Şimdi Ara

BMW 5 SERiSi G30- (117. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
6.527
Cevap
102
Favori
565.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım Cuma günü geldi, bir kaç gündür kullanıyorum, özellikle konfor anlamında gerçekten çok farklı, süspansiyon konforu mükemmel, yol tutuşta çok başarılı, böyle bir süspansiyon konforuna rağmen böyle bir yol tutuş elde edebildikleri için BMW mühendislerini kutlamak lazım. Çok sessiz, tabiki 3.20i ED’den biraz daha geride olsada performans gayet yeterli, aracı kullanırken özellikle görsel olarak Next 100’ün eksikliğini hissediyorsunuz ama bu iş ekmek-köfte olayı, süspansiyonların bir diğer artısı ise çok sessiz çalışmaları. sert çukurlardan geçerken bile süspansiyonlardan hiç ses gelmiyor, neredeyse çıt çıkmıyor. Mercedesin hem C hem E serilerinde, bu alanda BMW’nin oldukça gerisinde olması gerçekten şaşırtıcı. Tam ölçüm yapmasamda ilk izlenimlerime göre yakıt 3.20i ED den 1,5 - 2 litre daha yüksek gibi, ama 2 litreden fazla değil. Bence bu konfora kesinlikle değer. Comfort modda araç kişiselleştirilemiyor, ben Comfort’da kullanıyorum ve mümkün olduğunca sert direksiyon severim, ama Comfort modda direksiyonu sertleştirmek mümkün değil.hangi viteste olduğunuzu göremiyorsunuz, maalesef BMW bunu hiç kullanmıyor, kullanmadığı bir başka şey ise digital hız göstergesi, özellikle yüksek hızlarda, hızınızı görmek kadrana biraz daha dikkatli bakmayı gerektiriyor. Gözlük koyacak bir alan olmayışı da küçük eksikliklerden biri daha. G30 ilk çıktığı zaman yurt dışında bu aracın BMW için çokta iyi olmadığı, 7 serisinin hala ayrı bir dünya olmasına rağmen G30 un 7 serisine oldukça yaklaştığı yorumları yapılmıştı. Ben 7 kullanmadım, mutlaka dedikleri gibi o ayrı bir dünya ama, bende bu ortamda çok düşünerek aldığım bu aracı gerçekten çok başarılı bulduğumu belirtmek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdknt

    Ankara’dayım, Borusan Oto Esenboğa’ya götürüyorum aracımı.
    Saygılar, sevgiler...
    Erdem Bey selamlar. Arabaniz ozel siparismiydi? Ankara ici tuketiminizi ogrenebilirmiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Selam,
    Honda CR-V kullanıcısıyım. Aracımdan memnunum ancak süspansiyonları sert, 110dan sonra hava sesi ve biraz yol sesi alıyor. Dizelin az da olsa bir vibrasyonu var ve direksiyonu sert. Yani sürüş konforu 10 üzerinden 6.5 :-)
    Nesinden memnunum? 1.6 dizel, 9 vites otomatik, 4x4 ve devasa iç hacim. Navi, her türlü akıllı donanımlar mevcut.

    Bu araçtan sonra "katlanır aynalar" ın özellik olarak yazıldığı ilanlara bakınca biraz gülüyorum. Ama anladığım kadarı ile BMW 5 ses izolasyonu ve süspansiyonları ile, Mercedes E'den bile çok başarılı. Sanırım kullananların tercih sebebi de bu.

    370/470 bandında 2017 BMW5, 2015-2017 VOLVO S90 ve XC90 a bakıyorum.

    Full+Full 520iler yada sadece keyless go ve ısıtmalı koltuklu 520d,530i ler var 370-420 arasında.

    Bugün BMW'ye uğrayıp araca baktım ve dış cüssesine göre çok dar buldum. Honda'da önde ve arkada bacak bacak üstüne atılabiliyor. Bmw5'te, ortada biri yoksa ve ön koltuk ileri alınmışsa, (makam oturuşu) ancak arkada mümkün. Önde konsoldan ötürü mümkün değil.

    Çocuk koltuğu sadece sağa veya sola takılıyor, ortada yer yok. Yani ön koltuktan uzanmak zor. Arka koltukta anne, bebeğin yanına otursa, araç 4 kişilik oluyor. Arka koltuklar ergonomik ama çok dik, uzun yolda üzer mi, bilemedim. Honda'da bir seviyede yatırmak mümkündü.

    Bagaj o kadar şekilsiz ki hayret ettim. Bebek arabası girse, 1 büyük valiz giremez.

    Son olarak araç yere çok ama çok yakın. Telefonum Huawei Mate X. Dikine sığmıyor aracın altına... (araç içindeki bölmelere de sığmıyor) Bu araçtan İstanbul trafiğinde kullanıp ayda en az bir kere tabanı yere sürtmeyen varsa ödülü hak ediyor. Yol kusurları şöyle dursun, hız tümseklerinden bazıları benim telefonumdan daha yüksek. (Kadıköy)

    XC90 hacim açısından tatmin edecektir ancak fiyatlı. Süspansiyon (airmatic de olsa neticede suv) ve ses yalıtımı açısından deneyip karşılaştıran oldu mu?

    S90 ise 520d in basit donanımlı fiyatlarına full+full geliyor. Koltuk havalandırma, park pilotu, oto pilot, havalı süspansiyon ve nicesi var.

    5 Serisi tercih edenlerden S90'a bakan ve bir sebeple eleyen var ise, neden 5 tercih ettiklerini bilmek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sierre34 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Araba özel sipariş ile alınmış, ben yaklaşık 1 yaşında iken ikinci el olarak aldım.
    Ankara içinde 8lt/100km altını göremiyorum. 8-8,5lt civarında gidiyor. Çok performanslı kullanan birisi değilim. Akşamları trafik yoğun oluyor ama İstanbul trafiği gibi değil tahmin edersiniz. 1,5lt 136bg motor var ancak çok atak değil bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stuthkfl

    Herkese Selam,
    Honda CR-V kullanıcısıyım. Aracımdan memnunum ancak süspansiyonları sert, 110dan sonra hava sesi ve biraz yol sesi alıyor. Dizelin az da olsa bir vibrasyonu var ve direksiyonu sert. Yani sürüş konforu 10 üzerinden 6.5 :-)
    Nesinden memnunum? 1.6 dizel, 9 vites otomatik, 4x4 ve devasa iç hacim. Navi, her türlü akıllı donanımlar mevcut.

    Bu araçtan sonra "katlanır aynalar" ın özellik olarak yazıldığı ilanlara bakınca biraz gülüyorum. Ama anladığım kadarı ile BMW 5 ses izolasyonu ve süspansiyonları ile, Mercedes E'den bile çok başarılı. Sanırım kullananların tercih sebebi de bu.

    370/470 bandında 2017 BMW5, 2015-2017 VOLVO S90 ve XC90 a bakıyorum.

    Full+Full 520iler yada sadece keyless go ve ısıtmalı koltuklu 520d,530i ler var 370-420 arasında.

    Bugün BMW'ye uğrayıp araca baktım ve dış cüssesine göre çok dar buldum. Honda'da önde ve arkada bacak bacak üstüne atılabiliyor. Bmw5'te, ortada biri yoksa ve ön koltuk ileri alınmışsa, (makam oturuşu) ancak arkada mümkün. Önde konsoldan ötürü mümkün değil.

    Çocuk koltuğu sadece sağa veya sola takılıyor, ortada yer yok. Yani ön koltuktan uzanmak zor. Arka koltukta anne, bebeğin yanına otursa, araç 4 kişilik oluyor. Arka koltuklar ergonomik ama çok dik, uzun yolda üzer mi, bilemedim. Honda'da bir seviyede yatırmak mümkündü.

    Bagaj o kadar şekilsiz ki hayret ettim. Bebek arabası girse, 1 büyük valiz giremez.

    Son olarak araç yere çok ama çok yakın. Telefonum Huawei Mate X. Dikine sığmıyor aracın altına... (araç içindeki bölmelere de sığmıyor) Bu araçtan İstanbul trafiğinde kullanıp ayda en az bir kere tabanı yere sürtmeyen varsa ödülü hak ediyor. Yol kusurları şöyle dursun, hız tümseklerinden bazıları benim telefonumdan daha yüksek. (Kadıköy)

    XC90 hacim açısından tatmin edecektir ancak fiyatlı. Süspansiyon (airmatic de olsa neticede suv) ve ses yalıtımı açısından deneyip karşılaştıran oldu mu?

    S90 ise 520d in basit donanımlı fiyatlarına full+full geliyor. Koltuk havalandırma, park pilotu, oto pilot, havalı süspansiyon ve nicesi var.

    5 Serisi tercih edenlerden S90'a bakan ve bir sebeple eleyen var ise, neden 5 tercih ettiklerini bilmek isterim.
    5 serisi kullanıcısı değilim ancak e60 f10 g30 bunlar klasik 2004 model ford mondeo'dan bile dar ve sıkışık iç mekana sahip araçlar

    ben ford mondeo'da arka koltukta bacak bacak üstüne atarken, f10'da saatlerce yolculuk yaparken stabil oturmuştum.

    ama beterin beteri var, e serisinde arka koltukta otururken ayağımı öndeki koltuğun altına sokamamıştım. ön koltuk en aşağı kademeye inince o boşluk neredeyse sıfıra iniyor, kapanıyordu.

    yine ford'da 5 kişi rahat seyahat ederken, 5 serisinde 5 kişi hayaldi (keza passat'ta da)

    ama neticede motor, şanzuman kalitesi, iç mekan kalitesi, tuş takımı, konsol kalitesi, göstergeler ve pek tabii ki dış görünüş olarak bu kasaya (f10 g30) yarışacak kalitede araç yok (bence)

    zaten f10larda long'lar var. 520i long mesela. (2000cc motor) araç yanılmıyorsam 15 cm ekstra uzun, diz mesafesi 10 cm kadar ekstra uzun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karotcuabi

    5 serisi kullanıcısı değilim ancak e60 f10 g30 bunlar klasik 2004 model ford mondeo'dan bile dar ve sıkışık iç mekana sahip araçlar

    ben ford mondeo'da arka koltukta bacak bacak üstüne atarken, f10'da saatlerce yolculuk yaparken stabil oturmuştum.

    ama beterin beteri var, e serisinde arka koltukta otururken ayağımı öndeki koltuğun altına sokamamıştım. ön koltuk en aşağı kademeye inince o boşluk neredeyse sıfıra iniyor, kapanıyordu.

    yine ford'da 5 kişi rahat seyahat ederken, 5 serisinde 5 kişi hayaldi (keza passat'ta da)

    ama neticede motor, şanzuman kalitesi, iç mekan kalitesi, tuş takımı, konsol kalitesi, göstergeler ve pek tabii ki dış görünüş olarak bu kasaya (f10 g30) yarışacak kalitede araç yok (bence)

    zaten f10larda long'lar var. 520i long mesela. (2000cc motor) araç yanılmıyorsam 15 cm ekstra uzun, diz mesafesi 10 cm kadar ekstra uzun...

    Alıntıları Göster
    long da iyi hoş ama aracın normal versiyonu bile çok uzun. long'u sokak arası park herhalde imkansızdır.




  • karotcuabi K kullanıcısına yanıt
    Bu araçlar ön çeker araçlara göre haliyle dar olacaktır. Çünkü motor hem boylamasına uzanıyor, hemde arka tekerlerden çekiş için şaft, diferansiyel, aks vs birsürü yer tutuyor.

    Passat vb ön çeker araçlarda yaşam alanı illaki geniş oluyor bu yüzden. 4 çeker olanları da var ama, onlardaki arka çekiş sistemi daha basit sayılır. Birde bunlardan başka arkadan itiş araçların sürüş dinamikleri tartışılmaz bile

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • stuthkfl S kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle sürüş konforu ve yol yalıtımında e serisinden çok çok iyi. S90 da güzel araç, ancak büyükşehir dışında gereken iyi ustalığı ve servisi bulmak zor. Her ne kadar döneminde f10 ile aynı jenerasyon olsa da mesela s80 i ben piyasada hiç göremiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    s80 2012-2017 arası 1000 adet sattıysa f10 10bin adet satmıştır, bir etken budur diye düşünüyorum.
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    muhtemelen bmw-mercedes kadar hızlı gitmez satılmak istense.

    ancak bahsettiğiniz satışta değer kaybı ise, alırken de 2. el almayı düşündüğüm için bu büyük bir endişe kaynağı değil. zira favorimdeki modeller 4-5 aydır bekliyor, fiyat düşüyor vs.
    diğer yandan favorimdeki geri kamerası olmayan 2013 cayenne'ler, kör nokta asistanı olmayan audi 2.0 tfsi q7'ler daha yüksek fiyatlardan satıldılar. :-)
  • Bir acemi olarak soyle bir sorum var:

    Navigasyon ve next100 olmayan 5 serisi g30 a apple carplay yuklenebilir mi? Deneyen oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Kesinlikle sürüş konforu ve yol yalıtımında e serisinden çok çok iyi. S90 da güzel araç, ancak büyükşehir dışında gereken iyi ustalığı ve servisi bulmak zor. Her ne kadar döneminde f10 ile aynı jenerasyon olsa da mesela s80 i ben piyasada hiç göremiyorum.
    ben aracımı E segmenti olarak değiştirmeye karar verdiğimde normal olarak iki seçenek ortaya çıktı, 5 Serisi ve E serisi. 5.20i G30 u normal test prosedürleri dışında uzun uzun 5-6 kere test ettim, ve çok beğendim. Aklımda kalmasın diye ve Mercedes st leri uzun test yaptırmaya pek istekli olmadıkları için E serisini üç günlüğüne kiraladım, kiraladığım araç 2.500 km de sıfır muadili bir aylık araçtı. üç günde E180 i tamamen ezberledim, alakası yoktu, hemen tüm disiplinlerde 5 serisi çok farklı öndeydi, motor-performans olarak 5 çok öndeydi, ZF8 9G den daha iyi idi, yalıtım olarak 5 çok öndeydi, E180in yalıtımı sanki sınıfının biraz gerisinde gibiydi, araçta rüzgar sesi yok ancak yol sesi vardı. Daha öncede belirttiğim gibi 5 in süspansiyonları çok daha sessiz çalışıyor, özellikle bu konuda fark çok açık. kontağa basıp sürüşe başladığınız andan itibaren 5 serisi daha tok hissettiriyordu, tüketimlerini tam gözlemleyememiştim ama tüm kullanıcılar birbirlerine çok yakın tüketim değerleri öngörüyorlar. E180 in iç mekanı opsiyonel Comand ekran ile daha albenili. malzeme kalitesi ve işçilik bakımından çok yakınlar. aracımı bir haftadır kullanıyorum ve iyiki almışım diyorum. bizim değerlendirmemizin aksine E serisini daha başarılı ve daha elit bulan bir kitle var, ancak ben araçları objektif olarak değerlendirdiğimi düşünüyorum.




  • pinkfloyd1 P kullanıcısına yanıt
    Tam olarak aynı şeyleri düşünüyoruz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • EvrimS kullanıcısına yanıt
    Özel mesaj yollayamadığım için buradan cevaplıyorum. Kusura bakmayın lütfen.

    Bildiğim kadarı ile olmuyor maalesef.

    Ancak çok da emin değilm.

    Siz yine de verdiğim linkteki siteye veya Türkiye’de bu işlemi yapan yerlere bir sorun isterseniz.

    Bu arada garanti ile ilgili bir sorun olacağını pek sanmıyorum açıkçası.
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Hocam söylediklerinde haklısın ama 5 serisi de her kasa değişikliğinde uzadıkça uzuyor. Şuanki nesli eski 7 serisi kadar oldu. Dışarıdan bakıldığında tekne gibi görünen otomobil içine girildiğinde o kadar ferah hissettirmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdknt E kullanıcısına yanıt
    Bu konu araç üreticileri için genel trend oldu. Neredeyse tüm yeni çıkan modeller eskisinden geniş yada uzun imal ediliyor. Tüketicininbu konudaki fikirleri pek dinleniyor gözükmüyor. F10 a göre G30 içeride daha ferah bir alan sunuyor olsa da dediğinizde haklısınız. Bu gereksiz kütle büyümesinin ileride son bulmasını bende isteyenlerdenim.

    Ama Mercedes de eski kasalarda da ciddi uzunluklar mevcuttu. Eski model araçlar, bir dönem bu furyada ciddi ölçülere sahipti.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • deadboy1903 D kullanıcısına yanıt
    hocam 14500 km de girdim 845 tl ödedim yağ ve yağ filtresi değişim ihtiyacı varmış sadece
  • Aracımı iki haftadır kullanıyorum, genellikle şehir içi ve kısa mesafe, ortalama hız 27 Km. 11.2 litre, bence bu hıza göre gayet başarılı, yolcu emniyet kemeri takılı değilken kemer boşta sallanıyor ve yuvaya giren yeri yan tarafa çarparak ses yapıyor. Auto Hold çok başarılı çalışıyor. Spor koltukların yanal destekleri çok iyi tutuyor, koltukların baldır destekleri özellikle benim gibi uzun boylular için çok ciddi bir rahatlık sağlıyor, ancak Elektrikli hafızalı koltuklarda bel destek olmayışı hoş değil. Aracımdan şu ana kadar çok memnunum. 3 serisinde sonra farkı çok net hissediyorsunuz. herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
  • Bir sene geçti gitti. 18.825 km.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 16 Mart 2019; 1:32:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BMW Welt ve BMW Müzesi’ni ziyaret etmiş forumdaş var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 16 Mart 2019; 1:33:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.