakat bildiğim kadarıyla tutuyor.. BMW 2000cc motor sunuyor, aynı şekilde Volvo da 2000cc motor sunuyor.. Sonraki motorlarda BMW 4000cc ye kadar çıkıyor, bu konuda önde olabilir fakat performans olarak 250bg motorlarıyla S60 da iyi bir seviyede..



    Şimdi motoru ben sadece bir gösterge olarak ele aldım, Volvo'nun giriş motoru 126hp'lik bir 2.4 dizeldir, BMW'nin ise 163hp'lik (170, daha sonrada 189Hp olcak) 2.0ltlik dizeldir. tepe seviyeden bahsetmeye bile pek gerek yok, 5.35d'ler 5.35i'ler yeni 5.40i, sonra eski 5.45 333'lük şimdi 5.50i, ve tabiki M5. bu motorların hepsi 300hp civarı ve üzerinde.

    kaldı ki aradaki devasa fiyat farklarından bashetmeye dahi gerek yok. açıckası Volvo bu arabayı 3 serisine rakip olarak konumlandırdığını açıklarken sen nasıl 5 serisine rakip diyebilirsin ki S60 3 serisinin birazcık üzerinde kalır ama 5 serisine de çok uzaktır. BMW 5 serisinin karşılığı Volvo S80dir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60 internet ansiklopedisinden de rakiplerini inceleyebilirsin.


    bununda yanında, BMW'nin adı üzerine satmadığını yukarda yazdıklarımda açıkladım, BMW sadece sunduklarıyla paralel oranda bir fiyat bekliyor alıcısından, olay bu. eğer gerçekten adı üzerinde satsaydı, her araç başına kar ortalaması ek olarak 10bin euroyu geçerdi ki bu muazzam bir rakamdır, her çalışanın bir yılda altına 7 serisi çekmesi demektir. elbette bu sektörde işler böyle işlemez.



    quote:

    giriş dostum üzgünüm ama bu yazdıklarına katılamıyorum. Benim önceki aracım Golf IV idi (Bora'nın hbsi) şimdiki de eski S40. Sizin Bora'dan farklı bulmadığınız S40, Golf'ten ve Bora'dan sadece güvenlik ve tasarımda değil sizin S40'da beğenmediğiniz yön olan yol tutuşta ve aklınıza gelebilecek her şeyde daha üstün. Ben Golfümden çok memnundum ama S40 sonrası daha iyisinin ne olduğunu görmüş bulunuyorum. S40'ın yol tutuşu hem virajlarda hem de yüksek süratlerde Golf'den daha iyi, ki Golf'ün yol tutuşu Bora'dan daha iyidir. Ek olarak S40'da elini nereye atsan kaliteyi hissediyorsun, Bora'da bunu hissetmek için S40'ı incelememiş olmak gerekiyor.
    Belki yeni S40 değil ama eski S40, C serisinin ciddi bir rakibi idi. 2000cc 163 bglik motora ek olarak 2000cc 200bglik T4 modeli de vardı, hani motor konusunda da pek zayıf olduğu söylenemez. 1600 cclik motoru ise kabul ediyorum şehir içinde kalkışlarda sorun yaratıyor ama uzun yoldaki performansı yine VW motorlarından daha iyi: ibre 160'a gelince motor böğürmüyor, hatta ibre 200'ü gösterdiğinde aracın içinde bunu hissedemiyorsunuz bile. Hacim konusunda da maalesef yanılıyorsunuz.
    Eski S40'ı yenisi ile karşılaştırdığımda yenisini güvenlik ve yol tutuşta daha iyi buluyorum ama bunun dışında eski S40 yeniye göre daha fazla Volvo ruhu taşıyor üst segmentte olduğunu hissettiriyor.
    S40'ı almadan önce foruma "Bora mı, S40 mı" diye sormuştum ve yanılmıyorsam Bora diyen olmamıştı.
    İki aracı da kullanan kişi olarak görüşüm bu. Bora lehine benim hissedemediğim farklılıkar varsa lütfen yazınız.



    Bora bir alt sınıftadır ve ben onu sadece bir fikir olsun diye verdim. elbette S40'ın Boraya karşı belli üstünlükleri olacaktır ancak Bora'nın da üretim kalitesi ve fiyatlandırması çıktığı zaman S40'dan farklı değildi. kaldı ki Borada 2.8lt'lik bir VR6 193HP'lik motor sunuyordu, bunun dışında 170 ve 150HP'lik Turbo V5 motorları vardı. eğer motor konusunda S40'ın Boraya karşı ek bir iddiası olduğunu söylüyorsanız Boranın kendi motorlarıyla S40 cevap verebileceğinden emin olun.

    Ben bunu biraz iki arabayla da vakit geçirdiğim için yazdım, eski S40 çok yakın bir arkadaşımın arabasıydı 1.8di, onu satıp 110HP'lik dizel Bora almıştı ve hem o, hemde ben o arabadan daha memnun kaldık, stili daha yenilikçi, genel kalitesi daha yüksek, ses yalıtımı ve kullanım özellikleri, koltukları direksiyonu vs daha iyiydi. yani bu sınıftaki bir Volvonun bu seviyelerde olmaması lazım, 45 metrelik fren mesafeleri ve bu denli zayıf bir şasi pek hoş karşılanmamıştı zaten. Mercedes C serisine ciddi bir rakip olmasının imkanı yok çünkü C serisi S40'ın 2 katı fiyatla satılan ve çok daha özel bir üretim.

    yeni S40 ise eski S40'ın 2.5 katı daha dirençli bir şasi, daha spor bir kullanım tarzı, elit bir hava ve genç bir tasarım sunuyor. bunun yanında motorlarıda daha çeşitli ve fiyatı daha pahalı da olsa her açıdan çok daha başarılı, kişiselleştirilebilme seçenekleri daha yüksek ve caddede kendini göstermesini biliyor. şuan 2006 modelini kullanıyorum ve eski S40la gerçekten arasında büyük fark olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. ama bir 3 serisine veya C serisine hala tam rakip olduğunu söyleyemem.




  • Bırak bu işleri gözünü seviyim.. Yeni S40 direkt olarak 3 serisi, C serisi rakibidir.. Eğer C serisine vereceğin kadar para vericeksen S40'dada hertürlü donanımı ve performansı bulabilirsin, bu S60-5 serisi-E serisi ve S80-S serisi-7 serisi içinde geçerlidir.. Motor olarak rakipleri kadar güçlü motor üretmesede Volvo yarışabilecek derecede performans sunmaktadır.. (Bu arada BMW ve Mercedes'de çok ekstrem donanımlar var bir iki tane lütfen onca özellik dururken BMW de bu var Volvo'da yok gibi saçma bir örnek verme..)
  • S 40 direkt olarak 3-serisi ya da C sınıfı rakibi değildir, Focus platformunda geliştirilmiş olup kompakt sınıfta rekabet etmektedir ki C 30 da zaten S40'ın 3 kapılı HB versiyonundan başka bir şey değildir, fakat kompakt sınıfın premium modellerindendir onu da es geçmeyelim
  • Volvo bence Audi,Bmw ve Mercedestn sonra gelir
  • S80 V8'i de 7.50i'ı da kullanma fırsatına nail olan biri olarak;
    7.50i dışarıdan araca bakana "vay be" dedirtir,S80 ise kullanana "vay be" dedirtir derim.
  • bmw yi cok begenıorum ama bı arkadasında dedıgı gıbı volvo alırsan daha cok elle gosterılırsın cunku bu aractan sayılı kısılerde var hemde tipide guzel bence..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Yeni Volvo S40 deki teknolojiler kimsede yok + VOLVO güvenliği = Yeni S80.. Bence dünyanın en iyi arabası.. V8 300bg motor seçeneğide var performans problemide olmaz.. Süper araba bence..


    Karşınızda yeni S80, birazda tanıtıyım siz Volvo tutkunları için;

    Motor Seçenekleri: V5 2.5T (200 hp) - V6 3.2 (238 hp) - V8 4.4 (315 hp) - V5 2.5 D5 (185 hp)(Dizel)
    - Tüm modeller 6 viteslidir!

    YENİ TEKNOLOJİLER
    - Kaza önleme sistemi ve Çarpışma uyarısı (Anti Collision System)
    - Adaptif Hız sabitleyici sistemi ACC
    - Yeni Four-C şase
    - Hıza bağlı direksiyon
    - Kişisel Araç İlteişim Sistemi PCC (Çift yönlü veri iletişimi olan ilk kumanda sistemi)
    - Blis Kör Nokta Uyarı sistemi
    - Arka Park kamerası
    - Araçta dahili bluetooth sistemi
    - Dünyanın en gelişmiş müzik sistemi

    bunlar sadece yeni özellikler, bunun dışında diğer volvolarda bulunan tüm güvenlik ve konfor özellikleri mevcuttur yeni S80 de! Buyrun fotolarda aşağıda!



    Bunlardan hangisi bmw de yok?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sith -- 19 Şubat 2007; 10:08:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sith
    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX
    Yeni Volvo S40 deki teknolojiler kimsede yok + VOLVO güvenliği = Yeni S80.. Bence dünyanın en iyi arabası.. V8 300bg motor seçeneğide var performans problemide olmaz.. Süper araba bence..
    Karşınızda yeni S80, birazda tanıtıyım siz Volvo tutkunları için;
    Motor Seçenekleri: V5 2.5T (200 hp) - V6 3.2 (238 hp) - V8 4.4 (315 hp) - V5 2.5 D5 (185 hp)(Dizel)
    - Tüm modeller 6 viteslidir!
    YENİ TEKNOLOJİLER
    - Kaza önleme sistemi ve Çarpışma uyarısı (Anti Collision System)
    - Adaptif Hız sabitleyici sistemi ACC
    - Yeni Four-C şase
    - Hıza bağlı direksiyon
    - Kişisel Araç İlteişim Sistemi PCC (Çift yönlü veri iletişimi olan ilk kumanda sistemi)
    - Blis Kör Nokta Uyarı sistemi
    - Arka Park kamerası
    - Araçta dahili bluetooth sistemi
    - Dünyanın en gelişmiş müzik sistemi
    bunlar sadece yeni özellikler, bunun dışında diğer volvolarda bulunan tüm güvenlik ve konfor özellikleri mevcuttur yeni S80 de! Buyrun fotolarda aşağıda!

    Bunlardan hangisi bmw de yok?


    Ben yanıtlayayım. Birincisi herhalde vardır, ikincisini bilmiyorum. Volvo'daki kişisel iletişim sistemi sizin kumanda ile araca ulaşmanızdan ibaret değil. Park halindeki araçta olup bitenin de elinizdeki kumandaya aktarılması durumu. BMW'de var mı bilmiyorum.
    Four-C şasi bildiğim kadarıyla BMW'de yok. Varsa sen söyle hangi BMW'de bir tuşla hareket halinde iken Comfort-Sport-Advance şasi seçme özelliği var.
    Sol ve sağ aynaların üzerindeki kamerayla yolu sürekli tarayan Blis kör nokta kamerası hangi BMW'de var?
    Müzik sistemi konusuna istersen hiç girmeyelim Volvo bu konuda liderliği çoktan ele almıştı. Volvo bir ses sistemleri firması değil ama bu konuda dünyanın en iyisi ile çalışıyor.
    Bir de hangi BMW'de kabindeki havayı süzüp yerine oksijen pompalayan sistem var yazarsanız sevinirim. Bu özelliği S40 ve C30 dahil her Volvo'da almak mümkün!




  • Bir ay kadar önce Sonax'a gitmiştim. Komple bakım için gelen son model bir 740 vardı. Ben, Sonax'ın sahibi ve bu BMW'nin şoförü odada oturuyorduk. BMW'nin şoförü sıradaki Volvo'nun sahibinin ben olduğumu anlayınca şöyle dedi:
    - Bizim patronda da geçen yıla kadar S80 vardı. Daha iyi diye bunu aldık. Aracı kullanan ben, nesi daha iyi anlamadım. S80'i arıyorum.

    Not 1: Şoförün bahsettiği S80, eski S80'dir!
    Not 2: BMWler gerçekten dışarıdan daha çekici durmaktadır, göz var izan var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr
    S80 V8'i de 7.50i'ı da kullanma fırsatına nail olan biri olarak;
    7.50i dışarıdan araca bakana "vay be" dedirtir,S80 ise kullanana "vay be" dedirtir derim.
  • BMW hayrani birisiyim ama cok uzun zamandir S80 T5 ve T6 lara bayildigimi soylemeliyim.

    S80 sadece saaglamlik degil guvenlik donanimi olarak da en ust seviye araclardan birisi. Hersey bir tarafa aracin 99 modeli de bile ESP, cruise control, yagmur sens, park sensoru vs. bircok donanim ile geliyor, yol tutusu gercekten iyi, T5 ve T6 motorlarin performansi ise bence harika(2000 T6 lar 270hp civari T5 lerde 235 HP civariydi yanlis hatirlamiyorsam), ses yalitimi mukemmel. Servisi ve yedek parcasi konusunda cok fazla bilgim yok ama tuzlu oldugu duyumlarini cok aldim.

    Ozellikle 2000-2001 model T6 larin 30-35 milyar gibi o ozelliklerde, konforda(deri , isitmali koltuklari vs.) bir arac icin cok cok ucuz bir fiyata sahip olmasi ama memleketteki motor hacmine gore alinan mantik disi vergilerden dolayi yaklasilamamasi icler acisi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sith
    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX
    Yeni Volvo S40 deki teknolojiler kimsede yok + VOLVO güvenliği = Yeni S80.. Bence dünyanın en iyi arabası.. V8 300bg motor seçeneğide var performans problemide olmaz.. Süper araba bence..
    Karşınızda yeni S80, birazda tanıtıyım siz Volvo tutkunları için;
    Motor Seçenekleri: V5 2.5T (200 hp) - V6 3.2 (238 hp) - V8 4.4 (315 hp) - V5 2.5 D5 (185 hp)(Dizel)
    - Tüm modeller 6 viteslidir!
    YENİ TEKNOLOJİLER
    - Kaza önleme sistemi ve Çarpışma uyarısı (Anti Collision System)
    - Adaptif Hız sabitleyici sistemi ACC
    - Yeni Four-C şase
    - Hıza bağlı direksiyon
    - Kişisel Araç İlteişim Sistemi PCC (Çift yönlü veri iletişimi olan ilk kumanda sistemi)
    - Blis Kör Nokta Uyarı sistemi
    - Arka Park kamerası
    - Araçta dahili bluetooth sistemi
    - Dünyanın en gelişmiş müzik sistemi
    bunlar sadece yeni özellikler, bunun dışında diğer volvolarda bulunan tüm güvenlik ve konfor özellikleri mevcuttur yeni S80 de! Buyrun fotolarda aşağıda!

    Bunlardan hangisi bmw de yok?


    Ben yanıtlayayım. Birincisi herhalde vardır, ikincisini bilmiyorum. Volvo'daki kişisel iletişim sistemi sizin kumanda ile araca ulaşmanızdan ibaret değil. Park halindeki araçta olup bitenin de elinizdeki kumandaya aktarılması durumu. BMW'de var mı bilmiyorum.
    Four-C şasi bildiğim kadarıyla BMW'de yok. Varsa sen söyle hangi BMW'de bir tuşla hareket halinde iken Comfort-Sport-Advance şasi seçme özelliği var.
    Sol ve sağ aynaların üzerindeki kamerayla yolu sürekli tarayan Blis kör nokta kamerası hangi BMW'de var?
    Müzik sistemi konusuna istersen hiç girmeyelim Volvo bu konuda liderliği çoktan ele almıştı. Volvo bir ses sistemleri firması değil ama bu konuda dünyanın en iyisi ile çalışıyor.
    Bir de hangi BMW'de kabindeki havayı süzüp yerine oksijen pompalayan sistem var yazarsanız sevinirim. Bu özelliği S40 ve C30 dahil her Volvo'da almak mümkün!


    BMw nin web sayfasında donanım özelliklerini öğrenebilirsin. Hiçbir araç model ve marka merso ve bmw yi geçemiyor. Sizin var olduğunu sandığınız özelliklerin direkt bmw ve merso da karşılığı yok ise bilinki daha iyisi vardır.

    Tüm yeni otomobil sistemleri süper sporlar hariç ilk bmw ve merso da çıkar. Hiçbir volvo modelinde gece görüş sistemi , takip mesafe kontrol sistemi gibi yukarda sayılan ucuz donanımlardan (ki hepsi yada ilerisi bmw de mevcut) ve çok daha ötesi yoktur.

    ve herşeyden önemlisi volvolar gerçekten çok güzel araçlar. özellikle yeni s60 ve s80 bence süper . Yeni s40 ı ben çok beğenmiyorum. Bu kadar yuvarlatılmış hatlar ve içteki konsol pek yakışmıyor. Bence tabi. Bir volvo yu donanım yönünden öte sağlamlığı ve malzeme kalitesi ile karşılaştırmanız lazım.

    Sadece X5 için bile 3 sayfa ek donanım özelliği sunar BMW . Fanatik olmaya gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sith -- 19 Şubat 2007; 12:12:39 >




  • Sevgili Sith,
    Birinin BMW yerine Volvo alması ne benim vücuduma vitamin olarak girer ne de cebime tek kuruş bir katkısı olur. O yüzden açıkçası kimin ne aldığı umurumda değil. Dünyada en çok satan aracın da Volvo olmasını arzu ediyor değilim. Bunu ancak Volvo'nun ortakları arzu eder. Ancak bildiğim gerçekleri de, üstelik hem de sorulursa, paylaşırım. Benim yazdıklarımın çoğunun patenti Volvo'ya ait. BMWlerde de elbette üç-beş belki on sayfa donanım vardır. Ben şu ana kadar ekonomik güç yetiyorsa gereksiz bir donanıma da rastlamadım. İtirazım Volvo da neymiş, onda da donanım mı var, hepsi şunda da var bunda da var yaklaşımınadır. Günümüz teknoloji dünyasında bir aracı donatmak hiç zor değil. Yeni donanımların çoğunun ilk olarak Mercedeslerde olmasını ben yadırgamıyorum çünkü müşteri kitlesi en zengin kesim bu markada. Ama eğer bazı donanımların bir kısmı ilk Volvo'da olmuşsa bunda da kıskanılacak birşey yok.




  • Amma Uzamış Oku oku bitiremedim valla Yaşım Gençken BMW ye binerim moruklaşınca Bi volvo alırım. şu bi gerçekki bmw daha üstün ama volvoda çok sağlam bi araba. Daha uzamasın bu konu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Bir ay kadar önce Sonax'a gitmiştim. Komple bakım için gelen son model bir 740 vardı. Ben, Sonax'ın sahibi ve bu BMW'nin şoförü odada oturuyorduk. BMW'nin şoförü sıradaki Volvo'nun sahibinin ben olduğumu anlayınca şöyle dedi:
    - Bizim patronda da geçen yıla kadar S80 vardı. Daha iyi diye bunu aldık. Aracı kullanan ben, nesi daha iyi anlamadım. S80'i arıyorum.

    Not 1: Şoförün bahsettiği S80, eski S80'dir!
    Not 2: BMWler gerçekten dışarıdan daha çekici durmaktadır, göz var izan var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr
    S80 V8'i de 7.50i'ı da kullanma fırsatına nail olan biri olarak;
    7.50i dışarıdan araca bakana "vay be" dedirtir,S80 ise kullanana "vay be" dedirtir derim.




    S80 ile ilgili aradığım yorum işte buydu,teşekkürler üstat...




  • bmw 7 serisi rakiplerine göre genel anlamda geri kalıyor a8 ve s serisinin yanında zaten testlerdede belli oluyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?




    Volvo modelleri tam sınıf kalıplarına oturmaz, bu genelde benim oldukça hoşuma gider. arabaalrın ön görülen kalıplara oturmaması, Volvonun kendi bildiği gibi yapması güzel birşey.


    .

    bunların dışında ne yani bir otomobilin özgün olup olmaması beni ilgilendirmez ben bana gelen bakarım diyenler olmuş ama...

    arkadaşlar 50-55 milyar para vererek aldığınız örneğin bir S40'ın 40 milyara satılan Focus'dan daha özel olmasını istemezmisiniz? orta direk bir marka olan europe Ford'un damgalarını otomobilin her yerinde görmek, ünlü isveç mantalitesine ve üretim şekline zarar gelsin istermisiniz? benim arabamda kullanan pek çok elektronik ve haraketli parça Ford'dan alınma. yani bir Focusa bindiğim zaman kendi arabamın özel detaylarını tabiki rahatlıkla anlıyorum ama biraz derine ve işin tekniğine indiğiniz zaman arabada ford imzasının ne kadar baskın olduğunu görebiliyorsunuz. araba her zaman gözüme ben kuşkusuz şüphesiz bir Volvoyum diyemiyor.

    BMW gibi hiçbirşey mükemmel oranlrala kökten tasarlanmıyor. neden çünkü maliyet unsurları göz önüne alarak üretilmiş. marka kimliğinden ziyade yöneticilerin cebine ne kadar para sokarız mantalitesi daha ağır basmış, bu yüzden "daha iyi bile olsa" otomobiller özgünlüklerini kaybetmeye başlıyor.

    Volvonun ünlü 2.4lt 5 silindirli motorları piyasadan kalkıyor. tüm motorlar sıkıcı, ekonomik Ford motorlarına dönüşmeye başlıyor. 2.0lt'lik duratec C30'larla S40'a geldi bile. ne için, daha kullanımı kolaymış daha ekonomikmiş... geçiniz bunları, tek bir sebebi var, pahalı ve özel 5 silindirli motorların markaya olan ekonomik götürürlerinin artık rekabet yüzünden karşılanamaması. istemiyorum ben Ford motoru, ben eğer Volvo alıyorsam, gerçek bir volvo makineside beklerim kaputun altında. haksızmıyım?


    BMW'de işte bu durum yok. gidiyorsun 5 serisi spariş ediyorsun, şüphesiz mükemmel bir BMW'ye biniyorsun. herşeyiyle BMW'ye özel. onların düşünce fikri, onların teknolojisi. bu sayede de daha değerli. evet kendileri geliştirdiği için daha pahalı ama daha değerli.





    doğru söze ne denebilir ki
    maalesef globalleşme firmaların özgün üretimlerini bitirmekte.volvo gibi bir firmayı daha önceden güvenlikten ziyade 2,4 lt lik turbo muhteşem motorları ile tanırdım.
    özellikle s70 ler benim en çok hoşuma giden araçları idi.tamamen özgündüler.
    tasarım olarak keskin güven verici ağır başlı ve gösterişten uzak.
    ama büyük balık küçük balığı yer mantığı ile büyük firmlar daha küçük mali çaplı firmaları satın alıyor ve ellerindeki kasaları,motorları,şanzımanları o firmalar ile ortak kullanıyorlar.

    bence biz tüketiciler için volvo gibi bir markanın sağında solunda ford amblemi görmek,ford motoru görmek bir daz avantaj olabilir.(özgünlük azalıyor)ancak firma patronları için kasalarına girecek milyonlaca $ demek.çünkü ortak parça kullanımı demek maaliyet azalması ve araçlarını daha fazlaya satabimesi demek.

    bu durumdan jaguar da nasibini aldı ve araçlarının üzerinde dizel motorlar,mondeo platformları ford motorları kulanmaya başladı.belki şirket kara geçti ama x type ye birçok insan mondeo gözü ile bakmaya başladı.
    şimdi de s40 a focus gözü ile bakıyorlar.

    golf ve audi A3-passat ile A4 aynı araçlar gibi görünsede işçilik,kalite ve birçok detayda aynı araçlar değiller.muhakkak ki jaguar volvo ve ortak platform kardeşleri ford de da böyle bir durum vardır.

    fakat bmw gibi tek başına ortağı olmayan (şu an için)firmlarda böyle durumlar yok.onları ancak bir alt veya bir üst sınıftaki parçaları birbirinde görünebiliyor hatta birçok yerde de görünmüyor.

    bence globalleşme denen şey dünyadaki özgünlüğü,coğrafyalardaki farklı insanların geleneklerini,görüşlerini ve alışkanlıklarını hiçe sayarak dünyayı te renkliliğe götürüyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX

    Bırak bu işleri gözünü seviyim.. Yeni S40 direkt olarak 3 serisi, C serisi rakibidir.. Eğer C serisine vereceğin kadar para vericeksen S40'dada hertürlü donanımı ve performansı bulabilirsin, bu S60-5 serisi-E serisi ve S80-S serisi-7 serisi içinde geçerlidir.. Motor olarak rakipleri kadar güçlü motor üretmesede Volvo yarışabilecek derecede performans sunmaktadır.. (Bu arada BMW ve Mercedes'de çok ekstrem donanımlar var bir iki tane lütfen onca özellik dururken BMW de bu var Volvo'da yok gibi saçma bir örnek verme..)


    s 40 maalesef bmw 3 mercedes c ve audi a 4 ün tam anlamı ile rakibi bir araç değildir.
    boyut olarak da bu anlaşılıyor zaten.
    bundan yaklaşık 3 veya 4 yıl önce aldığın bir autoshow da bu 3 almanın rakibi olark s60 alınmıştı.saab 9-3 bu araçların rakibidir ancak s 40 kompakt segment ile orta segment arasında kalmaktadır




  • Otomobil piyasasındaki rekabet o kadar çetin ki Volvo'nun yılda 400 bin araç satan bir firma olarak Volvo özelliklerini koruyarak tek başına ayakta kalması mümkün değildi. Ford'un kanatlarının altına girerek pazarlamada müthiş bir avantaj yakaladı. Aynı fabrikadan üç-dört farklı markanın aracı çıkmaya başladı. işte bu ekonomik avantaj sayesinde bugün Volvo ancak aracın üst yapısında kendi özelliklerini sunabilmektedir. Volvo'nun ortaklarının otomobil bölümünü Ford'a satmaya ikna olmasının sebebi de Ford'un şemsiyesi altındaki markalara en az karışan firma olmasıdır. Alt yapıda ise aslında dert edecek bir şey yok. Ford ve şemsiyesi altındaki firmalar (Lincoln, Mazda, Jaguar, Aston Martin, Land Rover, Mercury) kötü firmalar değil. Volvo'nun 4X4 araçlarında Land Rover ile birlikte olması bir artıdır.

    Ek olarak S40 da orta sınıfa hitap ederek Volvo'nun bütçesini doğrulttu. S40'dan gelen girdi olmasa idi diğer modellere de bu kadar eğilinimeyebilirdi. Artık tutulduktan ve belli bir piyasası oluştuktan sonra bir sonraki S40 'ın kasasının büyüyeceğini ve aracın eski boyutlarına ulaşacağını düşünüyorum. O zaman belki sona erer bu hangi sınıfta olduğu tartışması Forumda şimdiye kadar en az yüz kere bu tartışmaya tanık oldum da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 20 Şubat 2007; 10:48:33 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.