Şimdi Ara

BMW 5 SERiSi G30- (218. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.515
Cevap
102
Favori
561.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 216217218219220
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam executive m 5.30i’ler su anda fiyat olarak iyi bir konumda. Zira kasko degerleri daha yeni 691.000’e cikti, fiyatlar yavas yavas artacaktir. Daha gecen hafta dakota+harman kardon+adaptif far+akilli anahtar+next100’lu arac aldim 56.000’de. Bence sizde boyle bir arac alin, dediginiz gibi bu araclar kaybedecegi degeri kaybetmis durumda. Akilli anahtar onemli degil fakat diger opsiyonlar olmali bence mutlaka.

    5.30i’ler eger yatirim olarakta dusunuyorsaniz 5.20’den oldukca mantikli bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 22 Temmuz 2020; 1:23:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Valla benim de en yakın olduğum seçenek 530i. Kullanmadım motor gücü olarak ne değişir fikrim yok ama premium bir aracın 2.0 motorlu olması gerekiyor cidden. Dün İzmir-İstanbul otobanında 180 üstü hızlarda bunu net bir şekilde anladım.

    Derdime derman oldunuz, umarım aracınız değerlenir. Ben de şu anda ciddi ciddi 5.30i Executive M Sport bakmaya başladım. Tek sıkıntım çoğu aracın iç mekanının deri kaplı olmaması. Alcantara niye bu kasada var, niye Dakota deri artık standart değil aklım almıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deackhead -- 22 Temmuz 2020; 12:3:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet simdi baktim da cogu arac gercekten alcantara. Ya dakotadan vazgecmek gerek ya da harman kardon’dan sanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marikruz

    Selam arkadaşlar araç dün 2 sefer bugün ise 1 sefer tahrik uyarısı vermiş. Sebebi nedir sizce? servise gideceğiz 2 3 saatlik bir mesafede uzun yolda sıkıntı yaşar mıyız?
    Hocam, eski F10 kasa için forumda Tahrik Arızası için başlıklar açıldı. Hatta o kullanıcılardan bazıları bu başlıkta ve G30 araçlara sahip. Forumdaşlar tecrübelerini paylaşırlar umarım. Şimdi F10 Tahrik Arızası başlıklarını gözden geçirdim, size yardımcı olabilmek için, ama bir sürü pek de yardımcı olmayan tartışmalar var o başlıklarda. Sizin de kafanız karışmasın diye o başlıkları paylaşmamanın daha uygun olacağını düşündüm. Kimisi turbo ünitesinden kaynaklanıyor, kimisi aktarma organlarından kaynaklanıyor diye yazmış. Sorunun sebebini tahmin etmek güç.

    Aracınızda motor performansını artırmak için yazılım veya chip var mı? Bu husus tahrik arızasının sebebi olmayabilir, ama yine de bir ihtimal dahilinde. Ekrandaki yazı “sürüşe devam edebilirsiniz” dediği sürece motoru zorlamadan yola devam edebilirsiniz; umarım 2-3 saatlik servise giden mesafede problem çıkarmaz. Fakat tahmin etmek güç; problemin kaynağı nedir ve hangi seviyede, bunlar belli olmadan. Geçmiş olsun; umarım fazla sıkıntı olmadan problem çözülür.

    F10 kasada tabii onca senelik kullanım boyunca bu tahrik arızası sürücüler tarafından çeşitli forumlarda ve platformlarda yazıldı. G30 kasa için ben ilk defa böyle bir konuya siz yazınca rastladım. Fakat “ne zaman yazılacak?” diye düşündüğüm oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 22 Temmuz 2020; 10:32:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok yüksek ihtimalle turbodan kaynaklıdır. Displasman G30'larda nasıl bilmiyorum ama bir el feneriyle yağ kaçağı var mı diye kontrol edebilirsiniz. F10 kasalarda özellikle kötü kullanıldığında 120000 - 150000 km arasında bu sorunlar baş gösterebiliyor. Kendi aracım 138000'de ancak herhangi bir problem yaşamadım çok şükür.

    Sistemsel bir hata da olabilmesi de güçlü bir ihtimal bu arada. Özellikle yoğun klima kullanımında 1.6 motorlu araçlarda sehven tahrik arızası görülebiliyor. F30 olsa çok yüksek ihtimal bir problem var denilebilirdi ancak F10 için dediğim gibi herhangi bir arızanın olmama durumu da oldukça güçlü bir ihtimal.
  • Arabamda ön camda olmasını gerekli gördüğüm yegâne kamera. Güvenli sürüşler.

    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1426051/01d5f779-8879-4eeb-81d5-75001f68f44d.jpeg

    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1426051/979bdfcc-81a9-42b8-a2aa-f430fa88061e.jpeg

    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1426051/5cb0a0b6-f011-4813-a740-7fdb6169dcb2.jpeg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 23 Temmuz 2020; 0:9:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Cevap için çok teşekkürler hocam.

    Hayır araçta herhangi bir performans arttırma işlemi yapılmadı, Borusan'dan başka bir servise bile gitmedi araç. Babam kullanıyor aracı, aracı yıkamış sonra bu çıktı dedi alakası var mı onunla bilemedim ama motorla ilgili bir problem sanırım yıkamayla bir şey olacağını sanmam. Hemen servis yetkilisini aramış tabii ama işte gidene kadar sıkıntı yaşamayız umarım.

    Tekrardan çok teşekkürler cevabınız için.
  • Öncelikle mesaj için teşekkürler hocam,

    Evet Aydın'da yaşadığımız için araçta klimasız durulmuyor babam max/ac alıyor o şekil kullanıyor hep 16 derecede. Umarum klimadandır sıkıntı da daha büyük bir şeyle uğraşmayız.
  • Yüksek ihtimalle klimadandır. Bir de size önerim aracınızın motorunu yıkatmayın. Nemli bir bezle kaput içerisinde tozlanan parçalar silinebilir ancak ülkemizde motor yıkama olarak bilinen işlem aslında çok yanlış bir uygulama. Kaput içerisinde sadece toza karşı izolasyonu yapılmış, suya karşı herhangi bir koruması bulunmayan bir sürü parça var (örn. volant). Zamanla oksidasyon gibi yıpranmalara yol açabiliyor.
  • Bir de sanırım aracınızda film yok, çünkü ben ilk 5-10 dakika harici Max A/C'de kullanamıyorum. En basitinden çok ses yapıyor . İzolasyon sağlayan yansıtıcı cam filmlerinden yaptırın yaptırmadıysanız, aracın atmosferi bir anda çok değişiyor.

    Not: Kaş'tayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deackhead -- 22 Temmuz 2020; 17:57:47 >
  • G30 aracınız kaç kilometrede? 520i mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marikruz

    Cevap için çok teşekkürler hocam.

    Hayır araçta herhangi bir performans arttırma işlemi yapılmadı, Borusan'dan başka bir servise bile gitmedi araç. Babam kullanıyor aracı, aracı yıkamış sonra bu çıktı dedi alakası var mı onunla bilemedim ama motorla ilgili bir problem sanırım yıkamayla bir şey olacağını sanmam. Hemen servis yetkilisini aramış tabii ama işte gidene kadar sıkıntı yaşamayız umarım.

    Tekrardan çok teşekkürler cevabınız için.
    Merhabalar.Yikamadan sonra olduysa, Büyük ihtimalle küçük bir parça var elektronik, o ıslanmıştır. Adını tam olarak bilmiyorum, ancak F10 aracımız da sağanak yağışa yakalanmıştık, hiç durmadan devam ettik, belirli bir süre sonra aynı hatayı vermişti. Aracı durdurmak zorunda kalmıştık ve yol yardımı çağırmıştık, ancak 15-20 dakika sonra normale dönmüştü. Yol yardımı aradım düzeldi dedim ancak her ihtimale karşı kontrol için getirin dediler. Gittigimizde küçük bir elektronik parçanın ıslanmış olduğunu söylediler. Garantiden değiştirilip yolumuza devam etmiştik yaklaşık 1 saat sürmüştü işlem. Umarım bu kadar basit bir problemdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba , daha önceki aracım f10 kasada aynı hatayı almıştım.konuyuda ben açmıştım forumda.
    Tam bolu dağında highway de durduk kalktık , araba kitledi kendini . Basıyorum gitmiyor ve tahrik hatası veriyor.
    Klasik yol yardım borusan aramaları sonucu ustayla konuşturdular, kontağı kapat arabayı kitle aç tekrar çalıştır düzelir dedi , hakikatende düzeldi.
    Sonra neyse kazasız belasız Ankaraya kadar yolda kalıcaz korkusuyla geldik , ertesi gün servise götürdüm tabiki, hata mata bulamadılar.
    Ustalarla konuştuğumda bu tahrik hatasının çok geniş bir arıza çeşitinin olduğunu söylediler, klimadan turboya, bobine kadar her şey yapabilirmiş.
    Tespit için böyle hatalı şekilde servise götürmeniz lazım çünkü net bir arıza yok motorla ilgili her şeyi tahrik hatası olarak veriyor.
    Ayrıca beim F10 1,5 senelik ve yaklaşık 25 bin km de iken bu arızayı vermişti, yani km ile ilgilide değil .
    Böyle arızalı şekilde aracı mutlaka bilgisayara bağlatın hatayı bulun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Deackhead kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar,

    Sizin F10 520 ise performans olarak bi eksiklik hissetmezsiniz ama 530 ila 520 kıyaslanamaz arada ciddi bir fark var ve önceliği 530a vermenizi şiddetle öneririm. Yeni 530'lar yalnızca xDrive ve hybrid gelecek. 2.elde xDrive olmayan 530 alma şansınız da var ki bu da bir avantaj bence

    Malzeme, trim v.s. kalitesi olarak F10dan çok daha iyi olduğunu zaten gözlemlemişsinizdir G30'un

    Direksiyon Sport mode'da bile bence yumuşak kalıyor, comfort'ta zaten yumuşak ama o da yetmezse size Comfort+ Mode kodlanabiliyor ve daha da yumuşuyor

    "Full Araç" olayına zaten mesajın sonunda açıklık getirmişsiniz yoksa direkt tepki verdiğim bir konuydu bilenler bilir burda Dediğiniz gibi ilanlardaki araçların %99'u bırakın Full'ü temel paket araçlar...

    Fiyat düştü düşeceği yere kadar kısmını anlamadım yalnızca mesajlardaki. Sizin yazdığınız donanımdaki 520 G30'lar çok daha düşük kilometrelerde 1 yıl önce 300-350bin bandındaydı. 1 yıl içinde fiyatlar 500ü buldu. Bizim ülkede yeni araç çıkınca ikinci el saçma bir biçimde değer kaybetmiyor tersine değer kazanıyor çünkü yeni araçlar son 2 yıldır özellikle kur nedeni ile çok yüksek fiyatlardan geliyor ve müşteri 2.ele yöneliyor. Yeni gelen araçların 2.ele düşüp orada da önce onların fiyatının düşmesi gerek mevcut G30'ların fiyatının biraz daha inmesi için ama bu arada kur artarsa yine bu da gerçekleşmez büyük olasılıkla bir miktar daha artmaya devam eder.

    G30'da paket olarak olmazsa olmazlara gelirsek: Prof Navi diye geçmiyor hocam sistem Next100 paket diye geçiyor (NBT6 geniş ekran, navigasyon, dijital gösterge paneli + hareketle kontrol). Bu olsun araçta dediğiniz gibi. Buna ek olarak vakumlu kapı+elektrikli bagaj zaten çoğunda var. Ek olarak adaptif far olmalı G30'da çünkü göresellik çok değişiyor (fonksiyonelliği de geçtim araç G30 gibi durmuyor adaptif LED olmadan). Bir de Harman Kardon olursa iyi olur. Bana göre baz donanımı bu olmalı en boş G30'un.

    Koltuklara gelirsek Alcantara kesinlikle almayın 5serisi bir araçta hiç mi hiç olmuyor bence. Luxury line ile gelen standard (comfort) koltuklar da çok basit ve araç sınıfından aşağıda duran koltuklar. En azından adam akıllı bir baldır destekli spor deri koltuk olmasını şiddetle tavsiye ederim. Tercihen de 16 yön ayarlı elektrikli hafıza paketi olsun

    Koltuk soğutmaya çok takılmayın fanların sesinden başınız şişiyor zaten tek fonksiyonu "havalandırma", soğutma yapmıyor. Hissedilebilir bi serinlik sağlayana kadar zaten aracın için klimadan serinlemiş oluyor çoktan

    Akıllı anahtara gelecek olursak o anaktarın asıl fonksiyonu uzaktan park işlevi. O donanım için şart olan bir şey ama TR'de güvenlik sebebi ile çıkarıldı park fonksiyonu geriye anahtar kaldı. Şimdi olaya görsel baktığınız için çözünürlük v.s. demişsiniz de amaç zaten oradan girip instagramda v.s. gezinmek değil bu noktada çözünürlük, refresh rate ya da işlemcisinin hızının hiç bir önemi yok. Connected Drive hali hazırda çalışıyor olsa tamamen saçma bir donanım olurdu ama o hizmek kapatıldığını için özellikle yaz günleri ofisinizde otururken çıkmadan önce anahtar üzerinden havalandırmayı çalıştırıp serin bir araca binmek için, ya da kafanız dalgınken yaa kapıyı kitledik mi acaba diye araca dönmeden kontrol etmek için; ya da bi yere gidecekken acil işiniz varken benzin var mıydı yoksa erken çıkmak lazım bi de dediğinizde depoyu kontrol etmek için v.s. işe yarayan özellikleri(kişiden kişiye değişir bu durumlara ne sıklıkla maruz kalındığı tabii) bulunuyor. Şart değil hiçbiri ama olmasında sakınca yok

    Bu özelliklerin tamamını geçtim integral direksiyondan, gece görüşüne, bi dolu ek paket var G30'larda ama gerçekten eksiksiz olan bir araç ben yaklaşık 2 yıldır görmedim satışta. Ben bulabildiğim en dolu aracı aldım daha dolusunu bulabilirsem satıp onu alayım diye nerdeyse 1 yıldır her hafta bakmaya da devam ediyorum ama bende olmayan paketleri olan araç buluyorum onda da bendeki paketler olmuyor v.s. derken 1 yıl geçti. Araç aldığım değerden yaklaşık 200bin TL ikinci elde değerlendi bu arada öyle de garip bir gidişat var

    Yukarda yazdığım olmazsa olmaz donanımları bulun mutlaka, onların da üstüne ne varsa kilometre kısıtınızı biraz esnetip alın size tavsiyem. Son olarak da mümkünse 530



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ejlover -- 23 Temmuz 2020; 14:26:26 >




  • ejlover kullanıcısına yanıt
    Active Steering (arka teker de döner viraj alırken), Gece Görüş (uzak mesafe algılamalı infrared kamera), Bowers & Wilkins ses sistemi, Aktif radarlı Cruise Control, Parking Assistance Plus ve ön-arka-sağ-sol kameralı park sistemi, arka koltuklara dijital klima kontrol paketi ve arka koltuklara kapılar arası sütünlardan havalandırma mazgalları; arka cam elektrikli perde ve arka kapılara manuel perdeler. Arka koltuk LCD eğlence paketi. Head Up Display. Bunların hepsini içeren bir G30 satıldı mı ülkemizde? Hiç zannetmiyorum. Pipe-san firmasında o kadar kapasite yok ki böyle bir aracı ithal edecek. Eskiden özel sipariş sistemi geçerli iken müşteriler bunların tümünü seçebilirlerdi belki ama kim yaptı ki? Artık özel sipariş olayı da bitti.

    Ben bir sonraki aracımı kesinlikle 4 kameralı park sistemi mevcut şekilde alacağım. 4,94 metrelik bu aracı park etmek için elzem. Ön tamponun altında alçak bir bariyer mi var; park sensörü bunu algılayamıyor mu; ben o bariyeri kamera ile görecem. İlla ki görecem. Eğer araçta bu donanım yoksa benim de o araçla işim olmaz. Şahsi görüşüm bu şekilde.

    Bir de gözlemim şöyle; bir üst segmente baktığınızda bulunması zor olan bu donanımlar kütür kütür standart donanıma dahil oluveriyor. Bahsettiğim 7 serisi tabii. BMW’nin pazarlama taktiği. Hans Juergen diyor ki “onu bunu şunu ekleyip kendini kasıp G30 5 serisini tam aksesuar yapmaya çalışacağına, gel koçum sana bir 7 serisi satalım; kasma kendini, çoğu aksesuar mevcut zaten”. Bu sebeple yukarıda saydığım onca aksesuarın tek bir G30 arabada bulunması pek mümkün değil. O arabada bu özellik var; diğerinde şu var; ötekinde o var; fakat bu, şu ve o asla aynı arabada yok.


    Bu arada yazınızda “anahtar” ve “anaktar” nüânsı var; gözümden kaçmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Temmuz 2020; 8:54:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ConnectedDrive menzil bilgisi de akaryakıt istasyonunun fişlerinden yaptığım hesaba en yakın olan elektronik ölçüm. Konsoldaki araç bilgisayarının yakıt tüketimi oldukça saçma değerler veriyor. Onu dikkate almıyorum.

    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/1426051/739f444c-0eda-492f-b5bb-4c8021e8d78b.png



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 25 Temmuz 2020; 8:55:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ejlover kullanıcısına yanıt
    Hocam siz 5.20i mi 5.30i mi kullanıyorsunuz? Bir de donanımlarını merak ettim aracınızın. Baya dolu sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zerathull

    Hocam siz 5.20i mi 5.30i mi kullanıyorsunuz? Bir de donanımlarını merak ettim aracınızın. Baya dolu sanırım.
    Hocam Selam,

    Masajlı, soğutmalı Nappa koltuktan, Head-up'a, 4 bölge klimadan direksiyon ısıtmaya var iyi kötü bi şeyler de eksik hala çok

    Bugün 2 tane doluca araç buldum ama ikisi de 520d ama mesela birinde headup yok koltuk havalandırma yok, ötekinde Nappa koltuk yok, ikisi de M paket değil v.s. sürekli bi heves kursakta kalma durumu oluyor



    Hocam ipucu vereyim aracı siz tahmin edin Öyle son bi kaç km de değil hem; 1275 km ortalaması Önceki 5000'in de aynıydı 30 küsür saatlik sürüşün 1 saati falan klima açık geçmiştir ve full Comfort mode'da

    BMW 5 SERiSi G30-

    BMW 5 SERiSi G30-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ejlover -- 24 Temmuz 2020; 20:27:32 >




  • ejlover kullanıcısına yanıt
    Koltuklar 7 serisi koltugu mu hocam? 4 bolge klimayi kiskandim. İnanilmaz ama aldigim aracta 2 bolge klima... A4’de bile 3 bolgeydi.

    Yakit tuketiminden tahmin edemedim zira 5.20i ile 5.30i yakin yakiyor gercekten. Fakat 5.20i’nin 14 litrelere ciktigina inanmak istemiyorum, o yuzden 5.30i diyorum. Ama şöyle bir durumda var, hiç bu kadar dolu, hatta buna yakın dolu 5.30i görmedim. 5.30'larda genelde çok az opsiyon var, hatta benim aracımdan çok opsiyonlu araçta çok az gördüm. (Bende de çok az opsiyon var yanlış anlaşılmasın. ) O yüzden fikrimi değiştirdim, 5.20i diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 24 Temmuz 2020; 21:37:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 216217218219220
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.