Şimdi Ara

BMW 5 SERiSi G30- (107. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
6.527
Cevap
102
Favori
565.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 105106107108109
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • erdknt E kullanıcısına yanıt
    Haklısınız; her araç üreten marka kamera olayını gerçekleştirip, bir opsiyon olarak sunabilir. Ama premium markadan beklenti de premium oluyor; “hadi be koçum BMW; bak diğerleri yapmadan sen bunu gerçekleştiriver; öncü ol; takip etme” diyorum. Audi’nin reklamı vardı; “Never Follow”.



    “Harekete duyarlı multimedya sistemi”; parmağını döndürüceeen; dönder bakiym dönder de müziğin sesini yükseltiver. Pehh. Bu opsiyon Çarkıfelek programı sunucusu M.Ali Erbil’in ilgisini çekebilir fakat benim zerre ilgimi cezbetmiyor (görsel aşağıda).

    https://img.donanimhaber.com/upfiles/1426051/3c4a6722-c30b-4890-8ee2-4d8b0d7d5c98.jpeg

    Advanced Car Eye ürünü ile hakikaten fark yaratmış BMW. Diğer markalarda bu tür logolu orijinal aksesuar ürün olduğundan şüpheliyim. Fakat şimdi satın alsam, bu ürünün montajı için panellerin sökülmesi, hırpalanması söz konusu. İleride trim sesi felaketine yol açabilir; böylesine iyi yalıtımlı ve sessiz arabada kabus olur. Bu kamera ürününün aracı satın alırken bir aksesuar olarak sunulması gerekiyor; montajı üretim aşamasında fabrikada yapılsın.

    https://store.donanimhaber.com/75/d6/06/75d60620e0ddc9a46e60a90b918cb9ce.jpeg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 16 Aralık 2018; 12:7:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    Sekizsilindir sitesinden bu bilgileri paylaşmak istedim. 170 PS gücündeki 520i modelde B48B16 kodlu motor kullanılıyor. “16” ibaresi doğal olarak 1,6-litre motor hacmini ifade ediyor. 252 PS gücündeki 530i modelde ise B48B20 kodlu motor kullanılıyor (“20” ibaresi aynı şekilde 2,0-litre motor için). İki motor arasındaki fark silindirlerin düşey eksende katettikleri mesafe olan “Strok” değeri; ilginç durum ise aynı turbo altyapı komponentlerine sahip olmaları (detaylara girmeyeceğim). Bu 2 motor da önceki kasa F10 modelde kullanılan N20 serisi motorlardan farklı.



    BMW 5 SERiSi G30-
    tesadüfen okurken gördüm hocam.

    f10lardaki 1600cc motor, 320i'lerdeki gibi değil. bunu profesyonel yazılım atan bir arkadaşım bizzat söyledi. f10 motorları inanılmaz derecede verimli bi motor demişti.

    g30'da da durum aynı mı? yoksa bambaşka bir motor mu var sizce?

    teşekkürler, kazasız belasız günler




  • karotcuabi K kullanıcısına yanıt
    G30 1.6 litre motorlar da çok çok sağlam ve orijinal BMW motorudur. Sadece yazılımla 282 HP güç çıkarabiliyor. Üzerindeki turbo, 2.0 lt hacmi ile aynı diye biliyorum. Farklı olarak benzin enjektörleri, diye biliyorum, daha detaylı bilen varsa bizi aydınlatırsa iyi olur.



    Bu arada servisteki cahil danışmanların bazıları, bu motorun f10 motoru ile aynı olduğunu söyleyebiliyor. Pes doğrusu! O kadar eğitime Seminere gidiyorlar, demekki sadece otellerde goy goy peşindeler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karotcuabi

    tesadüfen okurken gördüm hocam.

    f10lardaki 1600cc motor, 320i'lerdeki gibi değil. bunu profesyonel yazılım atan bir arkadaşım bizzat söyledi. f10 motorları inanılmaz derecede verimli bi motor demişti.

    g30'da da durum aynı mı? yoksa bambaşka bir motor mu var sizce?

    teşekkürler, kazasız belasız günler

    Alıntıları Göster
    Merhaba. Konuyla alakalı Bimmerpost sitesinde bilgi bulabildim. Konu derken, F10 kasadaki N20 motor ile G30 kasadaki B48 motor arasındaki farklar.

    https://www.bimmerboost.com/content.php?5490-Watch-out-for-the-B-s-Comparing-the-upcoming-B48-2-0-liter-turbo-four-cylinder-to-the-N20-it-will-replace-Bore-x-stroke-specifications

    “The N20 being replaced has a bore of 84mm and a stroke of 90.1mm. BMW is going to an even more undersquare design. Considering these motors will all be turbocharged BMW is not looking for revs. They are looking to keep revs low and torque down low high for fuel efficiency.

    The engine design is all about keeping costs low along with emissions. The B48 will offer VANOS and Valvetronic just as the N20 currently does. “

    Performansta bir farktan ziyade; verimlilik, yakıt tasarrufu ön planda. VANOS ve Valvetronic sistemleri aynı. Silindir geometrileri farklı; belki temel fark bu.

    1,6-litre motorlar hakkında (B48B16 ve N20B16) çok az bilgi var. Bu motorları vergi sistemi sadece motor hacmine endekslenmiş ülkelere ihraç etmişler (Yunanistan, Mısır ve Türkiye).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 13 Aralık 2018; 1:1:37 >




  • Aciklamaya gore silindir capi ve derinligini degistirerek, daha az devir ceviren ve dusuk devirlerde torku daha yuksek olan motor haline getirmisler. B48B16 nasil bilmiyorum ama benim aracimda B48B20 var. Performansa gore yakit tuketimi cok iyi, su an benim karma ortalamam 7.8 litre.
  • ecay kullanıcısına yanıt
    Çok teşekküler

    Allah banada bi BMW 5 serisi araç nasip etsin
  • OlguErhan kullanıcısına yanıt
    Olgu Hocam, elindeki onca kamerayı takasa versen, alırsın gibi, sanki bir 5-serisi.
  • sk67a S kullanıcısına yanıt
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Hocam, otomatik klima güzel de... İster otomatik olsun, ister olmasın, aracın kliması ile ilgili bir problem var.

    Aracı tasarlayanlar herhalde Almanya şartlarını düşünmüşler. Dışarıdan gelen havayı kesmek için devr-i daim (sadece araç içinde hava sirkülasyonu) tuşuna bastığınızda, bir süre sonra klima sistemi otomatik olarak bu fonksiyonu kapatıyor; araç içi hava sirkülasyonu tuşunun yeşil ışığı sönüyor ve klima sistemi dışarıdan hava almaya başlıyor. Tasarlayan Almanların mantığı: sürekli aracın içindeki hava sirküle edilirse; hava kalitesi düşer; dışarıdan temiz hava alınması caizdir.

    Fakat... Bizim yaşadığımız şehir ortamları farklı. Istanbul’da ne zaman klima sistemi kendi kafasına göre dışarıdan hava alma olayını aktifleştirse; önümdeki aracın o rezil egzoz dumanı benim aracımın içine giriyor; boğuluyorum. Hele o mazot makineleri (dizel motorlar); hele o bakımsız eski olanları; hele o karaduman makineleri, hey hey.

    (Du bi dakka; imlâ kontrol; hah, doğru yazmışım. )

    http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_yanlis&view=yanlis&kelimez=120

    Servise sordum; bu devr-i daim araç içi hava sirkülasyonunu uzun süre aktif halde tutabilir miyiz diye. Mümkünâtsız, dediler. İster otomatik klima olsun; ister normal klima.

    Bu çok can sıkıcı bir durum. BMW gidip otomatik klimayı bir opsiyon olarak sunacağına, Türkiye’deki şehirlerin hava kalitesini bir incelemeli. Bu basit bir yazılım işi. Araç içi hava sirkülasyonu kontrolü sürücüye bırakılmalı; basit bir yazılım değişikliği ile.

    https://store.donanimhaber.com/21/d6/eb/21d6eb8d573746f342300860d6d93915.png

    https://store.donanimhaber.com/ef/9e/a6/ef9ea6329bda9b0f1258da6e17c5df75.png



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 16 Aralık 2018; 10:24:58 >




  • Kaputu açtım bir baktım. B48B16.

    https://store.donanimhaber.com/f0/d7/10/f0d710aa2417df0e5e0cfef0affae82a.jpeg

    https://store.donanimhaber.com/7b/e8/ea/7be8ea08c0b840f011833d1518389544.jpeg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 16 Aralık 2018; 10:25:51 >




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    O konuda birkaç bilinen konu söylemişlerdi bana w205 aracımda,

    Araçların içerisinde oksijen sensörü olduğunu, ve bu sensörün belli aralıklarla hava kalitesini ölçtüğü, ve belirli seviyeden az oksijen var ise klima, iç dış sirkülasyonu aktif ediyor. Ben Mercedes’i kullanırken de pek çok kere bu iç dış sirkülasyonu aktif ederdim. Tabiki yine deaktif olurdu, ancak uzun bir periyottan sonra deaktif olurdu. Bu zaman zarfında da kabin içi oksijensiz kalma durumu olabilir elbette.

    Bundan hariç, yine sistem dışarıdan gelen havayı içeri almaz ise camlarda ciddi şekilde buğu oluşuyor ve yine güvenlik anlamında sürüşü olumsuz etkiliyor.

    En azından Mercedeslerdeki gibi daha uzun süre dışarı havayı kesebilmeli diye düşünüyorum.





    Bu konudan hariç, aracın klimasının, yaz aylarındaki performansı çok çok memnun edici. Hava debisi ve soğutma kapasitesi olarak, Mercedes modelleri, bmw den ders almalı.

    Ayrıca fiziki bir klima ünitesi ve ekranının olması da farklı güzel. Hem işlevsel, kullanımı kolay, hemde araç içerisinde ayrı bir ambiansı var. W205 teki yada w222-213 vs. Mercedes klimalarında tuşlar çok elit ve kaliteli olsalar da, kontrol için illaki orta ekrana ihtiyaç duyuyorlar. Ekranın alt kısmı klima göstergesi konumunda, bence basit bir tablet ekranla klima Kumanda edilmesi hoş değildi. Umarım ileride bu tasarımdan vazgeçerler. Umalım da bmw bunlar gibi bir klima sistemi çıkarmasın. Yeni g20 3 serisi ve yeni x5/x7 de durumlar nasıl bilmiyorum ama.




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Motor yerleşimi ve görseli açısından f10 5.20i ye göre çok çok iyi görünüyor g30lar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    O konuda birkaç bilinen konu söylemişlerdi bana w205 aracımda,

    Araçların içerisinde oksijen sensörü olduğunu, ve bu sensörün belli aralıklarla hava kalitesini ölçtüğü, ve belirli seviyeden az oksijen var ise klima, iç dış sirkülasyonu aktif ediyor. Ben Mercedes’i kullanırken de pek çok kere bu iç dış sirkülasyonu aktif ederdim. Tabiki yine deaktif olurdu, ancak uzun bir periyottan sonra deaktif olurdu. Bu zaman zarfında da kabin içi oksijensiz kalma durumu olabilir elbette.

    Bundan hariç, yine sistem dışarıdan gelen havayı içeri almaz ise camlarda ciddi şekilde buğu oluşuyor ve yine güvenlik anlamında sürüşü olumsuz etkiliyor.

    En azından Mercedeslerdeki gibi daha uzun süre dışarı havayı kesebilmeli diye düşünüyorum.





    Bu konudan hariç, aracın klimasının, yaz aylarındaki performansı çok çok memnun edici. Hava debisi ve soğutma kapasitesi olarak, Mercedes modelleri, bmw den ders almalı.

    Ayrıca fiziki bir klima ünitesi ve ekranının olması da farklı güzel. Hem işlevsel, kullanımı kolay, hemde araç içerisinde ayrı bir ambiansı var. W205 teki yada w222-213 vs. Mercedes klimalarında tuşlar çok elit ve kaliteli olsalar da, kontrol için illaki orta ekrana ihtiyaç duyuyorlar. Ekranın alt kısmı klima göstergesi konumunda, bence basit bir tablet ekranla klima Kumanda edilmesi hoş değildi. Umarım ileride bu tasarımdan vazgeçerler. Umalım da bmw bunlar gibi bir klima sistemi çıkarmasın. Yeni g20 3 serisi ve yeni x5/x7 de durumlar nasıl bilmiyorum ama.
    Detaylı açıklamalarınız için teşekkürler. Tevekkeli aracın içinde hava kalitesini (oksijen miktarı) ölçen bir duyarga var. Zira bilhassa yağmurlu havalarda klima sistemi araç içi sirkülasyonu çok daha kısa bir sürede sonlandırıp, dışarıdan hava girişi yapıyor. Çok ama çok kısa bir sürede bunu yapıyor. Daha müdahale etmeme fırsat kalmadan öndeki aracın rezil ekzoz dumanı benim araç kabinine giriyor. Keşke bu süreyi kullanıcı olarak uzatabilme imkanımız olsa. Tamamen iptal durumu olmasa bile en azından süreyi uzatabilsek.




  • sk67a S kullanıcısına yanıt
    Aracı tasarlayan AR-GE ekibinin Güzel ülkemden gelip biraz ders alması gerekiyor o zaman? Dinazor model arabaları bavyera da görmeleri mümkün değil tabi. Hatta diğer üreticiler de buna dikkat etse, tr şartlarında konforlu ve eksiksiz olarak üretseler, uluslararası statü olarak World The Best of Car olur.




  • Bu direksiyon nedir?! 2018 modellerde alt donanım seviyesindeki araçlarda var. Şükürler olsun ki benim araba 2017 Kasım üretimi.

    https://img.donanimhaber.com/upfiles/1426051/c2a7bb2e-ebee-4869-8616-bc65956b2b1b.jpeg

    https://img.donanimhaber.com/upfiles/1426051/b98e2e1e-d689-4066-8c6a-d9bdf5c99d55.png

    Keşke gözümün önünden gitse; hafızamdan silebilsem.
    “What is seen, cannot be unseen.
    What is heard, cannot be unheard.”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sk67a -- 16 Aralık 2018; 12:56:4 >




  • Merhaba, Trabzon dinamik oto da g30 un 15000 bakımını yaptırdım. 1115 tl hesap çıktı. Normal diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    Detaylı açıklamalarınız için teşekkürler. Tevekkeli aracın içinde hava kalitesini (oksijen miktarı) ölçen bir duyarga var. Zira bilhassa yağmurlu havalarda klima sistemi araç içi sirkülasyonu çok daha kısa bir sürede sonlandırıp, dışarıdan hava girişi yapıyor. Çok ama çok kısa bir sürede bunu yapıyor. Daha müdahale etmeme fırsat kalmadan öndeki aracın rezil ekzoz dumanı benim araç kabinine giriyor. Keşke bu süreyi kullanıcı olarak uzatabilme imkanımız olsa. Tamamen iptal durumu olmasa bile en azından süreyi uzatabilsek.

    Alıntıları Göster
    Klimaniz otomatik moddan cikarin ve otomatik ic sirkulasyon fonksiyonunu klima menusunden kapatin.

    Alttaki E90 teknik dokumanlarindan alinmadir. G30 icin de cok farkli oldugunu dusunmuyorum.


    Air-recirculation Mode
    In air-recirculation mode, the flow of outside air can be stopped to prevent pollution
    from entering the vehicle, e.g. in traffic congestion. Air inside the vehicle is continually
    recirculated.
    To make sure that there is a sufficient supply of fresh air, air-recirculation mode is only
    available for a limited time (30 minutes air recirculation -> 30 seconds partial fresh air ->
    30 minutes air recirculation -> etc.)
    Automatic Air-recirculation Control
    If the AUC II sensor detects an increased level of pollutants in the environment from
    spark-ignition and diesel engines, the IHKA control unit will automatically switch to airrecirculation mode.
    To make sure there is still an adequate supply of fresh air, air recirculation is only
    available for a limited time:
    • At ambient temperatures less than 0°C:
    2 minute recirculated air mode -> 20 seconds fresh air mode -> 2 minute
    recirculated air mode -> etc.
    • At ambient temperatures from 0°C to 6°C:
    3 minute recirculated air mode -> 20 seconds fresh air mode -> 3 minute
    recirculated air mode -> etc.
    • Operation without a/c function at ambient temperatures greater than 6°C:
    4 minute recirculated air mode -> 20 seconds fresh air mode -> 4 minute
    recirculated air mode -> etc.
    • Operation with a/c function at ambient temperatures greater than 6°C:
    12 minute recirculated air mode -> 20 seconds fresh air mode -> 12 minute
    recirculated air mode -> etc.
    When the engine is started and the AUC function activated, fresh-air mode is always
    selected for approx. 40 seconds due to the warming phase of the AUC sensor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk67a

    Bu direksiyon nedir?! 2018 modellerde alt donanım seviyesindeki araçlarda var. Şükürler olsun ki benim araba 2017 Kasım üretimi.

    https://img.donanimhaber.com/upfiles/1426051/c2a7bb2e-ebee-4869-8616-bc65956b2b1b.jpeg

    https://img.donanimhaber.com/upfiles/1426051/b98e2e1e-d689-4066-8c6a-d9bdf5c99d55.png

    Keşke gözümün önünden gitse; hafızamdan silebilsem.
    “What is seen, cannot be unseen.
    What is heard, cannot be unheard.”
    Tek bolge fanli klimaya dikkat :)




  • carretera C kullanıcısına yanıt
    Hocam, bilgi için teşekkürler. Yazdığınızı denedim galiba (Auto moddan çıkmak). Neyse, tekrar deneyeyim.
  • 
Sayfa: önceki 105106107108109
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.