Şimdi Ara

BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
496
Cevap
17
Favori
169.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    Ankara tokat arası ort hızı 90 tüketim 7,4 iniş çıkışı bol bir yol sürekli 110sabit kullanıldı. Dönüşte de aynı şekilde kullanacağım. Ağustosta da ankara Antalya verisini bakımı yaptırıp paylaşacağım. Tahminim 7yi geçmeyecektir



    Konuyu baştan okudum. Konu sahibi arkadaş çok iticisin. Özel tekniklerim vs komik komik kendince tabirler geliştirmişsin. İnsanların ne dediğini anlamıyorsun. C sınıfı tsi yada benzeri araçtan passata geçecek ahmet dayı bir bakıyor ikinci el f10 alabiliyorum havamızda olur diyip 140 passata vereceğime 150 ye bmw alayım mahallede havamız olsun diyor. Ecoda yada comfortta küçük araba gibi atik gitsin diye turbo benzinli aracın gazına oturdukça oturuyor. Sonra bu araba 12 yakıyor. Yakar tabi.



    Bu aracı soft trafiği olan menzili 10km altında kullanacak kişi 10lt altında yakamaz çok net. Araç ilk 5 kmde 12lt gösteriyor zaten. F30 da 6lt ile geziyordum bunda da 7.5 8 gezeceğim ancak f30da ki özgürlüğü bunda yaşayamam anında tüketim 10u görür. Aracı alırken yeni radar düzenlemeleri, hız zevkini f30 da fazlası ile alarak bu araca bilinçli olarak geçtim.



    En küçük performans beklentisi olan 13-14lt tüketimi gözden çıkarsın sportta sürer ancak.



    F30 bana 20 yaşında genç enerjisi verirken f10 emekli albay etkisi veriyor. Bu herkesin dilinde bmw sürüşü, sürücü odaklı sürüş performans vs diyorlar ya işte adresi f30 dur. İster 3.20i ed isterse 3.20d.arabayla tek vucüt olmak, sürüş dinamikleri hepsi o araçta. F10 tam bir cruizer. Sürüş dinamiği adına size hiçbişey sunmuyor çünkü kocaman bir kütle var fiziki olarak imkansız. Zaten araç 7 serisinin küçültülmüşü. Kim e serisinden bunu bekliyor aynısını bmwde yaptı 5 serisi budur.



    F30dan geçtiğim için bu anlamda çok farkı hissettim belki sıradan bir araçtan geçsem f10 muazzam bir his verecekti.



    İyi forumlar

    Evet konu sahibi çok itici.Daha önce defalarca sorulmasına rağmen sırlarını vermiyor:)çünkü sır yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ortada bir sır yok. Araba kullanmayı, motoru dinlenmeye önündeki arabaya değilde görüş mesafesinin olduğu tüm yoldaki trafiği değerlendirip hızlanan gaza biraz basıp arabanın devirlenmesini beklemek normal bilgilerdir. Turbo benzinli tüm araçlarda güç sıkıntısı yok basınca haram beygirden sizi yürütür ama depodaki yakıtıda yürütür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,

    520i için bakım masrafları ne kadar bilgi verebilir misiniz?

    1- ikinci el 40.000km civarında 520i lere bakıyorum. Böyle bir araç alırsam yetkili serviste ne civarda bakım masrafları çıkar,

    2- Araç servise gidilmesi gerektiğinde kendisi uyarı veriyor ama çok agresif kullanımı olmayan genelde şehir içinde kullanan birisi aşağı yukarı kaç km de servise gider ve rutin bakımları ne tutar

    3- Balata ve disk değişimi gibi durumlarda ne kadar masraf çıkar

    4- ortalama hızın 25-30 km olduğu ve 4 km gibi kısa şehir içi mesafede araç ne yakar acaba?
  • Ben şubat 2017 de aldım 520i 2016 model şu an 7500 km bakıma 7000 km var görünüyor, kısa mesafe maalesef çok yakıyor hele ki bu mesafe yokuş çoksa daha da çok yakar, ama 25-30 km gibi hızlarda 11-12 lt civarında yakar benim ortalama 47 km yakıt 8.9 lt bakımları 1000 tl civarı Büyükşehir de iseniz daha da uygun oluyor 850 civarı yaptıran var, Balata değişimi 50:000 km yazıyor ekranda o yüzden fiyatını bilmiyorum ama dışarda orjinal Balat'a ile değişebilirsiniz çok konforlu yere sağlam basıyor çok sessiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • An itibariyle taze taze 3 günlük 1500km lik yolculuğum.

    Araç; 2015 - 5.20i LCI - Tek kişi, Bagaj boş sayılır.

    Güzergah içinde bolu otobanı var. Karadenize doğru gittim.

    Yaklaşık menzilleri veriyorum.

    - 1200km şehirler arası yol. Son derece disiplinli uygulanmış olan sabit hız, cruise control ile 100-120km/h hız aralığı, ECO Mod

    - 150km şehir içi. Comfort Mode - Orta yoğunlukta trafik.

    - İstanbul dönüşteki son 150km, 150-200km/h hız aralığı - Sport / Comfort karışık

    Sonuç: 2 depo benzin. (3-5 lt fazla eksik olabilir. Ama çeyrek deponun yarısı kadar bile değildir bu fark)

    Ortalama yakıt tüketimi 6.8lt / 100km


    -o-

    Bana çok makul geliyor bu tüketimler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Merhabalar,

    520i için bakım masrafları ne kadar bilgi verebilir misiniz?

    1- ikinci el 40.000km civarında 520i lere bakıyorum. Böyle bir araç alırsam yetkili serviste ne civarda bakım masrafları çıkar,

    2- Araç servise gidilmesi gerektiğinde kendisi uyarı veriyor ama çok agresif kullanımı olmayan genelde şehir içinde kullanan birisi aşağı yukarı kaç km de servise gider ve rutin bakımları ne tutar

    3- Balata ve disk değişimi gibi durumlarda ne kadar masraf çıkar

    4- ortalama hızın 25-30 km olduğu ve 4 km gibi kısa şehir içi mesafede araç ne yakar acaba?



    Yağ+yağ filtresi 850 bujiler 400 hava filtresi 200



    Tamamen sürüş odaklı bmwlerde 8 binde de 16 binde de gidebilirsiniz



    Disk balata borusanda tüm lastikler 5500



    12 civarı yakacaktır en az

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kara_eylül kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz araç bende var, 2014 40bin km de aldım, 1 ay sonra ön balata zamanı geli 1200tl. Disk değişeceği zaman ön diskler 1600 tl

    Araç bakım yapılması gereken tüm parçaları tarih tarih takip edip seni uyarıyor. 40bin km den sonra ortalama 5-6 ay da bir şey için uğruyorsun vakti geliyor parçaların. arabayı ne kadar sakin kullanırsan bakım aralığın standart kalıyor agresifleştikçe, yanlama yaparsan öne çekmeye başlıyor.

    Kısa mesafelerde bu büyüklükteki benzinli araçlar ne yakarsa onu yakar yazın 11 lt, kışın 12 litre.. normal Ankara kullanımları 9.5 mesela...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgao2000

    Bahsettiğiniz araç bende var, 2014 40bin km de aldım, 1 ay sonra ön balata zamanı geli 1200tl. Disk değişeceği zaman ön diskler 1600 tl

    Araç bakım yapılması gereken tüm parçaları tarih tarih takip edip seni uyarıyor. 40bin km den sonra ortalama 5-6 ay da bir şey için uğruyorsun vakti geliyor parçaların. arabayı ne kadar sakin kullanırsan bakım aralığın standart kalıyor agresifleştikçe, yanlama yaparsan öne çekmeye başlıyor.

    Kısa mesafelerde bu büyüklükteki benzinli araçlar ne yakarsa onu yakar yazın 11 lt, kışın 12 litre.. normal Ankara kullanımları 9.5 mesela...





    cevabınız için teşekkür ederim.



    benim senede iki üç defa servise gitme lüksüm yok mslesef sebebi şu,

    cumartesi dahil 6 gün sabah 7 akşam 6 çalışıyoruz, acil bir durum olmadığı sürece izin almak pekde iyi olmuyor. Mevcut aracımı senede bir kez servise götürüyorum o da yıllık izinde.



    40 bin km den sonra, disk ve balata hariç, standart bakım ne tutuyor ve kapsamı nedir?



    Triger nasıl bilmiyorum ama kaç km de değişiyor veya işlem görmesi gerekiyor. masraf ortalama nedir



    şanzuman için her bakımda işlem oluyor mu yoksa belli aralıklarla sadece yağ mı değişiyor, bunun masrafı nedir.



    motor yağı, her bakımda değişiyor mu?



    mevcut aracımda her sene motor yağı değişiyor, her 60 binde şanzuman yağı değişiyor. sadece şanzuman yağına 800 lira yazıyorlar



    enson 80bin bakımında filtreler artı bujiler değişti 800 lira verdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kara_eylül kullanıcısına yanıt
    Yag bakim paketi 683tl ama yagla kalacaklarini sanmiyorum toplam 1200-1600 tl civari bisi tutacak, her gittiginde tabiki yag degismiyor, balataydi diskti vs bunlar icin gidiyorsun zamani geldiyse.. bu borusan icin gecerli disari gotureceksen belli km ler olacaktir..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300 km.lik şehirlerarası yolda comfort modda 9 lt. yaktı. Bunun sadece 8-10 km.'sinde akıcı bir şekilde dur-kalk durumu (B.çekmece, Avcılar, Ç.kale şehiriçi, ve en sonda da 1.5 km. mahalle arası-eve varış) vardı (Yani 1 km.lik yolu 15 dk.da gitmek şeklinde değil, en fazla 3-4 dk. diyelim).

    Bu araç bozuk mu arkadaşlar ? Bu forumu okuyunca sinirlerim bozuluyor. Hiç dur-kalk yapmadığım (aynı güzergah) durumda da en iyi değerim 7.9 lt/100 km. (çoğunlukla cruse control da kullanmaya gayret ettiğim zaman). 6.8'ler'den, 7.0'lardan hem de şehir içi/dışı karışık nasıl oluyor arkadaşlar ? Bu verileri yazan arkadaşlar başka bir İstanbul'da mı yaşıyor ? Örneğin; İncirli-Şirinevler, köprü trafikleri, Avcılar-HacıŞerif gibi bazen akıcı bazen de çok yoğun trafiklere hiç mi girmezler ? Mahalle arasından E-5'e Eco Pro modunda bile 13.9'un altında çıkmak çok ama çok zor. Mahalle arasında 20-30 km. hızın üzerine çıkmak neredeyse pek mümkün değil (2 yerde ışıklar var). Otobana 50 m.'den mi girip 90-100'e hemen çıkıyorsunuz ?

    Yine sokak aralarında bir adresten bir adrese (varsayalım 3 km. olsun) 22.3 ortalama gösteriyor. Sonra bunu 10'lu değerlere çekebilmek için doğal olarak yoğun olmayan bir yol bulup 10-15 km. gitmek gerekiyor :)

    Uzun yazdım ama eğer durum böyleyse hemen Borusan'a gidip, aracı bir elden geçirteceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    300 km.lik şehirlerarası yolda comfort modda 9 lt. yaktı. Bunun sadece 8-10 km.'sinde akıcı bir şekilde dur-kalk durumu (B.çekmece, Avcılar, Ç.kale şehiriçi, ve en sonda da 1.5 km. mahalle arası-eve varış) vardı (Yani 1 km.lik yolu 15 dk.da gitmek şeklinde değil, en fazla 3-4 dk. diyelim).

    Bu araç bozuk mu arkadaşlar ? Bu forumu okuyunca sinirlerim bozuluyor. Hiç dur-kalk yapmadığım (aynı güzergah) durumda da en iyi değerim 7.9 lt/100 km. (çoğunlukla cruse control da kullanmaya gayret ettiğim zaman). 6.8'ler'den, 7.0'lardan hem de şehir içi/dışı karışık nasıl oluyor arkadaşlar ? Bu verileri yazan arkadaşlar başka bir İstanbul'da mı yaşıyor ? Örneğin; İncirli-Şirinevler, köprü trafikleri, Avcılar-HacıŞerif gibi bazen akıcı bazen de çok yoğun trafiklere hiç mi girmezler ? Mahalle arasından E-5'e Eco Pro modunda bile 13.9'un altında çıkmak çok ama çok zor. Mahalle arasında 20-30 km. hızın üzerine çıkmak neredeyse pek mümkün değil (2 yerde ışıklar var). Otobana 50 m.'den mi girip 90-100'e hemen çıkıyorsunuz ?

    Yine sokak aralarında bir adresten bir adrese (varsayalım 3 km. olsun) 22.3 ortalama gösteriyor. Sonra bunu 10'lu değerlere çekebilmek için doğal olarak yoğun olmayan bir yol bulup 10-15 km. gitmek gerekiyor :)

    Uzun yazdım ama eğer durum böyleyse hemen Borusan'a gidip, aracı bir elden geçirteceğim.

    Buraya tüketim yazanların çoğu düşük değerleri yazıyor araç ısındıktan sonra düz yolda sabit hızda tüketim alıp paylaşıyorlar,hiç birine hiç inanmadım şimdiye kadar.Maalesef sizin değerleriniz doğru.Bu cüssede bir araç böyle benzin yakar,arıza falan yoktur aracınızda.Bu araçlar şehir içinde 70-75 krş altına inmez inemez.(Depo 70 lt sanırım sadece şehiriçi ancak 500-550 km yapar) İşte şehirler arası yolda da 50 krş yakıyor.




  • bence değerler kesinlikle doğru bir anormallik yok.
    bende 3.20d var, şehir içi trafik vs 7-8.
    eğer çok uğraşırsam trafiksiz ortamda aşırı sakin gece boşken 3 e bile düşer ama demek değil ki aracın tüketimi 3.
    ne yaparsanız yapın illa önünüze biri çıkar, ani fren gerekir, tümsek çukur dur kalk, kasis, aniden canı sıklıp sol şeritte duran, pat diye önünze kıran vs derken tüketim 7-8 i bulur 5.20i de de 13-14 yi görürsünüz.

    sırf tüketimi düşük göstermek için belirli biz zaman hiç ani fren hızlanma dur kalk yapmadan bir süre ölçüp işte şehir içi 6 yı yakaladım demeye çalışıyor insanlar benim fikrim bu ama normal kullanımda böyle olmaz.
  • Mart ayindan bu yana 2014 modelini Ankarada yaklasik 10bin km kullandim araci... genel ortalama 9 ile 11 arasi oldu, 10.6 yi cok az gecti genelde 10 civari oldu... sehirler arasinda en iyi 7.7 , okuz gibi asilinca 10lt oldu... bundan iyisi samda kayisi... sifir 5.20i 300.000 tl den basliyor o yuzden dizimizi kirip oturalim sesimizi cikarmayalim tadini cikaralim :)
  • Ben uzun yolda 120-110 km hızda gittim sraç 45 kuruş yaktı 14bin km ortalama tüketim ise bilgsysrda 9,6 görünüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ

    16 KM'lik neredeyse trafiksiz diyebileceğimiz, çok hafif ve ara sıra frenli yol istatistiğim.
  • 1 ay önce aldığım 2014 520i m sport 6+6 km lik gitgel iş yolumda istanbulda 15 litre yakıyor. Daha önceki aracım 2014 c180 12 litre yakıyordu.

    Pismanmiyim tabiki hayır 😊

    İlk defa bu sınıf araç kullanıyorum

    Çok sessiz

    Çok konforlu

    Aşırı guzel

    Basınca gidiyor :)





    E90 320d kullandım 3 sene

    sürücü odaklı aracın kitabı o kasada yazılmış bilginize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba ben birsey sormak ıstıyorum?

    5.20i m paket next 100+business donanım ıle bayi 350 bın rakam verdı ancak bu aracı otv sız alma ımkanımız var o zmn rakam 208 e dusuyor. Sızce mantıklı mı yoksa otv kur artışken otv sız olsa bıle bu fıyat bu araca çok mu?

    5 yıl uzun bır sure öngormek kolay degıl bılıorum ama 5 yıl sonra kasa degısmeyecegını soylenıyor 6 yıl dıye duydum degısmeden satarsam verdıgım parayı cıkartabılır mıyım?



    Bunun yerıne hıc maceraya gırmeyım 120-160 arası

    Passat 1.6 a3 sedan mercedes c200 d amg veya bmw 3.18i de alabılırım?



    Ama bıkac kısıye sırdum hıc bırı 5 kasa ıle kıyas edılemez dedı. Sızce nası bı iş yapmış olurum alırsam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aspava17

    1 ay önce aldığım 2014 520i m sport 6+6 km lik gitgel iş yolumda istanbulda 15 litre yakıyor. Daha önceki aracım 2014 c180 12 litre yakıyordu.

    Pismanmiyim tabiki hayır 😊

    İlk defa bu sınıf araç kullanıyorum

    Çok sessiz

    Çok konforlu

    Aşırı guzel

    Basınca gidiyor :)





    E90 320d kullandım 3 sene

    sürücü odaklı aracın kitabı o kasada yazılmış bilginize.

    e90 ile bunun arasında konfor ve sessizlik arasında bir kıyaslama yapabilir misiniz?

    teşekkürler kazasız belasız günler
  • E90 dizel di dolayısıyla daha gürültülü ve titresimliydi. Bir önceki aracım son kasa c180 amg benzinli aracımla kıyaslıyorum 520 ile arasında konfor Yol tutuş sessizlik vites geçişleri arasında dağlar var.

    Abartmıyorum 520 elektrikli araç kadar sessiz. 3000 devire kadar motor sesi bile duyulmuyor.



    320 nin yol tutuşu daha bir tık daha iyiydi sanki.
    Ama c180 den kesinlikle 520 daha iyi.
    Henüz uzun yol yapmadım . O konuda bi değerlendirme yapamıyorum



    520 ağırlığını her an hissettiriyor. Hantal gibi görünse de sport modda tatminkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aspava17 -- 20 Kasım 2017; 20:29:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aspava17 kullanıcısına yanıt
    1.5 sene 318i e90 kasa kullandım, 520i ise 10 dakikalık bi test turunda ilk geldiği zaman kullanmıştım.

    teşekkürler bilgilendirme için...
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.